Použitá omezení (2)  Zrušit všechna omezení
Počet nalezených dokumentů: 1825
Publikováno od do

Preparation for Bachelor's Interpreting Studies at Palacký University Olomouc (Potential of Selected Secondary School English Textbooks)
ONDŘEKOVÁ, Markéta; SANDERSOVÁ, Marie; SEJKOROVÁ, Veronika
2016 - anglický
Záměrem této diplomové práce je pomoci začínajícím tlumočníkům v jejich základním tlumočnickém výcviku a pomoci jim nalézt a definovat problémy spojené s jejich jazykovými dovednostmi v anglickém jazyce, které jim mohou bránit se v tlumočení posouvat dále. Z tohoto důvodu se tato diplomová práce zaměřuje na hledání spojitostí mezi tím, do jaké míry vybrané učebnice anglického jazyka na gymnáziích procvičují vybrané jazykové dovednosti v anglickém jazyce, které jsou později potřebné v základním tlumočnickém výcviku na vysoké škole a tím, jaké problémy studenti skutečně během tlumočení zažívají. Práce tedy zjišťuje, jaký je potenciál těchto učebnic pro přípravu na studium tlumočení. Snaží se specifikovat, které dovednosti nejsou během studia na gymnáziu procvičovány dostatečně a mohou tak způsobovat pozdější problémy studentů při tlumočení. Analýza těchto učebnic představuje praktický výzkum této diplomové práce. The main aim of this diploma thesis is to help the novice interpreters with their initial interpreting training and help them find and define the issues connected to their English language skills, which can prevent them from adopting the skill of interpreting. For that reason, this diploma thesis focuses on finding the connection between how selected English grammar school textbooks exercise selected English language skills, which are later needed in the initial interpreting training at university and what problems the students actually experience during interpreting. The thesis tries to find out the potential of these textbooks for the study of interpreting. It attempts to specify what skills are not exercised sufficiently in the grammar school curriculum and therefore might be the cause of the subsequent problems the students experience during interpreting. The analysis of the selected textbooks represents the practical part of this diploma thesis. Klíčová slova: jazyková úroveň; jazykové dovednosti; tlumočení; překlad; paměť; tlumočnická notace; tlumočničtí začátečníci; střední školy; gymnázia; učebnice; tlumočnický výcvik; language level; language skills; interpreting; translation; memory; note-taking; novice interpreters; secondary schools; grammar schools; textbooks; interpreting training Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPOL.
Preparation for Bachelor's Interpreting Studies at Palacký University Olomouc (Potential of Selected Secondary School English Textbooks)

Záměrem této diplomové práce je pomoci začínajícím tlumočníkům v jejich základním tlumočnickém výcviku a pomoci jim nalézt a definovat problémy spojené s jejich jazykovými dovednostmi ...

ONDŘEKOVÁ, Markéta; SANDERSOVÁ, Marie; SEJKOROVÁ, Veronika
Univerzita Palackého v Olomouci, 2016

Mapping out Visits to Olomouc and UP by English Speaking Writers from 2002 to the Present
KARÁSKOVÁ, Ivana; LIVINGSTONE, David; SWENEY, Matthew
2015 - anglický
Cílem práce je mapování návštěv anglicky mluvících spisovatelů v Olomouci a na Univerzitě Palackého od roku 2002 do současnosti. První část se zabývá organizátory návštěv literárními festivaly, osobními pozváními, událostmi Britského centra a grantovými projekty. Druhá část je věnována jednotlivým návštěvám. U každého autora je obsažena krátká biografická informace, dále popis návštěvy a její vliv jak na univerzitu, tak na samotného spisovatele. The aim of the thesis is to map out the visits of English speaking writers to Olomouc and Palacký University from 2002 to the present. The first part will focus on the organizers of the visits literary festivals, personal invitations, British Centre events and grant events. In the second part the individual visits will be described, including biographical information about the author, reason of the visit and its influence both on the university and the author. Klíčová slova: tvůrčí psaní; Univerzita Palackého; creative writing; Palacký University Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPOL.
Mapping out Visits to Olomouc and UP by English Speaking Writers from 2002 to the Present

Cílem práce je mapování návštěv anglicky mluvících spisovatelů v Olomouci a na Univerzitě Palackého od roku 2002 do současnosti. První část se zabývá organizátory návštěv ...

KARÁSKOVÁ, Ivana; LIVINGSTONE, David; SWENEY, Matthew
Univerzita Palackého v Olomouci, 2015

Kinofikace Svatého Kopečka u Olomouce (na pozadí stručného nástinu dějin československé kinematografie) 1927 - 1991
BITTNEROVÁ, Alice
2008 - anglický
Bakalářská práce si kladla za cíl zachytit historii a vývoj kina na Svatém Kopečku u Olomouce. Kino Matice bylo zřízeno katolickým spolkem Matice svatokopecká v roce 1927 za účelem získání finančních prostředků na správu a opravu místního poutního chrámu Navštívení Panny Marie. Spolek Matice kino spravoval až do konce druhé světové války a v roce 1945 přešlo pod správu Československého státního filmu. Na konci padesátých let převzal kino Místní národní výbor a v roce 1975 pak Městská správa kin v Olomouci, která jej spravovala až do roku 1991, kdy bylo pro nedostatek diváků zavřeno. The main goal of this bachelor thesis was to describe history and development of the cinema theatre in Svatý Kopeček near Olomouc. Cinema theatre called Matice was established by catholic alliance called Matice svatokopecká in 1927 to make money for keeping and repairing the local pilgrimage cathedral Navštívení Panny Marie in Svatý Kopeček. The alliance administered the cinema theatre until the end of the second world war and in 1945 it was passed under the supervision of Československý státní film. At the end of 50´s was the cinema theatre adopted by the Místní národní výbor and in 1975 by Městská zpráva kin in Olomouc, which kept it until 1991, when it was closed for the entire lack of spectators. Klíčová slova: kino; kinofikace; Svatý Kopeček; Matice svatokopecká; cinema theatre; Svatý Kopeček; Matice svatokopecká Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPOL.
Kinofikace Svatého Kopečka u Olomouce (na pozadí stručného nástinu dějin československé kinematografie) 1927 - 1991

Bakalářská práce si kladla za cíl zachytit historii a vývoj kina na Svatém Kopečku u Olomouce. Kino Matice bylo zřízeno katolickým spolkem Matice svatokopecká v roce 1927 za účelem získání ...

BITTNEROVÁ, Alice
Univerzita Palackého v Olomouci, 2008

Comparative study of attitudes toward swimming education system between Physical Education Students from Stellenbosch (RSA) and Olomouc (CZ) Universities
VÍTKOVÁ, Lenka
2008 - anglický
Tato studie byla zaměřena na budoucí učitele tělesné výchovy, konkrétně na jejich postoj k plaveckému výcviku na základních školách, současná situace plavání v jejich zemi, atd. V této studii Čeští studenti (University Palackého) byly porovnáni se studenty z Jihoafrické Republiky (Stellenbosch University). Studie se zúčastnilo 59 studentů (CZ) a 60 studentů (RSA) z prvních a třetích ročníků studia. Dotazník obsahoval 20 otázek s možnostmi odpovědí. Dotazník byl vyhotoven dvoujazyčně (Česky a Anglicky). Ve Výsledcích I. byly porovnány získaná data z dotazníku ve třech rovinách (země, pohlaví, ročník studia) Kruskal-Wallis test byl použit na jejich zpracování. V plno otázkách nebyly názory studentů tolik rozdílné, ale nejvýznamnější rozdíly byly v otázce o první pomoci a výběr prvního plaveckého stylu. Ve Výsledcích II. byl počítán korelační koeficient. Byly porovnány vzájemné vztahy mezi jednotlivými otázkami z dotazníku. Mezi některými otázkami byly nalezeny závislosti. This study was focused on future physical educators, concretely on their attitudes towards swimming education at primary schools, current swimming situation in their country, etc. In this research Czech students (University Palacky) were compared with South African students (Stellenbosch University). There were 59 Czech students and 60 students from the RSA from the 1st and the 3rd grade of their study. The questionnaire consisted of 20 multiple-choice questions. The questionnaire had to be applied in two languages (Czech and English). In the Results I. the data from the questionnaire in three levels (country, gender, grades of study) were compared. The Kruskal-Wallis test was used for data processing. The students{\crq} opinions were not so different in many questions, but the significant differences were in questions about first aid and chosen first swimming style. In the Results II. correlation coefficients were calculated. The mutual relations among questions from the questionnaire were compared. Some dependencies between several questions were found. Klíčová slova: Postoje; plavání; učební osnovy; plavecká výuka; bezpečnost u vody; Attitudes; Swimming; Curriculum design; Swimming education; Water safety Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Comparative study of attitudes toward swimming education system between Physical Education Students from Stellenbosch (RSA) and Olomouc (CZ) Universities

Tato studie byla zaměřena na budoucí učitele tělesné výchovy, konkrétně na jejich postoj k plaveckému výcviku na základních školách, současná situace plavání v jejich zemi, atd. V této studii Čeští ...

VÍTKOVÁ, Lenka
Univerzita Palackého v Olomouci, 2008

Odkaz Římanů v Británii
OSLZLOVÁ, Pavla; OBENAUSOVÁ, Světlana
2016 - anglický
Tato bakalářská práce se zabývá detailním výčtem odkazů, které Římané zanechali v Británii. Začíná popisem života v Británii před příchodem Římanů a soustřeďuje se zejména na Kelty. Dále se věnuje popisu prostředí Británie ještě před jejím osídlením. Následující kapitoly jsou věnovány jednotlivým přínosům Římanů, jako jsou např. zakládání měst, vytváření silnic, život v římské Británii a jeho aspekty, Londýn, umění, zakládání lázní a v neposlední řadě náboženství a jeho tradice v každodenním životě. This thesis gives a detailed account of the Roman legacy in Britain. It begins with a description of pre-Roman life in Britain, focussing especially on the Celts. It further offers a description of the British background before the Roman settlement. The following chapters are dedicated to the particular legacies of the Romans, for example: the establishment of towns, building roads, life in Roman Britain, London, art, the building of baths and, lastly, religion and its traditions in everyday life. Klíčová slova: Británie; Římané; odkaz; Keltové; římská města; Villa; Coloniae; Municipia; Civitas; římské zdi; římské brány; římské cesty; život v římské Británii; latina; Londýn; umění; hrnčířství; lázně; náboženství; společnost; náboženské kulty; oltář; Druidové; obětování; Fortuna; zaklínadla; magie; pohřby; kremace; pohřbení; Britain; Romans; legacy; Celts; Roman towns; Villa; Coloniae; Municipia; Civitas; Roman walls; Roman gates; Roman roads; life in Roman Britain; Latin; London; art; pottery; baths; religion; society; religious cults; altars; Druids; sacrifice; Fortuna; curses; magic; burials; cremation; inhumation Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPOL.
Odkaz Římanů v Británii

Tato bakalářská práce se zabývá detailním výčtem odkazů, které Římané zanechali v Británii. Začíná popisem života v Británii před příchodem Římanů a soustřeďuje se zejména na Kelty. ...

OSLZLOVÁ, Pavla; OBENAUSOVÁ, Světlana
Univerzita Palackého v Olomouci, 2016

Role tlumočníka v dějinách
ŠRÁMKOVÁ, Lucie; SANDERSOVÁ, Marie; WINTEROVÁ, Dominika
2015 - anglický
Diplomová práce se zabývá rolí tlumočníka v dějinách, konkrétně v antice, kde pokrývá situaci v Egyptě, Řecku a Římské Říši, dále během kolonizace a v současnosti. Praktická část je zpracována na základě dat získaných pomocí dotazníku, který se zaměřuje na aktuální roli tlumočníka z pohledu současných tlumočníků. The diploma thesis deals with an interpreter's role throughout history, namely in antiquity where it covers Egypt, Greece and The Roman Empire, during the colonial period and nowadays. The practical part is based on data gained from a questionnaire which focuses on a current role of an interpreter from nowadays interpreters' point of view. Klíčová slova: Dějiny tlumočení; role tlumočníka; zmatení jazyků; jazykový a kulturní zprostředkovatel; History of interpreting; Interpreter's role; scattering of tongues; language and cultural mediator Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPOL.
Role tlumočníka v dějinách

Diplomová práce se zabývá rolí tlumočníka v dějinách, konkrétně v antice, kde pokrývá situaci v Egyptě, Řecku a Římské Říši, dále během kolonizace a v současnosti. ...

ŠRÁMKOVÁ, Lucie; SANDERSOVÁ, Marie; WINTEROVÁ, Dominika
Univerzita Palackého v Olomouci, 2015

Reflexivní klitiky v češtině
HUDOUSKOVÁ, Andrea
2010 - anglický
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Reflexivní klitiky v češtině

HUDOUSKOVÁ, Andrea
Univerzita Palackého v Olomouci, 2010

Mezimolekulové interakce v nanomateriálech
KOCMAN, Mikuláš; JUREČKA, Petr; JUREČKA, Petr
2014 - anglický
V první části disertační práce byl popsán mechanismus procesu exfoliace grafenu v různých rozpouštědlech. Pomocí nástrojů molekulového modelování byla vyšetřena role (často opomíjených) elektrostatických interakcí s návrhem, jak by tyto interakce měly být zahrnuty v molekulární dynamice simulacích molekul na bázi grafenu. Druhá část práce se zaměřuje na získání přesných mezimolekulových energií mezi grafenem a jeho deriváty s molekulárním vodíkem a následné hodnocení přesnosti současných DFT funkcionálů včetně empirických a neempirických disperzních korekcí. Třetí část disertační práce byla zaměřena na popis mezimolekulových interakcí grafenu s malými organickými molekulami s důrazem na srovnání experimentálních hodnot adsorpčních entalpií a možnost jejich přesných předpovědí prostřednictvím teoretických výpočtů. Graphene is a novel two-dimensional material consisting of carbon atoms arranged in a honeycomb lattice. The aim of the first part of my PhD thesis is to describe the mechanism of exfoliation process in various solvents with the tools of molecular modelling, investigate the role of (often neglected) electrostatic interactions and propose the way these interactions should be treated in molecular dynamics simulations involving graphene. Second part of this thesis will focuse on obtaining accurate intermolecular interaction energies of graphene and its derivatives with molecular hydrogen and assessment of accuracy of current DFT functionals including empirical and nonempirical dispersion corrections. Understanding adsorption properties of graphene may be important in various nanotechnological and sensing applications. In the third part of my thesis I will focus on describing intermolecular interactions of graphene with small organic molecules and possibility of accurate predictions of adsorption enthalpies by means of theoretical calculations. Klíčová slova: Metody funkcionálu husoty; interakční energie; grafen; adsorpce; molekulové modelování; silové pole; Density Functional Theory; interaction energy; graphene; adsorption; molecular modeling; force field Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPOL.
Mezimolekulové interakce v nanomateriálech

V první části disertační práce byl popsán mechanismus procesu exfoliace grafenu v různých rozpouštědlech. Pomocí nástrojů molekulového modelování byla vyšetřena role (často ...

KOCMAN, Mikuláš; JUREČKA, Petr; JUREČKA, Petr
Univerzita Palackého v Olomouci, 2014

Slovotvorba v anglickém jazyce
KOHOUTEK, Tomáš; BABICKÁ, Blanka; SZCZEŚNIAK, Konrad
2019 - anglický
Bakalářská práce se skládá z mnoha druhů slovotvorby v anglickém jazyce. Veškeré probírané druhy slovotvorby jsou popsané na základě literatury mnoha autorů. Cílem výzkumu v praktické části bylo najít a následně analyzovat každé slovo vzniklé pomocí složenin. Ve výzkumu se rozebíraly dvě formy využívání jazyka a to konkrétně mluvená a psaná forma. Jako zdroj psaného jazyka se využívali články z portálu New York Times a pro mluvený jazyk se využíval seriál Teorie velkého třesku. The bachelor thesis consists of various word formation processes in the English language. These processes are based on literature from many different authors. The aim of the research in the practical part was finding and analysing every compound which could be found in the two researched forms of speech (written and spoken form). The source of the written form was the New York Times articles and The Big Bang Theory of the spoken form. Klíčová slova: Slovotvorba; slovo; složeniny;; Word formation; word; compounding Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPOL.
Slovotvorba v anglickém jazyce

Bakalářská práce se skládá z mnoha druhů slovotvorby v anglickém jazyce. Veškeré probírané druhy slovotvorby jsou popsané na základě literatury mnoha autorů. Cílem výzkumu v ...

KOHOUTEK, Tomáš; BABICKÁ, Blanka; SZCZEŚNIAK, Konrad
Univerzita Palackého v Olomouci, 2019

ICT v hodinách cizích jazyků
ANDRESOVÁ, Linda; OBENAUSOVÁ, Světlana; VÁLKOVÁ, Silvie
2012 - anglický
Diplomová práce se v teoretické části zabývá využitím informačních a komunikačních technologií v hodinách cizího jazyka, zejména angličtiny. Popisuje vývoj počítačů ve vztahu k učitelské profesi, problematiku edukačního softwaru a hardwaru a věnuje se programu Hot Potatoes, který vytváří interaktivní cvičení, které prohlubují znalosti žáků ve všech oblastech anglického jazyka. Praktická část se soustřeďuje na výzkum mezi českými učiteli a žáky na ZŠ Hálkova, Olomouc a využití programu Hot Potatoes v praxi. Z výzkumu se dají odvodit závěry do jaké míry je v dnešní době využívána technologie během výuky cizích jazyků na základních školách v České Republice. The theoretical part of this final project is focused on the usage of ICTs in foreign language classrooms, especially on English. It describes the development of computers with particular attention to educational process, the mater of educational hardware and software, and a program called Hot Potatoes which creates interactive exercises that establish students language knowledge and skills. The practical part pays attention to a research among Czech teachers and learners at ZŠ Hálkova, Olomouc and the use of Hot Potatoes in practice. From the research can be concluded to what extent technology is used during foreign language lessons at primary schools in the Czech Republic. Klíčová slova: ICT; počítač; internet; technologie; Hot Potatoes; ICT; computer; Internet; technology; Hot Potatoes Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPOL.
ICT v hodinách cizích jazyků

se programu Hot Potatoes, který vytváří interaktivní cvičení, které prohlubují znalosti žáků ve všech oblastech anglického jazyka. Praktická část se soustřeďuje na výzkum mezi českými učiteli a žáky ...

ANDRESOVÁ, Linda; OBENAUSOVÁ, Světlana; VÁLKOVÁ, Silvie
Univerzita Palackého v Olomouci, 2012

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze