Used filters (1)  Zrušit všechna omezení
Number of found documents: 132
Published from to

Argumentativní konektory v češtině a ve španělštině (srovnávací analýza)
FROŇKOVÁ, Tereza
2019 - Spanish
El objetivo del presente trabajo final de máster es el estudio de la frecuencia de uso de los conectores contraargumentativos en espaňol, basado en el análisis cuantitativo de estas unidades extraoracionales en los textos argumentativos. El marco teórico se apoya en las obras de reconocidos lingüistas espaňoles e introduce al lector en la problemática de los marcadores del discurso. Así entonces, se revisan diferentes propuestas de su definición y clasificación, luego se describen características fundamentales de los conectores contraargumentativos que se examinan posteriormente en la parte de la investigación. Esta se divide en los capítulos que se centran en los análisis cuantitativos de dichos conectores en tres corpus formados por las sentencias, los artículos académicos y los editoriales. Para mayor claridad,los análisis se acompaňan de gráficos y tablas de frecuencia. La investigación termina por un resumen en checo. Cílem diplomové práce je studium kontraargumentativních konektorů ve španělštině založené na kvantitativní analýze těchto spojovacích prostředků z hlediska četnosti jejich užití v argumentativních textech. Teoretická část práce,která vychází z děl významných španělských lingvistů, uvádí čtenáře do problematiky diskurzivních ukazatelů. Jsou zohledněny jejich rozdílné klasifikace a definice, dále jsou charakterizovány kontraargumentativní konektory, kterým je věnována část praktická. Ta se člení do kapitol zaměřených na kvantitativní analýzy příslušných konektorů ve třech korpusech tvořených rozsudky, akademickými texty a úvodníky. Jednotlivé analýzy jsou pro větší přehlednost doplněny o grafy a frekvenční tabulky. Výsledky práce shrnuje česky psané resumé. The aim of this Master's Thesis is the study of frequency of contraargumentative connectors in Spanish, based on the quantitative analysis of these cohesive devices in argumentative texts. The theoretical part follows and draws from the works of renowned Spanish linguists and introduces the reader to the issue of discourse markers. Thus, different proposals for its definition and classification are taken in consideration, then are described the fundamental characteristics of the contraargumentative connectors. These are examined later in the practical part. Divided into chapters it offers focus on the quantitative analysis of the connectors in three corpuses which are comprised of judgments, academic writings and editorials. For greater clarity, analyses are accompanied by graphs and frequency tables. A Czech summary is added at the end of this investigation. Keywords: discourse markers; connectors; quantitative analysis; argumentation; frequency Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Argumentativní konektory v češtině a ve španělštině (srovnávací analýza)

El objetivo del presente trabajo final de máster es el estudio de la frecuencia de uso de los conectores contraargumentativos en espaňol, basado en el análisis cuantitativo de estas unidades ...

FROŇKOVÁ, Tereza
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

Latinská Amerika a fenomén šílenství: analýza vybraných literárních děl
Laviana Ludvíková, Anna; Poláková, Dora; Sánchez Fernández, Juan Antonio
2019 - Spanish
(in English) Initially, this master's degree thesis exposes the professional life and the evolution as author of Laura Restrepo, pointing out her work and direction in literature. Then, an introduction to the studied novel, Delirio, is presented and its style, the formal and narrative techniques and the synopsis is developed. Second part of the thesis analyses key elements of the novel that are thematically linked with madness (the room, childhood, seeing beyond, sexuality, lying, water, delirium and green color). The symbology of these elements is analyzed, which is later applied, in the last part of the thesis, to deepen the possible symbology of some concrete scenes of the novel, in which the protagonist decides to paint the walls of her apartment in green. Key words madness, delirium, symbol, symbolism, green, Laura Restrepo (česky) Tato diplomová práce se nejprve zabývá profesním životem Laury Restrepo a poukazuje na její práci a směr, kterým se v literatuře ubírá. Poté je představen úvod do studovaného románu Delirio a jeho styl, formální a narativní techniky a obsah. Druhá část práce analyzuje klíčové prvky obsažené v románu, které jsou tématicky spojeny s šílenstvím (místnost, dětství, vidění ‚za', sexualita, lež, voda, delirium a zelená barva). Analyzuje se možná symbolika těchto prvků, která je v poslední části práce aplikována na prohloubení možné symboliky některých konkrétních scén románu, ve kterých se hlavní postava rozhodne natírat zdi svého bytu na zeleno. Klíčová slova šílenství, delirium, symbol, symbolismus, zelená, Laura Restrepo Keywords: šílenství|delirium|symbol|symbolismus|zelená|Laura Restrepo; madness|delirium|symbol|symbolism|green|Laura Restrepo Available in a digital repository NRGL
Latinská Amerika a fenomén šílenství: analýza vybraných literárních děl

(in English) Initially, this master's degree thesis exposes the professional life and the evolution as author of Laura Restrepo, pointing out her work and direction in literature. Then, an ...

Laviana Ludvíková, Anna; Poláková, Dora; Sánchez Fernández, Juan Antonio
Univerzita Karlova, 2019

La antroponomástica. Aproximación teórica y propuesta de aplicación didáctica en ELE.
PISOS PRADO, Aitor
2019 - Spanish
El presente trabajo pretende analizar el valor potencial de los antropónimos en la ense?anza de espa?ol como lengua extranjera. Para ello, se proporciona una base teórica sobre los antropónimos que aporte un apoyo formal sólido a la futura propuesta didáctica. Asimismo, se analiza la presencia de los antropónimos en el Plan Curricular del Instituto Cervantes, así como otras vías de explotación que este no contempla y que inspirarán las actividades propuestas al final del trabajo. Nos detendremos con mayor atención en aquellos antropónimos que formen parte de unidades fraseológicas (Como Pedro por su casa; En tiempos de Maricasta?a; etc) para lo que estableceremos una clasificación de las distintas unidades fraseológicas existentes; clasificación a partir de la cual dise?arémos un corpus recopilatorio de fraseologismos de estas características que nos servirá de referencia para el dise?o de la propuesta didáctica. The present work aims to analyze the potential value of anthroponyms within the didac-tics of Spanish as a Foreign Language. With that purpose, theoretical basis concerning anthroponyms is provided in favor of a solid formal background that will support the following didactic proposal. Likewise, the actual presence of anthroponyms in the Curricular Plan of the Instituto Cervantes is analyzed, as well as other ways of use that it doesn't consider, but that will also inspire the activities presented at the end of this work. We will examine with more depth those anthroponyms integrated in phraseological units (Como Pedro por su casa; En tiempos de Maricasta?a; etc) for what a classification of the different existing phraseological units will be described. This classification will lead to the design of a compendium of phraseological units with these characteristics that will serve as a reference for the didactic proposal. Keywords: Spanish as a Foreign Language; teaching; anthroponyms; phraseology; compendium Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
La antroponomástica. Aproximación teórica y propuesta de aplicación didáctica en ELE.

El presente trabajo pretende analizar el valor potencial de los antropónimos en la ense?anza de espa?ol como lengua extranjera. Para ello, se proporciona una base teórica sobre los antropónimos que ...

PISOS PRADO, Aitor
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

El videojuego como herramienta didáctica para la ense\~{n}anza de ELE: una propuesta en torno a Hollywood Monsters 2
VILLÁN MIRÁS, Enara
2019 - Spanish
Los videojuegos son un medio audiovisual con un gran potencial educativo que, no obstante, aún no ha sido puesto en valor. El objetivo de este trabajo es animar a docentes e investigadores a agotar las posibilidades didácticas de este nuevo medio que, asimismo, constituye un verdadero fenómeno social de nuestros días, para lograr así su integración en la clase de idiomas y, más concretamente, en el aula de espaňol como lengua extranjera. Para ello, definiremos las características del videojuego sometiéndolo a contraste con dos elementos con los que comparte rasgos clave y que están debidamente asentados en la docencia: el cine y el juego. Una vez hecho esto, reflexionaremos sobre las bondades y dificultades que conlleva el uso del videojuego como herramienta didáctica, daremos ciertas claves para su tratamiento y, finalmente, materializaremos este cúmulo de ideas en una explotación didáctica en torno a la aventura gráfica Hollywood Monsters 2. Videogames are an audio-visual instrument with a strong educational potential that, nevertheless, have not been considered as such yet. The goal of this work is to encourage teacher and researchers to exhaust the didactic possibilities of this new instrument which constitutes as well a nowadays real social phenomenon, in order to achieve thus its integration at the language teaching classrooms and, more precisely, at the Spanish as a Foreign Language ones. With this purpose in mind, we will delimit the main features of videogames contrasting it with other two elements with which it shares key characteristics and which are properly taken into account within the teaching sector: movies and games. Once this is accomplished, we will meditate on the pros and cons to which the use of videogames as didactic materials lead, we will provide certain keys for its proper usage and, eventually, we will gather up these thoughts and considerations which will be afterwards poured into a didactic proposal based on the graphic adventure game Hollywood Monsters 2. Keywords: teaching; Spanish as a Foreign Language; videogames; movies; games Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
El videojuego como herramienta didáctica para la ense\~{n}anza de ELE: una propuesta en torno a Hollywood Monsters 2

Los videojuegos son un medio audiovisual con un gran potencial educativo que, no obstante, aún no ha sido puesto en valor. El objetivo de este trabajo es animar a docentes e investigadores a agotar ...

VILLÁN MIRÁS, Enara
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

El uso de los diminutivos en el espaňol mexicano
PECHANCOVÁ, Veronika
2019 - Spanish
Primárním cílem práce je charakterizovat užívání deminutiv v mexické španělštině a analyzovat jej na základě dat poskytnutých korpusy. Sekundárním výstupem práce je didaktický návrh, který umožňuje pracovat s daným tématem ve výuce španělštiny jakožto cizího jazyka. Práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretické a empirické, navíc obsahuje přílohu. Teoretický úvod se věnuje konceptu deminutiva, jeho morfologickým a sémanticko-pragmatickým charakteristikám, jeho neobvyklému užívání v amerických variantách španělštiny, a především jeho implementaci ve španělštině mexické. Jsou podána možná vysvětlení jeho nadužívání, související s mentalitou mexické společnosti a vlivem indiánského jazyka náhuatl. Empirická část je rozdělena do dvou sekcí. Cílem primární analýzy je výzkum užívání deminutiv v mexické španělštině ze sociolingvistického a morfo-sémantického pohledu, k čemuž je využíván Corpus Sociolingüístico de la Ciudad de México. Sekundární analýza pracuje s nejčastěji se vyskytujícími deminutivy, která detailněji zkoumá v korpusech Corpus de Referencia del Espaňol Actual a Corpus Diacrónico del Espaňol. Příloha obsahuje návrh dynamických a komunikativně orientovaných aktivit, jejichž cílem je pracovat nejen s tématem deminutiv, nýbrž i s tématy sociokulturními, které by ve výuce jazyků neměly chybět. The major aim of this thesis is to characterize the use of diminutive forms in Mexican Spanish and to analyze it in the corpora. Secondarily, a series of activities is proposed so that the topic could be worked with in the classes of Spanish as a foreign language. The thesis consists of two main parts, a theoretical and an empirical one, and an appendix. In the theoretical introduction, the concept of the diminutive is described, as well as its morphological and semantic-pragmatic features, its peculiar use in American varieties of Spanish and, especially, its implementation in Mexican Spanish. Possible explanations of its idiosyncratic use are given; in particular, the Mexican society and the influence of Náhuatl are analyzed. The empirical part is divided into two sections. The main analysis focuses on the use of the diminutive in Mexican Spanish from the socio-linguistic and morfo-semantic point of view. The analysis is realized in the Corpus Sociolingüístico de la Ciudad de México. In the secondary analysis, the most frequent diminutives are investigated in the Corpus de Referencia del Espaňol Actual and the Corpus Diacrónico del Espaňol. The appendix presents various dynamic and communicatively-oriented activities, proposed both to practice the diminutive and to introduce the socio-cultural element, essential in the language teaching. Keywords: diminutive suffixation; Mexican Spanish; cultural idiosyncrasy; Náhuatl Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
El uso de los diminutivos en el espaňol mexicano

Primárním cílem práce je charakterizovat užívání deminutiv v mexické španělštině a analyzovat jej na základě dat poskytnutých korpusy. Sekundárním výstupem práce je didaktický návrh, který umožňuje ...

PECHANCOVÁ, Veronika
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

Problematika překladu tzv. "kulturních reálií" v češtině a ve španělštině (kontrastivní analýza)
FALOUTOVÁ, Eliška
2019 - Spanish
Hlavním tématem této diplomové práce je překlad kulturních reálií z oblasti gastronomie. Teoretická část se primárně věnuje překladatelským postupům užívaným při překladu těchto specifických elementů. Dalším cílem této části je představit zmíněnou problematiku v kontextu výuky španělštiny jako cizího jazyka.\\ Tato práce v souladu s teoretickým rámcem obsahuje dva praktické výstupy, analýzu překladatelských technik a didaktický materiál určený pro studenty překladatelství.\\ The main topic of this thesis is the translation of the food-related cultural references. The theoretical part is primarily focused on translation techniques and strategies which are usually used for the translation of cultural elements. Furthermore, the other objective of this part is to introduce this topic in the context of the teaching of Spanish as a foreign language. Specifically, it deals with the incorporation of a sociocultural component in the Spanish courses and the translation as a pedagogical tool. The theoretical foundations are put into practice in a translation techniques analysis and there is also a didactic proposal designed for Czech students of Translation and Interpreting. Keywords: cultural references; translation; translation techniques; sociocultural component; teaching of Spanish as a foreign language; Spanish for specific purposes Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Problematika překladu tzv. "kulturních reálií" v češtině a ve španělštině (kontrastivní analýza)

Hlavním tématem této diplomové práce je překlad kulturních reálií z oblasti gastronomie. Teoretická část se primárně věnuje překladatelským postupům užívaným při překladu těchto specifických elementů. ...

FALOUTOVÁ, Eliška
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

Baskické téma v díle Pía Barojy
Dvořáková, Veronika; Sánchez Fernández, Juan Antonio; Poláková, Dora
2018 - Spanish
The aim of the present Master`s Degree Thesis is to make an approximation to the Basque theme in the selected works of Pío Baroja. Concretely, it`s close to twenty short stories and the novels of the tetralogy Tierra vasca (Basque country), namely, La casa de Aizgorri, Zalacaín el aventurero, La leyenda de Jaun de Alzate y El mayorazgo de Labraz. First, the San Sebastian writer`s relation with the Basque country is presented, as well as his vision of his fatherland in the history context. Second, the presence of the Basque language - as known as euskera - in the works is described, as in the vocabulary, the onomastic or for example in phrases or in popular songs. Third, we study concrete Basque motives, such as the landscape, the cities and towns, the people, the history or the Basque sorcery and mythology. Cílem této diplomové práce je přiblížit baskické téma ve vybraném díle Pía Baroji. Konkrétně se jedná o téměř dvacet povídek a o romány z tetralogie Baskická země (Tierra vasca), tj. La casa de Aizgorri (Dům Aizgorriů), Zalacaín el aventurero (Zalacaín dobrodruh), La leyenda de Jaun de Alzate (Legenda o Jaunovi de Alzate) a El mayorazgo de Labraz (Dědičný pán z Labrazu). Nejprve je představen vztah spisovatele ze San Sebastiánu s Baskickem a jeho vize v historickém kontextu. Zadruhé se zaměřuje pozornost na přítomnost baskického jazyka v díle, a sice jak ve slovní zásobě a onomastice, tak například ve frázích či v písních. Zatřetí jsou studiu podrobeny konkrétní baskické elementy, jako je příroda, města a vesnice, lidé či čarodějnictví a mytologie. Keywords: Baroja; vasco; euskera; Tierra vasca; País Vasco; novela; Generación 98; Baroja; Basque; euskera; Basque country; novel; Generation 98 Available in a digital repository NRGL
Baskické téma v díle Pía Barojy

The aim of the present Master`s Degree Thesis is to make an approximation to the Basque theme in the selected works of Pío Baroja. Concretely, it`s close to twenty short stories and the novels of the ...

Dvořáková, Veronika; Sánchez Fernández, Juan Antonio; Poláková, Dora
Univerzita Karlova, 2018

Vliv Mírových sborů na rozvoj Kolumbie v letech 1964-1981
Mizzau, Carla; Opatrný, Josef; Buben, Radek
2018 - Spanish
The purpose of this paper is to describe the work of the Peace Corps during its first period of volunteer activity in Colombia. To put it into perspective, the relations between Colombia and the United States throughout the XIX and XX centuries are analyzed in the first chapter. The second chapter offers a description of the American government's policies during the Cold War, with emphasis on the influence and scope of the Alliance for Progress in Latin America. The third chapter deals with the origin, operation, and development throughout the world of the main programs of the Peace Corps, as a semi-independent federal agency linked to the Presidency of the United States. The fourth and last chapter refers to specific areas of activity, objectives, as well as the positive and negative impacts of the Peace Corps in Colombia. Also included are the reasons for which this program of cooperation came to an end in 1981, its repercussion throughout Colombia, and its return in 2010. Keywords: Peace Corps - United States - Colombia - development - Cold War Cílem této práce je popsat působení dobrovolných Mírových sborů v Kolumbii v první fázi jejich činnosti. V úvodní kapitole nastiňujeme širší kontext vzájemných vztahů Kolumbie a Spojených států v 19. a 20. století. V druhé kapitole rozebíráme státní politiku USA v kontextu studené války s hlavním důrazem na vliv a výsledky Aliance pro pokrok (Alliance for progress) v Latinské Americe. V třetí kapitole se věnujeme výhradně Mírovým sborům jakožto napůl nezávislé federální agentuře, vázané na úřad prezidenta Spojených států: jak vznikly, jak začaly fungovat, jak se rozvíjely a jaké byly jejich hlavní programy ve světě. Čtvrtá kapitola podrobněji popisuje specifické oblasti činnosti Mírových sborů v Kolumbii, jejich cíle a pozitivní i negativní dopady. Na závěr doplňujeme důvody, jež vedly roku 1981 na kolumbijském území k ukončení tohoto programu spolupráce, analyzuje ohlas programu v Kolumbii a návrat k přerušené spolupráci roku 2010. Klíčová slova: Mírové sbory - Spojené státy - Kolumbie - rozvoj - studená válka Keywords: Kolumbie|Mírové sbory|1961-1981|Vliv na rozvoj|Spojené Státy; Colombia|Peace Corps|1961-1981|Impact on Development|United States Available in a digital repository NRGL
Vliv Mírových sborů na rozvoj Kolumbie v letech 1964-1981

The purpose of this paper is to describe the work of the Peace Corps during its first period of volunteer activity in Colombia. To put it into perspective, the relations between Colombia and the ...

Mizzau, Carla; Opatrný, Josef; Buben, Radek
Univerzita Karlova, 2018

Přípustkové věty ve španělštině v kontrastivní perspektivě se zaměřením na didaktické využití
KAMENSKÁ, Barbora
2018 - Spanish
El tema principal de este Trabajo de fin de Máster son las oraciones concesivas en la enseňanza de ELE para los estudiantes eslovacos. El siguiente trabajo consiste en un análisis contrastivo de los dos idiomas, espaňol y eslovaco, mediante el cual se suponen las posibles dificultades con la concesión en espaňol. El objetivo principal de este trabajo es que los alumnos sean capaces de reconocer, interpretar y producir correctamente la concesión en espaňol. Además, el trabajo explica el funcionamiento de las subordinadas concesivas en espaňol. A continuación, propone once actividades para practicar dicho fenómeno que fueron realizados por los alumnos eslovacos del nivel B2 y C1. La propuesta engloba toda la problemática de las concesivas poniendo el foco en el modo, que es, según los resultados obtenidos, donde más problemas surgen. Todas las actividades forman parte del enfoque comunicativo y abarcan juegos, diálogos y el uso de las nuevas tecnologías. El contenido de las actividades pretende familiarizar al alumno con la literatura, historia y cine espaňol. The main topic of this final thesis is the concessional clause in the teaching of ELE for Slovak students. The following work consists of a contrastive analysis of the two languages, Spanish and Slovak, through which the possible difficulties with the concession in Spanish are assumed. The main objective of this work is that the students are able to recognize, interpret and correctly produce the concession in Spanish. In addition, the work explains the functioning of the concessional subordinates in Spanish. Moreover, it proposes eleven activities to practice this phenomenon that were carried out by the Slovak students of level B2 and C1. The didactic proposal includes all the problematic of the concessions putting the focus on the mode, which is, according to the results obtained, where more problems arise. All activities are part of the communicative approach and include games, dialogues and the use of new technologies. The content of the activities aims to familiarize the student with literature, history and Spanish cinema. Keywords: although; concessional sentences; contrastive Slovak - Spanish analysis; didactic proposal Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Přípustkové věty ve španělštině v kontrastivní perspektivě se zaměřením na didaktické využití

El tema principal de este Trabajo de fin de Máster son las oraciones concesivas en la enseňanza de ELE para los estudiantes eslovacos. El siguiente trabajo consiste en un análisis contrastivo de los ...

KAMENSKÁ, Barbora
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2018

Dynamika ambivalence: Montacerdos a poetika nemožného
Chávez, Juan Ignacio; Ferrer, Diogo; Alves Pereira Silvestre, Osvaldo Manuel; Portocarrero Ferreira da Silva, Maria Luísa
2018 - Spanish
Ambivalent Dynamics: Montacerdos and the poetics of the impossible This philosophical research takes the literary analysis of Montacerdos as a liminar case for the theory of the heterogeneity of Antonio Cornejo Polar, according to which Jara's nouvelle would present a negative view of the phenomenon of internal migration, in the same safhion as the generation of the 50s (Ribeyro, Salazar Bondy, Enrique Congrains, etc.). Following what Raul Bueno considers a pending task in the theory of heterogeneity: to make the heterogenous subject a heterogenating subject, we intend to reformulate the concepts of Cornejo Polar so that they account for the positive nature of the critical non-representative of Montacerdos, which will be done through a discussion between Latin American «Estudios Culturales» and two contemporary theories. In the first place I will review the Gilles Deleuze's and Felix Guattari's concept of minor literature to test the relevance of a semiotics de- ontologisation of the Peruvian migrant subject, who unlike the European minor writer - whose paradigmatic example is Franz Kafka - must face the phenomenon of internal colonialism. Secondly, I will review Homi Bhabha's concept of ambivalence, which does not seize cultural encounters through semiotic de-ontologisation, but through a... RESUMO Dinámicas Ambivalentes: Montacerdos y la poética de lo imposible Esta investigación filosófica toma el análisis literario de Montacerdos como un caso límite en el examen de la teoría de la heterogeneidad de Antonio Cornejo Polar, según la cual la nouvelle de Jara presentaría una visión negativa del fenómeno de la migración interna, en el mismo sentido que la generación del 50 (Ribeyro, Salazar Bondy, Enrique Congrains, etc.). Siguiendo los trazos de aquello que Raúl Bueno considera una tarea pendiente en la teoría de la heterogeneidad: hacer del sujeto heterogéneo un sujeto heterogeneizante, pretendemos reformular los conceptos de Cornejo Polar de modo que pueda iluminar la naturaleza positiva de la crítica no-representativa de Montacerdos, lo cual pasará por una discusión entre los estudios culturales latinoamericanos y dos teorías contemporáneas. En primer lugar revisaré el concepto de literatura menor de Gilles Deleuze y Félix Guattari para poner a prueba la pertinencia de una desontologización semiótica del sujeto migrante peruano, que a diferencia del escritor menor europeo -cuyo ejemplo paradigmático es Franz Kafka-, debe enfrentarse al fenómeno del colonialismo interno. En segundo lugar, revisaré el concepto de ambivalencia en Homi Bhabha, quien no estudia el encuentro cultural a través de la... Available in a digital repository NRGL
Dynamika ambivalence: Montacerdos a poetika nemožného

Ambivalent Dynamics: Montacerdos and the poetics of the impossible This philosophical research takes the literary analysis of Montacerdos as a liminar case for the theory of the heterogeneity of ...

Chávez, Juan Ignacio; Ferrer, Diogo; Alves Pereira Silvestre, Osvaldo Manuel; Portocarrero Ferreira da Silva, Maria Luísa
Univerzita Karlova, 2018

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases