Vzdělávací program Začít spolu
Feichtingerová, Zdeňka; Rýdl, Karel
2011 - český
Předmětem této závěrečné práce je vzdělávací program Začít spolu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická obsahuje informace o vzniku, vývoji a současné podobě programu Začít spolu. Uvedeny jsou základní principy vzdělávání, kterými se program Začít spolu vyznačuje. Druhá část práce se věnuje praktickému užití metod Začít spolu v ZŠ Mozaika v Rychnově nad Kněžnou. Během jednoho týdne je nastíněn proces vzdělávání podle principů vzdělávacího programu Začít spolu. Zároveň je věnován prostor otázce klíčových kompetencí a jejich naplňování v rámci vzdělávacího programu Začít spolu.
Klíčová slova:
Začít spolu; ISSA; základní školy; pedagogický konstruktivismus; tématická výuka; Rychnov nad Kněžnou
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Vzdělávací program Začít spolu
Předmětem této závěrečné práce je vzdělávací program Začít spolu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická obsahuje informace o vzniku, vývoji a současné podobě programu Začít ...
Periodický systém prvků. Jeho význam pro poznávací proces. Úpravy periodické tabulky.
Uko, Jaroslav; Tulka, Jiří
2011 - český
V této práci byla zkoumána periodická soustava prvků z didaktického a metodologického hlediska. Byly provedeny úpravy periodické soustavy prvků. V návaznosti na zákonitosti v periodické soustavě prvků byly vytvořeny aplikace a hry.
Klíčová slova:
periodická soustava prvků; didaktika; struktury atomů; hry
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Periodický systém prvků. Jeho význam pro poznávací proces. Úpravy periodické tabulky.
V této práci byla zkoumána periodická soustava prvků z didaktického a metodologického hlediska. Byly provedeny úpravy periodické soustavy prvků. V návaznosti na zákonitosti v periodické soustavě prvků ...
Výuka firemní praxe
Fialová, Ilona; Šírová, Jitka
2011 - český
Závěrečná práce se zabývá problematikou výuky předmětu firemní praxe, neboli fiktivní firma v podmínkách českého středního školství. Práce je členěna do dvou stěžejních částí. První z nich popisuje obecné výukové metody ekonomických předmětů a podrobněji se zabývá nejdůležitější metodou z pohledu výuky firemní praxe, tj. metodou problémovou. Druhá část se zabývá praktickým popisem výuky předmětu firemní praxe na Obchodní akademii, konkrétně na Obchodní akademii v Pardubicích. Je zde popsán výukový mechanismus i s příklady praktických úloh. Cílem práce je přiblížit problematiku výuky tohoto předmětu a pomoci tak k jejímu zkvalitnění přípravou komplexních výukových materiálů.
Klíčová slova:
fiktivní firmy; didaktické principy; výukové metody
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Výuka firemní praxe
Závěrečná práce se zabývá problematikou výuky předmětu firemní praxe, neboli fiktivní firma v podmínkách českého středního školství. Práce je členěna do dvou stěžejních částí. První z nich popisuje ...
Vybraná laboratorní cvičení z kvantitativní analýzy pro studenty Gymnázia
Ruleová, Pavlína; Tulka, Jiří
2011 - český
Základní výpočty koncentrace roztoku, určení molekulového vzorce, kvantitativní analýza - teoretický základ a praktické laboratorní úlohy.
Klíčová slova:
koncentrace; vážková analýza; odměrná analýza; laboratorní cvičení; concentration; gravimetric analysis; volumetric analysis; lab
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Vybraná laboratorní cvičení z kvantitativní analýzy pro studenty Gymnázia
Základní výpočty koncentrace roztoku, určení molekulového vzorce, kvantitativní analýza - teoretický základ a praktické laboratorní úlohy.
Aplikace alternativních výukových metod ve výuce ruského jazyka na středních školách
Faltýnková, Natalia
2011 - český
Závěrečná práce pojednává o problematice zavádění alternativních výukových metod do výuky ruského jazyka na středních školách. Zabývá se především vyvoláním zájmu studentů k cizímu jazyku a rozvojem jejich schopností komunikace a porozumění ruskému jazyku. Teoretická část zahrnuje definice a klasifikace vyučovacích metod a jejich krátký přehled. V praktické části uvádím konkrétní příklady cvičení a her, které jsem vytvořila na základě principů alternativních metod výuky a částečně jsem je osobně vyzkoušela v praxi.
Klíčová slova:
výuka ruského jazyka; tradiční výukové metody; alternativní výukové metody; cvičení a hry; komunikační schopnosti; slovní zásoba; russian language teaching; traditional teaching methods; alternative teaching methods; exercises and games; communication skills; word-stock
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Aplikace alternativních výukových metod ve výuce ruského jazyka na středních školách
Závěrečná práce pojednává o problematice zavádění alternativních výukových metod do výuky ruského jazyka na středních školách. Zabývá se především vyvoláním zájmu studentů k cizímu jazyku a rozvojem ...
Výskyt chemických prvků v přírodě
Hynková, Eva
2011 - český
Tato práce ve své první části pojednává o historii periodické soustavy prvků, její struktuře a zákonitostech v periodickém systému prvků. Další část práce je věnována poznatkům o vzniku vesmíru, sluneční soustavy, chemii vesmíru a výskytu chemických prvků ve vesmíru, sluneční soustavě a dalších vesmírných tělesech.
Klíčová slova:
periodická soustava prvků; periodické zákony; vesmír; velký třesk
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Výskyt chemických prvků v přírodě
Tato práce ve své první části pojednává o historii periodické soustavy prvků, její struktuře a zákonitostech v periodickém systému prvků. Další část práce je věnována poznatkům o vzniku vesmíru, ...
Intramolekulárně koordinované diorganocínočité chalkogenidy.
Mairychová, Barbora; Jambor, Roman
2011 - český
V rámci diplomové práce bylo připraveno 9 originálních sloučenin. K sytéze těchto sloučenin bylo použito diorganociničitého dichloridu LPhSnCl2.
Klíčová slova:
N,C,N-chelatující ligand; vazba Sn=X; intramolekulárně koordinované chalkogenidy; diorganociničité karbonáty; bonding Sn=X; diorganotin carbonates; intramolecularly coordinated chalcogenides
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Intramolekulárně koordinované diorganocínočité chalkogenidy.
V rámci diplomové práce bylo připraveno 9 originálních sloučenin. K sytéze těchto sloučenin bylo použito diorganociničitého dichloridu LPhSnCl2.
Církevní školství v České republice
Volenec, Evžen; Rýdl, Karel
2011 - český
Práce se pokouší o popis současného charakteru církevního školství z hlediska analýzy výchovného a pedagogického profilu těchto školských zařízení. Fungování církevních škol je zkoumáno také z hlediska ekonomického a legislativního.
Klíčová slova:
církevní školy; výchova; vzdělání; pedagogika; křesťanství; školská legislativa; church school; education; learning; pedagogy; christianity; educational legislation
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Církevní školství v České republice
Práce se pokouší o popis současného charakteru církevního školství z hlediska analýzy výchovného a pedagogického profilu těchto školských zařízení. Fungování církevních škol je zkoumáno také z ...
Počátky vzdělávání v českých zemích a osobnost Karla Slavoje Amerlinga
Kauerová, Lucie
2011 - český
Tato práce se zaměřuje na počátky českého školství, především na osobnost Karla Slavoje Amerlinga. Na úvod rozebereme hlavní školské reformy, počínaje terezínským schulpatentem z konce 18. století a vysvětlíme významy dalších školských reforem 19. století. Dále se budeme zabývat problematikou ženského vzdělávání a vznikem prvních dívčích školských institutů. V části věnované Karlu Slavoji Amerlingovi představíme jeho vlasteneckou a buditelskou činnost. V následujících kapitolách podrobněji rozebereme významné školské instituce: Budeč a první českou hlavní školu v Praze. Závěrem se ohlédneme za jeho dalšími pedagogickými počiny - založení Ústavu pro chorobomyslná dítka.
Klíčová slova:
školství; ženské vzdělávání; 19. století; Karel Slavoj Amerling; education; women´s education; 19th century
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Počátky vzdělávání v českých zemích a osobnost Karla Slavoje Amerlinga
Tato práce se zaměřuje na počátky českého školství, především na osobnost Karla Slavoje Amerlinga. Na úvod rozebereme hlavní školské reformy, počínaje terezínským schulpatentem z konce 18. století a ...
Práce s učebnicí v hodinách chemie ZŠ
Kubínová, Jana; Rychtera, Jiří
2011 - český
Cílem práce bylo zjistit znalosti žáků základní školy po výkladu učitele oproti učení se textu z učebnice. Dílčím cílem bylo na základě literární rešerše popsat teorii učebnic a její funkce, dále popsat učení z textu jako metodu samostatné práce.
Klíčová slova:
učebnice; funkce učebnice; učení z textu; textbooks; function of textbooks; learning from text
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Práce s učebnicí v hodinách chemie ZŠ
Cílem práce bylo zjistit znalosti žáků základní školy po výkladu učitele oproti učení se textu z učebnice. Dílčím cílem bylo na základě literární rešerše popsat teorii učebnic a její funkce, dále ...
NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.
Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz
Provozovatel
Zahraniční báze