Využití autoevaluačních technik u žáků jako forma výuky k odpovědnosti
Berkyová, Veronika
2012 - český
Závěrečná práce se zabývá tématem autoevaluačních technik u žáků jako forma výuky k odpovědnosti za jejich další životní a profesní směřování. Práce se především zaměřuje na efektivní formy nástrojů pro autoevaluaci a hodnocení žáků. Práce se dále soustřeďuje na využití, vytváření a funkci osobního protfolia žáka, který podporuje a rozvíjí autoevaluační schopnosti žáků a vede je tak k odpovědnosti za jejich životní a profesní orientaci.
Klíčová slova:
autoevaluace; autoevaluační techniky; hodnocení a sebehodnocení žáků; osobní portfolio žáka; auto-evaluation; auto-evaluation techniques; evaluation and self-evaluation of pupils; personal pupils portfolio
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Využití autoevaluačních technik u žáků jako forma výuky k odpovědnosti
Závěrečná práce se zabývá tématem autoevaluačních technik u žáků jako forma výuky k odpovědnosti za jejich další životní a profesní směřování. Práce se především zaměřuje na efektivní formy nástrojů ...
Výuka religionistiky v humanitních předmětech
Matějusová, Lucie
2012 - český
Práce pojednává o současném stavu výuky religionistiky na gymnáziích a středních školách. Popisuje práci Religionistického a filosofického vzdělávacího centra a zkušenosti vyučujících středních škol a jeho výstupy. Cílem práce je navrhnout způsob, jakým mohou být religionistická témata vyučována na všeobecných gymnáziích. Nabízí podklady pro výuku tří témat - islámu, geografie náboženství a nových náboženských hnutí.
Klíčová slova:
religionistika; pedagogika; islám; geografie náboženství; nová náboženská hnutí; Religionistické a filosofické vzdělávací centrum; učební texty; study of religion; religious studies; education; islam; geography of religion; new religious movements; Religious studies and philosophy education center
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Výuka religionistiky v humanitních předmětech
Práce pojednává o současném stavu výuky religionistiky na gymnáziích a středních školách. Popisuje práci Religionistického a filosofického vzdělávacího centra a zkušenosti vyučujících středních škol a ...
Používání taháku při psaní testů na střední škole
Zitková, Helena
2012 - český
Práce se zabývá problematikou používání taháků. Hlavním cílem práce je zmapovat používání taháků studenty na středních odborných školách a gymnáziích. V práci bude představena výzkumná sonda, která byla uskutečněna v roce 2011 u současných a bývalých studentů SŠ v Pardubicích. V rámci kvantitativního výzkumu byla zkoumána frekvence používání taháku, důvody studentů k používání taháku a předměty, ve kterých si studenti taháky nejčastěji píší. Dále nás zajímaly způsoby výroby taháku, čas potřebný pro jeho výrobu a místa jeho ukrývání, zohlednili jsme také morální aspekt známky získané za pomoci použití taháku. Naši pozornost jsme také zaměřili na roli učitele, na jeho možné reakce při přistižení studenta s tahákem a zjišťovali jsme také vliv osobnosti a chování učitele na prevenci používání taháků.
Klíčová slova:
školní podvádění; taháky; střední školství; school cheating; crib notes; high schools
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Používání taháku při psaní testů na střední škole
Práce se zabývá problematikou používání taháků. Hlavním cílem práce je zmapovat používání taháků studenty na středních odborných školách a gymnáziích. V práci bude představena výzkumná sonda, která ...
Abstraktní programování pro eGovernment
Šimonová, Stanislava
2012 - český
eGovernment deklaruje zkvalitnění procesů výkonu veřejné správy a jejich služeb, přičemž postup prosazování eGovernmentu probíhá v koordinaci s EU. Z hlediska teshnologických prostředků a legislativní podpory jsou nástroje eGovernmentu připraveny k plnému využití v rámci probíhajících procesů veřejné správy. Tato potenciální připravenost však není plně využita z důvodu absence technologicko-manažerské součinnosti. Proto identifikace funkčního a datového obsahu je přístupem, který přispívá k rozvoji eGovermentu. V práci je nejdříve vymezena problematika eGovernmentu, zejména z hlediska nakládání s digitálními dokumenty v rámci informačního prostředí veřejné správy. Dále jsou charakterizovány informační systémy veřejné správy a je charakterizována relační databázová platforma jako jejich implementační báze. Poté jsou popsány principy zlepšování a měření kvality procesů se zaměřením na přístupy k řízení IT procesů. Kapitoly procesního a datového modelování vymezují metody a techniky analýzy a vývoje modulů informačního prostředí v organizaci. Následně je navržen postup abstraktního programování pro identifikaci funkčního a datového obsahu a tento postup je uplatněn na vybraných aktivitách v rámci výkonu služeb veřejné správy.
Klíčová slova:
abstraktní programování; datové modelování; kvalita výkonu; procesní modelování; eGovernment; IT Governance; abstract programming; data modelling; quality of performance; process modelling
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Abstraktní programování pro eGovernment
eGovernment deklaruje zkvalitnění procesů výkonu veřejné správy a jejich služeb, přičemž postup prosazování eGovernmentu probíhá v koordinaci s EU. Z hlediska teshnologických prostředků a legislativní ...
Metody vyučování a možnosti jejich aplikace ve výuce ekonomických předmětů
Vondrušková Picková, Kateřina
2012 - český
Tato práce se zabývá výukovými metodami, významem ekonomického vzdělávání na středních školách a také metodikou výuky předmětu "Fiktivní firma". V závěru práce je zpracován výsledek dotazníkového šetření, které bylo uskutečněno na vybraných středních školách.
Klíčová slova:
výukové metody; ekonomické vzdělávání; fiktivní firma; teaching methods; economic education; practice enterprise
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Metody vyučování a možnosti jejich aplikace ve výuce ekonomických předmětů
Tato práce se zabývá výukovými metodami, významem ekonomického vzdělávání na středních školách a také metodikou výuky předmětu "Fiktivní firma". V závěru práce je zpracován výsledek dotazníkového ...
Učební text pro předmět řízení jakosti
Pinkeová, Petra; Moravcová, Ilona
2012 - český
Závěrečná práce doplňujícího pedagogického studia je zaměřena na přípravu učebního textu do předmětu řízení jakosti. Cílem závěrečné práce je návrh učebního textu pro studenty střední školy informatiky a ekonomie, DELTA, s.r.o. v Pardubicích
Klíčová slova:
učební texty; jakost; ekonomika; trhy; didactic texts; quality; economy; markets
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Učební text pro předmět řízení jakosti
Závěrečná práce doplňujícího pedagogického studia je zaměřena na přípravu učebního textu do předmětu řízení jakosti. Cílem závěrečné práce je návrh učebního textu pro studenty střední školy ...
Energetické materiály s nízkou citlivostí k vnějším podnětům s dostatečnými výkonnostními parametry pro požadované aplikace
Jalový, Zdeněk
2012 - český
Tato práce je zaměřena na studium látek, které mají nahradit současně používané výbušniny, které jsou citlivé k vnějším podnětům, nevyhovují svojí chemickou stabilitou nebo jsou toxické.
Klíčová slova:
výbušniny; snížená citlivost; příprava; FOX-7; TEX; energetic materials; lower sensitivity; preparation
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Energetické materiály s nízkou citlivostí k vnějším podnětům s dostatečnými výkonnostními parametry pro požadované aplikace
Tato práce je zaměřena na studium látek, které mají nahradit současně používané výbušniny, které jsou citlivé k vnějším podnětům, nevyhovují svojí chemickou stabilitou nebo jsou toxické.
Mikroskopická technika v laboratorních cvičeních na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem
Haňáčková, Lenka; Tulka, Jiří
2011 - český
Gymnázium ve Dvoře Králové je všeobecně vzdělávací diferencovanou školou. Škola nemá speciální zaměření oboru, volbou volitelných předmětů si žáci sami určují své zaměření. Studium je čtyřleté a šestileté. Fyzika patří mezi povinné vyučovací předměty. Je vyučována dvě hodiny týdně v každém ročníku. V tématickém okruhu optika získávají žáci základní informace o mikroskopech. Mikroskop je velice významný přístroj, který díky své schopnosti zvětšovat malé objekty přispěl k mnoha vědeckým objevům. Je to velmi jemný a přesný přístroj vyžadující šetrné zacházení. Proto je důležité, používat správnou mikroskopickou techniku při pozorování mikroskopických preparátů. Aby mohl být mikroskop využit k pozorování a získání nových poznatků u pozorovaného objektu, musí být daný objekt správně připraven k pozorování. Je důležitá jeho fixace a i následné barvení preparátu. Cílem této práce bylo popsat správný postup při mikroskopování, popsat přípravu mikroskopických preparátů a také ukázat možnost využití mikroskopu při pozorování preparátů ve čtyřech praktických laboratorních cvičeních.
Klíčová slova:
mikroskop; fyzika; mikroskopický preparát; microscopy; physics; slides
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Mikroskopická technika v laboratorních cvičeních na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem
Gymnázium ve Dvoře Králové je všeobecně vzdělávací diferencovanou školou. Škola nemá speciální zaměření oboru, volbou volitelných předmětů si žáci sami určují své zaměření. Studium je čtyřleté a ...
Škola ve Střížově v rozmezí let 1785-1905 v odstavcích školní kroniky
Havlíčková, Michala; Teplý, Jaroslav
2011 - český
Práce představuje školu v malé vesnici u Třebíče na základě analýzy jedné ze školních kronik. Zachycuje stěžejní události, jakými byly - výstavba školní budovy, noví učitelé a faráři, oslavy výročí školní kontroly. Představuje každodenní starosti správců školy, představených všech obcí ba i všech rodičů či samotných žáků. A v neposlední řádě je práce malým přehledem vznikajících právních norem, ve sledovaném období, které měly na školu vliv či systém školských úřadů tak, jak byly na sebe vzájemně vázány.
Klíčová slova:
Střížov; Pozďátky; Čímeř; Okrašlovice; Slavičky; Třebíč
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Škola ve Střížově v rozmezí let 1785-1905 v odstavcích školní kroniky
Práce představuje školu v malé vesnici u Třebíče na základě analýzy jedné ze školních kronik. Zachycuje stěžejní události, jakými byly - výstavba školní budovy, noví učitelé a faráři, oslavy výročí ...
Exkurz do díla prof. Dr. Josefa Cacha, CSc.
Pštrossová, Irena; Rýdl, Karel
2011 - český
Práce se zabývá exkurzem do díla profesora Josefa Cacha. Snaží se podat základní náhled do problematiky vývoje pedagogiky. Podává obraz základních témat, kterými se profesor Cach ve svých pracích zabýval. Snaží se pedagogiku nahlížet v širokém rámci a popsat dobovou problematiku, tak jak ji vnímal profesor Cach.
Klíčová slova:
Cach Josef; pedagogika; historie pedagogiky; pedagogy; history of pedagogy
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Exkurz do díla prof. Dr. Josefa Cacha, CSc.
Práce se zabývá exkurzem do díla profesora Josefa Cacha. Snaží se podat základní náhled do problematiky vývoje pedagogiky. Podává obraz základních témat, kterými se profesor Cach ve svých pracích ...
NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.
Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz
Provozovatel
Zahraniční báze