Počet nalezených dokumentů: 58
Publikováno od do

Závěrečná zkouška podle jednotného zadání ve škole. Školní rok 2017/2018
Kočková, Dana; Jezberová, Romana; Berný, Libor
2018 - český
Nová metodická publikace NÚV je určena všem pedagogům, kteří mají ve školách na starosti závěrečné zkoušky, a samozřejmě i všem dalším, kteří se o problematiku zajímají. Upozorňuje na změny, ke kterým dochází v tomto školním roce, a poskytuje podrobný návod, jak při přípravě závěrečných zkoušek postupovat. Klíčová slova: zkoušky; vzdělání; pedagogové Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Závěrečná zkouška podle jednotného zadání ve škole. Školní rok 2017/2018

Nová metodická publikace NÚV je určena všem pedagogům, kteří mají ve školách na starosti závěrečné zkoušky, a samozřejmě i všem dalším, kteří se o problematiku zajímají. Upozorňuje na změny, ke kterým ...

Kočková, Dana; Jezberová, Romana; Berný, Libor
Národní ústav pro vzdělávání, 2018

Assessing Writing – Hodnocení a metody výuky psaní v českých ZŠ a SŠ – program konference
Národní ústav pro vzdělávání
2018 - český
Program konference pořádané Národním ústavem pro vzdělávání ve spolupráci s The British Council, Domem zahraničních služeb a AMATE – Asociací metodiků cizích jazyků, určené především vyučujícím cizích jazyků v základním a středním vzdělávání. Materiál obsahuje program, anotace příspěvků a příklady hodnocení. A conference program organized by the National Institute for Education in cooperation with The British Council, the House of Foreign Services and AMATE - The Association of Foreign Language Methodologists, designed primarily for foreign language teachers in primary and secondary education. The material includes a program, annotation of contributions and examples of evaluation. Klíčová slova: angličtina; hodnocení; učitelé; jazykověda Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Assessing Writing – Hodnocení a metody výuky psaní v českých ZŠ a SŠ – program konference

Program konference pořádané Národním ústavem pro vzdělávání ve spolupráci s The British Council, Domem zahraničních služeb a AMATE – Asociací metodiků cizích jazyků, určené především vyučujícím cizích ...

Národní ústav pro vzdělávání
Národní ústav pro vzdělávání, 2018

Žáci a studenti se zdravotním postižením ve středním a vyšším odborném vzdělávání – vzdělanostní a oborová struktura 2016/17
Trhlíková, Jana
2018 - český
V návaznosti na rostoucí zájem a potřebu relevantních informací přináší tato publikace uspořádané soubory dat o oborové i vzdělanostní struktuře žáků se zdravotním postižením nově přijímaných do 1. ročníků středního a vyššího odborného vzdělávání ve šk. roce 2016/17. Doplňuje tak statistické přehledy sledující vývoj vzdělanostní a oborové struktury žáků ve středním a vyšším odborném vzdělávání, které Národní ústav pro vzdělávání každoročně vydává. In connection with the growing interest and the need for relevant information, this publication provides structured data sets on the educational and educational structure of pupils with disabilities newly admitted to 1st year of secondary and higher vocational education in the school year 2016/17. It complements statistical surveys that follow the development of the educational and vocational structure of pupils in secondary and tertiary vocational education, published annually by the National Institute of Education. Klíčová slova: postižené dítě; střední školy; vyšší odborné školy; vzdělání Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Žáci a studenti se zdravotním postižením ve středním a vyšším odborném vzdělávání – vzdělanostní a oborová struktura 2016/17

V návaznosti na rostoucí zájem a potřebu relevantních informací přináší tato publikace uspořádané soubory dat o oborové i vzdělanostní struktuře žáků se zdravotním postižením nově přijímaných do 1. ...

Trhlíková, Jana
Národní ústav pro vzdělávání, 2018

Vývoj vzdělanostní a oborové struktury žáků a studentů ve středním a vyšším odborném vzdělávání v ČR a v krajích ČR a postavení mladých lidí na trhu práce ve srovnání se stavem v Evropské unii 2016/17
Vojtěch, Jiří; Chamoutová, Daniela
2017 - český
Publikace informuje o vývoji vzdělanostní struktury středního vzdělávání prostřednictvím vývoje počtů a podílů nově přijatých žáků do 1. ročníků (u víceletých gymnázií v ročnících odpovídajících 1. ročníku SŠ) a o vývoji počtů přijatých žáků do nástavbového a vyššího odborného vzdělávání, a to vše i v rozlišení dle krajů. Materiál poskytuje rovněž údaje o vývoji oborové struktury středního a vyššího vzdělávání v členění podle skupin oborů, vč. grafů a tabulek pro roky 2011 až 2016. Druhá část publikace se zabývá postavením mladých osob na trhu práce v ČR a v zemích EU. Pozornost je věnována jejich podílům ve středním odborném vzdělání v jednotlivých zemích celkově i ve skladbě podle zaměření studia. Jsou uváděny i údaje o podílu průmyslu na zaměstnanosti mladých, volných místech na trzích práce i o nezaměstnanosti mladých. Zmíněna je i problematika migrační krize. The publication informs about the development of the educational structure of secondary education through the development of the numbers and shares of newly admitted pupils in 1st grade (for multi-year grammar schools in years corresponding to 1st year of secondary school) and on the development of the number of admitted pupils in further education and higher vocational education, by region. The material also provides data on the development of the branch structure of secondary and higher education broken down by group of branches, incl. graphs and tables for the years 2011 to 2016. The second part of the publication deals with the position of young people on the labor market in the Czech Republic and in the EU countries. Attention is paid to their participation in secondary vocational education in the individual countries as a whole and in the composition according to the degree of study. Data on the share of industry in youth employment, vacancies in labor markets and youth unemployment are also reported. Migration crisis is also mentioned. Klíčová slova: odborné vzdělání; trh práce; nezaměstnanost; střední školy; vyšší odborné školy Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Vývoj vzdělanostní a oborové struktury žáků a studentů ve středním a vyšším odborném vzdělávání v ČR a v krajích ČR a postavení mladých lidí na trhu práce ve srovnání se stavem v Evropské unii 2016/17

Publikace informuje o vývoji vzdělanostní struktury středního vzdělávání prostřednictvím vývoje počtů a podílů nově přijatých žáků do 1. ročníků (u víceletých gymnázií v ročnících odpovídajících 1. ...

Vojtěch, Jiří; Chamoutová, Daniela
Národní ústav pro vzdělávání, 2017

Uplatnění absolventů škol na trhu práce - 2016
Doležalová, Gabriela; Paterová, Pavla; Trhlíková, Jana; Úlovec, Martin; Vojtěch, Jiří; Chomová, Pavla; Úlovcová, Helena
2017 - český
Klíčová slova: absolventi; profesní uplatnění; VIP Kariéra II; graduates; professional application; VIP Career II; trh práce; profesní kariéra; profesní poradenství Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Uplatnění absolventů škol na trhu práce - 2016

Doležalová, Gabriela; Paterová, Pavla; Trhlíková, Jana; Úlovec, Martin; Vojtěch, Jiří; Chomová, Pavla; Úlovcová, Helena
Národní ústav pro vzdělávání, 2017

Zkouška z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR: Modelová verze
NÚV
2017 - český
Klíčová slova: čeština; cizinecké právo; cizinecký režim; testy Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Zkouška z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR: Modelová verze

NÚV
Národní ústav pro vzdělávání, 2017

Žáci a studenti se zdravotním postižením ve středním a vyšším odborném vzdělávání - vzdělanostní a oborová struktura - 2016/17
Trhlíková, Jana
2017 - český
Klíčová slova: postižený žák; střední odborné vzdělávání; vyšší odborné vzdělávání; postižení; znevýhodnění studenti; statistiky; disabled student; secondary vocational education; higher vocational education; disability; disadvantaged students; statistics Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Žáci a studenti se zdravotním postižením ve středním a vyšším odborném vzdělávání - vzdělanostní a oborová struktura - 2016/17

Trhlíková, Jana
Národní ústav pro vzdělávání, 2017

Zkouška z češtiny pro trvalý pobyt v ČR
Národní ústav pro vzdělávání
2017 - český
Propagační leták v 7 jazycích (čeština, angličtina, mongolština, ruština, ukrajinština, vitenamština a čínština) odkazující na zkoušku z českého jazyka určenou pro cizince, kteří žádají o povolení k trvalému pobytu v ČR a chystají se na zkoušku z češtiny. A promotional flyer in 6 languages (English, Czech, Mongolian, Russian, Ukrainian, Vietnamese and Chinese) referring to examination in the Czech language for foreigners who apply for a permanent residence in the Czech Republic and preparing for the examination. Klíčová slova: trvalý pobyt; zkouška; Česko; český jazyk; permanent residence; examination; Czech Republic; Czech language; jazykové vzdělání Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Zkouška z češtiny pro trvalý pobyt v ČR

Propagační leták v 7 jazycích (čeština, angličtina, mongolština, ruština, ukrajinština, vitenamština a čínština) odkazující na zkoušku z českého jazyka určenou pro cizince, kteří žádají o povolení k ...

Národní ústav pro vzdělávání
Národní ústav pro vzdělávání, 2017

Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání – 2016
Doležalová, Gabriela
2017 - český
Analýza se věnuje určení shody získaného vzdělání a vykonávaného zaměstnání z hlediska odbornosti. Hodnocením shody posuzuje využití kvalifikace absolventů nejen z hlediska úrovně dosaženého vzdělání, ale i z hlediska vhodnosti absolvovaného vzdělání pro výkon příslušného zaměstnání. Pro hodnocení souladu mezi vzděláním a zaměstnáním je použita čtyřstupňová škála – úplná shoda, částečná shoda, dílčí neshoda a hrubá neshoda. The analysis focuses on determining the conformity of the acquired education and the work done in terms of expertise. The assessment of conformity assesses the use of graduates' qualifications not only in terms of the level of education attained but also in terms of the suitability of the education received for the performance of the relevant employment. The four-step scale is used to assess the correspondence between education and employment - full compliance, partial compliance, partial disagreement and gross disagreement. Klíčová slova: uplatnění absolventů; kvalifikace; employment of graduates; qualification; profese; odborné vzdělání Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Shoda dosaženého vzdělání a vykonávaného zaměstnání – 2016

Analýza se věnuje určení shody získaného vzdělání a vykonávaného zaměstnání z hlediska odbornosti. Hodnocením shody posuzuje využití kvalifikace absolventů nejen z hlediska úrovně dosaženého vzdělání, ...

Doležalová, Gabriela
Národní ústav pro vzdělávání, 2017

Vývoj vzdělanostní a oborové struktury žáků a studentů ve středním a vyšším odborném vzdělávání v ČR a v krajích ČR a postavení mladých lidí na trhu práce ve srovnání se stavem v Evropské unii - 2016/17
Vojtěch, Jiří; Chamoutová, Daniela
2017 - český
Klíčová slova: střední odborné vzdělávání; vyšší odborné vzdělávání; Česká republika; secondary vocational education; higher vocational education; Czech republic; trh práce; střední vzdělání; statistika Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Vývoj vzdělanostní a oborové struktury žáků a studentů ve středním a vyšším odborném vzdělávání v ČR a v krajích ČR a postavení mladých lidí na trhu práce ve srovnání se stavem v Evropské unii - 2016/17

Vojtěch, Jiří; Chamoutová, Daniela
Národní ústav pro vzdělávání, 2017

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze