Počet nalezených dokumentů: 5
Publikováno od do

Škola zdravého a pohybově aktivního životního stylu žáků základní školy v Netolicích
HOLUB, Jan
2013 - český
Diplomová práce je zaměřena na rozdíly v pohybové aktivitě mezi 13- ti až 16- ti letými chlapci a děvčaty v jednom týdnu v osmé a v deváté třídě. Měření se uskutečnilo ve dnech od 18 do 26 září 2012 na základní škole Bavorovská v Netolicích. Výzkumu pomocí krokoměru Yamax SW-700 se zúčastnilo 34 žáků z toho 20 chlapců a 14 dívek. Žáci se dále účastnili měření pomocí akcelerometrů ActiTrainer v celkovém počtu 56 denních záznamů. Od chlapců bylo získáno 34 a od dívek 22 denních záznamů. Mimo přístrojů žáci vyplnili dotazník sportovních preferencí na stránkách internetového portálu INDARES.COM. Data byla zpracována v centru kinantropologického výzkumu na univerzitě Palackého v Olomouci. Výsledky nepotvrzují hypotézu H1, že žáci nepřesáhnou doporučené množství pohybové aktivity. Výsledky jasně potvrzují hypotézu H2 že chlapci budou pohybově aktivnější než dívky. Výsledky dále potvrzují H3 že chlapci budou preferovat kolektivní sporty a dívky rytmické a taneční aktivity. H4 je taktéž správná, protože chlapci jsou o přestávkách pohybově aktivnější než děvčata. Diplomová práce byla zpracována v rámci šetření MŠMT č. 619895221 ? Pohybová aktivita a inaktivita obyvatel České republiky v kontextu behaviorálních změn.? This thesis focuses on differences in locomotive activity between 13 ? 16 years old boys and girls during one week of 8th and 9th class. Research was carried out between from 18th ? 26th of September 2012 at the Elementary School Bavorovská in Netolice. The research was conducted by means of pedometer Yamax SW-700. The total amount of participants was 34 students, which included 20 boys and 14 girls. Additionally, the students participated in measurements conducted by ActiTrainer accelerometer recorded in the overall number of 56 daily records. In addition to the machine measurements, students were asked to fill in a questionnaire of their sport preferences on the webpage INDARES.COM. The data were analysed in the centre for kinanthropology research at Palacky University in Olomouc. The results do not confirm a hypothesis H1, which suggests that students do not exceed the recommended amount of locomotive activity. The data obtained during my research confirm a hypothesis H2, which states that boys are more active in their physical activities than girls. Additionally, a hypothesis H3 is also confirmed as boys prefer to participate in collective sports and girls in rhythmic and dancing activities. Hypothesis 4 is also considered to be correct since it has been proven that boys are more active than girls in terms of their movement during the class break. This thesis was produced as a part of research investigation MŠMT č. 619895221 ?Locomotive activity and inactivity of inhabitants of Czech Republic in the context of behavioural changes.? Klíčová slova: Kinantropologie; pohybová aktivita; zdravý životní styl; Indares.com; ActiTrainer; krokoměr; dotazník; kinanthropology; physical activity; healthy lifestyle; Indares.com; ActiTrainer; pedometer; questionnaire Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Škola zdravého a pohybově aktivního životního stylu žáků základní školy v Netolicích

přístrojů žáci vyplnili dotazník sportovních preferencí na stránkách internetového portálu INDARES.COM. Data byla zpracována v centru kinantropologického výzkumu na univerzitě ...

HOLUB, Jan
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2013

Bohumil Markalous / Jaromír John (Příspěvek k dějinám společnosti a kultury v českých zemích v první polovině 20. století)
ŠKRABAL, Luděk
2007 - český
Tato diplomová práce je životopisnou studií o Bohumilu Markalousovi - Jaromíru Johnovi (1882-1952). Estetik, pedagog a osvětový pracovník Markalous začal během První světové války publikovat svá literární díla pod pseudonymem Jaromír John a zařadil se mezi přední české spisovatele první poloviny 20. století. V meziválečném období pracoval v redakci Lidových novin, v letech 1928-1934 vedl redakci časopisu Pestrý týden, své články publikoval dále v Právu lidu, Tribuně, Naší době, Přítomnosti, Magazínu Družstevní práce, atd. V letech 1925-1928 založil a vedl obrazový archiv České tiskové kanceláře. V roce 1927 spoluzakládal a podílel se na organizaci Společenského klubu v Praze Na Příkopech. Založil a redigoval jeden ročník Bytové kultury (1924-1925) a knižnici Ars v nakladatelství Orbis (1924-1948). Jako osobní přítel architekta Adolfa Loose propagoval jeho teoretickou i praktickou činnost v Československu a uspořádal sbírku jeho statí Řeči do prázdna, která vyšla v nakladatelství Orbis v roce 1929. V letech 1934-1946 se věnoval literární tvorbě. V roce 1946 na přímou výzvu rektora nově založené Palackého univerzity v Olomouci Josefa Ludvíka Fischera založil tamní katedru estetiky. Jeho osobní fond se nachází v Literárním archivu Památníku národního písemnictví v Praze (fond John Jaromír). Většina jeho estetických a žurnalistických prací, které nevyšly za jeho života, je dostupná v publikovaných edicích, stejně jako výbor z korespondence. This dissertation work is biographical study of Bohumil Markalous - Jaromír John (1882-1952). The aesthetician and promoter of culture life Markalous was publishing his literary works since the First World War under the name Jaromír John. Markalous works as professional journalist for daily news Lidové noviny, Právo lidu, Tribuna and for magazines Přítomnost, Naše doba, Magazín Družstevní práce, etc. He founded and was conducting magazine Bytová kultura (1924-1925)and the book edition Ars of the Orbis publisher (1924-1948). Markalous was personal friend of famous european architekt Adolf Loos and popularized his work and thoughts of the Czech environment. At the turn of 1920s and 1930s was Markalous conducting the editorial of a prominent Czech pictorial magazine Pestrý týden and participated on organization of a Prague social club Společenský klub. In the years between 1934-1946 he aimed his work to the literature and after the Second World War accepted the offer to establish department of aesthetics at the newly founded University of Palacký. One year in his life spend Markalous in Germany and France. The personal heritage of Markalous - John is stored in the separate fund of the Literatury archive of the Museum of Czech Literature in Prague. Majority of his literary, journalistic and aesthetic works as well as correspondence was published. Klíčová slova: literatura; estetika; pedagogika; osvěta; žurnalistika; kultura; společnost; literatury; aesthetics; journalism; pedagogy; culture; society Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Bohumil Markalous / Jaromír John (Příspěvek k dějinám společnosti a kultury v českých zemích v první polovině 20. století)

v roce 1929. V letech 1934-1946 se věnoval literární tvorbě. V roce 1946 na přímou výzvu rektora nově založené Palackého univerzity v Olomouci Josefa Ludvíka Fischera ...

ŠKRABAL, Luděk
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2007

Second Life a marketingové aspekty virtuálních světů
VANĚREK, Petr
2010 - český
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na téma virtuálních světů a jejich využití v marketingu se zaměřením na virtuální svět Second Life. Výzkum v prostředí Second Life jsem provedl v několika krocích. Prvním krokem bylo provedené vlastní online pozorování virtuálního světa Second Life, kde má Česká republika taktéž své zastoupení v podobě virtuálního města s názvem Bohemia. Online výzkum byl zaměřen na zjištění jaké povědomí a zkušenosti mají respondenti o tomto virtuálním světě a jak vnímají ekonomické subjekty, kteří se zde prezentují. Můj výzkum v Second Life pokračoval vytvořením 5 případových studií vybraných ekonomických subjektů, kteří se zde prezentují. Pro tyto účely jsem si zvolil banku Raiffeisenbank, agenturu CzechTourism, virtuální hospodu společnosti Pivovary Staropramen a.s. a poslední dvě případové studie jsem zaměřil na oblast vzdělávání. Jednalo se o Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci a ze soukromého sektoru nováčka firmu WebSchool s.r.o. Získaná data z výzkumu mi pomohla aplikovat Cost benefit analýzu u vybrané případové studie virtuální hospody Staropramen, jako jednu z možných metod při samotném ekonomickém hodnocení této investice spojené s působením ve světě Second Life. Cíl diplomové práce byl naplněn neboť se mi podařilo na základě získaných informací z vlastního online výzkumu a provedených analýz navrhnout proces vstupu do virtuálního světa Second Life s využitím vybraných marketingových nástrojů, které jsou poskládány tak aby jakýkoliv subjekt, který zvažuje využít Second Life jako jeden z inovativních způsobů marketingové komunikace, naplnil své cíle a nestal se jen pouhou pasivní kulisou tohoto virtuálního světa. The main focus of this dissertation thesis is the use of virtual worlds in marketing with a special focus on the virtual world known as Second Life. The Second Life environment research was conducted in several steps. The first step was personal online observation of Second Life where the Czech Republic has its representation in a company called Bohemia. The purpose of this online research was to find out respondents{\crq} subconscious, their experiences, and how they perceive the economic subjects which are presented in this virtual world.The research of the virtual world Second Life continued by creating five case studies of selected economic subjects, which are present in Second Life. For this reason the following were picked, Raiffeisenbank, CzechTourism agency, Pivovary Staropramen a.s. virtual pub. The other two case studies were focused on education and therefore Philosophical Faculty of University Palackého Olomouc and an entrant from private sector WebSchool s.r.o. company were chosen. The data obtained from this research helped to apply a Cost benefit analysis in the virtual pub Staropramen case study. This analysis is one of the possible methods of economic assessment of the investment related existence in Second Life.On the basis of information gained from personal online research and completed analysis I projected a process of entrance into the virtual world Second Life with the use of select marketing tools. These tools are folded so that any subject that considers the use Second Life as one of the innovative ways of marketing communication is able to fulfill its goals and will not end up as a passive background of this virtual world. For this reason, I consider the main goal of this dissertation to be achieved. Klíčová slova: Second Life; virtuální světy; ekonomické subjekty; případové studie; marketingové nástroje; Second Life; virtual words; economic subjects; case studies; marketing tools Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Second Life a marketingové aspekty virtuálních světů

, virtuální hospodu společnosti Pivovary Staropramen a.s. a poslední dvě případové studie jsem zaměřil na oblast vzdělávání. Jednalo se o Filozofickou fakultu Univerzity Palackého v ...

VANĚREK, Petr
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010

Vzdělávání v pozdějším věku jako cesta ke zkvalitnění života a osobní spokojenosti
SUCHÁNKOVÁ, Ilona
2010 - český
V oblasti vzdělávání, resp. celoživotního učení plní Univerzity třetího věku (UTA) specifickou úlohu. Jsou spjaty s vysokými školami a otevřeny širší veřejnosti a jejím vzdělávacím potřebám. Lidem vyššího věku poskytují všeobecné, zájmové a neprofesní vzdělávání na vysokoškolské úrovni. Historie vzniku vzdělávání seniorů v programech Univerzity třetího věku se v České republice začíná psát v 80. letech 20. století. První Univerzita třetího věku vznikla na Univerzitě Palackého v Olomouci v roce 1987, další dvě na Karlově univerzitě v Praze a na Lékařské fakultě v Plzni. V roce 1992 vznikla U3V na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V současné době Jihočeská univerzita nabízí 1125 seniorům 33 vzdělávacích programů, modulů a kurzů. Poskytuje jim příležitost k dalšímu vzdělávání, učení i uplatnění, dává šanci realizaci zájmů, otevírá možnosti nových kontaktů, včetně mezigeneračních. Bakalářská práce předkládá nástin historie Univerzity třetího věku na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích v letech 1992-2010. V časových údobích realizace ucelených vzdělávacích programů specifikuje priority jejího vývoje, interpretuje výsledky hodnocení účastníků vybraných vzdělávacích programů realizovaných v akademickém roce 2009/2010. Vzdělávací nabídku programů, modulů a kurzů v akademickém roce 2009/2010 dokládá v přílohové části. Bakalářská práce a její výsledky jsou k dispozici studentům, badatelům v oblasti vzdělávání osob v pozdějším věku i odborné veřejnosti. Dílčí výsledky práce byly prezentovány autorkou na {\clqq}Studentské odborné konferenci Univerzity třetího věku na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích`` dne 27.5. 2009, na konferenci {\clqq}Generace 50plus`` s mezinárodní účastí ve dnech 21.-22.4. 2009 a článek {\clqq}Nabídka vzdělávacích příležitostí pro aktivní seniory Univerzity třetího věku na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích v akademickém roce 2008/2009`` publikován ve sborníku Problematika generace 50plus, 2009. Vzdělávání v pozdějším věku chápe jako cestu ke zkvalitnění života seniorů a jejich osobní spokojenosti. Universities of the Third Age (U3A) serve a specific task in the area of education or if you like life-study. They are adherent to universities and open to wider public and its educational needs. They provide general, special-interest and non-professional education on university level. The history of an establishment of education of senior people in programs of the University of the Third Age in the Czech Republic starts in 1980{\crq}s. The first University of the Third Age was established at the Palacky University in Olomouc in 1987, other two at the Charles University in Prague and at the Faculty of Medicine in Pilsner. In 1992 U3A was established at the University of South Bohemia in České Budějovice. The University of South Bohemia has been offering 33 educational programs, modules and courses to 1125 senior people. It provides them with the opportunity of further education, learning and use, it gives chance to implement interests, opens possibilities of new contacts, including intergenerational ones. The Bachelor{\crq}s Thesis presents a draft history of the University of the Third Age at the University of South Bohemia in České Budějovice in the period from 1992 to 2010. The Thesis specifies priorities of development in the time of implementation of comprehensive educational programs, interprets results of an assessment of attendants of the selected educational programs implemented in the academic year of 2009/2010. The offer of educational programs, modules and courses for the academic year 2009/2010 it documents in an appendix. The Bachelor{\crq}s Thesis and its results are available to students, research workers in the area of education of later age people as well as specialists community. Partial results of the Thesis were presented by the author at the ``Students specialist conference of the University of the Third Age at the Faculty of Health and Social Studies of the University of South Bohemia in České Budějovice{\crqq} held on 27 May 2009, at the ``Generation 50plus`` conference with an international attendance held from 21 to 22 April 2009 and in the article called ``Offer of educational opportunities for active senior people of the University of the Third Age at the University of South Bohemia in České Budějovice in the academic year 2008/2009`` published in the Problems of the 50plus generation composite book 2009. It considers education in later age as a way to improvement of the quality of life of senior people and their personal satisfaction. Klíčová slova: Aktivita seniorů; vzdělávací program; stárnutí; Univerzita třetího věku; vzdělávání seniorů; activity of seniors; training programme; ageing process; University of the third age; seniors education. Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Vzdělávání v pozdějším věku jako cesta ke zkvalitnění života a osobní spokojenosti

a neprofesní vzdělávání na vysokoškolské úrovni. Historie vzniku vzdělávání seniorů v programech Univerzity třetího věku se v České republice začíná psát v 80. letech 20. století. První ...

SUCHÁNKOVÁ, Ilona
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010

Specifika ve vzdělávání generace 50 + na Českobudějovicku
ŽIGOVÁ, Simona
2009 - český
Vzdělávání generace 50 plus je stále na začátku svého vývoje v naší společnosti. Význam a následná realizace nejvhodnějším forem a metod celoživotního vzdělávání jsou nejen pro generaci 50 plus velmi důležitým faktorem, ovlivňujícím kvalitu života jedince. Celoživotní učení a vzdělávání dospělých patří dnes mezi aktuální priority Evropské unie, jež by měli pomoci vytvořit a zavést moderní systémy a koordinované přístupy ve sférách výchovy a vzdělávání dospělých i u nás. Možnosti učit se by měly být pro každého jednotlivce stejné bez ohledu na věk. Ve všech obdobích života člověka, by měl být kladen důraz na jeho seberealizaci a tak následný osobní rozvoj ve společnosti. Vzdělávání a výchova by se měly stát hlavními prostředky pro formování a budování osobního rozvoje jedince. K programům celoživotního vzdělávání bezpochyby patří i Univerzita třetího věku. Pro generaci 50 plus byla forma tohoto vzdělávání do České republiky zavedena již v roce 1986 a to na Univerzitě třetího věku při univerzitě Palackého v Olomouci. Následovalo mnoho dalších univerzit a také dnešní zájem ze strany veřejnosti o vzdělávání tohoto typu neustále roste. Na druhé straně patří dnešní generace 50 plus na trhu práce do skupin dlouhodobě nezaměstnaných. Patří sem především osoby s nízkou rekvalifikací, se zdravotním postižením, s osobními a sociálními handicapy atd. Většina těchto lidí měla za svůj život jen jedno zaměstnání, a tak neprožité zkušenosti s jiným druhem práce a s tím spojeným defenzivním chováním přisuzují hlavně společnosti nikoliv svým schopnostem. Učení je bráno u generace 50 plus jako něco navíc, co už oni nemají zapotřebí. Zaměstnavatelé požadují od svých zaměstnanců maximální výkon, což je u této generace s ohledem na pokles fyzických aktivit a s tím spojených zdravotních problémů nemožné. Zaměstnavatelé upřednostňují vlastní prestiž a dobré místo v očích společnosti, před životními zkušenostmi, věrností a důvěryhodností, kterou jim může generace 50 plus nabídnout. Jedním z cílů vlády je podpora zvyšování kvalifikace lidí ve vyšším věku. Ministerstvo práce a sociálních věcí připravuje vzdělávací a rekvalifikační kurzy, které by se měly týkat nezaměstnaných nad 50 let věku. V České republice existuje řada společnosti, které se zabývají vzděláváním lidí a to nejen generace 50 plus. Within our society the education of the fifty plus generation seems to be still in its infancy. The significance and the subsequent implementation of the most appropriate forms and methods of lifelong education pose a very important factor affecting the quality of life of the individual not only for the fifty plus generation. Lifelong learning and education of adults are considered to be a top priority of the European Union. The structures of the European Union are expected to assist our country in the design and implementation of modern systems and co-ordinated approaches to the said spheres of learning and education of adults. Every individual citizen, irrespective of age, should get the chance to learn and develop both as a personality and as a member of society. Learning and education should become the main channels of forming and building the personal development of an individual. The Third Age University concept undoubtedly belongs to lifelong learning programmes. This form of education for the fifty plus generation was introduced in our country already in 1986 as a part of the programmes offered by the Palacký University in Olomouc. Many further universities followed this example and the popularity of this type of education in the public has been steadily growing since. On the other side, today´s fifty plus generation presents an age group with very high numbers of the long-term unemployed. Unqualified people, people with impairments, personally and socially handicapped persons have been affected the most. The majority of the people mentioned above have had only one job in their lifetime. Due to their lack of broader job experience and related defensive behaviour they tend to blame the society and not their own lack of competence. Within this social group of the fifty plus generation learning is considered to be more a burden than a need. Employers expect their employees to provide top performance. Due to their decreasing physical fitness and age related health problems, this generation is not able to meet the demands required by the labour market. Employers prefer looks and image, they tend not to appreciate life experience, loyalty and trustworthiness, values today´ s fifty plus generation can offer. One of the priorities of the government is to support professional qualification and re-qualification programmes for the older generation. The Ministry of Labour and Social Affairs has been offering re-qualification and professional training courses specially designed for people over fifty. In the Czech Republic there are a number of companies operating in the field of the education of adults, and they are not focussed only on the fifty plus generation. Klíčová slova: Generace 50 plus; Celoživotní vzdělávání; Kvalita života; Nezaměstnanost; Univerzita třetího věku; Fifty plus generation; Lifelong learning; The quality of life; Unemployment; The third age university Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Specifika ve vzdělávání generace 50 + na Českobudějovicku

univerzitě Palackého v Olomouci. Následovalo mnoho dalších univerzit a také dnešní zájem ze strany veřejnosti o vzdělávání tohoto typu neustále roste. Na druhé ...

ŽIGOVÁ, Simona
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze