Used filters (2)  Zrušit všechna omezení
Number of found documents: 575944
Published from to

Frazémy v češtině na 1. stupni ZŠ
Krompolcová, Markéta; Hájková, Eva; Šmejkalová, Martina
2024 - Czech
The thesis deals with students of the fourth and fifth grades of primary school. The subject of the research is their knowledge and understanding of selected phraseological units, namely weather lores and proverbs. In the theoretical part of the thesis the most important terms of phraseology as a linguistic discipline are defined. The characteristic of idioms is explained as well as their meaning. Various criteria according to which phraseologisms can be classified are presented. Furthermore, the thesis deals with possible variants and variations of phraseological units. Last but not least, the theoretical part of the thesis offers insight into the influence of the family environment and primary school on the child's knowledge of idioms. The practical part elaborates the research survey, which was carried out using a quantitative research method - a questionnaire. The questionnaire was preceded by an analysis of Czech language textbooks, which focused on the occurrence of idioms and ways of working with them. The survey form focuses on weather lore and proverbs and contains three different types of tasks. In the first one, students connect the beginnings and endings of idioms. In the second type of task, students complete unfinished idioms. In the last type of task, students are asked to explain... Diplomová práce se zaobírá žáky čtvrtých a pátých ročníků, tedy žáky druhého vzdělávacího období základní školy. Předmětem zkoumání je jejich znalost a pochopení vybraných frazeologických jednotek, konkrétně pranostik a přísloví. V teoretické části práce jsou definovány nejdůležitější termíny frazeologie jakožto lingvistické disciplíny. Je vysvětlena charakteristika frazémů a také jejich význam. Jsou představena různá kritéria, dle kterých je možné frazeologismy třídit. Dále se práce věnuje možným variantám a obměnám frazeologických jednotek. V neposlední řadě nabízí teoretická část práce vhled do vlivu rodinného prostředí a základní školy na znalost frazémů u dítěte. Praktická část zpracovává výzkumné šetření, které bylo uskutečněno kvantitativní výzkumnou metodou - dotazníkem. Vzniku dotazníku předcházela analýza učebnic českého jazyka, která se zaměřila na výskyt frazémů a způsoby práce s nimi. Dotazníkový formulář je zaměřen na pranostiky a přísloví a obsahuje tři různé typy úkolů. V prvním žáci spojují začátky a konce pranostik a přísloví. Ve druhém typu úloh žáci doplňují nedokončené frazémy. V posledním typu úloh je úkolem žáků vysvětlit, jak vybraným frazémům rozumí. Nejprve bylo uskutečněno pilotní šetření, do kterého se zapojilo 27 žáků. Hlavního výzkumu se zúčastnilo 407 respondentů z... Keywords: frazém; frazeologie; pranostika; přísloví; žák prvního stupně základní školy; dotazník; idiom; phraseology; weather lore; proverbs; primary school student; questionnaire Available in a digital repository NRGL
Frazémy v češtině na 1. stupni ZŠ

The thesis deals with students of the fourth and fifth grades of primary school. The subject of the research is their knowledge and understanding of selected phraseological units, namely weather lores ...

Krompolcová, Markéta; Hájková, Eva; Šmejkalová, Martina
Univerzita Karlova, 2024

Vliv přístupu pedagoga na motivaci středoškolských studentů
Plaňanská, Eliška; Mazúchová, Ráchel; Hanková, Zdeňka
2024 - Czech
Keywords: motivace; přístup; pedagog; student; motivation; approach; teacher; student Available in a digital repository NRGL
Vliv přístupu pedagoga na motivaci středoškolských studentů

Plaňanská, Eliška; Mazúchová, Ráchel; Hanková, Zdeňka
Univerzita Karlova, 2024

Biomimetika a její zařazení do výuky na SŠ prostřednictvím učebních úloh
Suldovská, Eva; Říhová, Dagmar; Pavlasová, Lenka
2024 - Czech
The main aim of this thesis was to create and practically test four sets of complex learning tasks intended for pupils in the second year of high school. The tasks are focused on the development of science literacy using the topic of biomimetics. The starting point for the development of the learning tasks was a literature review dealing with topics of biomimetics, subject integration, science literacy and learning tasks. Biomimetics is a multidisciplinary science based on the observation of nature and searching for inspiration in nature in order to find solutions to problems that people face in life. Due to the topicality, practical overlap and interdisciplinary nature of this field, the topic of biomimetics is an excellent tool for applying integrated learning concepts (e.g. STEM concept) into teaching or for developing science literacy. In this work, created complex learning tasks containing three subtasks each were validated in three second-year classes of selected high schools. The pupils' responses to the created tasks and the responses from the attitudinal questionnaires were analyzed using mixed research methods. Statistical methods (arithmetic mean, relative frequency, success rate) were used for quantitative evaluation. The method of inductive analysis of written gathered data was used... Hlavním cílem diplomové práce bylo vytvořit a prakticky ověřit čtyři sady komplexních učebních úloh pro žáky druhého ročníku SŠ zaměřené na rozvoj přírodovědné gramotnosti a využívající téma biomimetiky. Východiskem pro tvorbu učebních úloh byla literární rešerše na téma biomimetiky, integrace předmětů, přírodovědné gramotnosti a učebních úloh. Biomimetika je multidisciplinární vědní obor, jehož podstatou je pozorování přírody a hledání inspirace v přírodě za účelem nalézt řešení problémů, se kterými se lidé v životě potýkají. Vzhledem k aktuálnosti, praktickému přesahu a interdisciplinární podstatě tohoto oboru je téma biomimetiky skvělým prostředníkem k aplikaci integrovaného výukového konceptu (např. konceptu STEM) do výuky či k rozvoji přírodovědné gramotnosti. V rámci práce byly vytvořeny komplexní učební úlohy obsahující vždy tři podúlohy, jejichž praktické ověření proběhlo ve třech třídách druhých ročníků SŠ. Odpovědi žáků na vytvořené úlohy i odpovědi z postojových dotazníků byly zpracovány pomocí smíšeného výzkumu. V rámci kvantitativního výzkumu byly použity statistické metody, konkr. aritmetický průměr, relativní četnost a úspěšnost. Pro kvalitativní výzkum byla zvolena metoda induktivní analýzy písemných dat získaných od respondentů. Práce zkoumala úspěšnost žáků v sadách i jednotlivých... Keywords: Integrace předmětů; PISA; přírodovědná gramotnost; STEM; učební úlohy; Integration of subjects; PISA; scientific literacy; STEM; learning tasks Available in a digital repository NRGL
Biomimetika a její zařazení do výuky na SŠ prostřednictvím učebních úloh

The main aim of this thesis was to create and practically test four sets of complex learning tasks intended for pupils in the second year of high school. The tasks are focused on the development of ...

Suldovská, Eva; Říhová, Dagmar; Pavlasová, Lenka
Univerzita Karlova, 2024

Práce s nadanými žáky v matematice
Pínová, Markéta; Ročák, Štěpán; Kaslová, Michaela
2024 - Czech
This thesis focuses on the didactics of mathematics in the context of teaching gifted pupils. In the thesis I describe in detail the course of individual teaching of mathematics of two pupils - one exceptionally gifted and the other accelerated in mathematics. This teaching process is captured and reflected upon through teaching protocols, with the structure of reflection based on selected didactic phenomena. Next, in the practical part, I discuss the case study of the two pupils, based on a semi-structured interview with the class teacher and my observation of individual teaching. The case study, based on my observation, is conceived through other significant didactic phenomena. In the theoretical part, I discuss the issue of gifted pupils and key aspects of this topic that provide a context for professional knowledge. This section also serves as a description of the background for the design of the tasks and the conception of the whole teaching. I also define important terms used in the practical part. The last part of the paper presents a set of tasks suitable for gifted pupils in their second year of primary school, which is offered for use by teachers of gifted pupils. KEYWORDS gifted pupil, didactics of mathematics, cognitive process, constructivist approach to teaching, individualized teaching Tato diplomová práce se zaměřuje na didaktiku matematiky v rámci výuky nadaných žáků. V práci podrobně popisuji průběh individuální výuky matematiky dvou žáků - jednoho mimořádně nadaného a druhého akcelerovaného v oblasti matematiky. Tento proces výuky je zachycen a reflektován prostřednictvím výukových protokolů, přičemž struktura reflexe vychází z vybraných didaktických jevů. Dále se v praktické části věnuji kazuistice obou žáků, která vychází z polostrukturovaného rozhovoru s třídní učitelkou a mého pozorování individuální výuky. Kazuistika, založená na mém pozorování, je pojatá skrze další významné didaktické jevy. V teoretické části se zabývám problematikou nadaných žáků a klíčovými aspekty tohoto tématu, které poskytují kontext odborného poznání. Tato část slouží také jako popis východisek pro tvorbu úloh a pojetí celé výuky. Dále definuji důležité pojmy používané v praktické části. Poslední část práce představuje soubor úloh vhodných pro nadané žáky 2. ročníku ZŠ, který je nabídnut k využití učitelům nadaných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA nadaný žák, didaktika matematiky, poznávací proces, konstruktivistický přístup k výuce, individualizovaná výuka Keywords: didaktika matematiky; nadaný žák; poznávací proces; konstruktivistický přístup k výuce; individualizovaná výuka; didactics of mathematics; gifted pupil; cognitive process; constructivist approach to teaching; individualized teaching Available in a digital repository NRGL
Práce s nadanými žáky v matematice

This thesis focuses on the didactics of mathematics in the context of teaching gifted pupils. In the thesis I describe in detail the course of individual teaching of mathematics of two pupils - one ...

Pínová, Markéta; Ročák, Štěpán; Kaslová, Michaela
Univerzita Karlova, 2024

Reflektovaná zkušenost mladých dospělých s vyrůstáním v křesťanské komunitě
Tlustá, Štěpánka; Beláňová, Andrea; Viktorová, Ida
2024 - Czech
This thesis explores the reflected experience of young adults growing up in a Christian community. It focuses primarily on the impact of Christian education and community on the adolescent, specifically on the formation of the individual. The goal of the research was to better understand the specific paradox that, although theory suggests that Christian community should be a source of support for the adolescent and should contribute to a healthy self-concept, adolescent often experience negative emotions such as feeling of anxiety, failure and inadequacy in the context of community. Theory was based on the concept of God's grandchildren and the research question asked whether, if so how specifically, this concept is reflected in the experiences of these adolescents. To obtain answers to this question, seven semi- structured interviews were conducted with young adults who had grown up in a Christian community. Thematic analysis enabled themes that more deeply revealed the specific experience of the respondents. The themes were compared with the characteristics of God's grandchildren and the concept proved to be a largely useful tool for understanding the complex impact of Christian education on the adolescent. The conclusions of the thesis call for sensitive approach and support of teenage believers... Tato práce zkoumá reflektovanou zkušenost mladých dospělých s vyrůstáním v křesťanské komunitě. Zaměřuje se především na vliv křesťanské výchovy a komunity na dospívajícího jedince, konkrétně na jeho formování a prožívání. Cílem výzkumu bylo lépe porozumět specifickému paradoxu, že ač by dle teorie měla být křesťanská komunita pro dospívajícího jedince zdrojem opory a měla by přispívat ke zdravému sebepojetí, dospívající často pociťují kontextu komunity negativní emoce jako jsou pocity úzkosti, selhání a nedostatečnosti. Bylo při tom vycházeno z konceptu Božích vnuků a výzkumná otázka se ptala, zda, popřípadě jak konkrétně, se tento koncept odráží v prožívání těchto dospívajících. K získání odpovědí na tuto otázku bylo realizováno sedm polostrukturovaných rozhovorů s mladými dospělými, kteří vyrůstali v křesťanské komunitě. Tematická analýza umožnila nalézt témata, která hlouběji odhalují specifickou zkušenost respondentů. Témata pak byla porovnávána se znaky Božích vnuků a ukázalo se, že koncept Božích vnuků je do značné míry užitečný nástroj pro pochopení komplexního vlivu křesťanské výchovy na dospívajícího jedince. Závěry práce vyzývají citlivému přístupu a podpoře dospívajících věřících ze strany rodičů i komunity při křesťanské výchově. KLÍČOVÁ SLOVA Křesťanská komunita, dospívající, Boží vnuci,... Keywords: Křesťanská komunita; dospívající; Boží vnuci; úzkostné pocity; Christian community; teenagers; God's grandchildren; anxious feelings Available in a digital repository NRGL
Reflektovaná zkušenost mladých dospělých s vyrůstáním v křesťanské komunitě

This thesis explores the reflected experience of young adults growing up in a Christian community. It focuses primarily on the impact of Christian education and community on the adolescent, ...

Tlustá, Štěpánka; Beláňová, Andrea; Viktorová, Ida
Univerzita Karlova, 2024

Didaktické využití animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu
Šplíchalová, Kristýna; Hlaváčová, Lucie; Vančata, Václav
2024 - Czech
The presented thesis is entitled "Didactic use of the animated series "Once Upon a Time" in the teaching of science" and deals with the possibilities of implementing the animated series "Once Upon a Time" in the teaching of science in primary schools and in the corresponding years of multi-year grammar schools. The aim of the thesis is to offer the possibility of using worksheets tailored to the popular animated series "Once Upon a Time" in the teaching of science in primary schools and at the lower level of multi-year grammar schools. In connection with this, to create worksheets for selected episodes of the said series, both in unresolved and resolved form. Then, by sending the worksheets to schools, to verify their usefulness. Semi-structured interviews (pilot research) and an online questionnaire survey were used as tools for gathering information and data in the practical part of the work. To collect data on the usability and quality of the worksheets tested in the classroom, evaluation sheets created separately for students and for teachers were used. With reference to the above research tools, the following findings of this thesis can be discussed. One of the first findings is that even in today's teaching, the series "Once Upon a Time" finds use among some teachers, despite the considerable... Předložená diplomová práce nese název "Didaktické využití animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu" a zabývá se možnostmi implementace zmíněného animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu na základních školách a v odpovídajících ročnících víceletých gymnázií. Cílem práce je nabídnout možnost využití pracovních listů vytvořených na míru populárnímu animovanému seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu na základní školách a na nižším stupni víceletých gymnázií. V návaznosti na to pracovní listy k vybraným dílům zmíněného seriálu vytvořit, a to v neřešené i řešené podobě. Dále pak skrze rozeslání pracovních listů do škol ověřit jejich využitelnost. Jako nástroje, pro získávání informací a dat, byly v praktické části práce použity polostrukturované rozhovory (pilotní výzkum) a on-line dotazníkové šetření. Pro sběr dat o využitelnosti a kvalitně vytvořených pracovních listů vyzkoušených ve výuce, byly použity evaluační archy vytvořené zvlášť pro žáky a zvlášť pro pedagogy. S odkazem na výše uvedené výzkumné nástroje lze hovořit o následujících zjištěních této diplomové práce. Jedním z prvních a zjištění je to, že i v dnešní výuce nachází seriál "Byl jednou jeden život" u části učitelů využití, a to i přes značnou konkurenci moderních zdrojů... Keywords: biologie člověka; "Byl jednou jeden život"; animace; video; pracovní listy; Human Biology; "Once Upon a Time Life"; Animations; Videos; Worksheets Available in a digital repository NRGL
Didaktické využití animovaného seriálu "Byl jednou jeden život" ve výuce přírodopisu

The presented thesis is entitled "Didactic use of the animated series "Once Upon a Time" in the teaching of science" and deals with the possibilities of implementing the animated series "Once Upon a ...

Šplíchalová, Kristýna; Hlaváčová, Lucie; Vančata, Václav
Univerzita Karlova, 2024

Streptofytní řasy se zaměřením na třídu Zygnematophyceae
Špička, Jan; Soldán, Zdeněk; Ráček, Jan
2024 - Czech
This bachelor's thesis deals with streptophyte algae, with special attention given to the class Zygnematophyceae. The thesis is written as a literature review, aiming to summarize existing knowledge about streptophyte algae, particularly focusing on the class Zygnematophyceae. Additionally, the thesis elucidates the phylogenetic relationships within this group, which historically have been challenging. The thesis primarily focuses on the description, ecology, and taxonomy of streptophyte lineages, emphasizing their significance in the study of terrestrialization, or the colonization of land. A significant part of this thesis is therefore to highlight the ecological and evolutionary role of streptophyte algae, especially in the context of their adaptation to terrestrial environments. An additional aim of the thesis is to address the issues associated with the group of algae, given their inconsistent definition. The thesis points out that algae do not form a monophyletic group, as they encompass various taxonomic lineages. This thesis can serve as a foundation for further research in the field of algology, thereby contributing to a better understanding and orientation in the process of terrestrialization. It also indicates the need for more phylogenetic studies to enhance understanding of the... Tato bakalářská práce se zabývá streptofytními řasami, přičemž zvláštní pozornost je věnována třídě Zygnematophyceae. Práce je pojata jako literární rešerše, která si klade za cíl shrnout současné poznatky o streptofytních řasách a zejména pak o třídě Zygnematophyceae. Dále práce uvádí na pravou míru fylogenetické vztahy uvnitř této skupiny, které se v historii jevily jako problematické. Práce se zaměřuje zejména na popis, ekologii a taxonomii streptofytních linií, zároveň je kladen důraz na význam těchto skupin při studiu tzv. terestrizace, tedy kolonizace souše. Významnou součástí této práce je poukázání na ekologickou a evoluční roli streptofytních řas, zejména v kontextu jejich adaptace na suchozemské prostředí. Vedlejším cílem práce je poukázat na problémy spojené s celou heterogenní a nejednotně definovanou skupinou řas. Práce upozorňuje na fakt, že řasy nejsou monofyletickou skupinou, jelikož zahrnují různé fylogenetické a taxonomické linie. Tato práce může sloužit jako základ pro další výzkum v oblasti algologie, a tudíž přispívat k lepšímu pochopení a orientaci v problematice procesu terestrizace. Také naznačuje potřebu více fylogenetických studií, které povedou k lepšímu pochopení evoluce streptofytní linie. Práce může sloužit také jako podklad pro další výstupy s podobným tématem,... Keywords: algologie; fylogeneze; literární rešerše; řasy; spájivé řasy; terestrizace; algology; phycology; algae; conjugating green algae; literary review; phylogeny; terestrization Available in a digital repository NRGL
Streptofytní řasy se zaměřením na třídu Zygnematophyceae

This bachelor's thesis deals with streptophyte algae, with special attention given to the class Zygnematophyceae. The thesis is written as a literature review, aiming to summarize existing knowledge ...

Špička, Jan; Soldán, Zdeněk; Ráček, Jan
Univerzita Karlova, 2024

Globální rozvojové vzdělávání u žáků na 1. stupni ZŠ
Mrázová, Anna; Stará, Jana; Martinovská, Klára
2024 - Czech
This thesis deals with global development education and how it is implemented in the education of students in the first grade of primary school. The aim of the theoretical part is to define global issues and globalization, as well as related basic concepts, principles, and goals of global development education. This part contains a description of the current status of global education and focuses on the application of global education to education generally. It introduces international and Czech organizations working in this field and describes related documents. The next part is devoted to individual cross- cutting themes, key competences and their characterisation. It focuses on their close links to global education. Emphasis is placed on the areas that are developed in students and on the actual benefits of integrating global education into education. The aim of the practical part is to design methodological worksheets that will help integrate global development education topics into the teaching of students in the first grade of primary school. These sheets include activities described in detail. The method sheets and the methods and strategies chosen in them are validated through action research. A self- reflection is carried out on the basis of practical experience, which will include... Tato diplomová práce se zabývá globálním rozvojovým vzděláváním a jejím implementováním do vzdělávání žáků na první stupni základní školy. Cílem teoretické části je definovat globální problémy a globalizaci, s tím související základní pojmy, principy a cíle globálního rozvojového vzdělávání. Tato část obsahuje popis současného postavení globální výchovy a věnuje se aplikaci globální výchovy do vzdělávání. Představuje mezinárodní a české organizace působící v této oblasti, popisuje dokumenty s ním související. Další část je věnována jednotlivým průřezovým tématům, klíčovým kompetencím a jejich charakterizaci. Zaměřuje se na jejich úzké vazby ke globální výchově. Důraz je kladen na oblasti, které jsou u žáků rozvíjeny a na samotné přínosy začlenění globální výchovy do vzdělávání. Cílem praktické části je navrhnout metodické listy, které budou napomáhat zapojení témat globálního rozvojového vzdělávání do výuky žáků na prvním stupni základní školy. Tyto listy obsahují detailně popsané aktivity. Metodické listy a v nich zvolené metody a strategie jsou ověřeny pomocí akčního výzkumu. Na základě zkušenosti z praxe je provedená autoreflexe, součástí které jsou uvedeny konkrétní návrhy na zlepšení metodických listů pro jejich budoucí využití. KLÍČOVÁ SLOVA globalizace, globální problémy, globální rozvojové... Keywords: globalizace; globální problémy; globální rozvojové vzdělávání; Národní strategie GRV; RVP ZV; průřezová témata; metodické listy; globalization; global issues; global development education; National strategy for global development education; framework curriculum for primary education; cross-cutting themes; methodological sheets Available in a digital repository NRGL
Globální rozvojové vzdělávání u žáků na 1. stupni ZŠ

This thesis deals with global development education and how it is implemented in the education of students in the first grade of primary school. The aim of the theoretical part is to define global ...

Mrázová, Anna; Stará, Jana; Martinovská, Klára
Univerzita Karlova, 2024

Ochrana zdraví a bezpečí v prostředí základní školy
Hýbler, Filip; Kovaříková, Miroslava; Marádová, Eva
2024 - Czech
The theoretical part of the thesis deals with the issue of health and safety in primary schools, prevention and statistics of accidents. The main topic is school accidents, safety risks and social safety. The theoretical part defines the basic concepts related to the issue, as well as valid legislation and recommendations. The practical part of this work is divided into two parts. The first section is a research of the available information obtained from the school archive, comparison with information databases from the Internet and methodological guidelines for ensuring the safety and health protection of children, pupils and students in schools and educational institutions established by the Ministry of Education, Youth and Sports. In the second section of the practical part of the pedagogical research, a qualitative method of data collection is used, namely interviews with teachers, their experiences with injuries, risks and social safety in schools related to their practice. In addition, a quantitative method of data collection is used, specifically the questionnaire method. In the questionnaire survey, the knowledge of the respondents, falling within the current legislation on the issues of safety in school, injury registration, safety literacy, is investigated. By analyzing the most common... Předložená diplomová práce řeší v teoretické části problematiku bezpečnosti a ochrany zdraví na základních školách, zabývá se prevencí a statistikou úrazů. Hlavním tématem je školní úrazovost, bezpečnostní rizika a sociální bezpečí. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, které s danou problematikou souvisejí, taktéž platná legislativa a doporučení. Praktická část této práce je rozdělena na dvě části. V prvním úseku je výzkum získaných dostupných informací z archívu školy, porovnání s informačními databázemi z internetu a metodickými pokyny k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. V druhém úseku praktické části pedagogického výzkumu je využito kvalitativní metody sběru dat, a to rozhovoru s pedagogy, jejich zkušenosti s úrazy, riziky a sociální bezpečností ve školách související s jejich praxí. Dále je využito kvantitativní metody sběru dat, konkrétně metodu dotazníku. V dotazníkovém šetření jsou zjišťovány znalosti respondentů, spadající do platné legislativy na problematiku bezpečí ve škole, evidence úrazů, bezpečnostní gramotnost. Analýzou nejčastějších úrazů ve školním prostředí. Získaná data jsou přehledně zpracována do tabulek pomocí deskriptivní statistiky a kruhových a... Keywords: zdraví; bezpečí; základní škola; health; safety; school; pupils Available in a digital repository NRGL
Ochrana zdraví a bezpečí v prostředí základní školy

The theoretical part of the thesis deals with the issue of health and safety in primary schools, prevention and statistics of accidents. The main topic is school accidents, safety risks and social ...

Hýbler, Filip; Kovaříková, Miroslava; Marádová, Eva
Univerzita Karlova, 2024

Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou totální endoprotézy kolenního kloubu
Svoboda, Roman; Sohrová, Jana; Žáková, Lenka
2024 - Czech
Title: Case study of physiotherapeutic care for a patient diagnosed with total knee arthroplasty. Aims: The aim of this bachelor thesis is the theoretical elaboration of osteoarthritis issues focusing on the knee joint and the indication for total knee arthroplasty, as well as the processing of a case study of physiotherapeutic care for a patient with this diagnosis and the evaluation of the therapy provided. Methods: The general part was elaborated through a review of theoretical foundations regarding osteoarthritis issues and the indication for total knee arthroplasty. Theoretical aspects covered in detail include the anatomy of the knee joint, definitions of osteoarthritis, its pathokinetic consequences for movement, clinical examination, osteoarthritis treatment, indications for total knee arthroplasty, as well as physiotherapeutic methods and procedures used for this diagnosis. The special part includes a case study of patient M.S. diagnosed with status post-implantation of total knee arthroplasty of the left knee joint. The case study emerged as a result of my bachelor internship at the Rehabilitation Hospital Beroun from January 15, 2024, to February 9, 2024. It comprises patient history, initial kinesiological analysis, therapy proposal, therapeutic sessions, and final kinesiological... Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou totální endoprotézy kolenního kloubu Cíle: Cílem této bakalářské práce je teoretické zpracování problematiky osteoartrózy se zaměřením na kolenní kloub a indikaci totální endoprotézy, ale i zpracování kazuistiky fyzioterapeutické péče o pacientku s touto diagnózou a zhodnocení provedené terapie. Metody: Obecná část byla zpracována formou rešerše teoretických podkladů k problematice osteoartrózy a indikaci totální endoprotézy. Teoreticky jsem zpracoval anatomii kolenního kloubu, definice osteoartrózy, její patokineziologické důsledky pro pohyb, klinické vyšetření, léčbu osteoartrózy, indikaci totální endoprotézy a fyzioterapeutické metody a postupy používané u této diagnózy. V rámci speciální části je vypracována kazuistika pacientky M. S. s diagnózou stav po implantaci totální endoprotézy levého kolenního kloubu. Kazuistika vznikla jako výstup z mé bakalářské praxe v Rehabilitační nemocnici Beroun od 15.1.2024 do 9.2.2024. Obsahuje anamnézu, vstupní kineziologický rozbor, návrh terapie, terapeutické jednotky a výstupní kineziologický rozbor se zhodnocením průběhu terapie. Výsledky: Během terapie u pacientky došlo ke zvětšení rozsahu pohybu operovaného kloubu, k relaxaci hypertonických svalů, uvolnění měkkých tkání v oblasti jizvy po... Keywords: totální endoprotéza; kolenní kloub; osteoartróza; kazuistika; fyzioterapie; total arthroplasty; knee joint; osteoarthritis; case study; physiotherapy Available in a digital repository NRGL
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou totální endoprotézy kolenního kloubu

Title: Case study of physiotherapeutic care for a patient diagnosed with total knee arthroplasty. Aims: The aim of this bachelor thesis is the theoretical elaboration of osteoarthritis issues focusing ...

Svoboda, Roman; Sohrová, Jana; Žáková, Lenka
Univerzita Karlova, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases