Number of found documents: 338
Published from to

Arbeit mit unmotivierten Schülern im Deutschunterricht
COUFALOVÁ, Markéta
2021 - German
Předkládaná diplomová práce se zabývá motivací, resp. demotivací ve výuce němčiny jako cizího jazyka a nabízí praktické přístupy k práci s nemotivovanými žáky v hodinách němčiny. Teoretická východiska této práce tvoří základní koncepty neokomunikativní výuky cizích jazyků. Na vysvětlení základních pojmů pro výuku cizích jazyků ve 21. století navazují kapitoly věnované motivaci a demotivaci. Tato část práce pojednává také o typech motivace, motivech a motivaci k učení (se cizím jazykům). V souvislosti s těmito tématy jsou představeny pojmy nemotivovaní žáci a aktivizační metody. Aktivizační metody jsou prezentovány jako příležitosti k motivování nemotivovaných žáků v hodinách německého jazyka. V empirické části práce jsou vybrané aktivizační metody testovány ve výuce němčiny. Výzkum se vztahuje k motivaci a demotivaci žáků v hodinách německého jazyka na základní škole. Zkoumaní žáci jsou účastni jak hodin němčiny obsahujících aktivizačních metody, tak hodin bez aktivizačních metod. Aktivita žáků je zkoumána po dobu několika týdnů. Shromážděná data poskytují poznatky o příslušných aktivizačních metodách a jejich vlivu na aktivitu žáků. Lze očekávat, že metody, u nichž se prokáže vysoký aktivizační účinek, se výhledově stanou součástí výuky. This thesis deals with motivation and demotivation in lessons of German as foreign language (GFL), and offers practical approaches for dealing with unmotivated GFL learners. The theoretical basis of this work is formed by the central approaches of neo-communicative foreign language teaching. The explanation of the basic terms for foreign language teaching in the 21st century is followed by separate chapters dedicated to motivation and demotivation respectively. This part also discusses types of motivation, motives and (language) learning motivation. In relation to that, unmotivated learners and activation methods are addressed in the further course of the work. Activation methods are presented as motivational opportunities for unmotivated GFL learners. In the empirical part of the thesis, selected activation methods are tested in GFL lessons. The research is carried out on the (de)motivation of GFL learners at an upper primary school. The research participants take part in both German lessons including activation methods and in lessons not including any. Their active participation in the class is researched over a period of several weeks. Based on the data collected, valuable insights into the respective activation methods and their effect on student activity are provided. Methods proven to have a high activation effect are expected to eventually find their way into teaching practice. Keywords: motivation - demotivation - demotivated learners - activation techniques - post-method era - German as foreign language - upper primary school Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Arbeit mit unmotivierten Schülern im Deutschunterricht

Předkládaná diplomová práce se zabývá motivací, resp. demotivací ve výuce němčiny jako cizího jazyka a nabízí praktické přístupy k práci s nemotivovanými žáky v hodinách němčiny. Teoretická východiska ...

COUFALOVÁ, Markéta
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2021

Wissen durch Metapher
JENŠÍKOVÁ, Hana
2020 - German
Cílem této diplomové práce je analyzovat užití metafory v oblasti přírodních věd znázorněné na příkladu Astronomie. Práce se nejprve zaměří na vymezení pojmu metafora a představí základní pojetí tohoto fenoménu. Následně je pozornost věnována zejména užití kognitivní teorie metafory ve vědě, která tvoří teoretický základ pro praktickou analýzu získaných dat a porovnání užití metafory v odborných a populárně naučných textech. V empirické časti je pomocí korpusu, sestaveného z populárně naučných textů, zkoumán výskyt metafor, jejich konkrétní užití a funkce při zprostředkovávání informací o vzdáleném vesmíru. Především se práce soustředí na klasifikaci metafor podle zdrojových oblastí, ze kterých pocházejí. V rámci jednotlivých kategorií jsou konkrétní metafory interpretovány. V závěru práce jsou shrnuty výsledky analýzy. Na základě těchto výsledků jsou stanoveny obecné tendence v používání metafor v populárně naučné literatuře. The aim of this thesis is to analyse metaphor use in the field of natural sciences which will be demonstrated on the example of astronomy. First, the thesis focuses on the definition of the term metaphor and introduces the main approaches to this phenomenon. Furthermore, a special attention is paid to the application of the cognitive theory of metaphor in science which represents the theoretical basis for the practical analysis of gathered data, and to the comparison of metaphor use in technical and popular science writing. In the practical part, the occurrence of metaphor, its specific use, and function in providing information about the distant universe are examined by using a corpus compiled from popular science articles. The thesis focuses primarily on the classification of metaphors according to the source domains which they originated from. Specific metaphors are construed within individual categories. In the end of the thesis, results yielded by the analysis are summarised. Based on these results, general tendencies concerning the use of metaphor in popular science literature are defined. Keywords: metaphor; Conceptual Metaphor Theory; popular science literature; source domain; target domain Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Wissen durch Metapher

Cílem této diplomové práce je analyzovat užití metafory v oblasti přírodních věd znázorněné na příkladu Astronomie. Práce se nejprve zaměří na vymezení pojmu metafora a představí základní pojetí ...

JENŠÍKOVÁ, Hana
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2020

Wege zum Ich. Hermann Hesses "Demian" und "Siddharta"
ŠIMEČKOVÁ, Pavla
2020 - German
Baklářská práce se zabývá analýzou dvou děl významného německého-švýcarského spisovatele Hermanna Hesseho "Siddhartha" a "Demian". Cílem je teoretická reflexe nad rozdílnými přístupy k cestě sebepoznání, která je ústřední myšlenkou obou děl. Práce se zabývá životem autora, jelikož je jeho tvorba do velké míry autobiografická. Dále přináší novou perspektivu vnímání románu "Demian", jehož detailní rozbor bude vycházet z analytické psychologie C. G. Junga. Studuje archetypy, symbolismus a mytologii. V další části se práce věnuje otázkám vlivu buddhistické a hinduistické filozofie na vznik díla "Siddhartha" a jednotlivé prvky na základě odborné literatury v románu identifikuje. The bachelor thesis deals with the analysis of two works "Siddhartha" and "Demian" by the renowned German-swiss author Hermann Hesse. The aim of this text is a theoretical reflection on different approaches to self-knowledge, which is the central idea of these works. The following text examines the life of Hermann Hesse since his work is largely autobiographical. It also provides a new perspective on the perception of the novel "Demian", which detailed analysis is based on the analytical psychology of C. G. Jung. It focuses on archetypes, symbolism, and mythology. The next part addresses the influences of Buddhist and Hindu philosophy on the creation of the novel "Siddhartha" and identifies its features based on scientific literature. Keywords: German literature; Hermann Hesse; "Demian: The Story of Emil Sinclair's Youth"; "Siddhartha: An Indian Tale"; Analytical psychology; C. G. Jung; Indian philosophy; Buddhism Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Wege zum Ich. Hermann Hesses "Demian" und "Siddharta"

Baklářská práce se zabývá analýzou dvou děl významného německého-švýcarského spisovatele Hermanna Hesseho "Siddhartha" a "Demian". Cílem je teoretická reflexe nad rozdílnými přístupy k cestě ...

ŠIMEČKOVÁ, Pavla
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2020

Deutsch-nach-Englisch-Unterricht im Bereich der Syntax
VYBÍRALOVÁ, Veronika
2020 - German
Diplomová práce se zabývá výukou němčiny jako cizího jazyka po angličtině v oblasti větné skladby. Teoretická část vychází ze základní odborné literatury a je zaměřena na prezentaci základů německé a anglické syntaxe, přičemž jsou zohledněny odlišnosti v obou jazycích. Empirická část zahrnuje analýzu učebnic německého jazyka na úrovni A1, jež se soustředí na prezentaci syntaktických jevů, ve kterých žáci kvůli odlišnostem obou jazyků často chybují. Poté jsou na základě výzkumu určeny základní syntaktické chyby a navržena případná řešení a cvičení pro práci s těmito syntaktickými jevy. Cílem práce je provést analýzu učebnic, vlastní výzkum a navrhnout řešení ve výuce němčiny jako cizího jazyka po angličtině v oblasti větné skladby. The diploma thesis deals with the teaching of German as a foreign language after English in the field of sentence structure. The theoretical part is based on the basic literature and it is focused on the presentation of the basics of German and English syntax, considering the differences in both languages. The empirical part covers an analysis of German language textbooks at the A1 level, which focuses on the presentation of syntactic phenomena in which students often make mistakes due to the differences between these two languages. Subsequently, based on the research, the basic syntactic errors are determined and possible solutions and exercises for working with these syntactic phenomena are proposed. The aim of the thesis is to carry out the analysis of textbooks, own research and suggest solutions in teaching German as a foreign language after English in the field of syntax. Keywords: German; English; syntax; influence; textbooks Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Deutsch-nach-Englisch-Unterricht im Bereich der Syntax

Diplomová práce se zabývá výukou němčiny jako cizího jazyka po angličtině v oblasti větné skladby. Teoretická část vychází ze základní odborné literatury a je zaměřena na prezentaci základů německé a ...

VYBÍRALOVÁ, Veronika
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2020

Prof. Hans-Eberhard Piepho und sein Beitrag zum modernen Fremdsprachenunterricht
HOMOLKA, Jan
2020 - German
Tato bakalářská práce se zabývá životem prof. Hanse-Eberharda Piepha, který byl inovátorem výuky cizích jazyků, převážně anglického jazyka. V této práci je popsán život prof. Hanse-Eberharda Piepha, jeho díla a jeho inovace ve výuce cizích jazyků. Prof. Hans-Eberhard Piepho přišel jako první s tzv. komunikativní metodou, která s menšími změnami přetrvává až do dnešního dne. Jako první začal kritizovat audiovizuální a audiolingvální metodu výuky cizích jazyků. Tyto dvě metody se používaly do 80. let minulého století. Dále tato práce popisuje a analyzuje jednotlivé myšlenky profesora Hanse-Eberharda Piepha, které byly ve své době velice moderní a nadčasové. This bachelor thesis deals with the life of prof. Hans-Eberhard Piepho, who was an innovator in teaching foreign languages, mostly English. This work describes the life of prof. Hans-Eberhard Piepho, his works and his innovations in foreign language teaching. Prof. Hans-Eberhard Piepho was the first to come up with the so-called communicative method, which persists with minor changes to this day. He was the first to criticize the audio-visual and audiolingual method of teaching foreign languages. These two methods were used until the 1980s. Furthermore, this work describes and analyses the particular ideas of Professor Hans-Eberhard Piepho, which were very modern and timeless at that time. Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Prof. Hans-Eberhard Piepho und sein Beitrag zum modernen Fremdsprachenunterricht

Tato bakalářská práce se zabývá životem prof. Hanse-Eberharda Piepha, který byl inovátorem výuky cizích jazyků, převážně anglického jazyka. V této práci je popsán život prof. Hanse-Eberharda Piepha, ...

HOMOLKA, Jan
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2020

Die Gattung Märchen im medialen Wandel am Beispiel von ausgewählten Märchen der Gebrüder Grimm
HUBÁČKOVÁ, Vendula
2020 - German
Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Die Gattung Märchen im medialen Wandel am Beispiel von ausgewählten Märchen der Gebrüder Grimm

HUBÁČKOVÁ, Vendula
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2020

LITERARISCHE IDENTITÄTSSUCHE. FRANZ KAFKA UND THOMAS MANN IN INTERKULTURELLER LEKTÜRE
TOŠIČ, Miloš
2020 - German
Hlavním tématem následující diplomové práce je demonstrace a vysvětlení kulturních standardů ve vybraných dílech literatury dvacátého století. Vzhledem ke studovanému oboru, byl výběr knih zaměřen především na česko-německý areál. Práce v sobě pojí dva prvky, jež byly součástí dosavadního studia, a sice interkulturní komunikaci a literaturu. Druhým cílem této práce je potvrzení či vyvrácení hypotézy, že napříč mezi kulturními standardy existuje jistá vzájemná souvislost. Tato diplomová práce se skládá celkem ze tří částí. První z nich se věnuje oboru Interkulturní komunikace a jejím hlavním pojmům. Dále následuje objasnění teorie kulturních standardů. V poslední části, kterou je také možno považovat za část praktickou, budou standardy analyzovány a vysvětleny na příkladech zvolených literárních děl. The main topic of this master thesis is a demonstration and explanation of cultural standards in selected works of twentieth century. In relation to studied field, is the selection of literature oriented towards the czech-german area. The thesis binds together two subjects of the previous studies - the intercultural communication and literature. The second goal of this thesis is to prove, that there is certain correlation across the cultural standards. This thesis consists of three parts. The first one is dedicated to the intercultural communication and its main terms. After that follows a chapter about the cultural standards. In the last part, which could be observed as a practical field, the cultural standard will be analyzed and explained with the examples found in the selected literature. Keywords: intercultural communication; Franz Kafka; Thomas Mann; Jaroslav Hašek; cultural standards Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
LITERARISCHE IDENTITÄTSSUCHE. FRANZ KAFKA UND THOMAS MANN IN INTERKULTURELLER LEKTÜRE

Hlavním tématem následující diplomové práce je demonstrace a vysvětlení kulturních standardů ve vybraných dílech literatury dvacátého století. Vzhledem ke studovanému oboru, byl výběr knih zaměřen ...

TOŠIČ, Miloš
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2020

Bilder von Mensch und Menschheit im frühen Werk Franz Werfels
ŠIMEČKOVÁ, Marie
2019 - German
Bakalářská práce zkoumá rané básnické sbírky Franze Werfla Der Weltfreund (1911), Wir sind (1913), Einander - Oden, Lieder, Gestalten (1915) a novelu Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig (1920). Zaměřuje se na trojí metaforiku člověka a lidství jako expresionistické programové zobrazování člověka - jedince, lidské společnosti v autorově současnosti a lidského společenství v utopiích a vizích. V teoretické části práce bude představen kontext expresionismu v německy psané a evropské literatuře na počátku 20. století, praktická část bude analyzovat vybraná díla a dokumentovat Werflův expresionismus jako součást onoho uměleckého kontextu i jako odraz dobových společenských nálad a očekávání. The bachelor thesis examines early poetry collections of Franz Werfel Der Weltfreund (1911), Wir sind (1913), Einander - Oden, Lieder, Gestalten (1915) and the novel Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig (1920). It focuses on the three-dimensional metaphor of man and humanity as an expressionist programmatic representation of man - the individual, the human society in the author's present and the human community in utopias and visions. In the theoretical part, the context of Expressionism in German and European literature at the beginning of the 20th century will be presented. The practical part will analyze selected works and document Werfel's expressionism as part of the artistic context as well as reflection of contemporary social moods and expectations. Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Bilder von Mensch und Menschheit im frühen Werk Franz Werfels

Bakalářská práce zkoumá rané básnické sbírky Franze Werfla Der Weltfreund (1911), Wir sind (1913), Einander - Oden, Lieder, Gestalten (1915) a novelu Nicht der Mörder, der Ermordete ist schuldig ...

ŠIMEČKOVÁ, Marie
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

Das Märchen im Propaganda-Film der Nazi-Zeit
ŠIMEČKOVÁ, Anna
2019 - German
Tato práce se zaměří na tradiční útvar pohádky a její aktualizaci jako prostředek nacistické propagandy. Předmětem analýzy bude pohádka jako literární a didaktický žánr. Diplomová práce se dělí na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část představí základní znaky pohádkového žánru a zároveň hlavní principy propagandistické manipulace v moderních dějinách. Praktická část práce se zaměří na srovnání vybraných pohádkových děl bratří Grimů a ve filmovém zpracování nacistické propagandy, dále se v analýze děl zaměří na didaktické záměry, literární a filmový jazyk a formy manipulace ve filmu jako prostředek propagandy. This thesis focuses on a traditional form of fairy tale and its updates as an instrument of Nazi propaganda. The main object of this analysis is a fairy tale as a literary and didactic genre. The diploma thesis consists of a theoretical part and a practical part. The theoretical part introduces general signs of fairy tale genre and main principals of propaganda manipulation in modern history. The practical part focuses on a comparison of selected Grimm brothers 'fairy tales and movie processing of Nazi propaganda. Furthermore, the analysis focuses on didactic intensions, literary and film language and forms of manipulation in a movie as an instrument of propaganda. Keywords: fairy tale; Grimm brothers; propaganda; literary comparison; fairy tale analysis Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Das Märchen im Propaganda-Film der Nazi-Zeit

Tato práce se zaměří na tradiční útvar pohádky a její aktualizaci jako prostředek nacistické propagandy. Předmětem analýzy bude pohádka jako literární a didaktický žánr. Diplomová práce se dělí na ...

ŠIMEČKOVÁ, Anna
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

Einfluss des Englischen auf die Aussprache im Deutschen am Beispiel von tschechischen Muttersprachlern in der Sekundarstufe I
MARTÍNKOVÁ, Klára
2019 - German
Předložená diplomová práce se zabývá vlivem angličtiny na výslovnost v němčině u českých rodilých mluvčích na 2. stupni ZŠ. V teoretické části jsou charakterizovány a klasifikovány segmentální a suprasegmentální jevy jak v angličtině, tak v němčině na základě dostupné odborné literatury. Praktická část je zaměřena na konkrétní výzkum vlivu angličtiny u žáků 6. - 9. tříd, který proběhl pomocí zvukových nahrávek zadaného textu. Shromážděná data jsou dále analyzována z hlediska poměru ke všem respondentům i z hlediska výskytu problematických jevů v jednotlivých třídách. Práce je vypracována v německém jazyce. This diploma thesis deals with the influence of English on pronunciation in German with examples of Czech native speakers at secondary school level. The theoretical part characterises and classifies segmental and suprasegmental features of English and German on the basis of available literature. The practical part focuses on the research of the influence of English at secondary school level (6. - 9. classes), which was conducted by recording the presented text. The gathered data are further analysed from the point of view of the proportion to all respondents as well as of the occurrence of the problematic features in particular classes. The work is written in the German language. Keywords: English; German; pronunciation; influence Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Einfluss des Englischen auf die Aussprache im Deutschen am Beispiel von tschechischen Muttersprachlern in der Sekundarstufe I

Předložená diplomová práce se zabývá vlivem angličtiny na výslovnost v němčině u českých rodilých mluvčích na 2. stupni ZŠ. V teoretické části jsou charakterizovány a klasifikovány segmentální a ...

MARTÍNKOVÁ, Klára
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases