Použitá omezení (1)  Zrušit všechna omezení
Počet nalezených dokumentů: 245
Publikováno od do

Využití výpočetní techniky v mimoškolní výuce
Aleš NAJMAN; vedoucí práce Čapek David
2007 -
Cílem práce je vytvořit učební pomůcku pro usnadnění orientace v programu a-CAM. Tato pomůcka je určena především pro začátečníky, kteří se s prací v tomto programu ještě nesetkali. Dále je zde popsán způsob tvorby této flashové aplikace a zpracování výsledků pedagogického výzkumu. Klíčová slova: e-learning; mimoškolní vzdělávání; domácí vzdělávání; virtuální vzdělávání Dostupné registrovaným uživatelům v Univerzitní knihovně TUL
Využití výpočetní techniky v mimoškolní výuce

Cílem práce je vytvořit učební pomůcku pro usnadnění orientace v programu a-CAM. Tato pomůcka je určena především pro začátečníky, kteří se s prací v tomto programu ještě nesetkali. Dále je zde popsán ...

Aleš NAJMAN; vedoucí práce Čapek David
Technická univerzita v Liberci, 2007

Mimoškolní aktivity žáků základních škol
Lucie Novotná; vedoucí práce Květuše Sluková
2014 - český
Diplomová práce se zabývá mimoškolními aktivitami žáků základních škol. Cílem diplomové práce je zjistit účast žáků 2. stupně základních škol na mimoškolních aktivitách v komparaci s žáky 2. stupně základních škol praktických. Práci tvoří dvě hlavní části. Jedná se o část teoretickou, která pomocí zpracování odborných zdrojů charakterizuje základní vzdělávání, starší školní věk, volný čas a volný čas dětí a mládeže. Empirická část zjišťuje pomocí dotazníků a polostrukturovaných rozhovorů, jaká je nabídka zájmových aktivit, jakým volnočasovým aktivitám dávají žáci základních škol a základních škol praktických přednost, z jakých důvodů se neúčastní zájmových aktivit. Výsledky potvrdily dvě ze tří stanovených hypotéz. Za největší přínos diplomové práce je možné považovat zmapování názorů žáků 2. stupně základních škol a pedagogů volného času na mimoškolní aktivity a na základě získaných poznatků navrhnout možná řešení. Klíčová slova: mimoškolní aktivity; volný čas; děti školního věku; základní vzdělávání; mimoškolní vzdělávání Dostupné registrovaným uživatelům v Univerzitní knihovně TUL
Mimoškolní aktivity žáků základních škol

Diplomová práce se zabývá mimoškolními aktivitami žáků základních škol. Cílem diplomové práce je zjistit účast žáků 2. stupně základních škol na mimoškolních aktivitách v komparaci s ...

Lucie Novotná; vedoucí práce Květuše Sluková
Technická univerzita v Liberci, 2014

Osobnost Přemysla Pittra a jeho zásluhy v mimoškolním vzdělávání
PECHOVÁ, Tereza
2019 - český
Bakalářská práce se zabývá osobností Přemysla Pittra a jeho zásluhami v mimoškolním vzdělávání. Cílem teoretické části bude zaměřit se na život a osudy českého kazatele, spisovatele a sociálního pracovníka Přemysla Pittra. V praktické části budou analyzovány dostupné výpovědi tzv. "bývalých dětí" P. Pittra za pomoci nahrávek na DVD. Bude využit kvalitativní design výzkumu, ve kterém bude použita obsahová analýza textu a výpovědí pamětníků. This bachelor thesis deals with personality of Přemysl Pitter and his merrits in the out-of school education. The goal of this work is to focus on life and fate of this Czech preacher, writer and social worker Přemysl Pitter. The practical part of this thesis will be focused on analysis available statements of Přemyl Pitter's children using DVD recordings. Qualitative method will be used as a basic research to obtain content analysis of text and statements of witnesses. Klíčová slova: Přemysl Pitter; Olga Fierzová; Milíčův dům; mimoškolní vzdělávání; židovství; Přemysl Pitter; Olga Fierz; Milíčův dům; out-of-school education; Judaism Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Osobnost Přemysla Pittra a jeho zásluhy v mimoškolním vzdělávání

Bakalářská práce se zabývá osobností Přemysla Pittra a jeho zásluhami v mimoškolním vzdělávání. Cílem teoretické části bude zaměřit se na život a osudy českého kazatele, ...

PECHOVÁ, Tereza
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2019

Mimoškolní politické vzdělávání v interkulturních setkáních mládeže na příkladu Jugendbildungsstätte Waldmünchen
2017 -
Bakalářská práce se zabývá mimoškolními interkulturními semináři politického vzdělávání. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy. V druhé kapitole je popsána historie politického vzdělávání. Třetí kapitola shrnuje instituce politického vzdělávání. V následující kapitole jsou zmíněny metody politického vzdělávání. Poslední kapitola této části se zabývá politickým vzděláváním v interkulturních skupinách. Praktická část práce se věnuje konkrétnímu semináři s názvem Premier League Academy. Tento seminář se konal v roce 2014 v Jugendbildungsstätte Waldmünchen. První část popisuje formu a cíle semináře. V následující kapitole je shrnut průběh semináře a použité metody. Poslední kapitola praktické části se věnuje vyhodnocení semináře. Klíčová slova: česko-německé vztahy; interkulturní setkání; mimoškolní vzdělávání; politické vzdělávání; seminář; setkání mládeže Plné texty jsou dostupné v knihovně ZČU.
Mimoškolní politické vzdělávání v interkulturních setkáních mládeže na příkladu Jugendbildungsstätte Waldmünchen

Bakalářská práce se zabývá mimoškolními interkulturními semináři politického vzdělávání. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy. V druhé kapitole je popsána historie ...

Západočeská univerzita v Plzni, 2017

Význam mimoškolního vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
BENDOVÁ, Petra
2017 - český
Bakalářská práce se zabývá tématem mimoškolního vzdělávání zeměpisu na 2. stupni základních škol s důrazem na aktivity spolku Pionýr. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je význam mimoškolního vzdělávání zeměpisu a vytvoření praktických výstupů zaměřených na spolek Pionýr. Teoretická část práce se věnuje zařazení tématu práce do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, zároveň mimoškolnímu vzdělávání zeměpisu a představení spolku Pionýr a jeho aktivit. Praktická část práce je zaměřena na souhrn akcí Pionýrské skupiny Kamarád se sídlem v Jihlavě. Akce se zeměpisným zaměřením jsou potom podrobně rozebrány z hlediska obsahu, zařazení do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a průřezových témat. Na tomto základě pak autorka vytvořila několik vlastních návrhů a rozšíření proběhlých aktivit použitelných na akcích spolku Pionýr. The bachelor theses deals with the extracurricular education of geography on the 2nd grade of the primary school with emphasis on activities of the Pionyr organization. The main goal of this thesis is to find the meaning of the extracurricular education of Geography and creating a few practical activities focused on the Pionyr organization. The theoretical part deals with the Framework Education Programme for Primary Education, the extracurricular education and the Pionyr organization. The practical part includes the summary of events that took place during 2011-2016 under the Pionyr group Kamarad from Jihlava. The events that have geographical aspects are then analysed with respect to their contents, classification in the Framework Education Programme for Primary Education in Czech Republic, and cross-curricular subjects. The author created a few new activities and extended some of the past activities on the basis of this analysis. These activities can be later used during the events of the Pionyr organisation. Klíčová slova: zeměpis; spolek Pionýr; mimoškolní vzdělávání; 2. stupeň ZŠ; geography; Pionyr organization; extracurricular education; primary school Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Význam mimoškolního vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ

Bakalářská práce se zabývá tématem mimoškolního vzdělávání zeměpisu na 2. stupni základních škol s důrazem na aktivity spolku Pionýr. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je význam ...

BENDOVÁ, Petra
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2017

Mimoškolní vzdělávání a integrace osob ze znevýhodněných sociálních skupin, se zaměřením na romskou minoritu na Táborsku.
ŘEHÁKOVÁ, Lenka
2008 - český
Česká republika patří k zemím mající značně vysoké nejenom absolutní, ale také relativní množství romské populace, která tak představuje jednu z nejpočetnějších menšin. Přesto žije velká část příslušníků tohoto etnika na samém okraji společnosti. Za hlavní příčinu tíživé situace této menšiny je považována nízká úroveň vzdělání a z ní vyplývající vysoká nezaměstnanost a závislost na sociálních dávkách. V této oblasti se nejvýrazněji uplatňují nejrůznější neziskové organizace, které se zaměřují na vzdělávání a následnou integraci této skupiny, kterou můžeme z pohledu přístupu k vzdělání považovat za znevýhodněnou. Cílem této bakalářské práce bylo zmapovat síť organizací zabývajících se romsku problematikou a porovnat tyto organizace na základě jejich úspěšnosti v získávání finančních prostředků. Šlo mi především o srovnání úspěšnosti romské a neromské organizace v získávání grantů a dotací. Dále jsem chtěla zjistit jaká je obeznámenost potencionálních klientů {--} Romů s existencí, těchto organizací. V souladu s cílem byly stanoveny dvě hlavní hypotézy. První hypotéza předpokládala, že romské organizace jsou méně úspěšné v získávání finančních zdrojů. Druhá hypotéza předpokládala, že romská komunita v Táboře není dostatečně obeznámena s existencí organizací, zabývajících se romskou otázkou. K ověření první hypotézy jsem použila metodu sekundární analýzy dokumentů, a to především výročních zpráv vybraných organizací a výsledků dotačních řízení. metodu dotazování. Za účelem testování druhé hypotézy, byly provedeny 2 kvantitativní výzkumy metodou dotazování technikou řízeného rozhovoru, pro které byly vytvořeny dvě struktury řízeného rozhovoru (viz. příloha 1, 2), které byly konstruované pro potřeby této bakalářské práce. Tento výzkum probíhal od 23.1. 2008 do 11.4. 2008. Doplňující metodou, kterou jsem v mé práci použila byla metoda dotazování formou dotazníku (viz. příloha 3). Dotazníkové šetření probíhalo v únoru roku 2008. Výsledky výzkumu potvrdily, že romská organizace je v získávání finančních prostředků formou dotací méně úspěšná než obě organizace neromské. V posuzovaném období dosáhlo sdružení Verdan z vybraných organizací nejnižších dotačních příjmů a jeho procentuelní úspěšnost byla u všech oslovených poskytovatelů dotací nižší než u organizací neromských. Druhá hypotéza nebyla potvrzena. Nadpoloviční počet respondentů z obou výzkumných souborů potvrdil, že zná nejméně jednu organizaci, která se zabývá romskou problematikou. Není tedy pravdou, že romská menšina na Táborsku je málo obeznámena s existencí organizací, jejichž služby může využívat. Z mých studií dále vyplynula další důležitá zjištění, která jsou podrobně rozvedena v diskusní části této práce. Vzhledem k tomu, že se touto problematikou na území města Tábora doposud nikdo nezabýval, domnívám se, že by její výsledky mohly být přínosné pro organizace, které poskytují služby romské komunitě v Táboře. K naplnění tohoto cíle proto budu svou práci prezentovat na webových stránkách města Tábora. The Czech Republic belongs to countries with a high (absolute and relative) number of Roma population. This population performs one of the most populous minority in the Czech Republic. Nevertheless a great part of this ethnic lives at the edge of the society. Low education, resulting in high unemployment and then in dependance on doles and allowances are supposed to be main causes of this situation. There are lots of various nonprofit organizations which focus on education and integration of this ethnic. The attitude to education of this ethnic may be considered as discriminated. The aim of this thesis is to map a net of organizations dealing with Roma population problems and compare these organizations in their abilities to obtain funds. Mainly I wanted to compare success of Roma and non-Roma organisations in obtaining grants and subsidies. Furthemore I wanted to find out whether potential clients - Roma ihabitants - know about these organisations. Two main hypotheses were set according to the aim . The first hypothesis supposed that Roma organisations are less successful in obtaining funds. The second one supposed that Roma community in the town of Tábor is not familiar with the existence of organizations dealing with Roma problems. To prove the first hypothesis I used a method of data secondary analysis, basicly from an annual register of chosen organisation and from grant proceeding results. To prove the second hypothesis two quantitative research work were performed via a method of directed interview created for needs of this Bachellor thesis (encl. 1,2). Data were being collected from 23 January to 11 April 2008. Another method used for my thesis was questionnaire (enc. 3) processed in February 2008. Results of the research work confirmed that Roma organisation is less successful than both non- Roma organisations. In the estimated period {\clqq}Verdan`` organisation from the chosen organisations obtained the lowest funds and its success in per cent was lower than in compare with non-Roma organisations. The second hypothesis was not confirmed. More than a half of respondents know at least one of the organisations dealing with Roma problems. This topic has not been dealt with in the area of Tábor. Results of my thesis may be helpful for organisations providing services to Roma community. To achieve this goal, my thesis will be presented at the web sites of the town of Tábor. Klíčová slova: menšina; Rom; mimoškolní vzdělávání; integrace; nestátní neziskové organizace; minority; Roma; education; integration; non-governmental non-profit-making organization Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Mimoškolní vzdělávání a integrace osob ze znevýhodněných sociálních skupin, se zaměřením na romskou minoritu na Táborsku.

na vzdělávání a následnou integraci této skupiny, kterou můžeme z pohledu přístupu k vzdělání považovat za znevýhodněnou. Cílem této bakalářské práce bylo zmapovat síť organizací ...

ŘEHÁKOVÁ, Lenka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2008

Bezobratlí živočichové v obydlí člověka - využití problematiky ve školním či mimoškolním vzdělávání
ČAPKOVÁ, Zuzana
2013 - český
Bakalářská práce se zabývá synantropními bezobratlými živočichy. Prostřednictvím vlastního výzkumu byla zjišťována přítomnost bezobratlých živočichů ve vybraných domácnostech. Výsledky výzkumu byly srovnány s literaturou. Na základě literatury a dat z vlastního výzkumu byl sestaven projekt pro mimoškolní přírodovědné vzdělávání na téma: Výprava po stopách bezobratlých živočichů v obydlí člověka. The Bachelor thesis deals with synanthropic invertebrates. Through the research itself, their presence in selected households was being investigated. The results were compared with literature data. Based on both literature and research data, a project for extracurricular science education was made. Its topic is Expedition Tracing Invertebrates in Human Habitats. Klíčová slova: bezobratlí živočichové; synantropní živočichové; mimoškolní vzdělávání; projektová výuka.; Invertebrates; synanthropic animals; extracurricular education; project learning. Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Bezobratlí živočichové v obydlí člověka - využití problematiky ve školním či mimoškolním vzdělávání

z vlastního výzkumu byl sestaven projekt pro mimoškolní přírodovědné vzdělávání na téma: Výprava po stopách bezobratlých živočichů v obydlí člověka.

ČAPKOVÁ, Zuzana
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2013

Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání
Pechman, Matouš; Snětinová, Marie; Kekule, Martina
2021 - český
Title: Physics puzzles in extracurricular education Author: Bc. Matouš Pechman Department: Department of Physics Education Supervisor: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D., Department of Physics Education Abstract: Non-formal education is practically ongoing today. There is a growing demand for leisure activities that will not only offer entertainment as such, but also broaden the horizons of participants in various areas. In their free time, people look not only for rest, but also for new challenges and stimuli, on which they test their skills and ability to respond to new situations. These activities include, for example, escape games. Escape games usually require skill, knowledge and logical thinking to succeed. The game created in this work is composed of physical puzzles. Except one, all puzzles are based on problems that primary school students already face in physics classes. Puzzles combine concepts that were voiced at school with practical examples. Participants can try out for themselves how things work and solve puzzles with the help of physics. The work contains detailed instructions so that potential candidates know how to prepare the game. It also contains a brief physical explanation of the individual physical principles used in the individual puzzles. The game was tested on six groups. Based on... Název práce: Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání Autor: Bc. Matouš Pechman Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D., Katedra didaktiky fyziky Abstrakt: Neformální vzdělávání probíhá dnes prakticky neustále. Roste poptávka po volnočasových aktivitách, které nabídnou nejen zábavu jako takovou, ale zároveň i účastníkům rozšíří obzory v různých oblastech. Lidé ve volném čase nehledají jen odpočinek, ale také nové výzvy a podněty, na kterých si otestují svoje dovednosti i schopnost reagovat na nové situace. Mezi tyto aktivity patří například i únikové hry. Únikové hry obvykle k úspěšnému zvládnutí vyžadují zručnost, znalosti a logické myšlení. Hra, která vznikla v rámci této práce, je složena z fyzikálních rébusů. S výjimkou jednoho jsou všechny rébusy založeny na problémech, se kterými se setkávají už žáci na základní škole v hodinách fyziky. Rébusy spojují pojmy, které zazněly ve škole, s praktickými ukázkami. Účastníci si sami mohou vyzkoušet, jak dané věci fungují a pomocí fyziky rébusy vyřešit. Práce obsahuje podrobný návod, aby případní zájemci věděli, jak hru připravit. Dále obsahuje také krátké fyzikální vysvětlení jednotlivých fyzikálních principů použitých v jednotlivých rébusech. Hra byla otestována na šesti skupinách. Na základě testování... Klíčová slova: Úniková hra|fyzikální rébusy|mimoškolní vzdělávání|fyzika; Escape game|physics puzzles|extracurricular education|physics Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání

Název práce: Fyzikální rébusy v mimoškolním vzdělávání Autor: Bc. Matouš Pechman Katedra / Ústav: Katedra didaktiky fyziky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D., ...

Pechman, Matouš; Snětinová, Marie; Kekule, Martina
Univerzita Karlova, 2021

Učení zážitkem v mimoškolním vzdělávání pomocí moderní didaktické metody Carousel spolu v galerijní animaci
Klára Bartošová; vedoucí práce Zuzana Pechová
2013 - český
Bakalářská práce se zabývá galerijní animací a tvorbou vzdělávacího programu pro Oblastní galerii v Liberci. Program je určen žákům základních škol a gymnáziím. Cílem práce bylo vymyslet a vytvořit metodickou koncepci pro Oblastní galerii v Liberci. Program se zaměřuje na získávání nových znalostí o umění českých malířů 20. století a osvojování nových malířských technik. Práce je rozdělena do tří částí. V Teoretické části se zabývám teorií o daném tématu. Druhá část je nazvaná Praktická část a zde je popsaný můj program ? animace. V poslední části, Výzkumné části, naleznete vyhodnocení programu ? animace. V přílohách poté najdete přiloženou fotodokumentaci, dotazník, plakátek a přepis rozhovoru. Klíčová Klíčová slova: vzdělávací programy; mimoškolní vzdělávání Dostupné registrovaným uživatelům v Univerzitní knihovně TUL
Učení zážitkem v mimoškolním vzdělávání pomocí moderní didaktické metody Carousel spolu v galerijní animaci

Bakalářská práce se zabývá galerijní animací a tvorbou vzdělávacího programu pro Oblastní galerii v Liberci. Program je určen žákům základních škol a gymnáziím. Cílem práce bylo vymyslet a vytvořit ...

Klára Bartošová; vedoucí práce Zuzana Pechová
Technická univerzita v Liberci, 2013

Technologické a didaktické aspekty distančního vzdělávání v medicíně :
Jan P. Naidr
2004 - český
Klíčová slova: mimoškolní vzdělávání; počítače; internet; didaktika; lékařství Plné texty jsou dostupné v knihovně NTK
Technologické a didaktické aspekty distančního vzdělávání v medicíně :

Jan P. Naidr
Národní technická knihovna, 2004

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze