Number of found documents: 1043
Published from to

Enhancing Academic Integrity
Höklová, Veronika
2020 - English
Akademická integrita je téma, které se v poslední době začíná řešit čím dál častěji. Bylo provedeno nespočet výzkumů, ale tyto výzkumy pochází hlavně z anglicky mluvících zemí. Bakalářská práce je složena z literární rešerše a praktické části. Literární rešerše vysvětluje pojem akademická integrity a nejčastější formy se kterými se můžeme potkat a které jsou často porušovány. Dále popisuje, jaké změny by mohly přispět, aby byla akademická integrita více respektována. V praktické části jsem provedla výzkum mezi českými studenty. Údaje, které jsem díky dotazníku posbírala se týkají budování akademické integrity na českých vysokých školách. Celkem jsem sesbírala 250 výstupů. Díky dotazníku můžeme vidět, jak studenti vnímají pojem akademická integrita a co si o tomto tématu myslí. Dále jsem provedla polo strukturovaný dotazník s osmi akademickými pracovníky na Provozně ekonomické fakultě v Brně. Celková práce ukazuje, jak je akademická integrita chápána a vnímána. V poslední části je na základě výsledků zpracovaný současný stav a strategický návrh na budovaní akademické integrity. Academic Integrity is a serious topic that has been recently very much discussed. The most of the research that has been conducted comes mainly from English speaking countries. Literature research explains the notion of Academic Integrity and its forms that are most often violated. It also describes what changes can contribute to the fact that Academic Integrity is respected more. In the practical part I conducted a survey among Czech students for this research. The data I am describing in this thesis regard building Academic Integrity at Czech universities. I collected the total of 25O entries. Thanks to the questionnaire we can see how a student perceives the concept of Academic Integrity and what they have to say regarding this subject. In addition, we conducted a semi-structured questionnaire with eight academic staff members at the Faculty of Business Economics of Mendel University in Brno. This thesis shows us much more regarding the topic of Academic Integrity and how it is perceived. The last part analysed the current state at university and there is propose of a strategic plan for building Academic Integrity. Keywords: akademická integrita; čestný kód; etický kodex; hodnoty; podvádění; placené práce; plagiátorství; principy akademické integrity; studijní řád Available in digital repository of Mendel University.
Enhancing Academic Integrity

Akademická integrita je téma, které se v poslední době začíná řešit čím dál častěji. Bylo provedeno nespočet výzkumů, ale tyto výzkumy pochází hlavně z anglicky mluvících zemí. Bakalářská práce je ...

Höklová, Veronika
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Corporate Social Responsibility in the Ghanian Banking Industry
Yeboah, Dennis
2020 - English
Yeboah, D. Společenská odpovědnost podniků v ghanském bankovním průmyslu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita, 2020. Tato diplomová práce se zabývá novým konceptem, kterým je společenská odpovědnost firem v bankovním sektoru v Ghaně. V rozvojových zemích, z nichž Ghana není výjimkou, je koncept společenské odpovědnosti podniků stále ve fázi vývoje. Tato práce byla provedena se dvěma klíčovými specifickými cíli, kterými jsou: nejprve zhodnotit současnou situaci CSR vybraných bank, kterými jsou: Barclays Bank of Ghana a Raiffeisen Bank ČR, s cílem přezkoumat jejich iniciativy a projekty v oblasti CSR. Za druhé, posoudit model vykazování aktivit CSR metodikou GRI. Byly využity a analyzovány sekundární údaje ve formě zpráv CSR a informace získané z různých internetových stránek bank. Bylo zjištěno, že obě banky se zapojily do několika iniciativ, včetně vzdělávání, posílení postavení mládeže, podnikání a projektů v oblasti životního prostředí, což zajišťuje větší blahobyt lidí, společnosti a životního prostředí. Co se týče druhého cíle, bylo zjištěno, že banky předkládají komplexní zprávy, které zachytily většinu oblastí dle metodiky GRI. Lze z toho také usuzovat, že zprávy o CSR jsou již zpracovány lépe než ty, které byly prezentovány v letech před tímto průzkumem. Ve specifičtějším smyslu však společnost Barclays Bank Ghana Ltd nezahrnula; energie, emise, odpadní vody a odpady, podrobnosti o zaměstnanosti, odpovědnost za výrobky a služby, které byly významnou součástí metodiky GRI. Výsledkem je, že tato studie doporučuje revizi modelu reportingu, který používá Barclays Bank tak, aby byly zaznamenýny všechny indikátory GRI. Obě banky jsou navíc vybízeny k tomu, aby se zapojily do partnerství s jinými specializovanými organizacemi s cílem vytvořit vysoce kvalitní iniciativy, projekty a zprávy o CSR. Yeboah, D. Corporate Social Responsibility in the Ghanaian Banking Industry. Diploma Thesis. Brno: Mendel University, 2020. This diploma thesis topic refers to a new concept which is Corporate Social Responsibility in the Ghanaian banking industry. In developing countries of which Ghana is no exception, the CSR concept is still at the developing stage. This thesis was conducted with two key specific objectives, which are: first to assess the current CSR situation of selected banks which are: Barclays Bank of Ghana and Raiffeisen Bank of the Czech Republic, with the aim of reviewing their CSR initiatives and projects towards the society. Secondly, to assess the reporting model of CSR activities using GRI methodology. Secondary data in the form of CSR reports and information sourced from various websites of the banks were used and analyzed. It was found that both banks engaged in several initiatives including education, youth empowerment, entrepreneurship and environmental projects which ensures the greater welfare of the people, society and the environment. In respect of the second objective, it was found that banks present comprehensive reports which captured most of the GRI methodology which suggest that CSR reports look better now when compared to those presented in years before this review. However, in a more specific sense, Barclays Bank Ghana Ltd did not include; energy, emission, effluents and waste, details of employment, product and services responsibility which were a significant part of the GRI methodology. As a result, this study recommends a review of the reporting model used by Barclays Bank to capture most of not all the GRI indicators. Moreover, both banks are encouraged to engage in partnerships with other specialized organisations order to produce high-quality CSR initiatives, projects and reports. Keywords: Ghanský bankovní průmysl; podnikání; společenská odpovědnost podniků Available in digital repository of Mendel University.
Corporate Social Responsibility in the Ghanian Banking Industry

Yeboah, D. Společenská odpovědnost podniků v ghanském bankovním průmyslu. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita, 2020. Tato diplomová práce se zabývá novým konceptem, kterým je společenská ...

Yeboah, Dennis
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Predictability of yields of the main crops in Macedonia (FYROM)
Trajchevski, Hristijan
2020 - English
Cílem této práce je analyzovat předvídatelnost výnosu vybraných plodin na národní, regionální a katastrální úrovni v Severní Makedonii. Důraz je kladen na pšenici, kukuřici, tabák a víno, kvůli jejich významu pro ekonomiku země, a to jak pro vývoz, tak i pro národní využití. Konkretním cílem práce je zjistit, zda existují možnosti pro předpověď výnosu vybraných plodin s předstihem již na počátku růstové sezóny. Použité metody v této práci jsou model odhadu výnosu založený buď na lineární regresi pomocí jedné proměnné či model predikce výnosu založený na umělé inteligenci (ANN - artificial neural network), využívající různé kombinace meteorologických proměnných či data z dálkového průzkumu Země. Z dosažených výsledků lze konstatovat, že model založený na lineární regresi poskytuje přesnější odhady výnosu pšenice a kukuřice, než v případě vinné révy a tabáku. Avšak, tento model nelze spolehlivě aplikovat pro předpovědní potřeby s časovým předstihem, zatímco ANN je vhodnější, jelikož dokáže pracovat s nelineárními a velmi složitými vztahy. Z výsledků predikčního modelu výnosu lze usoudit, že model založený na ANN využívající meteorologická data vykazoval přesnější výsledky ve srovnání s modelem založeným na ANN využívajícím data z dálkového průzkumu Země. Obě tyto varianty modelu však poskytly velmi přesné předpovědi a potvrdily, že ANN je velmi silným nástrojem pro predikci výnosů a to is výrazným časovým předstihem před termínem sklizně. The objective of this thesis is to investigate yield predictability of the selected crops at national, regional and municipality level in Republic of North Macedonia. Emphasis is placed on wheat, maize, tobacco and grape, due to their significance for the economy of the country, both as exporting goods and for internal use. Specifically, the aim of the thesis is to investigate if there are possibilities for predicting the yield of the selected crops early in the season. The methods used in this thesis are yield estimation model based on linear regression using one variable and yield predicting model based on Artificial Neural Network (ANN) using meteorological data and remotely sensed data, individually. From the obtained results it is possible to conclude that the model based on linear regression indicates more accurate estimations for the yield of wheat and maize, than for the grape or tobacco. However, this model is not suitable for yield forecasting, whereas ANN is more suitable, because it manages to work with non-linear and very complex relationships. From the results of the yield predicting model it is possible to conclude that the model based on ANN using meteorological data showed more accurate results compared with the model based on ANN using remotely sensed data. Both of these model types generated highly accurate predictions, proving that ANN is powerful tool for yield prediction and forecast, even several months before the harvest. Keywords: Artificial Neural Network; dálkový průzkum Země; makedonské zemědělství; meteorologické proměnné; predikce výnosů; Macedonian agriculture; meteorological variables; remote sensing; yield prediction Available in digital repository of Mendel University.
Predictability of yields of the main crops in Macedonia (FYROM)

Cílem této práce je analyzovat předvídatelnost výnosu vybraných plodin na národní, regionální a katastrální úrovni v Severní Makedonii. Důraz je kladen na pšenici, kukuřici, tabák a víno, kvůli jejich ...

Trajchevski, Hristijan
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Quality testing of existing computer fonts
Hryshkavets, Darya
2020 - English
Tahle bakalářská práce se zabývá nástroji pro testování kvality fontů v prostředí Context. V první části jsou stručně popsány některé existující moduly dostupné v Contextu a jsou vybrány ty, které jsou vhodné na testování kvality fontu. V další části jsou tyto moduly podrobně zkoumané a důležité příkazy jsou zdokumentované. Byl také vytvořen modul, který obsahuje některé z těchto příkazů s vylepšením, a také nové. V poslední části byl vytvořen manuál, který popisuje funkcionalitu nově vytvořeného modulu s jeho příkazy. This thesis deals with tools for font analysis available in Context. In the first part, there are briefly described some existing modules available in Context and some of them are selected if they are suitable for font quality testing. In the next part these modules are analyzed in detail and the important commands are documented. There was also created a new module containing some of these commands which are improved and some new ones. In the last part, a manual documenting the new module and its commands was created. Keywords: ligatury; Context; fonty; kerning; kvalita; Lua; modul; Open Type; fonts; ligatures; module; quality Available in digital repository of Mendel University.
Quality testing of existing computer fonts

Tahle bakalářská práce se zabývá nástroji pro testování kvality fontů v prostředí Context. V první části jsou stručně popsány některé existující moduly dostupné v Contextu a jsou vybrány ty, které ...

Hryshkavets, Darya
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Growth assesment and management of Diospyros virginiana L. at the UFE ML Křtiny
Horák, Pavel
2020 - English
Cílem práce bylo zhodnotit různé předosevní přípravy osiva a možnost introdukce Tomelu viržinského (Diospyros virginiana L.) do lesních porostů v České republice. V první části jsou uvedené informace z různých zdrojů o druhu Diospyros virginiana společně s informacemi o zkusných plochách vytvořených během experimentu. V druhé části je popsána metodika a následně jsou uvedena konkrétní data získané testováním osiva, produkcí sazenic a založením zkusných ploch. Jako nejvhodnější metoda předosevní přípravy se ukázala tříměsíční stratifikace s klíčivostí 87 %, následovaná dvouměsíční s klíčivostí 68 %. Po měsíční stratifikaci vyklíčilo pouze 31 % semen. V lesní školce semenáčky dosáhly v prvním roce 2,71 mm tloušťky v kořenovém krčku a 19,71 cm výšku nadzemní části. a 7,15 mm v kořenovém krčku, respektive 56,31 cm výšku v druhém roce. Na zkusných plochách nebyl pozorován téměř žádný přírůst v prvém roce, ale v druhém roce průměrný přírůst dosáhl 12,91 cm v rozsahu od 1 do 45 cm. Výsledky jsou hlouběji rozebrány v kapitole Diskuze. The aim of the was to evaluate various seed pre-treatments and possibility of introduction of Common persimmon (Diospyros virginiana L.) to forest stands in Czech Republic. In first part, information from various sources about Diospyros virginiana, are listed together with information about PRP established during this experiment. In second part methodology of experiment in described and finally specific results of seed testing production of seedlings and establishing of PRP are shown. As most effective seed pre-treatment, 3 months of cold stratification with germination 87% has shown up followed by two months period with 68%. After one month of stratification germinated only 31%. In forest nursery seedlings achieved approximately 2,71 mm width at root neck and 19,71 cm in height during first year and 7,15 mm in root neck, respectively 56,31 cm in height in second year. At PRP almost no growth in first year was observed for most of individuals, but in second year after average growth in height achieved 12,91 cm with ranging from 1 to 45 cm. Results are deeper discussed in Discussion part. Keywords: Diospyros virginiana; introdukce tomelu; tomel viržinský; introduction of presimmon; persimmon Available in digital repository of Mendel University.
Growth assesment and management of Diospyros virginiana L. at the UFE ML Křtiny

Cílem práce bylo zhodnotit různé předosevní přípravy osiva a možnost introdukce Tomelu viržinského (Diospyros virginiana L.) do lesních porostů v České republice. V první části jsou uvedené informace ...

Horák, Pavel
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Personal brand management for increasing the loyalty of consumers towards product or service
Daminova, Alina
2019 - English
Tato bakalářská práce se zabývá hledáním vazby mezi personal brand management a loajalitou publika YouTube kanálů ke zboží a službám doporučovaných a propagovaných influencery. Hlavním cílem této práce bylo zjistit vztah mezi vlivem influencerů na chování spotřebitelů a zvýšením loajality ke zboží a službám a zjistit faktory, ovlivňující loajalitu. Pro dosažení cílů práce byla zvolena sekundární analýza dat, dotazníkové šetření uživatelů sociálních sítí, analýza demografických a geografických faktorů ovlivňujících loajalitu spotřebitelů. This bachelor thesis copes with the link between personal brand management and the loyalty of the audience of YouTube channels towards the products or services recommended and advertised by influencers. The main aim of the thesis was to establish relationship between influencers’ impact on consumer behaviour and increase in loyalty towards products or services and identify factors influencing it. It was reached based on secondary data analysis, questionnaire for social networks users, analysis of demographic and geographic factors affecting the loyalty of consumers. Keywords: brand; influencery; loajalita spotřebitelů; marketing; personal brand management Available in digital repository of Mendel University.
Personal brand management for increasing the loyalty of consumers towards product or service

Tato bakalářská práce se zabývá hledáním vazby mezi personal brand management a loajalitou publika YouTube kanálů ke zboží a službám doporučovaných a propagovaných influencery. Hlavním cílem této ...

Daminova, Alina
Mendelova univerzita v Brně, 2019

Youth Unemployment in Ghana: Causes, Consequences and Policies
Antwi, Nana Asantewaa
2019 - English
Tato práce se zaměřuje na současné nezaměstnanosti v Ghaně a porovnává nezaměstnanost mladých lidí a dalších faktorů v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v České republice. Tato studie hodnotí současnou politiku a její vliv vůči nezaměstnanosti mladých v Ghané. Data pro tuto studii byla stanovena v datovém listu Světové Banky, Ghanské statistické služby, Organizace pro národnost pro vzdělání, vědu a kulturu (UNESCO). Při pohledu na dosažené vzdělání bylo potvrzeno, že klíčovým faktorem je nezaměstnanost mladých lidí. Zlepšení situace s ohledem na to, zda je možné, aby se tyto informace uplatňovaly. Vláda by se měla zaměřit na podporu učebních oborů, které by mohly vést k vytváření nových pracovních míst. Pro doplnění snahu při řešení problému s nezaměstnaností mladých v Ghaně. This paper seeks to ascertain the current situation of unemployment in Ghana and to compare the situation of youth unemployment and other indicators in Ghana to other selected African countries; Nigeria, Togo, Burkina Faso and Ivory Coast. This study also assesses the current policy measures and their efficiency in addressing youth unemployment in Ghana. Data for this study was obtained from The World Bank, Ghana Statistical Service, United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO). Using education attainment, it was confirmed that skill mismatched is a contributory factor to unemployment amongst other things. To address the issue of youth unemployment, government must shift its focus on examination oriented educational system to critical thinking and problem-solving approach. Government should also promote vocational training and provide support and incentives to individuals who aim to establish their own businesses to employ others. This would complement the effort of government in addressing the issue of youth unemployment in Ghana. Keywords: Afrika; mládí; nezaměstnanost; pracovní trh; účast Available in digital repository of Mendel University.
Youth Unemployment in Ghana: Causes, Consequences and Policies

Tato práce se zaměřuje na současné nezaměstnanosti v Ghaně a porovnává nezaměstnanost mladých lidí a dalších faktorů v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v České republice. Tato studie ...

Antwi, Nana Asantewaa
Mendelova univerzita v Brně, 2019

Marketing strategy of an IT firm
Mouka, Jiří
2019 - English
Cílem této práce je vytvoření marketingové strategie pro firmu Notum Technologies. Tato mladá, rychle rostoucí firma z Brna potřebuje marketingový plán pro svůj další růst. Je provedena externí a interní analýza a spolu s hloubkovými rozhovory je evaluována pozice, výhody a nebezpečí této firmy. Na závěr je vypracován finanční plán, shrnující všechna doporučení The aim of this thesis is to create a marketing strategy for Notum Technologies. This company is a young company in Brno that is quickly growing and needs a plan for its marketing department. External and internal analyses are performed to-gether with an in-depth interview in order to assess the position, benefits, and threats. A financial plan is presented summarizing all the recommendations. Keywords: branding; IT společnost; marketing; marketingový plán; PEST analýza; sociální média; SWOT analýza Available in digital repository of Mendel University.
Marketing strategy of an IT firm

Cílem této práce je vytvoření marketingové strategie pro firmu Notum Technologies. Tato mladá, rychle rostoucí firma z Brna potřebuje marketingový plán pro svůj další růst. Je provedena externí a ...

Mouka, Jiří
Mendelova univerzita v Brně, 2019

Marketing communication strategy proposal of the non-profit organisation
Zelenská, Lucia
2019 - English
Účelem bakalářské práce je sestavení komunikační strategie pro občanské sdružení Zelená pre krajší svet. V první části práce jsou vymezeny teoretické poznatky týkající se marketingu a marketingové komunikace. Dále identifikuje pozici neziskových organizací na trhu, jejich charakteristiku a funkce. Druhá část práce vychází z analýzy primárních a sekundárních dat, kde primární data byla shromážděna pomocí vlastního marketingového výzkumu a formou dotazníkového šetření. Tato část práce je věnována představení vybrané organizace, jejich služeb a dosavadních aktivit s podrobným rozborem jejich mikroprostřdí a makroprostředí, na základě kterého je sestavena strategie podniku. Ta je dále podpořena a doplněna výsledkami marketingového průzumu. Na základě výsledků je navržen nový marketingový mix organizace a nová komunikační strategie ve formě komunikační kampaně. The purpose of the bachelor thesis is to compile a communication strategy for the civic association Zelená pro kraší svět. The first part of the thesis defines theoretical know-ledge concerning marketing and marketing communication. Besides that, the position of non-profit organizations in the market, their characteristics and functions are defined. The second part of the thesis is based on the analysis of primary and secondary data, where the primary data were collected by own marketing research in the form of a que-stionnaire survey. This part of the thesis is devoted to the presentation of the selected organisation, its services and current activities with a detailed analysis of its external and internal environment on the basis of which the marketing strategy is compiled. This is further supported and complemented by the results of own marketing research. Based on the results, a new marketing mix of the organization and a new communication stra-tegy in the form of a communication campaign is proposed. Keywords: analýza; komunikační kampaň; marketingová komunikace; marketingový mix; nezisková organizace; strategie Available in digital repository of Mendel University.
Marketing communication strategy proposal of the non-profit organisation

Účelem bakalářské práce je sestavení komunikační strategie pro občanské sdružení Zelená pre krajší svet. V první části práce jsou vymezeny teoretické poznatky týkající se marketingu a marketingové ...

Zelenská, Lucia
Mendelova univerzita v Brně, 2019

Recommendations for marketing of Azerbaijani wine in Azerbaijan
Ahmadova, Laman
2019 - English
Hlavním cílem této práce je definovat doporučení pro azerbajdžánský trh s vínem. Primární údaje byly shromážděny prostřednictvím on-line dotazníkového šetření v Ázerbájdžánu (n = 279), hloubkových rozhovorů (n = 5) a vlastní zkušenosti autorky. Kvantitativní data byla zpracována ve statistickém softwaru IBM SPSS. Výsledky ukazují efektivitu státních programů na rozvoj produkce vína a zvýšení odbytu azerbajdžánských vín. The main objective of this thesis is to define recommendations for Azerbaija-ni wine market. The primary data was collected via online questionnaire survey in Azerbaijan (n = 279), in-depth interviews (n = 5) and author’s own experience. Quantitative data were processed in IBM SPSS statistics software. The results show the effectiveness of state programs on the development of wine production and increasing of consumption of Azerbaijani wines. Keywords: Ázerbájdžán; marketing vína; marketingový výzkum; preference spotřebitelů; víno Available in digital repository of Mendel University.
Recommendations for marketing of Azerbaijani wine in Azerbaijan

Hlavním cílem této práce je definovat doporučení pro azerbajdžánský trh s vínem. Primární údaje byly shromážděny prostřednictvím on-line dotazníkového šetření v Ázerbájdžánu (n = 279), hloubkových ...

Ahmadova, Laman
Mendelova univerzita v Brně, 2019

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases