Number of found documents: 116
Published from to

Zisky 2018 GVUO: Kateřina Šedá - Bedřichovický poledník
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Keywords: Kateřina Šedá; zisky; Dům umění; Yvona Ferencová; současné umění; telefonní budky; zvuková instalace; antropologie; fyzická antropologie; paleoantropologie; antropogeneze; evoluce hominidů; evoluce homo sapiens; monogenismus; polygenismus; lidské variace fenotypické; rasologie; somatologie; lingvistická antropologie; archeologická antropologie; systémy víry; polyteismus; monoteismus; revitalizační hnutí; kult předků; cargo kulty; kult wudu; tanec duchů; komparativní religionistika; nativní náboženství; rituály; obyčeje; výroční obyčeje; obřady životního cyklu; profesní obyčeje; rituály přechodu; rituály konfirmace; rituály plodnosti; kanibalismus; rituály při porodu; zdobení těla; sociální organizace společnosti; etnicita; panetnicita; etnika; etnické skupiny; národnost; národy; etnogeneze; etnické migrace; etnická stratifikace; etnické vědomí; etnické vztahy; etnická identita; etnické bariéry; kulturní konflikty; etnická diskriminace; genocida; etnocida; etnické stereotypy; etnická periférie; etnocentrismus; příbuzenství; příbuzenský původ; patrilineární původ; matrilineární původ; bilineární původ; bilaterální původ; klany; rodové linie; kmeny; rody; endogamie; exogamie; monogamie; polygamie; folklor; hudební folklor; taneční folklor; folkloristika; antropologické disciplíny; antropologie sexuality; antropologie antropologie; aplikovaná antropologie; biblická antropologie; ekonomická antropologie; námořní antropologie; lékařská antropologie; klinická antropologie; tradiční medicina; psychologická antropologie; etnobiologie; etnozoologie; etnobotanika; antropologie práva; urbánní antropologie; antropologie umění; antropologie hudby; etnomuzikologie; kulturní antropologie; kriminalistická antropologie; historická antropologie; filozofická antropologie; antropologie venkova; antropologie výživy; kulturní psychiatrie; mimozemská antropologie Available in a digital repository NRGL
Zisky 2018 GVUO: Kateřina Šedá - Bedřichovický poledník

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Čtvrtletník Galerie výtvarného umění v Ostravě: leden – březen 2019
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Keywords: Dům umění; GVUO; Ján Mančuška; zisky; stálá expozice; doprovodné programy; edukace; galerie; knihovny; pedagogika; umělecké výstavy; design Available in a digital repository NRGL
Čtvrtletník Galerie výtvarného umění v Ostravě: leden – březen 2019

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Výstavy v GVUO končí, Dům umění čeká rekonstrukce střechy
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Už jen do 30. dubna máte možnost prohlédnout si výstavy v Galerii výtvarného umění v Ostravě (GVUO). Dům umění, GVUO ve středu 1. května zavírá, aby mohla být zrekonstruována jeho střecha. Památkově chráněná budova bude až do podzimu z bezpečnostních důvodů pro veřejnost uzavřena. Zpřístupní ji vernisáž výstav Otto Gutfreunda a Rudolfa Sikory v úterý 15. října, obnovena bude také stálá expozice i cyklus výstav jednoho díla ze sbírek GVUO. Keywords: Dům umění; GVUO; německá malba; Adam Gallery; zisky; Kontexty Jána Mančušky; videoinstalace; současné umění; rekonstrukce střechy; galerie; německé umění; umělecké výstavy; malby Available in a digital repository NRGL
Výstavy v GVUO končí, Dům umění čeká rekonstrukce střechy

Už jen do 30. dubna máte možnost prohlédnout si výstavy v Galerii výtvarného umění v Ostravě (GVUO). Dům umění, GVUO ve středu 1. května zavírá, aby mohla být zrekonstruována jeho střecha. Památkově ...

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Ján Mančuška a nové nákupy Galerie výtvarného umění v Ostravě v roce 2018
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) se v loňském roku zapojila do akvizičního projektu Ministerstva kultury České republiky. GVUO se i díky tomu podařilo v loňském roce zakoupit více než 160 uměleckých položek do galerijních sbírek v řádu milionů korun. V letošním roce proto GVUO zahajuje cyklus výstav ZISKY 2018, který bude po několik let prezentovat nové nákupy GVUO. První výstava s názvem (KON)TEXTY Jána Mančušky bude zahájena v úterý 22. ledna v 17 hodin. V Domě umění, GVUO bude k vidění do 24. března. Keywords: Dům umění; GVUO; zisky; Kontexty Jána Mančušky; videoinstalace; současné umění; galerie; umělecká díla; sbírky; umělecké výstavy Available in a digital repository NRGL
Ján Mančuška a nové nákupy Galerie výtvarného umění v Ostravě v roce 2018

Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO) se v loňském roku zapojila do akvizičního projektu Ministerstva kultury České republiky. GVUO se i díky tomu podařilo v loňském roce zakoupit více než 160 ...

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Deset: současné německé umění ze sbírky Adam Gallery
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Keywords: Deset; výstava; německá malba; Yvona Ferencová; Richard Adam; Adam Gallery; Dům umění; výstavy; německé umění Available in a digital repository NRGL
Deset: současné německé umění ze sbírky Adam Gallery

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Deset: současné německé umění ze sbírky Adam Gallery
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Výstava představuje část rozsáhlé kolekce děl zahraniční provenience Adam Gallery. Redukovaný konvolut děl, který je samostatně vystaven poprvé, odpovídá reálným možnostem intenzivních a cílených nákupů limitovaných lety 2006–2008. Na výstavě v GVUO jsou ve viditelné převaze zastoupeny malby, kresby a objekty charakteristické expresivním rukopisem André Butzera, Hanse-Petera Thomase AKA Bary, Marcela Hüppauffa, Thomase Helbiga, Andrew Gilberta, doplněny o tisky Markuse Selga. Vyvažující protipól zastupují racionálně-geometrická a postkonceptuální díla Gerolda Millera, Thilo Heinzmanna a v neposlední řadě figurativní kompozice Andrey Lehmann a Christiana Macketanze. Keywords: Dům umění; GVUO; německá malba; Adam Gallery; německé umění; umělecké výstavy; malby Available in a digital repository NRGL
Deset: současné německé umění ze sbírky Adam Gallery

Výstava představuje část rozsáhlé kolekce děl zahraniční provenience Adam Gallery. Redukovaný konvolut děl, který je samostatně vystaven poprvé, odpovídá reálným možnostem intenzivních a cílených ...

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Otto Gutfreund: Bod zlomu
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Bod zlomu je pomyslná hranice mezi dvěma tvůrčími fázemi jednoho z nejtalentovanějších hybatelů české moderny sochaře Otto Gutfreunda. Autor se ve svém předválečném období zabýval aplikací metod malířského kubismu do sochy, což byl z podstaty nelehký úkol. Při jeho promýšlení se nechal inspirovat plošnými tendencemi v dějinách sochařství, jako byly například pozdní Donatellovy sochy, a především formou reliéfu, který je bytostně založen na postupech, kdy se hmota, kompozice i děj vepisují do plochy na základě úsporných objemových vztahů. Gutfreund šel ještě dál a principy reliéfní determinace do objemu sochy paradoxně převedl, respektive vytvořil iluzi objemu, a to na základě paradigmatu, že „objem je výsledek pohybu plochy“. Tyto analytické postupy konstrukce nové kubistické sochy jsou kontrastním protipólem Gutfreundova poválečného civilismu. Bodem zlomu se pro něj stala otřesná zkušenost první světové války, která založila cestu k jeho vnitřní transformaci směrem k civilismu. Gutfreund cítil nové úkoly a chtěl být angažován v budování republiky. Toužil po sdělnosti, poetické a civilní výpovědi, ovšem nikoliv v duchu banální popisnosti. Sochařův povalečný civilismus je tak radikálním odklonem od předchozí kubistické fáze. Jeho charakteristickými rysy jsou kompaktní objem, kultivovaná uhlazenost, věcnost a civilní výraz bez vyhrocené emocionality. Záměrem výstavy je obě tyto Gutfreundovy osobité polohy konfrontovat. Keywords: Dům umění; GVUO; Otto Gutfreund; sochař; kubismus; sochařství Available in a digital repository NRGL
Otto Gutfreund: Bod zlomu

Bod zlomu je pomyslná hranice mezi dvěma tvůrčími fázemi jednoho z nejtalentovanějších hybatelů české moderny sochaře Otto Gutfreunda. Autor se ve svém předválečném období zabýval aplikací metod ...

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Zisky 2018 GVUO: (Kon)texty Jána Mančušky
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Výstava (Kon)texty Jána Mančušky je založena na prezentaci dvou prací Veden zdmi otočil jsem se do rohu (2007) a Žena středního věku (2009), které GVUO zakoupila v roce 2018 do svých sbírek. Kurátorský záměr představit na výstavě pouze a jenom tato dvě díla je motivován nejen vědomím náročnosti procesu jejich pochopení, ale také faktem, že velkorysost a čistota instalační prezentace ve výstavním prostoru může napomoct jejich adekvátnímu prožitku. Z výše uvedeného vyplývá, že výstavní blok nemá ambici ukázat Jána Mančušku v jeho celistvém uměleckém rozpětí. Je pouze částečným otiskem jedné autorovy tvůrčí polohy, v níž se zaobíral texty jako nástroji uměleckého sdělování. Keywords: Dům umění; GVUO; Kontexty Jána Mančušky; videoinstalace; současné umění; konceptuální umění; umělecké výstavy Available in a digital repository NRGL
Zisky 2018 GVUO: (Kon)texty Jána Mančušky

Výstava (Kon)texty Jána Mančušky je založena na prezentaci dvou prací Veden zdmi otočil jsem se do rohu (2007) a Žena středního věku (2009), které GVUO zakoupila v roce 2018 do svých sbírek. ...

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Galerie výtvarného umění v Ostravě zahajuje výstavu současného německého umění
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Mezinárodní výstavní projekt DESET s podtitulem současné německé umění ze sbírky Adam Gallery nabízí sondu do německého umění 21. století. Výstavu připravila Galerie výtvarného umění v Ostravě ve spolupráci s kurátorem Richardem Adamem. Jedná se o rozměrná plátna, kresby, tisky i objekty. Vernisáž se uskuteční v úterý 22. ledna v 17 hodin. Výstavu si v Domě umění, GVUO můžete prohlédnout až do 24. března. Keywords: Dům umění; GVUO; Adam Gallery; galerie; německé umění; umělecká díla; umělecké výstavy; malby; kresby Available in a digital repository NRGL
Galerie výtvarného umění v Ostravě zahajuje výstavu současného německého umění

Mezinárodní výstavní projekt DESET s podtitulem současné německé umění ze sbírky Adam Gallery nabízí sondu do německého umění 21. století. Výstavu připravila Galerie výtvarného umění v Ostravě ve ...

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

Zvuková instalace Kateřiny Šedé v GVUO
Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
2019 - Czech
Už jste někdy zkoušeli volat z telefonní budky v Galerii výtvarného umění v Ostravě (GVUO)? Zajímá vás, co, nebo kdo se ozve ze sluchátka? Červené telefonní budky jsou součástí nové výstavy Kateřiny Šedé Bedřichovický poledník, kterou autorka uzavírá dlouholetý projekt v obci Bedřichovice s názvem Od nevidím do nevidím (2011–2015). Do pětiletého projektu byli pravidelně zapojováni obyvatelé Bedřichovic, kteří například v roce 2011 performovali v Londýně. Londýn se následně v roce 2015 přenesl do Bedřichovic. Kateřina Šedá totiž nechala postavit na bedřichovickém náměstí jeho ikonické motivy, jako je červený autobus a červené telefonní budky. Interaktivní výstava v Ostravě, která zahrnuje všech 5 projektů spojených s Bedřichovicemi, bude zahájena ve čtvrtek 14. listopadu v 17 hodin. V Domě umění, GVUO bude k vidění do 26. ledna 2020. Keywords: Dům umění; GVUO; Kateřina Šedá; současné umění; zvuková instalace; telefonní budky; Bedřichovický poledník; galerie; výtvarné umění; umělecké výstavy Available in a digital repository NRGL
Zvuková instalace Kateřiny Šedé v GVUO

Už jste někdy zkoušeli volat z telefonní budky v Galerii výtvarného umění v Ostravě (GVUO)? Zajímá vás, co, nebo kdo se ozve ze sluchátka? Červené telefonní budky jsou součástí nové výstavy Kateřiny ...

Galerie výtvarného umění v Ostravě, příspěvková organizace
Galerie výtvarného umění v Ostravě, 2019

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases