Number of found documents: 338
Published from to

Deutsche Präpositionen nach und über und ihre Entsprechungen im Gegenwartstschechischen
VANÍKOVÁ, Tereza
2021 - German
Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Deutsche Präpositionen nach und über und ihre Entsprechungen im Gegenwartstschechischen

VANÍKOVÁ, Tereza
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Folk als Symbol der Epoche. Opositionelle Liedermacher/innen in der DDR
ŠIMEČKOVÁ, Marie
2021 - German
Diplomová práce zkoumá na příkladu vybraných písničkářů sedmdesátých a osmdesátých let v NDR Stephanu Krawczykovi, Bettině Wegner aWolfu Biermannovi hudební žánr folku a protestsongu jako svébytného sociálně-kritického útvaru na pomezí hudby a literatury. Teoretická práce je zaměřena na literárně-kulturní pozadí NDR, na folkový protestsong jako žánr s významnou společenskou a politickou ambicí a jeho dějinný kontext v západních zemích a zemích komunistického bloku v druhé polovině 20. století. V praktické části budou interpretovány vybrané písně uvedených písničkářů s ohledem na literární kvality textů, bude sledována recepce a dopady jejich šíření mezi veřejností i osudy interpretů v posledních dvou desetiletích existence NDR. V práci bude navrhnut i didaktický mezipředmětový projekt k aktualizaci poselství vybraných písní u žáků němčin jako cizího jazyka. Keywords: interpretation; GDR; songwriters; protestsong Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Folk als Symbol der Epoche. Opositionelle Liedermacher/innen in der DDR

Diplomová práce zkoumá na příkladu vybraných písničkářů sedmdesátých a osmdesátých let v NDR Stephanu Krawczykovi, Bettině Wegner aWolfu Biermannovi hudební žánr folku a protestsongu jako svébytného ...

ŠIMEČKOVÁ, Marie
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Geflügelte Worte im Deutschen, Tschechischen und Englischen und ihre Verwendung im Text.
MIKSA, Tomáš
2021 - German
Tato bakalářská práce pojednává o tématu Okřídlená slova v němčině, češtině a angličtině a jejich užití v textu. Teoretická část pojednává o základních pojmech z oblasti frazeologie, vlastnostech frazeologismů a o klasifikaci frazeologismů. V praktické části jsou shromážděna německá okřídlená slova spolu s jejich českými a anglickými ekvivalenty. Následně jsou okřídlená slova rozdělena do různých skupin, a to dle míry ekvivalence mezi jejich německým zněním a jejich českým a/nebo anglickým zněním, čemuž coby základ posloužilo vymezení stupňů ekvivalence Helgundou Henschelovou (1993). Dále je v praktické části pozornost věnována vybraným německým okřídleným slovům, přesněji řečeno tomu, v čem přesně tkví rozdíl mezi německým zněním a zněním českým a/nebo anglickým, dále také jejich významu a tomu, jak jsou ona i jejich anglické a české ekvivalenty užívány v textu. The topic of this bachelor thesis is Winged words in German, Czech and English and their usage in the text. The theoretical part deals with some basic terms that are related to phraseology, characteristics of phraseological expressions and classification of phraseological expressions. The practical part introduces German winged words and their Czech and English counterparts. Subsequently, based on the types of equivalence established by Helgunde Henschel (1993), the winged words are put into different groups, depending on the extent of equivalence between their German phrasing and their Czech and/or English phrasing. The practical part also deals with selected German winged words. It will explain what exactly it is that makes their Czech and/or English phrasing different from the German one, it will explain their origin, their meaning and also how they and their English and Czech equivalents are used in the text. Keywords: winged word; phraseological expression; equivalence; meaning; usage Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Geflügelte Worte im Deutschen, Tschechischen und Englischen und ihre Verwendung im Text.

Tato bakalářská práce pojednává o tématu Okřídlená slova v němčině, češtině a angličtině a jejich užití v textu. Teoretická část pojednává o základních pojmech z oblasti frazeologie, vlastnostech ...

MIKSA, Tomáš
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Tschechische Präpositionen při und u und ihre Entsprechungen im Gegenwartsdeutschen
HAUKOVÁ, Michaela
2021 - German
Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Tschechische Präpositionen při und u und ihre Entsprechungen im Gegenwartsdeutschen

HAUKOVÁ, Michaela
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

DIE VERÄNDERUNGEN DES DENKENS UND WIDERSPIEGELUNG IN DER KUNST DANK DES 1. WELTKRIEGES
ČURDA, Bohuslav
2021 - German
Cílem předložené bakalářské práce je představit a analyzovat umění počátku 20. století v oblasti především střední Evropy, tak, aby bylo možno vyhodnotit, jak se psychicky složitá společenská situace před, během a po válce odrážela v umění, respektive, jak se měnilo uvažování lidí. Poukázáno bude na malířství, literaturu a navázáno i lehce na hudbu jednotlivých uměleckých stylů. Každý ze stylů, kam v této práci spadá expresionismus, kubismus, futurismus a dadaismus, líčí nějaký pohled na svět, čímž dojdeme k závěru, že za tím vším stojí člověk, respektive společnost. Dle mnou vybraných děl, která hýbala dobou a ovlivňovala směr umění, dojdeme nakonec k závěru, že tematika děl a z nich vyplývající pocity flexibilně udávala směr, kterým se Evropa řítila. Zprvu člověk dychtil po změně, jejíž spásu měla přivést válka, proto expresionismus často navazuje na šokující až strašidelné záležitosti ve spojení s kontrastními barvami. Následný kubismus se snaží odrazit matoucí výplody vědy, které nové technologie přinesly. Výsledkem je pak rozklad až destrukce dříve jasných věcí. Futurismus dále podpoří tuto myšlenku se zaměřením na radikální destrukci pomocí technologií a očekáváním dynamičtější a moderní budoucnosti ve smyslu technologizace. A vzniklý dadaismus během války už jen reflektuje násilí a snaží se ve svém groteskním umění rozbít staré hodnoty, jenž mají vést k ukončení války. Stejně tak ostatní umělecké směry si uvědomí ničivost moderního válčení a po válce se snaží ještě varovat před technologiemi nové války, či jen zpětně odráží hrůzné prožitky z války. The aim of this bachelor's thesis is to present and analyse the art of the early 20th century in Central Europe, so that it is possible to evaluate how the mentally complex social situation before, during and after the war was reflected in art, and how people's thinking has changed. Painting and literature will be pointed out and it will be lightly linked to the music of individual artistic styles. Each of the styles, which in this work includes expressionism, cubism, futurism and dadaism, depicts a view of the world, which leads us to the conclusion that behind it all is man, or society. According to the works I have selected, which have moved with time and influenced the direction of art, we will finally conclude that the theme of the works and the resulting feelings flexibly indicated the direction in which Europe was heading. At first, man longed for a change that would be brought by war, so expressionism often follows on from shocking to haunting matters in conjunction with contrasting colors. Subsequent cubism seeks to fend off the confusing fruits of science that new technologies have brought. The result is the decomposition or destruction of previously clear things. Futurism will further support this idea with a focus on radical destruction through technology and the expectation of a more dynamic and modern future in terms of technology. And the dadaism created during the war only reflects violence and tries to break the old values in its grotesque art that is supposed to end the war. In the same way, other artistic directions realize the destructiveness of modern warfare, and after the war they try to warn against the technologies of the new war, or just retroactively reflect the horrible experiences of the war. Keywords: art; world war 1; europe; technology; modern world; confusion; reformation; expressionism; cubism; dadaism; futurism Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
DIE VERÄNDERUNGEN DES DENKENS UND WIDERSPIEGELUNG IN DER KUNST DANK DES 1. WELTKRIEGES

Cílem předložené bakalářské práce je představit a analyzovat umění počátku 20. století v oblasti především střední Evropy, tak, aby bylo možno vyhodnotit, jak se psychicky složitá společenská situace ...

ČURDA, Bohuslav
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Ein Stück DDR-Literaturgeschichte: Jurek Becker zwischen "Jakob der Lügner" und "Bronsteins Kinder"
KUBOVÁ, Andrea
2021 - German
Tématem této diplomové práce je literatura NDR od 50. do 70. let, jejíž charakter je utvářen pozůstatky holocaustu a vládou socialismu. Po skončení druhé světové války se objevuje značné množství děl s židovskou tematikou a zároveň díla zabývající se každodenními problémy v socialistickém prostředí. Východoněmecký spisovatel židovského původu Jurek Becker je příkladem autora, který má zkušenosti s pronásledováním Židů i socialistickým režimem, a proto je řadí mezi hlavní témata své literární tvorby. Cílem práce je zjistit, jak byla tehdejší literatura těmito skutečnostmi ovlivněna, a to nejen pomocí zkoumaní politického a kulturního kontextu, ale především prostřednictvím zmíněného autora a jeho čtyř románů. The topic of this diploma thesis is the literature of the GDR from the 50s to the 70s, whose character is formed by the remnants of the Holocaust and the dominance of socialism. After the Second World War, a considerable amount of works with a Jewish theme as well as works dealing with everyday problems in the socialist milieu appears. The East German writer of Jewish origin Jurek Becker is an example of the author who has experience with both the persecution of Jews and the socialist regime, and therefore incorporates them into the main themes of his literary works. The aim of the thesis is to find out how was contemporary literature influenced by these facts, not only by examining the political and cultural context, but especially through the mentioned author and his four novels. Keywords: Jurek Becker; literature of the GDR; Holocaust; socialism Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Ein Stück DDR-Literaturgeschichte: Jurek Becker zwischen "Jakob der Lügner" und "Bronsteins Kinder"

Tématem této diplomové práce je literatura NDR od 50. do 70. let, jejíž charakter je utvářen pozůstatky holocaustu a vládou socialismu. Po skončení druhé světové války se objevuje značné množství děl ...

KUBOVÁ, Andrea
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Die Goldenen Zwanziger in Literatur und Film. Volker Kutschers 'Der nasse Fisch' und der Film 'Babylon Berlin'
MUSÍLEK, Daniel
2021 - German
Předložená bakalářská práce se zaměřuje na techniky zprostředkování zvuku a obrazu v literatuře a filmu a zároveň poskytuje komparativní analýzu obou médií. V teoretické části bakalářské práce jsou objasněny rozdílné přístupy filmové a literární teorie k vyobrazení děje obrazovými a zvukovými prvky. Komparace obou médií bude ilustrována na historickém románu 'Der nasse Fisch' německého spisovatele Volkera Kutschera a na německé filmové sérii 'Babylon Berlin' od režisérů Toma Tykwera, Achima von Borriese a Hendrika Handloegtena. V praktické části budou na vybraných románových kapitolách a filmových scénách názorně vysvětleny rozdílné metody využití zvuku a obrazu ke zprostředkování děje. This bachelor thesis focuses on the techniques, which are used in film and literature to create images and sound and provides a comparative analysis of the two media. The theoretical part of the thesis explains the different approaches of film and literary theory used in audio-visual storytelling. The comparison will be demonstrated on the novel 'Der nasse Fisch' written by a German novelist Volker Kutscher and on the German television series 'Babylon Berlin' directed by Tom Tykwer, Achim von Borries and Hendrik Handloegten. The practical part focuses on two scenes and two chapters of the novel, which will demonstrate the different methods of using sound and images as a tool of storytelling. Keywords: Plot; 'Babylon Berlin'; 'Der nasse Fisch'; Cinematography; Literature; Sound; Image Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Die Goldenen Zwanziger in Literatur und Film. Volker Kutschers 'Der nasse Fisch' und der Film 'Babylon Berlin'

Předložená bakalářská práce se zaměřuje na techniky zprostředkování zvuku a obrazu v literatuře a filmu a zároveň poskytuje komparativní analýzu obou médií. V teoretické části bakalářské práce jsou ...

MUSÍLEK, Daniel
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Bildergeschichten im gegenwärtigen Deutschunterricht
ALIJOVÁ, Sabina
2021 - German
Die Arbeit konzentriert sich auf die Beschreibung möglicher Verwendungen von Bildergeschichten im gegenwärtigen Deutschunterricht. Im theoretischen Teil werden theoretische Erkenntnisse zu diesem Thema beschrieben. Im praktischen Teil wird ein Projekt mit Fokus auf Bildergeschichte erstellt. Ein Abschnitt des praktischen Teils befasst sich mit Möglichkeiten der Arbeit mit modernen Technologien und einem aktuellen Internet-Trend. This thesis focuses on the description of the possibilities of using pictorial stories in German language lessons. The first part describes the theoretical pieces of knowledge on the topic. In the second part, a project is prepared, which is focused on the use of work with pictorial stories. Part of the practical part is focused on the possibilities of using modern technologies and the current Internet trend in lessons. Keywords: German as a foreign language; picture stories; picture books; kamishibai; project teaching; online teaching; mass media Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Bildergeschichten im gegenwärtigen Deutschunterricht

Die Arbeit konzentriert sich auf die Beschreibung möglicher Verwendungen von Bildergeschichten im gegenwärtigen Deutschunterricht. Im theoretischen Teil werden theoretische Erkenntnisse zu diesem ...

ALIJOVÁ, Sabina
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Die Konstruktion von Identität bei einer ethnischen Minderheit am Beispiel des Fremdsprachenunterrichts in Südböhmen
FISCHBÖCK, David
2021 - German
Tato magisterská práce se zabývá tématem konstrukce identity ve vztahu k osvojování jazyka a rolí identity ve výuce cizích jazyků. V první, teoretické části jsou popsány vztahy mezi jazykem a identitou z několika perspektiv. Nejprve jsou identita a její různé poddruhy definovány z psychologického hlediska. Poté se pozornost přesouvá na spojitost mezi osvojováním jazyků a konstrukcí identity ve vztahu ke kultuře, světonázorům atd. Nakonec je zkoumána role identity a její konstrukce ve výuce cizích jazyků. V druhé, praktické části jsou tyto teoretické poznatky převedeny do praxe na příkladu výuky cizího jazyka v regionu Českých Budějovic v jižních Čechách. Za pomoci dvou formulářů je vytvořeno srovnání mezi skupinou dětí, které se učí německý a skupinou dětí, které se učí anglický jazyk. Toto srovnání má přinést odpovědi na otázky týkající se role identity ve výuce jizích jazyků. Zmíněné srovnání nemá za cíl pouze potvrdit, či vyvrátit rozdíly v přístupu žáků obou skupin, ale snaží se najít i důvody, faktory a vysvětlení, které by pomohly objasnit rozdílné přístupy žáků obou skupin. Tato zjištění mají dále tvořit základ pro doporučení, která by umožnila optimalizaci výuky cizích jazyků skrz využití silnější identifikace žáků s cílovým jazykem. This master thesis concerns itself with the topic of creation of identity in relation to language acquisition and its role in the teaching of foreign languages. In the first, theoretical part of this thesis, the connection between language and identity is explored from multiple perspectives. First, identity and its numerous subtypes are described from a psychological point of view. Later, the focus shifts to the relationship between the acquisition of language and the construction of identity. Finally, the role of identity trough language acquisition is explored as a part of the teaching of foreign languages. In the second, practical part of this thesis, the theoretical knowledge is put into practice on the example of foreign language teaching in schools in the region of Budweis/České Budějovice, in south Bohemia. Using two questionnaires a comparison is created between a group of English and a group of German learners. This comparison aims to find answers concerning the role of identity in foreign language teaching classes. The goal of this comparison is not only to (dis)prove the differences in the attitudes of the two learner groups towards their target language, but it also tries to find reasons, factors, and explanations, that would help to clarify these differences. These clarifications are then to be used as the basis for recommendations, which would help to optimise the learning of foreign languages through a stronger identification of the learners with their target languages. Keywords: identity; language; culture; foreign languages; language acquisition; language learning; English; German Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Die Konstruktion von Identität bei einer ethnischen Minderheit am Beispiel des Fremdsprachenunterrichts in Südböhmen

Tato magisterská práce se zabývá tématem konstrukce identity ve vztahu k osvojování jazyka a rolí identity ve výuce cizích jazyků. V první, teoretické části jsou popsány vztahy mezi jazykem a ...

FISCHBÖCK, David
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Spezifika des Fremdsprachenunsterrichts in der Post-Methoden Ära
ZAPOMĚLOVÁ, Anna
2021 - German
Výuka cizích jazyků prochází v současné době velkými změnami. Zaměření na rozvoj interkulturní komunikační kompetence coby hlavního cíle cizojazyčné výuky je rozšiřováno o nové koncepty výuky zaměřené na žáka a na rozvoj jeho individuální mnohojazyčnosti. Komunikační pragmaticky zaměřená metoda je pomalu střídána tzv. postkomunikačním obdobím, v němž dochází k pozměněné formulaci cílů výuky cizích jazyků. V českém kontextu není tato změna konceptu zatím dostatečně reflektována. Cílem této práce je definovat specifika výuky cizích jazyků v postkomunikačním období a zároveň provést analýzu využití této metody v tradiční a alternativní škole, porovnat zjištěné výsledky a vyvodit z nich závěry pro výukovou praxi. Foreign language teaching is currently undergoing major changes. The focus on the development of intercultural communication competence as the main objective of foreign language teaching is extended by new concepts of teaching focused at the pupil and the development of his individual multilingualism. The pragmatically focused communication method is slowly alternating with the so-called post-method era, in which there is an altered formulation of the goals of foreign language teaching. In the Czech context, this change in concept has not been sufficiently reflected yet. The aim of this work is to define the specifics of foreign language teaching in the post-method era and also to analyze the use of this method in traditional and alternative schools, comparing the findings and draw conclusions for teaching practice. Keywords: Foreign language teaching; teaching methods; the role of a teacher and a pupil in the educational process; Communicative competence; language learning and acquisition; post-method era Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Spezifika des Fremdsprachenunsterrichts in der Post-Methoden Ära

Výuka cizích jazyků prochází v současné době velkými změnami. Zaměření na rozvoj interkulturní komunikační kompetence coby hlavního cíle cizojazyčné výuky je rozšiřováno o nové koncepty výuky zaměřené ...

ZAPOMĚLOVÁ, Anna
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases