Použitá omezení (4)  Zrušit všechna omezení
Počet nalezených dokumentů: 94
Publikováno od do

Deutsche Personennamen in Olomouc im Jahre 1880
BOHUŠ, Marek; SPÁČILOVÁ, Libuše
2011 - německý
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Deutsche Personennamen in Olomouc im Jahre 1880

BOHUŠ, Marek; SPÁČILOVÁ, Libuše
Univerzita Palackého v Olomouci, 2011

Kořeny literární montáže v německé literatuře
NOVOTNÝ, Pavel
2009 - německý
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Kořeny literární montáže v německé literatuře

NOVOTNÝ, Pavel
Univerzita Palackého v Olomouci, 2009

Alleinerziehende in Woyzeck von Georg Büchner und in Das falsche Kind von Annette Seemann
LENIKUSOVÁ, Jindřiška; KUBICA, Jan; POLÁKOVÁ, Jenny
2007 - německý
Tato práce pojednává o životě matky samoživitelky v literárních dílech 19. a 21. století v německy mluvících zemích. V dramatu Woyzeck od Georga Büchnera a v románu Das falsche Kind od Annette Seemann charakterizuje postavu matky samoživitelky tak, jak o ní autoři píší. Snaží se zachytit postavu matky samoživitelky jak v dílech, tak i v reálném životě a porovnat postavení těchto matek ve společnosti 19. a 21. století. This work treats of the life single parents in literature works 19.th and 21.th century in german speaking countries. In the drama Woyzeck by Georg Büchner and in the novel Das falsche Kind by Annette Seemann discribes character of single parent how the authors about her write. They try to catch personality of single parent in these works as well as in real life and compare the status of these mothers in society of the 19.th an 21.th century. Klíčová slova: single parent; bastard child; Georg Büchner; Annette Seemann; Woyzeck; Das falsche Kind; family; german society 19. and 21. century; marriage; divorce Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Alleinerziehende in Woyzeck von Georg Büchner und in Das falsche Kind von Annette Seemann

Tato práce pojednává o životě matky samoživitelky v literárních dílech 19. a 21. století v německy mluvících zemích. V dramatu Woyzeck od Georga Büchnera a v románu ...

LENIKUSOVÁ, Jindřiška; KUBICA, Jan; POLÁKOVÁ, Jenny
Univerzita Palackého v Olomouci, 2007

Waldorfschulen und der Fremdsprachenunterricht
VALOUCHOVÁ, Monika; DÖMISCHOVÁ, Ivona
2010 - německý
Diplomová práce je zaměřena na principy a specifika pedagogické práce waldorfských škol a na tvorbu výuky cizích jazyků na tomto typu školy. Výzkum proběhl na waldorfské základní škole a byl zaměřen na výuku německého jazyka. Cílem bylo seznámení se s průběhem výuky a doplnění teoretických informací. The diploma thesis focuses on the principles and specifics of teaching at Waldorf Schools and the creation of foreign languages education at this school type. Research was conducted at the Waldorf Elementary School and was focused on teaching German language. The goal was to get familiar with the course process and complete theoretical information. Klíčová slova: Alternative School; Waldorf School; curriculum; foreign language; teacher; pupil; cooperation Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Waldorfschulen und der Fremdsprachenunterricht

Diplomová práce je zaměřena na principy a specifika pedagogické práce waldorfských škol a na tvorbu výuky cizích jazyků na tomto typu školy. Výzkum proběhl na waldorfské základní škole a byl zaměřen ...

VALOUCHOVÁ, Monika; DÖMISCHOVÁ, Ivona
Univerzita Palackého v Olomouci, 2010

Die deutsche Rechtschreibung
LÉTALOVÁ, Kateřina; DUBOVÁ, Jarmila
2010 - německý
Práce pojednává o historických změnách německého pravopisu 19. a 20.století a osobnosti Konrada Dudena. Věnuje se reformě z roku 2006, jejíž znalosti jsou aplikovány v pedagogickém výzkumu. Dále je v práci pojednáváno o dovednosti psaní z hlediska pravopisu, o písemných cvičeních a o diktátu. Je zde uvedena i analýza učebnic, které lze použít na 2. stupni základních škol. The work deals with historical changes in German grammar from the 18th and 19th century and the personality of Konrad Duden. It addresses the reform from 2006 and its knowledge which is applied in pedagogical research. Further on in the work there is dealt with the ability to write from the point of view of grammar, with writing exercises and dictations. It mentions the analysis of coursebooks that are used on the second grade of primary schools. Klíčová slova: Konrad Duden; the reform of German grammar from 2006; research of knowledge of German grammar; typology of exercises; analysis of coursebooks. Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Die deutsche Rechtschreibung

Práce pojednává o historických změnách německého pravopisu 19. a 20.století a osobnosti Konrada Dudena. Věnuje se reformě z roku 2006, jejíž znalosti jsou aplikovány v pedagogickém výzkumu. ...

LÉTALOVÁ, Kateřina; DUBOVÁ, Jarmila
Univerzita Palackého v Olomouci, 2010

WIE VIEL WAHRHEIT IN DER KINDER - UND JUGENDLITERATUR? THEMA "TOD"
LISKOVÁ, Helena; POLÁKOVÁ, Jenny
2005 - německý
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
WIE VIEL WAHRHEIT IN DER KINDER - UND JUGENDLITERATUR? THEMA "TOD"

LISKOVÁ, Helena; POLÁKOVÁ, Jenny
Univerzita Palackého v Olomouci, 2005

Alfred Kubin: Die andere Seite
KOHOUTKOVÁ, Eva; KRAPPMANN, Jörg
2006 - německý
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Alfred Kubin: Die andere Seite

KOHOUTKOVÁ, Eva; KRAPPMANN, Jörg
Univerzita Palackého v Olomouci, 2006

Populäre Lieder im Deutschunterricht
KAMITZOVÁ, Kateřina; MATUŠKOVÁ, Taťána
2008 - německý
Diplomová práce pojednává o využití populární hudby v hodinách německého jazyka. Cílem mé práce je ukázat čtenáři různé aktivity s populárními písněmi, které pomohou navodit odlehčenou atmosféru ve třídě a motivují žáky k aktivitě. Při práci s písněmi si žáci mohou zdokonalovat nejen všechny své komunikativní dovednosti, ale mohou si procvičovat výslovnost a gramatiku, a obohacují si slovní zásobu německého jazyka. Jednotlivé aktivity jsou detailně popsány včetně konkrétních příkladů. Práce také obsahuje katalog všech použitých písní s jejich audio nahrávkou. My diploma project deals with the use of pop-songs in German lessons. The aim of my work is to show the reader different pop-songs{\crq} activities that help to create the pleasant atmosphere in the class and motivate pupils to be active. While working with pop-songs, learners improve all their language skills, practice pronunciation and enrich vocabulary of German language. The particular activities including certain examples are described in detail. My diploma project also includes a list of all used songs and their audio recording. Klíčová slova: Music; German pop-songs; German Language Teaching; German lessons; motivation; teacher; learners Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Populäre Lieder im Deutschunterricht

Diplomová práce pojednává o využití populární hudby v hodinách německého jazyka. Cílem mé práce je ukázat čtenáři různé aktivity s populárními písněmi, které pomohou navodit odlehčenou ...

KAMITZOVÁ, Kateřina; MATUŠKOVÁ, Taťána
Univerzita Palackého v Olomouci, 2008

Die Interpretation von Hermann Hesses ,Demian´ im Lichte der analytischen Psychologie
VEČEŘOVÁ, Jana; VÁCLAVEK, Ludvík
2006 - německý
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Die Interpretation von Hermann Hesses ,Demian´ im Lichte der analytischen Psychologie

VEČEŘOVÁ, Jana; VÁCLAVEK, Ludvík
Univerzita Palackého v Olomouci, 2006

Sinti und Roma in deutsch geschriebenen Kinder- und Jugendliteratur
HRADILOVÁ, Monika; POLÁKOVÁ, Jenny
2009 - německý
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku Romů a Sintů v německé dětské literatuře pro děti a mládež. Byla provedena analýza a srovnání 3 dětských knížek s touto tématikou. Analýza dokázala, že knihy obsahují historické elementy, kulturní tradice i současný přístup k této národnostní menšině. Autoři analyzovaných knih bojují s předsudky a rasismem. Literatura obsahuje i didaktické hledisko. The aim of this thesis is to examine issues of Sinths and Romany people, as shown in the literature for children and youth written in German language. Three children{\crq}s books dealing with this topic were analyzed and compared. The analysis has proved that these books manage to incorporate various historical occasions, cultural traditions as well as current approach to this minority. Additionally, the authors of these books struggle against prejudice and racism. Literature dealing with these problems also includes didactic aspects. Klíčová slova: Romanies; Sinths; Children{\crq}s literature written in German; Second World War; prejudice; traditions. Plné texty jsou dostupné v knihovně UPOL.
Sinti und Roma in deutsch geschriebenen Kinder- und Jugendliteratur

Diplomová práce se zaměřuje na problematiku Romů a Sintů v německé dětské literatuře pro děti a mládež. Byla provedena analýza a srovnání 3 dětských knížek s touto tématikou. Analýza ...

HRADILOVÁ, Monika; POLÁKOVÁ, Jenny
Univerzita Palackého v Olomouci, 2009

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze