Used filters (2)  Zrušit všechna omezení
Number of found documents: 25309
Published from to

Game Development for Assessment of a Person’s Reasoning, Auditory & Visual skills
Pejchar, Štěpán; Hussain, Yasir; Malik, Aamir Saeed
2024 - English
Cílem této bakalářské práce je implementovat hry, které zhodnotí kognitivní schopnosti uživatele, který je hraje. Konkrétně se jedná o schopnosti rozhodovací, audio a vizuální. Tato bakalářská práce je pilotní studie rozshálejšího projektu. První část práce obsahuje teoretický výzkum. Popisuje zmíněné kognitivní schopnosti, jak fungují a jak je můžeme hodnotit. Druhá část popisuje samotnou aplikaci. Popisuje návrh her, a jejich implementaci. Aplikace obsahující hry byla implementována v Unity v jazyce C\#. Pro databázi byl použit Firebase. Tato část také vysvětluje jak hry provádí zhodnocení kognitivních schopností, a jak toto zhodnocení prezentují uživateli. Poslední část bakalářské práce popisuje testování aplikace. Aplikace byla testována na patnácti uživatelích. Jejich odpovědi jsou zdokumentovány a zhodnoceny v poslední části bakalářské práce. The goal of the thesis is to implement games that assess cognitive functions of the users playing them, specifically audio-visual cognitive functions and reasoning cognitive functions. The nature of the thesis is a pilot study of a bigger project. The first part of the thesis is the theoretical research. It explains what these cognitive functions are, how they work, and how we can assess them. The second part of the thesis talks about the actual game. It explains the game design and the implementation. The game was implemented in Unity using C\# and a Firebase database. This part also talks about how the game assesses and presents the assessment of the cognitive functions to the users. The last part of the thesis deals with the testing of the game. The game was tested on fifteen users. Their answers are presented and evaluated in the final part. Keywords: game; audio; visual; audio-visual; reasoning; test; cognitive functions; assesment; user; hra; audio; vizuální; audiovizuální; rozhodování; test; kognitivní funkce; evaluace; uživatel Available in a digital repository NRGL
Game Development for Assessment of a Person’s Reasoning, Auditory & Visual skills

Cílem této bakalářské práce je implementovat hry, které zhodnotí kognitivní schopnosti uživatele, který je hraje. Konkrétně se jedná o schopnosti rozhodovací, audio a vizuální. Tato bakalářská práce ...

Pejchar, Štěpán; Hussain, Yasir; Malik, Aamir Saeed
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Potlačení šumu ve videu pomocí hlubokých neuronových sítí
Naumenko, Maksim; Hradiš, Michal; Španěl, Michal
2024 - English
V éře digitálních multimédií kvalita videoobsahu významně ovlivňuje uživatelský zážitek a výkon systému, zejména v oblastech, jako je zábava a zpracování videa a obrazu. Tato práce se zabývá přetrvávajícím problémem šumu ve videu, který zhoršuje jeho kvalitu, a to pomocí pokročilých technik hlubokého učení. Nejprve jsou přezkoumány tradiční přístupy k odstraňování šumu ve videu, aby bylo možné nastínit základní koncepty denoisingu. Následně jsou studovány dva referenční modely, FastDVDNet a ViDeNN, za účelem seznámení se s architekturami neuronových sítí. Hlavním výsledkem této práce je vývoj robustního systému pro odstraňování šumu ve videu, který je založen na architektuře UNet inspirované těmito referenčními modely. V průběhu práce jsou vysvětleny, implementovány a vyhodnoceny navrhované modely UNet Baseline, ResUNet a ResUNet Temporal, aby byla prokázána jejich účinnost v odstraňování šumu ve videu. In the era of digital multimedia, video content quality significantly impacts user experiences and system performance, particularly in domains such as entertainment, and video and image processing. This thesis addresses the persistent challenge of video noise, which degrades video quality, through the use of advanced deep learning techniques. Initially, traditional video denoising approaches are reviewed to establish a foundational understanding of denoising concepts. Subsequently, two state-of-the-art models, FastDVDNet and ViDeNN, are studied to familiarize with neural network architectures. The main product of this work is the development of a robust video denoising pipeline that utilizes a UNet architecture inspired by these state-of-the-art models. Throughout the thesis, the proposed UNet Baseline, ResUNet, and ResUNet Temporal models are explained, implemented, and evaluated to demonstrate their effectiveness in video denoising. Keywords: deep learning; deep neural networks; convolutional neural networks; digital noise; video denoising; image denoising; UNet; hluboké učení; hluboké neuronové sítě; konvoluční neuronové sítě; digitální šum; denoising videa; denoising obrazu; UNet Available in a digital repository NRGL
Potlačení šumu ve videu pomocí hlubokých neuronových sítí

V éře digitálních multimédií kvalita videoobsahu významně ovlivňuje uživatelský zážitek a výkon systému, zejména v oblastech, jako je zábava a zpracování videa a obrazu. Tato práce se zabývá ...

Naumenko, Maksim; Hradiš, Michal; Španěl, Michal
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Modul webové aplikace pro tvorbu osnov kybernetické bezpečnosti
Hrachovina, Jiří; Sikora, Marek; Ricci, Sara
2024 - English
Tato práce se zaměřuje na vylepšení webové aplikace REWIRE Cybersecurity Profiler integrací algoritmu strojového učení na analýzu popisů kurzů. Tento komponent umožnuje automatickou analýzu popisů kurzů a propojuje výstupní dovednostní skupiny s profily ENISA ECSF. Práce také navrhuje několik vylepšení existující aplikace a to implementaci funkčních URL, vizualizaci návštěvnických dat skrze grafy, generování popisů kurzů pomocí ChatGPT a optimalizaci prvků uživatelského rozhraní. Práce také obsahuje demonstraci aplikace a její užitečnosti v navrhování studijních programů. This thesis focuses on enhancing the web-based application REWIRE Cybersecurity Profiler by integrating a machine learning algorithm for course description analysis. This component enables the automatic analysis of course descriptions and links the resulting skill groups to the ENISA ECSF profiles. Additionally, several improvements to the existing application have been proposed, including the implementation of functional URLs, visualization of visitor data through graphs, generation of course descriptions using ChatGPT, and optimization of user interface elements. Finally, the thesis includes a demonstration of the application and proof of its utility in designing study programs. Keywords: Curricula design; Cybersecurity; Cybersecurity profiler; Machine learning; REWIRE Cybersecurity profiler; Software development; Web application; Návrh osnov; Kybernetická bezpečnost; Cybersecurity profiler; Strojové učení; REWIRE Cybersecurity profiler; Vývoj softwaru; Webová aplikace Available in a digital repository NRGL
Modul webové aplikace pro tvorbu osnov kybernetické bezpečnosti

Tato práce se zaměřuje na vylepšení webové aplikace REWIRE Cybersecurity Profiler integrací algoritmu strojového učení na analýzu popisů kurzů. Tento komponent umožnuje automatickou analýzu popisů ...

Hrachovina, Jiří; Sikora, Marek; Ricci, Sara
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Převodníky v automatové knihovně Mata
Chocholatý, David; Lengál, Ondřej; Holík, Lukáš
2024 - English
Implementujeme konečné převodníky do nové rychlé a jednoduché automatové knihovny Mata. Konečné převodníky jsou konečné stavové stoje modelující regulární relace. Naše hlavní použití pro konečné převodníky je kódovaní operací nahrazení (nahrazení slova nebo regulárního vzoru řetězcem). Nový SMT nástroj pro řešení formulí s omezeními nad řetězci Z3-Noodler používá knihovnu Mata jako základ pro jeho rozhodovací proceduru. Noodler potřebuje konečné převodníky k analýze programů manipulujících s řetězci s operacemi nahrazení. Analýzou zmíněných programů používaných ve webových aplikacích se zabrání útokům jako cross-site scripting (XSS) nebo vložení kódu. Hlavní odlišující vlastnosti knihovny Mata zahrnují jednoduchost (jednoduchá k užívání, úpravě a rozšíření) a efektivitu (pracuje rychle). Reprezentaci a algoritmy pro konečné převodníky jsme navrhli s ohledem na tyto vlastnosti knihovny. K reprezentaci konečných převodníků a jejich algoritmů znovupoužijeme a rozšíříme existující datové struktury a algoritmy pro konečné automaty v knihovně Mata. Reprezentace pro konečné převodníky slouží jako společná reprezentace pro konečné převodníky a budoucí reprezentaci automatů využívajících multi-terminálních binárních rozhodovacích diagramů pro práci s velkými abecedami. Navíc rozšíříme návrh o algoritmy pro konstrukci konečných převodníků modelujících operace nahrazení definovaných v SMT-LIB. Nakonec experimentálně vyhodnotíme efektivitu konečných převodníků v knihovně Mata na nové sadě příkladů s operacemi nahrazení z běhů nástroje Z3-Noodler a z řešení problémů nalezení vzoru. We implement finite transducers in a new fast and simple automata library Mata. Finite transducers are finite state machines modelling rational relations. Our primary use case for finite transducers is encoding replace operations (replacing a word or a regular pattern with a string literal). A recent automata-based SMT string solver Z3-Noodler uses Mata as a backbone of its decision procedure. Z3-Noodler needs finite transducers to analyse string manipulating programs with replace operations. The analysis of said programs used in web applications prevents software attacks such as cross-site scripting (XSS) or code injection. The distinctive features of Mata include simplicity (simple to use, modify and extend) and efficiency (fast to run). We design the representation and algorithms for finite transducers to fit the simplicity and efficiency requirements. We inherit and extend the existing data structures and algorithms for finite automata in Mata to represent the finite transducers and their operations. The representation for finite transducers serves as a common data structure and interface for the finite transducers and future representation of automata using multi-terminal binary decision diagrams to handle large alphabets. We further extend the design with algorithms to construct finite transducers modelling replace operations defined in SMT-LIB. Finally, we run an experimental evaluation of performance of finite transducers in Mata on a new benchmark with replace operations from runs of Z3-Noodler and from solving problems in pattern matching. Keywords: finite transducers; finite automata; replace operations; string solving; string constraints; SMT; efficiency; simplicity; verification; cross-site scripting; code injection; browser transductions; composition; projection; application; nondeterminism; konečné převodníky; konečné automaty; operace nahrazení; řešení řetězcových problémů; řetězcová omezení; SMT; efektivita; jednoduchost; verifikace; cross-site scripting; vložení kódu; prohlížečové transdukce; kompozice; projekce; aplikace; nedeterminismus Available in a digital repository NRGL
Převodníky v automatové knihovně Mata

Implementujeme konečné převodníky do nové rychlé a jednoduché automatové knihovny Mata. Konečné převodníky jsou konečné stavové stoje modelující regulární relace. Naše hlavní použití pro konečné ...

Chocholatý, David; Lengál, Ondřej; Holík, Lukáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Předání moci v rodinném podniku
Schmidt, Jakub; Chlebovský, Vít; Koráb, Vojtěch
2024 - English
Bakalářská práce se zaměřuje na řízení předání moci v malém rodinném podniku Schmidt Reality. Nejdříve definuje a vysvětluje základní pojmy související s procesem předání moci a řízením rodinných podniků. Dále se podrobně zaměřuje na specifika a výzvy spojené s předáním vedení v malých rodinných podnicích, zejména v realitním sektoru. V práci jsou prováděny strategické analýzy zaměřené na optimální přístupy k předání moci, s cílem zajistit hladký přechod a udržet kontinuitu a stabilitu podniku v rámci realitního odvětví. The bachelor thesis focuses on the succession management of Schmidt Reality s.r.o., a family-owned real estate company. It begins by defining and explaining key issues related to succession planning in family businesses. The study then delves into the specifics of succession processes, challenges, and strategies within the context of family-run real estate enterprises. Detailed strategic analyses are conducted, utilizing the gathered data to formulate a comprehensive succession plan. This plan aims to ensure a smooth leadership transition, maintain business continuity, and reinforce the company's position in the real estate market. Keywords: Entrepreneurship; family business; real estate; succession management; small business; company analysis of internal and external environment; SWOT analysis; risk analysis.; Podnikání; rodinný podnik; realitní kancelář; řízení nástupnictví; malý podnik; analýza vnitřního a vnějšího prostředí společnosti; SWOT analýza; analýza rizik. Available in a digital repository NRGL
Předání moci v rodinném podniku

Bakalářská práce se zaměřuje na řízení předání moci v malém rodinném podniku Schmidt Reality. Nejdříve definuje a vysvětluje základní pojmy související s procesem předání moci a řízením rodinných ...

Schmidt, Jakub; Chlebovský, Vít; Koráb, Vojtěch
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Využitie Diffusion Modelov v Oblasti Deepfakes
Trúchly, Dominik; Malinka, Kamil; Lapšanský, Tomáš
2024 - English
Deepfake je typ syntetického média vytvoreného pomocou sofistikovaných algoritmov strojového učenia, najmä hlbokých neurónových sietí. Ako príklad možno uviesť generatívne adverzné neurónové siete (GAN), ktoré sú schopné generovať obrázky, ktoré sú pre bežných jednotlivcov takmer nemožné odlíšiť od skutočnej reality. V dôsledku toho boli vyvinuté algoritmy detekcie hlbokých falošných správ, ktoré riešia tento rastúci problém. Tieto algoritmy využívajú pokročilé techniky strojového učenia a analyzujú rôzne funkcie v rámci obrázkov a videí, aby identifikovali nezrovnalosti alebo anomálie svedčiace o manipulácii. Táto práca skúma aplikáciu difúznych modelov, bežne používaných v digitálnom spracovaní obrazu na zvýšenie kvality obrazu znížením šumu a rozmazania, pre posilňovanie realizmu deepfakes. Využitím týchto modelov testujeme ich efekt na odhaľovanie deepfakes obrázkov pomocou deepfake detektorov. A deepfake is a type of synthetic media created through sophisticated machine learning algorithms, particularly deep neural networks. As an example Generative adversarial neural networks (GANs), that are capable of generating images that are almost impossible for ordinary individuals to differentiate from genuine reality. Consequently, deepfake detection algorithms have been developed to address this growing concern. Leveraging advanced machine learning techniques, these algorithms analyze various features within images and videos to identify inconsistencies or anomalies indicative of manipulation. This thesis investigates the application of diffusion models, commonly utilized in digital image processing to enhance image quality by reducing noise and blurring, in bolstering the realism of deepfakes. By using these models, we test their effect on detecting deepfakes images using deepfake detectors. Keywords: deepfake; neural networks; deepfake detection; diffusion models; biometrics systems; deepfake; neurónové siete; deepfake detekcia; difúzne modely; biometrické systémy Available in a digital repository NRGL
Využitie Diffusion Modelov v Oblasti Deepfakes

Deepfake je typ syntetického média vytvoreného pomocou sofistikovaných algoritmov strojového učenia, najmä hlbokých neurónových sietí. Ako príklad možno uviesť generatívne adverzné neurónové siete ...

Trúchly, Dominik; Malinka, Kamil; Lapšanský, Tomáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Dynamické in-situ experimenty s využitím sondové mikroskopie
Patočka, Marek; Frank, Otakar; Kolíbal, Miroslav
2024 - English
V této práci je uvedeno několik případových studií dynamických in-situ experimentů s využitím skenovací sondové mikroskopie. Nejprve je zkoumána elektrodepozice lithia v baterii s pevným elektrolytem bez kladné elektrody. Na tento experiment navazuje obdobné měření, při kterém jsou jako materiál kladné elektrody použity částice MXene. Druhá část práce se zabývá grafenem plovoucím na kapalném kovu. Je zde prezentováno zkoumání přítomnosti menisku okolo grafenových vloček. In this thesis, several case-studies of dynamic in-situ scanning probe microscopy experiments are presented. First, the electrodeposition of lithium in a solid state battery without a positive electrode is investigated. This experiment is followed by a similar measurement in which MXene particles are employed as a positive electrode material. The second part of the thesis deals with the graphene-on-liquid-metal system. An investigation into the presence of a meniscus surrounding the graphene flakes is presented. Keywords: In-situ; Atomic force microscopy; Graphene; Solid state batteries; MXene; LiteScope; In-situ; Mikroskopie atomárních sil; Grafen; Baterie s pevným elektrolytem; MXene; LiteScope Available in a digital repository NRGL
Dynamické in-situ experimenty s využitím sondové mikroskopie

V této práci je uvedeno několik případových studií dynamických in-situ experimentů s využitím skenovací sondové mikroskopie. Nejprve je zkoumána elektrodepozice lithia v baterii s pevným elektrolytem ...

Patočka, Marek; Frank, Otakar; Kolíbal, Miroslav
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Detekce zranitelností v kontejnerových obrazech
Findra, Michal; Malinka, Kamil; Pavela, Jiří
2024 - English
Práca sa zaoberá automatizovaným bezpečnostným rozborom kontajnerových obrazov v distribuovanom prostredí. Popísané sú aktuálne zraniteľnosti v týchto prostrediach a nástojenie, ktoré sa zaoberajú analýzou kontajnerových obraz, slúžiacich ako vzor na vytvorenie daného kontajneru. Popísané je získanie popisu prostredia, následného spracovania do formátu zmysluplného pre vyvíjaný nástroj Vulntron. Vulntron slúži na automatizáciu tohoto procesu, bezpečnostnú analýzu jednotlivých komponentov kontajnerového obrazu a následný report do vizuálnej aj technicky ďalej spracovateľnej podoby. Súčasťou implementácie bude aj praktické nasadenie nástroja do rôznych typov vývojového procesu vrámci firmy Red Hat. The work focuses on the problem of automated security analysis of container images in a distributed environment. It describes present vulnerabilities in these environments and tools that deal with the analysis of container images that serve as a template for deploying a specific container. The process involves acquiring an environment description and subsequently processing it into a format meaningful for Vulntron tool developed as part of this thesis. Vulntron automates this process, performs a security analysis of individual components of the container image, and generates a report in a visually and technically processable format. The thesis also includes practical integration in form of Vulntron deployment into various types of development processes within the Red Hat company. Keywords: Vulntron; Container image; Container security; Security analysis; Grype; Syft; SBOM; Vulnerability detection; CI-CD; Vulntron; Kontajnerový obraz; Kontajnerová bezpečnosť; Bezpečnostná analýza; Grype; Syft; SBOM; Detekcia zraniteľností; CI-CD Available in a digital repository NRGL
Detekce zranitelností v kontejnerových obrazech

Práca sa zaoberá automatizovaným bezpečnostným rozborom kontajnerových obrazov v distribuovanom prostredí. Popísané sú aktuálne zraniteľnosti v týchto prostrediach a nástojenie, ktoré sa zaoberajú ...

Findra, Michal; Malinka, Kamil; Pavela, Jiří
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Detekce klíčových informací v hovorech na tísňové linky
Sarvaš, Marek; Plchot, Oldřich; Schwarz, Petr
2024 - English
Tiesňové volania sa zvyčajne uskutočňujú v extrémne stresujúcich podmienkach, kde volajúci často poskytuje dôležité informácie rýchlo, čo sťažuje operátorom tiesňovej linky presne zachytiť všetky podrobnosti. To môže viesť k opakovaným otázkam o už poskytnutých informáciách a oneskoreniu reakcie pohotovostnej služby. Cieľom tejto práce je zmierniť tento problém a potenciálne urýchliť reakciu pohotovostných služieb nasadením neurónovej siete na extrakciu informácií, konkrétne so zameraním na úlohu Rozpoznávania pomenovaných entít (NER). Táto práca skúma rôzne prístupy založené na architektúre typu Transformers, ako sú predtrénované enkodér modely, enkodér-dekodér (sequence-2-sequence) a veľké jazykové modely. Vybrané modely dosiahli zatiaľ najlepšie výsledky na verejne dostupných českých NER datasetoch. Okrem toho boli vytvorené nové NER datasety z poskytnutých nahrávok skutočných tiesňových volaní a odpovedajúcich metadát. Predstavené modely boli natrénované a vyhodnotené na týchto novovytvorených datasetoch a úspešne dosiahli rozumné výsledky pre extrakciu mien a polohy. Emergency calls are usually made under extremely stressful conditions, where callers often provide crucial information rapidly, making it difficult for emergency line agents to capture all details accurately. This can result in repeated questions about information that was already provided and cause delays in response times from emergency services. This work aims to mitigate this problem and potentially speed up the response of emergency services by deploying a neural network models for information extraction, specifically targeting the Named Entity Recognition (NER) task. This work explores various Transformer-based approaches for NER task, such as pre-trained encoder-only, encoder-decoder (sequence-2-sequence) and Large Language Models. The best models achieved state-of-the-art results on publicly available Czech NER datasets. In addition, new NER datasets were created from available recordings of real emergency calls and the corresponding metadata. The models were trained and evaluated on the created datasets successfully achieving reasonable performance in name and location extraction. Keywords: natural language processing; Named Entity Recognition; emergency line calls; Large Language Models; spracovanie prirodzeného jazyka; rozpoznávanie menných entít; hovory tiesňovej linky; veľké jazykové modely Available in a digital repository NRGL
Detekce klíčových informací v hovorech na tísňové linky

Tiesňové volania sa zvyčajne uskutočňujú v extrémne stresujúcich podmienkach, kde volajúci často poskytuje dôležité informácie rýchlo, čo sťažuje operátorom tiesňovej linky presne zachytiť všetky ...

Sarvaš, Marek; Plchot, Oldřich; Schwarz, Petr
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Návrh a výroba FDM tiskárny pro testování pokročilých tiskových funkcí
Haris, Kristián; Slabý, Vojtěch; Kšica, Filip
2024 - English
Táto bakalárska práca sa zaoberá procesom navrhovania a zostavovania FDM tlačiarne, na ktorej budú otestované pokročilé tlačové funkcie. Prvá časť pokrýva teoretické podklady pre mechaniku a software, ktorý bude použitý. Druhá časť prechádza samotným návrhom a zostavením tejto tlačiarne, vrátane ladenia a sprevádzkovania. Práca je zakončená porovnaním s komerčnou tlačiarnou. This bachelor thesis describes the process of designing and building an FDM printer to test advanced printing functions. The first part covers the theoretical background for the mechanics and software involved. The second part explains the design and build process, including calibration and tuning. Lastly, the work is concluded by a comparison with a commercial printer. Keywords: FDM; 3D printing; CoreXY; Input shaping; FDM; 3D tlač; CoreXY; Input shaping Available in a digital repository NRGL
Návrh a výroba FDM tiskárny pro testování pokročilých tiskových funkcí

Táto bakalárska práca sa zaoberá procesom navrhovania a zostavovania FDM tlačiarne, na ktorej budú otestované pokročilé tlačové funkcie. Prvá časť pokrýva teoretické podklady pre mechaniku a software, ...

Haris, Kristián; Slabý, Vojtěch; Kšica, Filip
Vysoké učení technické v Brně, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases