Number of found documents: 7321
Published from to

Zpracování a vizualizace diagnostických dat z bionické protézy horní končetiny
Mahdalík, Ondřej; Lazúr, Juraj; Hynek, Jiří
2024 - English
Bionické protézy se běžně používají k tomu, aby pacientům pomohly efektivněji vykonávat každodenní činnosti. Zahrnují různé metody získávání vstupu od uživatele a používají elektromotory k ovládání prstů a/nebo jiných částí končetiny. Bohužel míra odmítnutí protézy dosahuje v průměru 44 % [64], což znamená, že téměř polovina pacientů přestane protézu používat. Protéza Z-Arm od společnosti Z-Bionics se pokouší řešit nízkou míru akceptace mimo jiné tím, že zaznamenává diagnostické údaje a pomáhá pacientovi, když detekuje nesprávné používání nebo možnou vadu protézy. Protože však návštěvy pacientů nejsou dostatečně časté, aby specialisté získali aktuální diagnostické údaje, je třeba navrhnout vhodný způsob jejich získávání na dálku. Jako řešení byla implementována mobilní aplikace využívající Bluetooth ke komunikaci s protézou doprovázená rozšířením interní webové aplikace o nové stránky, koncové body API a databázi MongoDB. Ačkoli testování s pacienty stále probíhá, první dojmy zaměstnanců a pacientů jsou vesměs pozitivní a naznačují možné zlepšení komfortu při používání protézy. prosthesis, limb, amputation, healthcare, diagnostic data, mobile application, information system, dashboard, API, visualization, MAUI, Blazor, .NET, Z-Bionics Keywords: prosthesis; limb; amputation; healthcare; diagnostic data; mobile application; information system; dashboard; API; visualization; MAUI; Blazor; .NET; Z-Bionics; protéza; končetina; amputace; zdravotnictví; diagnostická data; mobilní aplikace; informační systém; API; vizualizace; MAUI; Blazor; .NET; Z-Bionics Available in a digital repository NRGL
Zpracování a vizualizace diagnostických dat z bionické protézy horní končetiny

Bionické protézy se běžně používají k tomu, aby pacientům pomohly efektivněji vykonávat každodenní činnosti. Zahrnují různé metody získávání vstupu od uživatele a používají elektromotory k ovládání ...

Mahdalík, Ondřej; Lazúr, Juraj; Hynek, Jiří
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Prostředky pro zajištění interoperability Arduino/ESP a ROS2
Fabo, Matúš; Beran, Jan; Janoušek, Vladimír
2024 - English
Táto práca skúma integráciu nízkonákladovej rady mikrokontrolérov ESP32 s Robot Oper- ating System 2 (ROS2), populárnym frameworkom v oblasti robotiky. Primárnym cieľom je vyvinúť metódy a nástroje, ktoré uľahčia bezproblémovú integráciu mikrokontrolérov ESP32 do vývojového ekosystému ROS2 s využitím existujúcich middleware riešení posky- tovaných tretími stranami. Zameraním sa na začlenenie projektov ESP-IDF do nástrojov ROS2 sa výskum zameriava na zefektívnenie nasadenia a riadenia systémov založených na ESP32 v robotických aplikáciách. Tento prístup zvyšuje dostupnosť a užitočnosť ROS2, čo umožňuje efektívnejšie využitie mikrokontrolérov ESP32 v rôznych robotických kontextoch. This thesis explores the integration of the low-cost ESP32 line of microcontrollers with the Robot Operating System 2 (ROS2), a widely-used framework in the field of robotics. The primary goal is to develop methods and tools that facilitate seamless integration of ESP32 microcontrollers into the ROS2 development ecosystem, leveraging existing middleware solutions provided by third parties. By focusing on the incorporation of ESP-IDF projects into ROS2 tooling, the research aims to streamline the deployment and management of ESP32-based systems within robotics applications. This approach enhances the accessibility and utility of ROS2, enabling more efficient and effective use of ESP32 microcontrollers in various robotic contexts. Keywords: ESP-IDF; ESP32; ROS2; CMake; Interoperability; Microcontrollers; Integration; Tooling; Middleware; IoT; Robotics; ESP-IDF; ESP32; ROS2; CMake; Interoperabilita; Mikrokontroléry; Integrácia; Nástroje; Middleware; IoT; Robotika Available in a digital repository NRGL
Prostředky pro zajištění interoperability Arduino/ESP a ROS2

Táto práca skúma integráciu nízkonákladovej rady mikrokontrolérov ESP32 s Robot Oper- ating System 2 (ROS2), populárnym frameworkom v oblasti robotiky. Primárnym cieľom je vyvinúť metódy a nástroje, ...

Fabo, Matúš; Beran, Jan; Janoušek, Vladimír
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Vylepšení RISC-V procesoru pro automobilový průmysl
Gallo, Jiří; Jaroš, Jiří; Šimek, Václav
2024 - English
Cílem této práce je úprava existujícího RISC-V procesoru pro použití v automobilovém průmyslu - konkrétně ovládání motorů. Tyto úpravy jsou založeny na ukázkovém kódu pro řízení motoru využívajícím aritmetiku s pevnou řádovou čárkou. Tento kód byl profilován a analyzován, na základě čehož byly vytvořeny nové instrukce. Vliv těchto instrukcí byl zanalyzován jak z pohledu zrychlení běhu, tak z pohledu dopadu na parametry procesoru. The aim of this thesis is to modify existing RISC-V processor for automotive applications - specifically motor control. These modifications are based on a sample motor control code that uses fixed-point arithmetic. This code was profiled, analyzed, and new instructions were created. The impact of these instructions was analyzed both in terms of execution time improvement and impact on processor parameters. Keywords: RISC-V; CPU; instruction set architecture; improvement; fixed-point arithmetic; RISC-V; CPU; instrukční sada; vylepšení; frakční aritmetika Available in a digital repository NRGL
Vylepšení RISC-V procesoru pro automobilový průmysl

Cílem této práce je úprava existujícího RISC-V procesoru pro použití v automobilovém průmyslu - konkrétně ovládání motorů. Tyto úpravy jsou založeny na ukázkovém kódu pro řízení motoru využívajícím ...

Gallo, Jiří; Jaroš, Jiří; Šimek, Václav
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Evaluating Reliability of Static Analysis Results Using Machine Learning
Beránek, Tomáš; Fiedor, Jan; Vojnar, Tomáš
2024 - English
Statický analyzátor Meta Infer je nástrojem pro hledání různých typů chyb ve zdrojovém kódu. Jeho výsledky však obsahují více než 95 % falešných hlášení. Tato teze navrhuje řešení, které řadí hlášení od Meta Inferu pomocí grafových neuronových sítí (GNN) podle pravděpodobnosti, že se jedná o skutečnou chybu, a redukuje tak problém s falešnými hlášeními. Systém se skládá z trénovací části, která převádí datovou sadu D2A – sadu roztříděných hlášení z Meta Inferu – na rozšířené grafy vlastností kódu (ECPG) a z modelů GNN natrénovaných na ECPG grafech. Výsledky experimentů ukazují, že vytvořené modely GNN mohou konkurovat a v některých případech dokonce překonat existující řešení vyvíjené silnými průmyslovými týmy. Tato existující řešení mají navíc uzavřený zdrojový kód, a tak řešení vytvořené v této tezi poskytuje slibnou alternativu s otevřeným zdrojovým kódem. The Meta Infer static analyzer is a tool for detecting various types of errors in source code. However, its results contain more than 95 % of false alarms. This thesis proposes a solution that ranks Infer’s reports using Graph Neural Networks (GNNs) based on the likelihood of being a real error, thus mitigating the issue with false alarms. The system consists of a training pipeline, which converts the D2A dataset – a set of labeled reports from Meta Infer – into Extended Code Property Graphs (ECPGs) and GNN models trained on these ECPGs. Experimental results indicate that the developed GNN models can match, and in some cases even surpass, existing models developed by strong industrial teams. Moreover, these existing solutions are closed source, making the solution developed in this thesis a promising open-source alternative. Keywords: Static analysis; Meta Infer; deep learning; graph neural networks; false alarm detection; vulnerability detection; code property graphs; LLVM internal representation; Joern; LLVM Slicer; program slicing; graph representation construction; source code analysis; D2A dataset; graph D2A dataset; extended code property graphs.; Statická analýza; Meta Infer; hluboké učení; grafové neuronové sítě; detekce falešných hlášení; detekce zranitelností; grafy vlastností kódu; interní reprezentace LLVM; Joern; LLVM Slicer; prořezávání programů; konstrukce grafové reprezentace; analýza zdrojového kódu; dataset D2A; grafový D2A; rozšířené grafy vlastností kódu. Available in a digital repository NRGL
Evaluating Reliability of Static Analysis Results Using Machine Learning

Statický analyzátor Meta Infer je nástrojem pro hledání různých typů chyb ve zdrojovém kódu. Jeho výsledky však obsahují více než 95 % falešných hlášení. Tato teze navrhuje řešení, které řadí hlášení ...

Beránek, Tomáš; Fiedor, Jan; Vojnar, Tomáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Rozšíření aplikace Locus Map pro komunikaci jednotek na bojišti
Bukas, Jozef Michal; Rychlý, Marek; Hranický, Radek
2024 - English
Existuje mnoho systémov riadenia bojiska, ale nie sú dostupné pre širokú verejnosť. Mnohé používateľské základne by však takýto systém mohli využiť. Napríklad nadšenci milsimu, záchranné služby, prípadne poľovníci počas organizovaných poľovačiek. Cieľom tejto bakalárskej práce je vytvoriť open-source rozšírenie systému riadenia bojiska pre aplikáciu Locus Map. Samotný klient bol implementovaný ako Android aplikácia ktorá využíva Locus API na integráciu do aplikácie Locus Map ktorá dopĺňa klienta mapou a funkciamy s ňou spojenými. Samotný system používa architektúru klient-server kde komnukácia medzi serverom a klientom používa protokol WebSocket pre skoro okamžitú propagáciu dát zo serveru ku klientom. Nakoniec bol tento systém otestovaný priamo v akcií napríklad na dvoj-dňovej airsoftovej akcií. There are many battlefield management systems, but they are not available to the general public. However, many user bases could use such a system. For example, milsim enthusiasts, emergency services, or hunters during organized hunts. This bachelor's thesis aims to create an open-source extension of the battlefield management system for the Locus Map application. The client has been implemented as an Android application that uses the Locus API to integrate into the Locus Map application, which complements the client with a map and map-related features. The system uses a client-server architecture where the communication between server and client uses the WebSocket protocol for near-instantaneous data propagation from the server to the clients. Finally, the system has been tested directly in action, for example, at a two-day airsoft event. Keywords: Battle management system; Situational awareness; Geographical information system; Add-on; Extension; Military; Coordinate system; Military Grid Reference System; Universal Traverse Mercator; Location sharing; Chat; Android; Location based services; C4I; Command; Control; Communication; Application; Systém riadenia boja; Geografický informačný systém; Situačné povedomie; Rozšírenie; Armáda; Koordinačný systém; MGRS; Univerzálny travérzny merkátor; Zdielanie polohy; správy; Android; Služba založená na polohe; C4I; Riadenie; Kontrola; Komunikácia; Aplikácia Available in a digital repository NRGL
Rozšíření aplikace Locus Map pro komunikaci jednotek na bojišti

Existuje mnoho systémov riadenia bojiska, ale nie sú dostupné pre širokú verejnosť. Mnohé používateľské základne by však takýto systém mohli využiť. Napríklad nadšenci milsimu, záchranné služby, ...

Bukas, Jozef Michal; Rychlý, Marek; Hranický, Radek
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Dělení textu do logických celků
Kostelník, Martin; Kišš, Martin; Beneš, Karel
2024 - English
Cílem projektu bylo vytvořit systém pro automatickou segmentaci textu do logických celků. Práce staví na systému PERO-OCR a cílí na zlepšení zpracovávání českých historických dokumentů a jejich vyhledávačů používaných knihovníky a vědci. Práce zahrnovala vytvoření a anotace vlastní datové sady složené celkem z 4044 stránek z knih, slovníků a novin. K problému segmentaci textu je přistoupeno inovativních přístupem, kdy je brán jako shlukovací problém jednotlivých řádků textu. Metoda je dvoufázová: nejprve probíhá detekce regionů textu pomocí modelu YOLOv8 a následuje jejich spojení grafovou neuronovou sítí. Vyhodnocení je provedeno pomocí shlukovací metriky V-measure a na testovacím datasetu dosahuje hodnot 77.93 % pro knihy, 95.79 % pro slovníky a 90.23 % pro noviny. The goal of this project is the topic segmentation of text into coherent units. It builds on the PERO-OCR software, aiming to improve the processing of Czech historical documents and information retrieval for librarians and scientists. This included the creation and annotation of a custom dataset comprised of 4044 pages from books, dictionaries, and periodicals. I propose an innovative approach treating segmentation as a line clustering problem. The method involves a two-stage process: initial detection of regions of interest containing text lines using the YOLOv8 model, followed by joining them using a graph neural network. This method achieves a V-measure of 77.93 %, 95.79 % and 90.23 % for books, dictionaries and periodicals, respectively. Keywords: text segmentation; machine learning; optical character recognition; OCR; language models; graph neural networks; object detection; BERT; YOLOv8; historical documents; segmentace textu; strojové učení; optické rozpoznávání znaků; OCR; jazykové modely; grafové neuronové sítě; detekce objektů; BERT; YOLOv8; historické dokumenty Available in a digital repository NRGL
Dělení textu do logických celků

Cílem projektu bylo vytvořit systém pro automatickou segmentaci textu do logických celků. Práce staví na systému PERO-OCR a cílí na zlepšení zpracovávání českých historických dokumentů a jejich ...

Kostelník, Martin; Kišš, Martin; Beneš, Karel
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Návrh a simulace prediktoru větvení
Liberda, Dominik; Dvořák, Vojtěch; Fujcik, Lukáš
2024 - English
Predikce větvení hraje fundamentální roli ve výkonu procesorů. Predikce výsledku větví umožňuje procesoru spekulativně vykonávat instrukce dřív než je výsledek větve znám. Tato práce navrhuje vylepšený algoritmus pro predikci větvení a zároveň přepracovává simulační framework CBP2016 pro testování prediktorů větvení. Branch prediction plays a fundamental role in processor performance. It allows the processor to speculatively execute instructions by predicting outcomes of branches before they are fully evaluated. This thesis proposes an improved algorithm for branch prediction and also reworks the CBP2016 simulation framework for testing branch predictors. Keywords: Branch Prediction; CPU microarchitecture; Simulation; Performance Modeling; Optimization; Computer Architecture; Programming; Predikce Větvení; Mikroarchitektura Procesorů; Simulace; Výkonnostní Modelování; Optimalizace; Architektura počítačů; Programování Available in a digital repository NRGL
Návrh a simulace prediktoru větvení

Predikce větvení hraje fundamentální roli ve výkonu procesorů. Predikce výsledku větví umožňuje procesoru spekulativně vykonávat instrukce dřív než je výsledek větve znám. Tato práce navrhuje ...

Liberda, Dominik; Dvořák, Vojtěch; Fujcik, Lukáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Game Development for Assessment of a Person’s Reasoning, Auditory & Visual skills
Pejchar, Štěpán; Hussain, Yasir; Malik, Aamir Saeed
2024 - English
Cílem této bakalářské práce je implementovat hry, které zhodnotí kognitivní schopnosti uživatele, který je hraje. Konkrétně se jedná o schopnosti rozhodovací, audio a vizuální. Tato bakalářská práce je pilotní studie rozshálejšího projektu. První část práce obsahuje teoretický výzkum. Popisuje zmíněné kognitivní schopnosti, jak fungují a jak je můžeme hodnotit. Druhá část popisuje samotnou aplikaci. Popisuje návrh her, a jejich implementaci. Aplikace obsahující hry byla implementována v Unity v jazyce C\#. Pro databázi byl použit Firebase. Tato část také vysvětluje jak hry provádí zhodnocení kognitivních schopností, a jak toto zhodnocení prezentují uživateli. Poslední část bakalářské práce popisuje testování aplikace. Aplikace byla testována na patnácti uživatelích. Jejich odpovědi jsou zdokumentovány a zhodnoceny v poslední části bakalářské práce. The goal of the thesis is to implement games that assess cognitive functions of the users playing them, specifically audio-visual cognitive functions and reasoning cognitive functions. The nature of the thesis is a pilot study of a bigger project. The first part of the thesis is the theoretical research. It explains what these cognitive functions are, how they work, and how we can assess them. The second part of the thesis talks about the actual game. It explains the game design and the implementation. The game was implemented in Unity using C\# and a Firebase database. This part also talks about how the game assesses and presents the assessment of the cognitive functions to the users. The last part of the thesis deals with the testing of the game. The game was tested on fifteen users. Their answers are presented and evaluated in the final part. Keywords: game; audio; visual; audio-visual; reasoning; test; cognitive functions; assesment; user; hra; audio; vizuální; audiovizuální; rozhodování; test; kognitivní funkce; evaluace; uživatel Available in a digital repository NRGL
Game Development for Assessment of a Person’s Reasoning, Auditory & Visual skills

Cílem této bakalářské práce je implementovat hry, které zhodnotí kognitivní schopnosti uživatele, který je hraje. Konkrétně se jedná o schopnosti rozhodovací, audio a vizuální. Tato bakalářská práce ...

Pejchar, Štěpán; Hussain, Yasir; Malik, Aamir Saeed
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Potlačení šumu ve videu pomocí hlubokých neuronových sítí
Naumenko, Maksim; Hradiš, Michal; Španěl, Michal
2024 - English
V éře digitálních multimédií kvalita videoobsahu významně ovlivňuje uživatelský zážitek a výkon systému, zejména v oblastech, jako je zábava a zpracování videa a obrazu. Tato práce se zabývá přetrvávajícím problémem šumu ve videu, který zhoršuje jeho kvalitu, a to pomocí pokročilých technik hlubokého učení. Nejprve jsou přezkoumány tradiční přístupy k odstraňování šumu ve videu, aby bylo možné nastínit základní koncepty denoisingu. Následně jsou studovány dva referenční modely, FastDVDNet a ViDeNN, za účelem seznámení se s architekturami neuronových sítí. Hlavním výsledkem této práce je vývoj robustního systému pro odstraňování šumu ve videu, který je založen na architektuře UNet inspirované těmito referenčními modely. V průběhu práce jsou vysvětleny, implementovány a vyhodnoceny navrhované modely UNet Baseline, ResUNet a ResUNet Temporal, aby byla prokázána jejich účinnost v odstraňování šumu ve videu. In the era of digital multimedia, video content quality significantly impacts user experiences and system performance, particularly in domains such as entertainment, and video and image processing. This thesis addresses the persistent challenge of video noise, which degrades video quality, through the use of advanced deep learning techniques. Initially, traditional video denoising approaches are reviewed to establish a foundational understanding of denoising concepts. Subsequently, two state-of-the-art models, FastDVDNet and ViDeNN, are studied to familiarize with neural network architectures. The main product of this work is the development of a robust video denoising pipeline that utilizes a UNet architecture inspired by these state-of-the-art models. Throughout the thesis, the proposed UNet Baseline, ResUNet, and ResUNet Temporal models are explained, implemented, and evaluated to demonstrate their effectiveness in video denoising. Keywords: deep learning; deep neural networks; convolutional neural networks; digital noise; video denoising; image denoising; UNet; hluboké učení; hluboké neuronové sítě; konvoluční neuronové sítě; digitální šum; denoising videa; denoising obrazu; UNet Available in a digital repository NRGL
Potlačení šumu ve videu pomocí hlubokých neuronových sítí

V éře digitálních multimédií kvalita videoobsahu významně ovlivňuje uživatelský zážitek a výkon systému, zejména v oblastech, jako je zábava a zpracování videa a obrazu. Tato práce se zabývá ...

Naumenko, Maksim; Hradiš, Michal; Španěl, Michal
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Modul webové aplikace pro tvorbu osnov kybernetické bezpečnosti
Hrachovina, Jiří; Sikora, Marek; Ricci, Sara
2024 - English
Tato práce se zaměřuje na vylepšení webové aplikace REWIRE Cybersecurity Profiler integrací algoritmu strojového učení na analýzu popisů kurzů. Tento komponent umožnuje automatickou analýzu popisů kurzů a propojuje výstupní dovednostní skupiny s profily ENISA ECSF. Práce také navrhuje několik vylepšení existující aplikace a to implementaci funkčních URL, vizualizaci návštěvnických dat skrze grafy, generování popisů kurzů pomocí ChatGPT a optimalizaci prvků uživatelského rozhraní. Práce také obsahuje demonstraci aplikace a její užitečnosti v navrhování studijních programů. This thesis focuses on enhancing the web-based application REWIRE Cybersecurity Profiler by integrating a machine learning algorithm for course description analysis. This component enables the automatic analysis of course descriptions and links the resulting skill groups to the ENISA ECSF profiles. Additionally, several improvements to the existing application have been proposed, including the implementation of functional URLs, visualization of visitor data through graphs, generation of course descriptions using ChatGPT, and optimization of user interface elements. Finally, the thesis includes a demonstration of the application and proof of its utility in designing study programs. Keywords: Curricula design; Cybersecurity; Cybersecurity profiler; Machine learning; REWIRE Cybersecurity profiler; Software development; Web application; Návrh osnov; Kybernetická bezpečnost; Cybersecurity profiler; Strojové učení; REWIRE Cybersecurity profiler; Vývoj softwaru; Webová aplikace Available in a digital repository NRGL
Modul webové aplikace pro tvorbu osnov kybernetické bezpečnosti

Tato práce se zaměřuje na vylepšení webové aplikace REWIRE Cybersecurity Profiler integrací algoritmu strojového učení na analýzu popisů kurzů. Tento komponent umožnuje automatickou analýzu popisů ...

Hrachovina, Jiří; Sikora, Marek; Ricci, Sara
Vysoké učení technické v Brně, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases