Cizojazyčné elementy v reklamě
Radová, Aneta
2015 - German
Reklama nás obklopuje téměř všude, na ulici, v novinách, časopisech, v televizi, v rádiu a v v neposlední řadě také na internetu. Hraje v našem životě stále důležitější roli, a proto se stále častěji stává předmětem jazykovědného zájmu. Tato práce sestává ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována dvěma rozsáhlým oblastem, a sice problematice reklamy a cizojazyčným elementům obecně. Nejprve je definován pojem reklama, poté je zde uveden teoretický základ reklamy (její cíl, funkce, příjemci, atd.). Práce je zaměřena také na jazykovou stránku reklamy, stylové prostředky, slovotvorbu v reklamě, atd. Předmětem praktické části této práce je analýza reklamy magazínu "Der Spiegel". Praktická část zahrnuje mimo jiné metodu analýzy jazyka reklamy a výsledky praktického výzkumu. Analýza spočívá ve vyhledávání cizojazyčných elementů ve všech typech reklamy výše zmíněného časopisu. We're surrounded by advertisement anywhere we go: in the streets, in newspaper, journals, in the TV, radio broadcast and at last but not least on the internet. It's role in our lives is more and more signifficant and that is why it becomes subject of interest in linguistics. This bachelor's thesis concerns just the economic advertisement. The thesis consists of two main parts, theoretical and practical area. The theoretical one looks into two vast fields, namely issues of advertisement and elements of foreign languages in general. At first concept of advertisement is defined then a theoretical basement of advertisement (its purpose, receiver) is mentioned. Thesis is also dedicated to linguistic section of the advertisement, its style means, word-formation and primarily to elements of foreign languages. Subject of the practical part is an analysis of advertisements in journal "Der Spiegel". Practical part also includes method of advertisement analysis and the conclusion of the practical research. Analysis is based on searching for elements of foreign language throughout all the types of advertising in the journal mentioned above.
Keywords:
reklama; jazyk reklamy; typy reklamy; cizojazyčné elementy; anglicismy; advertising; language of advertising; kinds of advertising; foreign language elements; anglicisms
Available in digital repository of ZČU.
Cizojazyčné elementy v reklamě
Reklama nás obklopuje téměř všude, na ulici, v novinách, časopisech, v televizi, v rádiu a v v neposlední řadě také na internetu. Hraje v našem životě stále důležitější roli, a proto se stále častěji ...
Vznik Československé republiky v českém a německém plzeňském tisku
Muhová, Anna-Marie
2015 - German
Tématem této bakalářské práce je Vznik Československa v českém a německém plzeňském tisku. V teoretické části jsem se nejdříve zabývala popisem vzniku Československa, tedy událostmi, které vzniku tohoto státu předcházely, dále říjnem 1918 a nakonec samotným 28. říjnem, tedy dnem, kdy byla vyhlášena Československá republika. V další kapitole jsem čtenářům přiblížila historii Plzně, tedy nejdůležitější události jednotlivých století. V praktické části jsem se zabývala porovnáním dvou deníků, které v roce 1918 vycházely v Plzni. Jednalo se o česky psaný Český deník a německy psaný Pilsner Tagblatt. This Bachelor thesis is designated The born of the Czechoslovakia in Czech
and German Pilsner Press. It is composed of two parts theoretical and practical. In the first, I was involved in the born of the Czechoslovakia. In this part is described happening before the state creation, happening in October 1918 and the last part of this chapter is about 28th October 1918 the born of the state. The second charter of the theoretical part is dedicated to history of Pilsen, to the most important events of ceturies. In the practical part I was involved to the various journals, in which I was looking for articles about the creation of Czechoslovakia. For my thesis I have chosen two sources, Pilsner Tagblatt in German and Český deník in Czech.
Keywords:
vznik československa; plzeň; pilsner tagblatt; český deník.; the born of the czechoslovakia; pilsen; pilsner tagblatt; český deník
Available in digital repository of ZČU.
Vznik Československé republiky v českém a německém plzeňském tisku
Tématem této bakalářské práce je Vznik Československa v českém a německém plzeňském tisku. V teoretické části jsem se nejdříve zabývala popisem vzniku Československa, tedy událostmi, které vzniku ...
Frazeologismy v německých časopisech pro mládež
Fischbachová, Nikola
2015 - German
Tématem bakalářské práce jsou frazeologismy v německých časopisech pro mládež. Práce se dělí na dvě části. Teoretická části pojímá o teorii frazeologie, definici, charakteristických znacích a klasifikacích podle Fleischera a Burgera. V neposlední řadě je popsáno postavení frazeologie v textech. V praktické části se nachází analýza zabývající se výskytem frazeologismů v německých časopisech pro mládež. Pro analýzu byly použity tři typy časopisů (Bravo, Popcorn a Mädchen). This bachelor thesis is concentrated on the topic of Phraseology in German magazines for teenagers. This thesis has 2 parts. In the theoretical part is the theory of phraseology presented, definition of phraseology and of its main terms and also the characteristic features of phraseology. Then the classification according to Fleischer and Burger is mentioned and finally, the position of phraseology in texts is described. The practical part deals with research results. The research looks at how many single phraseology types are present in the magazines for teenagers in Germany. For the analysis were used three types of magazines (Bravo, Popcorn and Mädchen).
Keywords:
frazelogie; frazelogismy; časopisy pro mládež; němčina; phraseology; phraseologies; magazines for teenagers; german language
Available in digital repository of ZČU.
Frazeologismy v německých časopisech pro mládež
Tématem bakalářské práce jsou frazeologismy v německých časopisech pro mládež. Práce se dělí na dvě části. Teoretická části pojímá o teorii frazeologie, definici, charakteristických znacích a ...
Bierkultur in Bayern und Böhmen
Míšková, Jana
2015 - German
Tématem této bakalářské práce je Pivní kultura v Bavorsku a Čechách. Hlavním cílem teoretické části je vynalezení možné definice pojmu pivní kultura. Proto je zde nejprve popsán vznik, vývoj, definice a základní vlastnosti kultury, a to především z pohledu sociálních věd. Následují informace jak o vzniku pivní kultury obecně, tak o jejím vzniku na území Bavorska a Čech. Dále jsou zde stručně popsány nejznámější symboly bavorské pivní kultury jako Hofbräuhaus v Mnichově, Oktoberfest a pivní zahrady, a české pivní kultury jako pivovar Plzeňský Prazdroj, plzeňské pivo, pivní slavnosti a hospody. Praktickou část práce tvoří dotazníkové šetření. Jeho cílem je zjistit, jak vnímají Bavoři a Češi svou pivní kulturu, čím se na ní podílejí a jaké názory a povědomí mají o pivní kultuře svých sousedů, tedy Bavoři o české a Češi o bavorské pivní kultuře. S tím souvisí potvrzení nebo vyvrácení předem stanovených hypotéz. The topic of this bachelor thesis is Beer culture in Bavaria and Bohemia. The main goal of theoretical part is the invention of possible definition of beer culture. That is why there is first described the origin, development, definitions and the basic characteristics of the culture, especially from the perspective of the social sciences. Following informations are not just about general origin of the beer culture, it is also about its origin in Bavaria and Bohemia. There are also briefly described the most famous symbols of bavarian beer culture as are Hofbräuhaus in Munich, Oktoberfest and beer gardens, and czech beer culture as are Pilsner Urquell Brewery, pils, beer celebrations and pubs. Practical part of thesis is made of survey. Its goal was the find out how the bavarians and the czechs perceive their beer culture, what they are doing for it and what they think and know about beer culture of their neighbors - the bavarians about czech, and the czechs about bavarian beer culture. This is related to confirm or disprove previously stated hypotheses.
Keywords:
pojem kultura; pivní kultura; bavorsko; čechy; symboly; concept of culture; beer culture; bavaria; bohemia; symbols
Available in digital repository of ZČU.
Bierkultur in Bayern und Böhmen
Tématem této bakalářské práce je Pivní kultura v Bavorsku a Čechách. Hlavním cílem teoretické části je vynalezení možné definice pojmu pivní kultura. Proto je zde nejprve popsán vznik, vývoj, definice ...
Konjunktiv ve Spiegel a Bild
Burda, Radek
2015 - German
Tato práce se zabývá popisem konjunktivů v němčině z gramatického a funkčního hlediska, dále také teorií médií a rozdílem mezi těmi seriózními a bulvárními. V praktické části je pak důraz kladen na porovnání výskytu konjunktivů ve médiích Spiegel a Bild. This thesis deals with the theory of the German "konjunktiv" from the grammatical and functional point of view. Further with the theory of media and comparison between the quality press and the yellow press. In the practical part, it is focused on the comparison of occurance of the German "konjunktiv" in two concrete media: Spiegel and Bild.
Keywords:
konjunktiv; Spiegel; Bild; gramatika; média; seriózní média; bulvární média; konjunktiv; Spiegel; Bild; grammar; media; quality press; yellow press
Available in digital repository of ZČU.
Konjunktiv ve Spiegel a Bild
Tato práce se zabývá popisem konjunktivů v němčině z gramatického a funkčního hlediska, dále také teorií médií a rozdílem mezi těmi seriózními a bulvárními. V praktické části je pak důraz kladen na ...
Phraseologismen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache
Kopecká, Adéla
2015 - German
Tématem této diplomové práce jsou frazeologismy ve výuce němčiny na českých středních školách. Cílem práce bylo zjistit, v jaké míře se frazeologismy vyskytují ve vybraných učebnicích, jakým způsobem jsou zprostředkovávány a osvojovány, a o jaké typy výrazů se jedná. Stěžejní část práce tvoří vlastní návrhy aktivit, úloh a cvičení, jež lze použít ve výuce němčiny jako cizího jazyka a jež mají přispět k výuce těchto ustálených slovních spojení. This thesis focuses on phrasemes in learning and teaching German at Czech high schools. The aim is to determine to what extent German phrasemes occur in selected textbooks, in what way they are put across and acquired, and what kind of these expressions can be found there. The major objective, however, is to design activities, exercises and tasks that could be used in teaching German as a foreign language and that should contribute to teaching and learning of these fixed phrases.
Keywords:
frazeologie; frazeologismy; frazeodidaktika; společný evropský referenční rámec; idiomy; přísloví; výuka němčiny; phraseology; phrasemes; phraseodidactics; common european framework of reference for languages; idioms; proverbs; teaching german
Available in digital repository of ZČU.
Phraseologismen im Unterricht Deutsch als Fremdsprache
Tématem této diplomové práce jsou frazeologismy ve výuce němčiny na českých středních školách. Cílem práce bylo zjistit, v jaké míře se frazeologismy vyskytují ve vybraných učebnicích, jakým způsobem ...
Entwicklung der deutsch-tschechischen Beziehungen nach 1989 - Vergleich des Ist-Zustands in den Medien und in den Köpfen der Bürger
Peková, Šárka
2015 - German
Tato diplomová práce se zabývá česko-německými vztahy po roce 1989. Zaměřuje se konkrétně na porovnání jejich zobrazení v seriózních českých online médiích s vnímáním a názory českých občanů.
Teoretická část slouží jako představení česko-německých vztahů již od druhé světové války, a to zejména na politické úrovni.
V praktické části následuje analýza veřejného mínění na vzájemné vztahy mezi Českou republikou a Německem. Jako metodou výzkumu byl zvolen anonymní dotazník, který byl sestaven z 13 otázek. Výsledky dotazníku byly rozděleny do 3 kategorií a porovnány s poznatky z vybraných českých periodik.
Na konci diplomové práce jsou přiloženy přehledné grafy a také kopie všech významných politických dokumentů mezi Českou republikou a Německem po r. 1989. This diploma thesis deals with the Czech-German relations after the year 1989. It focuses specifically on comparison between their depiction in the serious Czech online newspapers with perceptions and opinions of the Czech population.
The theoretical part serves as an introduction of the Czech-German relationships already from the end of the Second War, especially at the political level.
In the practical part follows the analysis of public perception on interrelationships between the Czech Republic and Germany. As the method of research was chosen an anonymous
questionnaire, consisted of 13 questions. His results were divided into 3 categories and compared with findings from selected Czech periodicals.
At the end of the diploma thesis are clear graphs and copies of all important political documents between the Czech Republic and Germany after the year 1989 attached.
Keywords:
česko-německé vztahy; Česká republika; Německo; rok 1989; českoněmecká deklarace 1997; sudetoněmecká otázka; czech-german relations; Czech republic; Germany; year 1989; czech-german declaration 1997; sudeten german question
Available in digital repository of ZČU.
Entwicklung der deutsch-tschechischen Beziehungen nach 1989 - Vergleich des Ist-Zustands in den Medien und in den Köpfen der Bürger
Tato diplomová práce se zabývá česko-německými vztahy po roce 1989. Zaměřuje se konkrétně na porovnání jejich zobrazení v seriózních českých online médiích s vnímáním a názory českých ...
Vývoj výuky německého jazyka na českých technických středních školách po roce 1945
Staňková, Lucie
2015 - German
Diplomová práce je rozdělena do 6 kapitol. První kapitola se zabývá objasněním pojmu technická střední škola, a to prostřednictvím komparace s německým vzdělávacím systémem. Druhá část stručně popisuje Plzeňský kraj, třetí představuje zakotvení výuky cizího jazyka v systému vzdělávacích programů. Čtvrtý díl je nejobšírnější popisuje současný stav výuky německého jazyka na technických středních školách v Plzeňském kraji, a to v porovnání s anglickým jazykem. Pátá kapitola představuje výsledky dotazníku, prostřednictvím kterého byly zjišťovány požadavky německých firem sídlících v Plzeňském kraji na znalosti německého jazyka technicky vzdělaných absolventů středních škol. V šestém oddíle jsou předloženy návrhy na zlepšení pozice německého jazyka na školách v Plzeňském kraji. The thesis is divided into six chapters. The first one deals with explanation of the idea "technical high school" through comparison with the German system of education. The second part describes briefly the situation in the Plzeň Region, chapter three deals with incorporation of the teaching foreign languages into the system of educational programs. The fourth part the most detailed describes the current situation of the German language teaching at technical high schools in the Plzeň Region by comparing with the English language teaching. The fifth chapter presents the results of the questionnaire, which collected the requirements of German companies based in the Pilsen Region on the German language knowledge of technically educated graduates of high schools. Proposals to improve the position of the German language at schools in the Plzeň Region are submitted in the sixth section.
Keywords:
technická střední škola; Plzeňský kraj; Rámcový vzdělávací program; školský zákon; Národní plán pro výuku cizích jazyků; technical high school; Pilsen region; Framework educational programme; education act; National plan for teaching foreign languages
Available in digital repository of ZČU.
Vývoj výuky německého jazyka na českých technických středních školách po roce 1945
Diplomová práce je rozdělena do 6 kapitol. První kapitola se zabývá objasněním pojmu technická střední škola, a to prostřednictvím komparace s německým vzdělávacím systémem. Druhá část stručně ...
Problematik der Übersetzung von Fach- und Wissenschaftstexten
Marková, Olga
2015 - German
Práce se zabývá překlady odborných textů. Teoretická část se zabývá překladem, definuje pojem překlad, popisuje osobnost překladatele a nastiňuje vztah k lingvistice. Další část se věnuje odbornému jazyku. V praktické části byl vytvořen slovníček odborných termínů. Cílem bylo vytvořit pomůcku ve formě slovníku odborných pojmů pro případné budoucí studenty, nebo pro ty, kteří se chystají rozšířit znalosti v této oblasti. The topic of the thesis is called Problematik der Übersetzung von Fach- und Wissenschaftstexten. The work deals with the translation of scientific texts. The teoretical part deals with translation, defines the term translation, describes personality of translator and outlines the relationship to linguistics. In the next section is described the technical language. In the practical part was created a glossary of technical terms.The objective was to create an aid in the form of dictionary of expert terminology for contingent future students or for those who are going to extend the knowledge in this area.
Keywords:
odborný text; překlad; odborný jazyk; slovníček odborných pojmů; scientific texts; translation; technical language; dictionary of technical terms
Available in digital repository of ZČU.
Problematik der Übersetzung von Fach- und Wissenschaftstexten
Práce se zabývá překlady odborných textů. Teoretická část se zabývá překladem, definuje pojem překlad, popisuje osobnost překladatele a nastiňuje vztah k lingvistice. Další část se věnuje odbornému ...
BMW AG - Firmenpräsentation. Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Webseiten der Firma BMW AG
Císařová, Martina
2015 - German
Tato bakalářská práce se zabývá firemní prezentací akciové společnosti BMW, jejími německými a českými webovými stránkami a stylisticko-lexikální analýzou daných textů. Analýza se týká určitých elementů textu s cílem zjistit, jaké jazykové prostředky jsou zde použity. This bachelor thesis deals with the presentation of the company BMW AG, with its German and Czech websites and stylistic-lexixal analysis its texts. The analysis refers to certain elements of the text in order to identify used language resources.
Keywords:
lexikální analýza; stylistická analýza; BMW; prezentace firmy; webové stránky; makrostylistika; mikrostylistika; slogan; cizí slovo; název; odborné výrazy; derivátová podstatná jména; lexical analysis; stylistic analysis; BMW; company presentation; website; macrostylistics; microstylistics; slogan; foreign word; term; compound nouns; derivative nouns
Available in digital repository of ZČU.
BMW AG - Firmenpräsentation. Sprachliche Analyse der deutschen und tschechischen Webseiten der Firma BMW AG
Tato bakalářská práce se zabývá firemní prezentací akciové společnosti BMW, jejími německými a českými webovými stránkami a stylisticko-lexikální analýzou daných textů. Analýza se týká určitých ...
NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web
Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz
Provider
Other bases