Number of found documents: 43522
Published from to

Současné japonské umění jako inspirační zdroj výtvarných činností na 1. stupni ZŠ
ŠAFÁŘOVÁ, Anežka
2024 - Czech
Cílem práce "Současné japonské umění jako inspirační zdroj výtvarných činností na 1. stupni ZŠ" je představit současné japonské umění jako inspirativní téma pro výuku výtvarné výchovy. Práce je rozdělena na teoretickou a projektovou část. Teoretická část přináší ideové ukotvení práce a definuje její význam v didaktice výtvarné výchovy. Praktická část se inspiruje vybranými japonskými umělci a přináší výtvarnou řadu, ze které je možné použít jednotlivé lekce pro zpestření výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ, a předat tím žákům vhled do japonského umění a zároveň je seznámit s japonskou kulturou a zajímavými technikami. The aim of the thesis "Contemporary Japanese art as a source of inspiration for art activities at primary school" is to present contemporary Japanese art as an inspirational topic for art education. The work is divided into theoretical and project part. The theoretical part presents the ideological anchor of the work and defines its importance in the didactics of art education. The practical part takes inspiration from selected Japanese artists and presents an art series from which individual lessons can be used to enrich art education at primary school level 1, thus giving pupils an insight into Japanese art and at the same time introducing them to Japanese culture and interesting techniques. Keywords: Japonsko; umění; výtvarná výchova; inspirace; 1. stupeň ZŠ; Japan; art; art education; inspiration; Primary school Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Současné japonské umění jako inspirační zdroj výtvarných činností na 1. stupni ZŠ

Cílem práce "Současné japonské umění jako inspirační zdroj výtvarných činností na 1. stupni ZŠ" je představit současné japonské umění jako inspirativní téma pro výuku výtvarné výchovy. Práce je ...

ŠAFÁŘOVÁ, Anežka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Rizikové chování u žáků na základní škole
ANDRAŠIOVÁ, Miroslava
2024 - Czech
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u žáků druhého stupně na běžné základní škole. Je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, části je s ohledem na odbornou literaturu popsána problematika rizikového chování, odpovídající vývojové období žáků druhého stupně a strategie řešení tohoto chování. V praktické části bylo cílem zjistit výskyt jednotlivých vybraných druhů rizikového chování, formu preventivních opatření a řešení těchto projevů v rodině i ve škole. Výzkumu se zúčastnilo 177 žáků sedmých, osmých a devátých tříd z jedné vybrané školy. Vyhodnocení výzkumu probíhalo na základě dotazníkového šetření a výsledky byly poskytnuty i vybrané škole jako podklad pro tvorbu její preventivní strategie na následující školní rok. This bachelorś thesis deals with the issue of risky behaviour in second grade pupils in a mainstream primary school. I tis divided into two parts. In the first, tehoretical part, the issue of risky behaviour, the corresponding developmental periods of second grade pupils and strategies for dealing with this behaviour are described with reference to the literature. In the practical part, the aim was to determine the occurrence of each selected type of risky behaviour, the form of preventive precaution and the solution of this behaviour in the family and at school. The research involved 177 pupils in the seventh, eight and ninth grades from one selected school. The evalution of the research was based on a questionnaire survey and the results were also provived to the selected school as a basis for the development of its prevention strategy for the following school year. Keywords: rizikové chování; dospívající; žák; rodina; škola; prevence; intervence; risk behaviour; adolescent; pupil; family; school; prevention; intervention Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Rizikové chování u žáků na základní škole

Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u žáků druhého stupně na běžné základní škole. Je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, části je s ohledem na odbornou ...

ANDRAŠIOVÁ, Miroslava
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Diagnostika parazitárních onemocnění a úspěšnost vybraných terapeutických postupů u lichokopytníků a sudokopytníků
HAVRDOVÁ, Nikola
2024 - Czech
Tato disertační práce se zabývala diagnostikou a terapeutickými postupy při léčbě parazitárních onemocnění u lichokopytníků a sudokopytníků vybranými anthelmintiky. V letech 2020 - 2023 bylo v rámci České republiky mikroskopicky vyšetřeno na přítomnost nematod, trematod nebo cestod ve vzorcích výkalů 5 359 sudokopytníků a 819 lichokopytníků, konkrétně - skotu, ovcí, koz, praturů, muflonů, jelenů, zubrů, bizonů, koní, oslů a poníků. Molekulárně bylo na přítomnost trematod vyšetřeno 76 vzorků skotu, 26 vzorků zubrů a 52 vzorků bizonů, kde byla prokázána přítomnost C. daubneyi. Parazitární infekce byly sledovány u přirozeně infikovaných jedinců a během studie nebyly u žádného monitorovaného jedince zpozorovány klinické příznaky prokazující parazitární infekci. Nejvíce parazitárních infekcí bylo vyhodnoceno pro H. contortus, O. ostertagi, M. benedeni, C. daubneyi a A. perfoliata. V rámci disertační práce bylo zvoleno celkem deset anthelmintik dostupných v České republice se zaměřením na jednotlivé kategorie parazitárních infekcí u různých druhů zvířat. Na základě laboratorních analýz testů LDA byl určen druh nematody dle vývojového stádia larev, který při terapeutické léčbě pomohl zvolit vhodné anthelmintikum. Závěrem lze konstatovat, že u terapeuticky léčených jedinců hospodářských zvířat byla prokázána účinnost téměř u všech anthelmintik. This dissertation dealt with the diagnosis and therapeutic procedures for the treatment of parasitic diseases in odd-toed and even-toed ungulates with selected anthelmintics. Between 2020 - 2023, 5.359 artiodactyls and 819 solipeds, namely cattle, sheep, goats, aurochs, mouflon, deer, bison, bison bonasus, horses, donkeys and ponies, were microscopically examined for the presence of nematodes, trematodes or cestodes in faecal samples in the Czech Republic. Molecularly, 76 cattle samples, 26 bison bonasus samples and 52 bison samples were examined for the presence of trematodes and C. daubneyi was detected. Parasitic infections were monitored in naturally infected individuals, and during the study no clinical signs suggestive of parasitemia were observed in any of the monitored individuals. The most parasitic infections were evaluated for H. contortus, O. ostertagi, M. benedeni, C. daubneyi and A. perfoliata. As part of the dissertation, a total of ten anthelmintics available in the Czech Republic were chosen, focusing on individual categories of parasitic infections in various animal species. Based on laboratory analyzes of LDA tests, the species of nematode was determined according to the developmental stage of the larvae, which helped to choose the appropriate anthelmintic during treatment. In conclusion, it can be stated that almost all anthelmintics have been shown to be effective in therapeutically treated farm animals. Keywords: prevalence; sudokopytníci; lichokopytníci; parazitární infekce; nematoda; trematoda; cestoda; anthelmintika; prevalence; artiodactyls; solipeds; parasitic infections; nematodes; trematodes; cestodes; anthelmintics Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Diagnostika parazitárních onemocnění a úspěšnost vybraných terapeutických postupů u lichokopytníků a sudokopytníků

Tato disertační práce se zabývala diagnostikou a terapeutickými postupy při léčbě parazitárních onemocnění u lichokopytníků a sudokopytníků vybranými anthelmintiky. V letech 2020 - 2023 bylo v rámci ...

HAVRDOVÁ, Nikola
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Výchova bez poražených pohledem rodičů
VACUŠKOVÁ, Simona
2024 - Czech
Bakalářská práce se zabývá Výchovou bez poražených očima matek, které prošly stejnojmenným kurzem. Za hlavní cíl si klade zmapovat využití poznatků a dovedností nabytých účastníky v kurzech Výchovy bez poražených (P.E.T.) v ČR. Teoretická část se zaměřuje na výchovu, její cíle, výchovné prostředky a výchovné styly. Jsou popsány ideály a trendy současného rodičovství v ČR. Pozornost je věnována Výchově bez poražených, jsou uvedeny kořeny přístupu, nastíněna jeho historie a vysvětleny jeho základní principy. V praktické části je popsán realizovaný kvalitativní výzkum. Výzkumný soubor byl sestaven formou dobrovolného výběru s dvěma předem danými kritérii, aby respondent byl rodičem a absolventem kurzu Výchova bez poražených (P.E.T.) v ČR. Přihlásily se čtyři matky, se kterými byly provedeny rozhovory počínající hloubkovou otázkou: "Co vám přinesla výchova bez poražených?" Výsledky jsou prezentovány v jednotlivých případových studiích a následně společnou analýzou jednotlivých rozhovorů. Z výsledků vyplývá, že matky považují kurz Výchova bez poražených (P.E.T.) za univerzálně využitelný. Jako jeho přínosy pro sebe a své rodičovství zmiňují práci s chybou - její normalizaci a následné změny ve svém prožívání (méně obviňování, více sebejistoty, zklidnění), přechod od ideálního obrazu matky k reálné představě rodičovské role, získání nového náhledu, zvědomení vlastních potřeb, zlepšení komunikace s dětmi skrze aktivní naslouchání, objektivní popis situace, sdělování svých emocí a vymezování vlastních potřeb prostřednictvím Já-výroku. Přístup se pozitivně odráží také v partnerské komunikaci. Respondentky kvitují také modelové situace v kurzu, sdílení mezi účastníky a nově nabytá přátelství. The bachelor thesis deals with Parent Effectiveness Training through the eyes of mothers who have participated the corresponding course. The main objective is to map the utilization of knowledge and skills acquired by participants in the Parent Effectiveness Training (P.E.T.) courses in the Czech Republic. The theoretical part focuses on parenting, its goals, educational tools, and parenting styles. The ideals and trends of modern parenting in the Czech Republic are described. Attention is given to Parent Efectiveness training, including the roots of the approach, an outline of its history, and an explanation of its basic principles. In the practical part, realized qualitative research is described. The research sample was compiled through voluntary selection with two predetermined criteria: the respondent had to be a parent and a graduate of the Parent Effectiveness Training (P.E.T.) course in the Czech Republic. Four mothers volunteered, with whom interviews were conducted starting with an in-depth question: "What did Parent Effectiveness Training bring to you?" The results are presented in individual case studies, followed by a collective analysis of each interview. The results indicate that mothers consider the Parent Effectiveness Training (P.E.T.) course to be universally applicable. They mention benefits of P.E.T. for themselves and their parenting, including working with mistakes - normalizing them and making subsequent changes in their experience (less blaming, more self-confidence, calming down), transitioning from the ideal image of motherhood to a realistic concept of the parenting role, gaining a new perspective, awareness of their own needs, improvement of communication with children through active listening, objective description of situations, expressing their emotions, and asserting their needs through the use of the "I-statement". The approach also positively reflects in partner communication. Respondents also appreciate the model situations in the course, sharing among participants, and the newly formed friendships. Keywords: výchova; rodičovství; Výchova bez poražených; Thomas Gordon; upbringing; parenting; Parent effectiveness training; Thomas Gordon Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Výchova bez poražených pohledem rodičů

Bakalářská práce se zabývá Výchovou bez poražených očima matek, které prošly stejnojmenným kurzem. Za hlavní cíl si klade zmapovat využití poznatků a dovedností nabytých účastníky v kurzech Výchovy ...

VACUŠKOVÁ, Simona
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Havárie jaderných elektráren a jejich dopady
BOROVKA, Petr
2024 - Czech
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou havárii Jaderných elektráren. Nejprve jsou vysvětleny základní pojmy pro jadernou energetiku. Následně je popsán reaktor a typy používaných reaktorů. Dále jsou rozebrány bezpečnostní systémy pro jadernou energetiku a jsou uvedeny příklady využívaných systémů. Byla popsána i jaderná elek-trárna Temelín, z důvodu následného porovnání. Poté se problematika ubírá k popisu třech závažných havárii. Konkrétně se jedná o havárie v Černobylské jaderné elektrárně, Fukušimské jaderné elektrárně a jaderné elektrárně na ostrově Three Mile Island. V následujících kapitolách byla provedena komparace jednotlivých popisovaných havárii s jadernou elektrárnou Temelín. Pro Černobylskou havárii komparace spočívá v porovnání biologického štítu s kontejnmentem, xenonové otravy a kladného dutinové-ho koeficientu, regulačních tyčí, záložních typů napájení a závěrem je zanalyzován vý-buch při havárii. Pro komparaci s Fukušimskou havárii je poukázáno na riziko živelných pohrom na území, kde se nachází jaderná elektrárna Temelín, byla provedena analýza vodních ploch v blízkosti jaderné elektrárny. S Fukušimskou havárii jsou popsány rozdí-ly v stavbách kontejnmentu a rizika spojená s havárii. Dále byla provedena komparace havárie na ostrově Three Mile Island s havárii v jaderné elektrárně Rovno, jelikož se jed-nalo o stejný druh havárie s jinými výsledky. Poté bylo provedeno porovnání v měření hladiny vody v reaktoru a popsán postup, jakým způsobem se měří hladina vody pro reaktor typu VVER-1000/V320. This bachelor thesis deals with the issue of nuclear power plant accidents. First the basic terms for nuclear energy are explained. Then the reactor and the types of reactors used are described. Furthermore safety systems for nuclear energy are analyzed and examples of systems used are given. The Temelín nuclear power plant is described, because of comparison that comes afterwards. After that the topic moves on to the description of three serious accidents of nuclear plants. Specifically accidents at the Chernobyl nuclear power plant, the Fukushima nuclear power plant and the Three Mile Island nuclear power plant. Furthermore in the following chapters a comparison was made of the individual described accidents with the Temelín nuclear power plant. For the Chernobyl accident the comparison consists of comparing the biological shield with containment, xenon poi-soning and positive cavity coefficient, control rods, backup types of power supply, and finally the explosion during the accident is analyzed. For comparison with the Fukushi-ma accident, the risk of natural disasters in the area where the Temelín nuclear power plant is located is pointed out also an analysis of rivers near the nuclear power plant was made. With the Fukushima accident, the differences in containment structures and the risks associated with the accident are described. Furthermore, the accident of Three Mile Island was compared with the accident at the Rovno nuclear power plant, as it was the same type of accident with different results. Then a comparison was made in measuring the water level in the reactor and the procedure for measuring the water level for the VVER-1000/V320 type reactor was described. Keywords: jaderná havárie; jaderná elektrárna; Temelín; Černobyl; Fukušima; komparace havárií jaderných elektráren; nuclear accident; nuclear power plant; Temelín; Chernobyl; Fukushima; accident of power plants comparison Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Havárie jaderných elektráren a jejich dopady

Tato bakalářská práce se zabývá problematikou havárii Jaderných elektráren. Nejprve jsou vysvětleny základní pojmy pro jadernou energetiku. Následně je popsán reaktor a typy používaných reaktorů. Dále ...

BOROVKA, Petr
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Osud hradů a zámků po roce 1989 v okresech Tábor, Český Krumlov a Prachatice
DŘEVOVÁ, Lenka
2024 - Czech
Diplomová práce se bude zabývat osudem hradů a zámků ve třech okresech Jihočeského kraje, jednom vnitrozemském a dvou pohraničních nacházejících se v oblasti bývalých Sudet. V teoretické části práce budou rozebrány tři základní aspekty ovlivňující jejich historický vývoj - úloha památkové péče, návštěvnost památkových objektů a vlastníci hradů a zámků. Ve výzkumné části vytvořím databázi dosud existujících hradů a zámků ve vybraných okresech. Následovat bude představení pěti vybraných objektů, složené ze stručné historie a popisu dějinného vývoje zámku či hradu ve 20. století, který měl značný vliv na jeho polistopadový stav. Cílem práce je zmapování osudu hradů a zámků ve třech zkoumaných okresech a také detailní popis pěti vybraných historických objektů. The thesis will deal with the fate of castles and chateaus in three districts of the South Bohemian Region, one inland and two border districts located in the area of the former Sudetenland. In the theoretical part of the thesis, three basic aspects influencing their historical development will be discussed - the role of conservation, the number of visitors and the owners of the castles and chateaux. In the research part I will create a database of still existing castles and palaces in selected districts. This will be followed by a presentation of the five selected objects, consisting of a brief history and a description of the historical development of the castle or chateau in the 20th century, which had a significant impact on its post-war status. The aim of the thesis is to map the fate of castles and chateaux in the three districts under study, as well as to provide a detailed description of the five selected historic buildings. Keywords: hrady; zámky; 1989; turismus; památková péče; majitelé hradů a zámků; castles; chateaux; 1989; tourism; conservation; owners of castles and chateaux Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Osud hradů a zámků po roce 1989 v okresech Tábor, Český Krumlov a Prachatice

Diplomová práce se bude zabývat osudem hradů a zámků ve třech okresech Jihočeského kraje, jednom vnitrozemském a dvou pohraničních nacházejících se v oblasti bývalých Sudet. V teoretické části práce ...

DŘEVOVÁ, Lenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Výživové zvyklosti, sebepojetí a poruchy příjmu potravy u aktivně sportujících dívek
BZONKOVÁ, Aneta
2024 - Czech
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání výživových zvyklostí a sebepojetím u aktivně sportujících dívek. Teoretická část se zabývá výživou, teorií specifických výživových potřeb u sportovců a popisuje vybrané faktory, které mají vliv na vnímání vlastního těla u těchto dívek. Mezi tyto faktory jsou zahrnuty výživové návyky, rodinné zázemí, aktivita dívek na sociálních médiích a sebehodnotící jídelní psychopatologie. Diplomová práce má za cíl zjistit potencionální výskyt poruch příjmu potravy v souvislosti s výše zmíněnými faktory. Praktická část je koncipována jako kvantitativní dotazníková studie. This thesis focuses on the investigation of nutritional habits and self-concept in active sporting girls. The theoretical part deals with nutrition, the theory of specific nutritional needs in sportsgirls and describes selected factors that influence the perception of their own body by these girls. These factors include nutritional habits, family background, girls' social media activity, and self-bodyimage. This thesis aims to determine the potential occurrence of eating disorders in relation to the mentioned factors. The practical part is designed as a quantitative survey study. Keywords: výživa; sebepojetí; body image; poruchy příjmu potravy; jídelní zvyklosti; nutrition; self-perception; body image; eating disorders; nutritional psychopatology Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Výživové zvyklosti, sebepojetí a poruchy příjmu potravy u aktivně sportujících dívek

Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání výživových zvyklostí a sebepojetím u aktivně sportujících dívek. Teoretická část se zabývá výživou, teorií specifických výživových potřeb u sportovců a popisuje ...

BZONKOVÁ, Aneta
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Induktivní výuka gramatiky anglického jazyka na 1. stupni základní školy
BÁRTŮ, Lucie
2024 - Czech
Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Induktivní výuka gramatiky anglického jazyka na 1. stupni základní školy

BÁRTŮ, Lucie
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Chov hospodářsky užitečných přežvýkavců v ČR - výukový program pro 2. stupeň základních škol
DVOŘÁKOVÁ, Pavla
2024 - Czech
Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Chov hospodářsky užitečných přežvýkavců v ČR - výukový program pro 2. stupeň základních škol

DVOŘÁKOVÁ, Pavla
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Využití digitálních technologií ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
RAJNOCHOVÁ, Dominika
2024 - Czech
Tato práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu digitální technologie, využitím interaktivních pomůcek, aplikací a nástrojů v hodinách anglického jazyka. Vlivem na rozvoj řečových schopností a výhodami a nevýhodami jejich využívání ve výuce. Praktická část práce představuje dva dotazníky, určené pro učitele a žáky základních škol. Následně se praktická část zaměřuje na aktivity s využitím digitálních technologií, přípravu do hodin s využitím digitálních technologií a na dopad digitálních technologií na výkonnost učitelů a žáků v hodinách anglického jazyka. This thesis deals with the use of digital technologies in English classes at lowersecondary schools in the Czech Republic. The theoretical part concerns the definition of the digital technologies, the use of interactive aid, applications, and tools in English classes. Its impact on pupil's language ability and benefits and disadvantages of the use of digital technologies in education. The practical part introduces two questionnaires aimed at teachers and pupils of lower-secondary schools. It also deals with the activities with the use of digital technologies, class preparation with the help of digital technologies, and its impact on teacher's and pupil's performance in English classes. Keywords: Digitální technologie; školství; anglický jazyk; hodiny angličtiny; Digital technologies; education; english classes; english language Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
Využití digitálních technologií ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ

Tato práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol v České republice. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu digitální ...

RAJNOCHOVÁ, Dominika
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases