Number of found documents: 45460
Published from to

Teorie silového působení proudící vody na plavidla s využitím metod fyzikálního a matematického modelování
Fošumpaur Pavel; Tomáš Kašpar; Možiešik Ľudovít
2021 -
Práce se zabývá teorií silového namáhání plavidel vlivem proudící vody v plavebních komorách při přímém plnění plavebních komor středních spádů. Na dvou fyzikálních modelech byly analyzovány a optimalizovány různé varianty přímého plnění plavebních komor s ohledem na konstrukční a bezpečnostní meze silového namáhání. Pomocí výsledů z fyzikálních modelů byly verifikovány 1D a 3D matematické modely a byla analyzována a kriticky zhodnocena jejich vhodnost pro kvantifikaci různých typů silového namáhání plavidel. 3D matematické modelování bylo využito k optimalizaci tlumení kinetické energie pod segmentovými vraty a minimalizaci podélné síly působící na plavidla. 1D matematického modelování bylo využito k rozboru vlivu jednotlivých parametrů plavebních komor, plavidel a provozních režimů na silové namáhání plavidel pomocí parametrické studie. 1D a fyzikální modelování dále sloužilo k teoretickému rozboru průběhu silového namáhání plavidel při přímém plnění plavebních komor.This work deals with the theory of forces of vessels due to flow water in locks during direct filling of locks of medium heads. Two physical models were used to analyse and optimize the variants of direct filling of the locks with respect to the design and safety limits of the hawser force criteria. The 1D and 3D models were verified using results on physical models. The suitability of the mathematical models for quantifying different types of hawser force was analysed and evaluated. The 3D models were used to optimise the energy dissipation under the upper radial gates and minimise the hawser forces. The parametric study made it possible to quantify the influence and sensitivity of individual parameters of the lock chamber, and the ship, on the resulting longitudinal forces to be quantified using the 1D model. The 1D and physical models were also used to theoretically analyse the hawser force effects on the vessels during direct filling of the locks. Keywords: Přímé plnění plavební komory; silové namáhání; fyzikální modelování; matematické modelování; Direct filling of the lock; hawser force; physical modelling; mathematical modelling Available in digital repository of ČVUT.
Teorie silového působení proudící vody na plavidla s využitím metod fyzikálního a matematického modelování

Práce se zabývá teorií silového namáhání plavidel vlivem proudící vody v plavebních komorách při přímém plnění plavebních komor středních spádů. Na dvou fyzikálních modelech byly analyzovány a ...

Fošumpaur Pavel; Tomáš Kašpar; Možiešik Ľudovít
České vysoké učení technické v Praze, 2021

Inovace technologie loupání a metodika loupatelnosti semen olejnin
Herák David; Jan Hoidekr; Kumhála František
2021 -
Tato disertační práce se zabývá problematikou loupání slunečnicových semen pomocí impaktních loupacích strojů. V rámci disertační práce jsou provedeny dvě experimentální měření zabývající se vlivem orientace zatížení na proces porušení slupky. Na základě naměřených dat jsou sestaveny deformační modely semen pro jednotlivé směry zatížení a energetické modely pro predikci porušení slupky. V disertační práci je rovněž provedena detailní analýza kinematických charakteristik pohybu semene uvnitř loupacího stroje během procesu loupání a syntézou s poznatky získanými z experimentálních měření je nalezena cesta aplikace těchto poznatků do prostředí vývoje konstrukcí impaktních loupacích strojů, což je podpořeno návrhem inovativního konstrukčního řešení. V rámci této práce je rovněž definována veličina loupatelnosti popisující kvalitu vyloupání semen olejnin a je navržena metodika jejího vyhodnocení.This dissertation thesis deals with the issue of hulling sunflower seeds using impact hulling machines. As part of the dissertation, two experimental measurements are performed dealing with the influence of load orientation on the hull rupture. Based on the measured data, deformation models of seeds for individual directions of loading and energy models for the prediction of hull rupture are compiled. The dissertation also performs a detailed analysis of the kinematic characteristics of the seed movement inside the hulling machine during the hulling process. By synthesis with the knowledge gained from experimental measurements is found a way to apply this knowledge to the development of impact hulling machines, which is supported by innovative construction design solution. Within this work, the quantity of hullability is defined, describing the quality of oilseed hulling, and a methodology for its evaluation is proposed. Keywords: semena olejnin; technologie loupání; deformační model; experimentální měření; vysokorychlostní kamera; impaktní loupání; loupatelnost; návrh metodiky; hodnocení vysokorychlostní kamera; impaktní loupání; loupatelnost; návrh metodiky; hodnocení kvality; kinematické charakteristiky; inovativní návrh; oilseeds; hulling technology; deformation model; experimental measurement; high speed camera; impact hulling; hullability; methodology proposal; quality assessment; kinematic characteristics; innovative design Available in digital repository of ČVUT.
Inovace technologie loupání a metodika loupatelnosti semen olejnin

Tato disertační práce se zabývá problematikou loupání slunečnicových semen pomocí impaktních loupacích strojů. V rámci disertační práce jsou provedeny dvě experimentální měření zabývající se vlivem ...

Herák David; Jan Hoidekr; Kumhála František
České vysoké učení technické v Praze, 2021

HVFAC – betony s vysokým podílem popílku pro stavební praxi
Šimůnek Ivo; Stanislav Řeháček; Huňka Petr
2021 -
Zkratku HVFAC tedy High Volume Fly Ash Concrete – beton s vysokým obsahem popílku použil pravděpodobně jako první prof. Malhotra koncem osmdesátých let 20. století v USA. Beton označený jako HVFAC se vyznačuje relativně malým vodním součinitelem a zpravidla minimálně 50% náhradou cementu popílkem zatříděným dle ASTM do třídy F. U těchto betonů je díky použití superplastifikátorů zpracovatelnost sednutím kužele na úrovni 150-200 mm. V situacích, kdy nejsou požadovány vysoké pevnosti v tlaku a vyšší zpracovatelnost, lze do jisté míry použití přísad zlepšujících konzistenci omezit.The abbreviation HVFAC is therefore High Volume Fly Ash Concrete - concrete with a high content of fly ash was probably used as the first by prof. Malhotra in the late 1980s in the USA. Concrete marked as HVFAC is characterized by a relatively low water coefficient and usually at least 50% replacement of cement with fly ash classified according to ASTM in class F. In these concretes, thanks to the use of superplasticizers, the workability can be settled by cone at 150-200 mm. In situations where high compressive strengths and higher processability are not required, the use of consistency improvers can be reduced to some extent. Keywords: Beton; popílek; HVFAC; příměs a přísada; Concrete; fly ash; HVFAC; admixture and additive Available in digital repository of ČVUT.
HVFAC – betony s vysokým podílem popílku pro stavební praxi

Zkratku HVFAC tedy High Volume Fly Ash Concrete – beton s vysokým obsahem popílku použil pravděpodobně jako první prof. Malhotra koncem osmdesátých let 20. století v USA. Beton označený jako HVFAC se ...

Šimůnek Ivo; Stanislav Řeháček; Huňka Petr
České vysoké učení technické v Praze, 2021

Tepelně vlhkostní procesy v ostění oken historických objektů
Balík Lukáš; Lucie Kudrnáčová; Burgetová Eva
2021 -
Stavební konstrukce ostění okna je stavební prvek, který se nachází na každém objektu.One of the basic building structures is the window reveal which was changed during the centuries. Due to this fact exists many types of window reveal. This work is focused on the critical conditions based on the hygrothermal processes of the surface of the window reveal The long term monitoring of the building structures (in situ) observe mainly critical conditions to grow up molds and condensation of the water vapor. To extend and confirm observed long terms results few short-term measuring were done. The last part of the work direct at the modeling of the window reveals structure by 2D software. The different structures of the window revels were modeled with the variable of interior and exterior conditions. The results of the simulation are in accordance with the experimental results and approve, that window surface reveal of the simple window are more often in the critical conditions to grow up molds and condensation of the water vapor in comparison with the window reveal of a double window. Keywords: Ostění okna; tepelně vlhkostní procesy; dvojité okno; jednoduché okno; kritické podmínky; Window reveal; hygrothermal processes; double window; simple window; critical conditions; critical surface temperature Available in digital repository of ČVUT.
Tepelně vlhkostní procesy v ostění oken historických objektů

Stavební konstrukce ostění okna je stavební prvek, který se nachází na každém objektu.One of the basic building structures is the window reveal which was changed during the centuries. Due to this fact ...

Balík Lukáš; Lucie Kudrnáčová; Burgetová Eva
České vysoké učení technické v Praze, 2021

EXPERIMENTÁLNÍ ANALÝZA SOUDRŽNOSTI UHPC A VÝZTUŽE
Kolísko Jiří; David Čítek; Pukl Radomír
2021 -
Materiál UHPC (Ultra - High Performance Concrete) se v aktuální době stává stále více využívaným moderním materiálem. Tento jemnozrnný cementový kompozit vyznačující se vynikající trvanlivostí a významně lepšími materiálovými charakteristikami oproti běžnému betonu umožňuje nejen inovaci z hlediska jeho využití pro konstrukce náročných architektonických tvarů, tenkostěnných konstrukcí či například subtilních předpjatých mostních nosníků, ale s jeho využitím je možné významně optimalizovat namáhané konstrukční detaily. Jedním z takto exponovaných konstrukčních detailů vyžadujících trvanlivost a vysoké pevnosti jsou spoje prefabrikovaných částí konstrukcí a spřažení. Aby bylo možné spolehlivě navrhovat a využívat takto náročné detaily je nutné popsat chování materiálu z hlediska veškerých materiálových parametrů a zejména soudržnosti matrice UHPC s výztuží a zhodnotit vliv zvýšeného smykového napětí ve vztahu k možné rozměrové optimalizaci spoje.UHPC (Ultra High Performance Concrete) material is currently becoming an increasingly used modern material. This fine-grained cement composite is characterized by excellent durability and significantly better strength characteristics compared to common concrete. Not only it provides innovation in using it for demanding architectural shapes structures, thin-walled structures or prestressed bridge girders, but its use can significantly optimize stressed structural details. One of these exposed structural details requiring durability and high strength are the joints of prefabricated parts of structures and couplings. In order to reliably design and use such demanding details, it is necessary to describe the behavior of the material in terms of its bond with reinforcement and evaluate the effect of the increased shear stress in relation to the optimization of the joint. Keywords: UHPC; soudržnost; smykové napětí; předpínací výztuž; betonářská výztuž; spoj; spřažení; UHPC; bond; shear stress; prestressing reinforcement; concrete reinforcement; joint; connection Available in digital repository of ČVUT.
EXPERIMENTÁLNÍ ANALÝZA SOUDRŽNOSTI UHPC A VÝZTUŽE

Materiál UHPC (Ultra - High Performance Concrete) se v aktuální době stává stále více využívaným moderním materiálem. Tento jemnozrnný cementový kompozit vyznačující se vynikající trvanlivostí a ...

Kolísko Jiří; David Čítek; Pukl Radomír
České vysoké učení technické v Praze, 2021

Analýza složení nepálené hlíny zkouškou methylenovou modří a korelace s výslednými vlastnostmi dusané hlíny
Padevět Pavel; Tereza Plaček Otcovská; Slížková Zuzana
2021 -
Předložená disertační práce je výstupem řady experimentálních měření zaměřených na schopnost jílů adsorbovat barvivo methylenové modři a na pevnostní charakteristiky dusané nepálené hlíny tyto jíly obsahující. Základem všech provedených experimentů byl materiál obsahující alespoň jeden ze tří základních jílových minerálů (montmorillonit, kaolinit, illit). V případě měření adsorpčních schopností bylo stanoveno, jaké maximální množství barviva methylenové modři je schopen daný druh jílu adsorbovat, a jak adsorpce barviva probíhá v čase. Ze získaných dat byl pro každý zkoumaný jíl stanoven čas, který je nutný k adsorpci maximálního množství barviva methylenové modři. Za použití testu methylenovou modří je na základě znalosti adsorpčních charakteristik jednotlivých jílů navržen postup analýzy složení neznámé hliněné směsi. Pevnostní charakteristiky byly testovány na zkušebních tělesech z dusané hlíny. K výrobě hliněné směsi byly použity stejné jíly jako pro test methylenovou modří. Měřena byla tlaková pevnost a pevnost v tahu za ohybu. Cílem bylo stanovit závislost mezi dosaženými pevnostmi a složením hliněné směsi. Byl sledován vztah mezi pevností a druhem použitého jílu, množstvím použitého jílu a množstvím záměsové vody. Poslední část práce je věnována korelaci mezi množstvím adsorbovaného barviva methylenové modři jednotlivými jíly a pevnostmi dusané hlíny obsahující tyto jíly.This thesis arose as a result of an array of measuring experiments focused on an ability of clay to adsorb Methylene Blue dye and strength characteristics of rammed earth composed of those clays. The basic common element of all experiments was at least one of the elementary clay minerals (montmorillonite, kaolinite, illite). In case of adsorption ability measurements, it was determined what is the maximum ability of a given clay to adsorb the Methylene Blue dye and what is its time behaviour. From the acquired measurement data it was set the maximum adsorbed amount of the Methylene Blue dye for each clay. With the aid of the Methylene Blue test and clay adsorption characteristics knowledge it was proposed a method for an analysis of an unknown clay composition. The strength characteristics were analysed on test bodies from a rammed earth. The same clay as it was used for the Methylene Blue tests was used for test bodies analysis. The compressive strength and tensile bending strength were measured. The goal was to constitute an influence of earth mixture composition upon strength characteristics. The relation between the strength characteristics and the used clay, the amount of the clay, and the amount of mixed water was watched. The last chapter of the thesis deals with a correlation between the amount of Methylene Blue dye adsorbed by individual clays and the strength properties of earths composed of these clays. Keywords: jíl; dusaná hlína; methylenová modř; analýza složení; tlaková pevnost; pevnost v tahu za ohybu; clay; rammed earth; methylene blue; composition analysis; compressive strength Available in digital repository of ČVUT.
Analýza složení nepálené hlíny zkouškou methylenovou modří a korelace s výslednými vlastnostmi dusané hlíny

Předložená disertační práce je výstupem řady experimentálních měření zaměřených na schopnost jílů adsorbovat barvivo methylenové modři a na pevnostní charakteristiky dusané nepálené hlíny tyto jíly ...

Padevět Pavel; Tereza Plaček Otcovská; Slížková Zuzana
České vysoké učení technické v Praze, 2021

Identifikace a sledování aktuální míry únavy řídících letového provozu
Tichý Tomáš; Petr Kouba; Vlkovský Martin
2021 -
Disertační práce se zabývá popisem výzkumu, návrhu a ověření metody pro zjišťování aktuální úrovně únavy řídících letového provozu s využitím moderních technologií, které by přispěly ke zvýšení bezpečnosti letecké dopravy. Práce popisuje kontext a motivace k řešení této problematiky a popisuje jednotlivé cíle a metody jejich dosažení. Dále také popisuje současný stav zkoumané problematiky, doposud dosažené výsledky i související projekty, které se danou oblastí zabývají. Při zpracování byla použita česká i zahraniční literatura, konzultace s odborníky a poznatky z dosavadní činnosti. Praktická část disertační práce se zabývá návrhem metodiky pro indentifikaci a sledování aktuální úrovně únavy operátorů v dopravě se zaměřením na řídící letového provozu, v jejichž prostředí není většina vědeckých metod detekce únavy použitelná kvůli významnému narušení běžného komfortu. Výzkum se proto zaměřuje na metodu hlasové analýzy, která nenarušuje standardní provoz, ale která však dosud nebyla dostatečně vědecky ověřena. Realizovaný výzkum využívá vědecky ověřenou metodu EEG a další podpůrné metody k validaci metody hlasové analýzy s cílem jejího využití pro účely identifikace a měření aktuální úrovně únavy operátorů v dopravě, konkrétně v prostředí řízení letového provozu, avšak s potenciálem pro použití ve všech druzích dopravy, kde se běžně využívá hlasové komunikace.The thesis deals with the description of the research, design and verification of a method for determining the current level of fatique of air traffic controllers using modern technologies that would contribute to improve safety of air traffic. The thesis describes the context and motivation to solve this problem and describes the individual goals and methods of achieving them. It also describes the current state of the researched issues, the results achieved so far and related projects that deal with the area. Czech and foreign litereature, consultations with experts and knowledge from previous activities were used in the processing. The practical part of the thesis deals with the design of a methodology for identifying and monitoring the level of fatigue of operators in transport with a focus on air traffic controllers. Many scientific methods of fatigue detection are not applicable in the enviroment of transport operator due to a significant disruption to the normal comfort of operators. The research therefore focuses on the method of voice analysis, which does not disrupt standard operation, but which has not yet been sufficiently scientifically verified. The described project uses a scientifically validated EEG method and other supporting methods to validate the voice analysis method in order to use it for identification and measuring the current fatigue level of operator, specifically in air traffic control, but with potential use in all modes of transport, where voice communication is commonly used. Keywords: únava; řízení rizik spojených s únavou; riziko; operátor; doprava; bezpečnost; řízení letového provozu; hlasová analýza; EEG; fatigue; fatigue risk management; risk; operator; transport; safety; air traffic control; voice analysis; EEG Available in digital repository of ČVUT.
Identifikace a sledování aktuální míry únavy řídících letového provozu

Disertační práce se zabývá popisem výzkumu, návrhu a ověření metody pro zjišťování aktuální úrovně únavy řídících letového provozu s využitím moderních technologií, které by přispěly ke zvýšení ...

Tichý Tomáš; Petr Kouba; Vlkovský Martin
České vysoké učení technické v Praze, 2021

Symbolická regrese pro posilováné učení ve spojitých prostorech
Štěpánková Olga; Eduard Alibekov; Lažanský Jiří
2021 -
Algoritmy posilovaného učení (RL) umí optimálně řešit problémy dynamického rozhodování a řízení např. v technických disciplínách, ekonomice, medicíně a umělé inteligenci. Ani nejnovější metody RL ale dosud nepřekročily hranici mezi malými prostory diskrétních stavů a spojitými prostory. K reprezentaci užitkové funkce a řídící strategie využívají tyto algoritmy numerické funkční aproximátory, např. ve formě RBF funkcí nebo neuronových sítí. I když numerické aproximátory jsou dobře prostudovanou oblastí, výběr vhodného aproximátoru a jeho architektury je velmi obtížným krokem, který vyžaduje ladění metodou pokus-omyl. Navíc, numerické aproximátory díky své structuře skoro vždy obsahují tzv. artefakty, které mohou uškodit kvalitě řízení kontrolovaného systému.Reinforcement Learning (RL) algorithms can optimally solve dynamic decision and control problems in engineering, economics, medicine, artificial intelligence, and other disciplines. However, state-of-the-art RL methods still have not solved the transition from a small set of discrete states to fully continuous spaces. They have to rely on numerical function approximators, such as radial basis functions or neural networks, to represent the value function or policy mappings. While these numerical approximators are well-developed, the choice of a suitable architecture is a difficult step that requires significant trial-and-error tuning. Moreover, numerical approximators frequently exhibit uncontrollable surface artifacts that damage the overall performance of the controlled system. Keywords: posilované učení; optimální řízení; approximace funkcí; evoluční optimalizace; symbolická regrese; autonomní systémy; reinforcement learning; optimal control; function approximation; evolutionary optimization; symbolic regression; robotics; autonomous systems Available in digital repository of ČVUT.
Symbolická regrese pro posilováné učení ve spojitých prostorech

Algoritmy posilovaného učení (RL) umí optimálně řešit problémy dynamického rozhodování a řízení např. v technických disciplínách, ekonomice, medicíně a umělé inteligenci. Ani nejnovější metody RL ale ...

Štěpánková Olga; Eduard Alibekov; Lažanský Jiří
České vysoké učení technické v Praze, 2021

Integrace krizového řízení do modelu řízení dopravy ve vytipované oblasti
Tichý Tomáš; Jiří Růžička; Růžička Miroslav
2021 -
Disertační práce Integrace krizového řízení do modelu řízení dopravy ve vytipované oblasti rozvijí myšlenku možnosti implementace krizového řízení dopravní oblasti prostřednictvím stávajících světelných signalizačních zařízení. V rešeršní části práce jsou shrnuty aktuální pozvnatky z oblasti řízení dopravy ve městě se zaměřením na hledání možnosti implementace krizového řízení v českých legislativních podmínkách. Následně práce navrhuje obecný metodický postup pro zavádění systémů krizového řízení pro městské oblasti s využitím stávajících SSZ a rozšířením jejich funkcionalit. Kromě zmíněného metodického postupu je rovněž navržena metodika hodnocení systému krizového řízení. Na vybrané vytipované oblasti, u níž autor disponuje bází znalostí a zkušeností, i dostatkem dopravně inženýrských dat, je modelově ověřena reálná využitelnost navrženého metodického postupu a dále dochází k vyhodnocení přínosů, ale i potenciálních úskalí reálného zavádění systému krizového řízení s využitím SSZ v českých podmínkách.This dissertation thesis Integration of crisis management into the traffic control model in the selected area develops the idea of implementation of crisis management of the traffic area by means of existing light signaling devices. The research part summarizes current knowledge from the field of traffic management in the city with a focus on finding possibilitites of crisis management implementation in the Czech legislative conditions. Subsequently, the thesis proposes a general methodical procedure for the implementation of crisis management systems for urban areas using existing traffic lights and extending the functionalities. In addition to the mentioned methodological procedure, a methodology for the evaluation of the crisis management system is also proposed. In selected areas where the author has a knowledge and experience base as well as sufficient traffic-engineering data, the real usability of the proposed methodical procedure is modeled and the benefits as well as potential pitfalls of reals implementation of the crisis management system using traffic lights in the Czech Republic are evaluated. Keywords: krizové řízení oblasti; řízení dopravního uzlu; světelné signalizační zařízení; dopravní model; integrace krizového řízení; dopravní simulace; crisis area management; traffic intersection management; traffic signaling; traffic model; crisis management integration; traffic simulation Available in digital repository of ČVUT.
Integrace krizového řízení do modelu řízení dopravy ve vytipované oblasti

Disertační práce Integrace krizového řízení do modelu řízení dopravy ve vytipované oblasti rozvijí myšlenku možnosti implementace krizového řízení dopravní oblasti prostřednictvím stávajících ...

Tichý Tomáš; Jiří Růžička; Růžička Miroslav
České vysoké učení technické v Praze, 2021

Stabilita jednostranně opláštěných stěnových panelů pro dřevostavby
Dolejš Jakub; Jiří Celler; Straka Bohumil
2021 -
Tématem disertační práce jsou jednostranně opláštěné stěnové panely pro dřevostavby, ve kterých je nosný sloupek tvořen dřevěným lepeným kompozitním prvkem s průřezem ve tvaru I. Navrhování stěnových panelů s výztuhami s průřezem ve tvaru I a oboustranným opláštěním zpravidla vychází z výsledků zkoušek, popř. ze zjednodušeného analytického výpočtu. V případě jednostranně opláštěných panelů ale nejsou mechanismus chování ani způsob porušení stále dostatečně prozkoumány. Práce nejprve popisuje konstrukční řešení a návrh lehkého dřevěného skeletu, dále se zabývá nosnými prvky s průřezem ve tvaru I, jejich využitím, jednotlivými komponentami včetně variant materiálového provedení a způsobů spojování. Hlavním cílem disertační práce je popsat chování výše zmíněného systému a vytvořit jednoduchý a přitom spolehlivý analytický model pro určení únosnosti výseku stěnového panelu s využitím experimentální a numerické analýzy. Předpokládá se, že výsledky práce bude možné využít pro efektivnější využití subtilních sloupkových systémů dřevostaveb.The subject of this work is wall panels with one-sided board sheathing for timber structures. The reinforcement of the panel is provided using glued timber composite I-shaped element. The design of the wall panels with I-shaped cross-section stiffeners and double-sided sheathing is based on test results and simplified analytical calculation. For the design of wall panels with I-shaped cross-section stiffener rib and one-sided board sheathing, a reliable procedure for determining the buckling load-bearing capacity has not been described so far. The work describes the light timber frames, its basic types and structural elements of the system, the method of anchoring and reinforcement. It also describes the supporting elements with an I-shaped cross-section, their use, individual components, including variants of material design and methods of connection. The main aim of this work is to describe the behaviour of the above-mentioned system, using experimental and numerical analysis. It is assumed that the conclusions of this work can be used for more effective material use subtle light timber frames. Keywords: Dřevěné konstrukce; stěnový panel; I-sloupek; jednostranné opláštění; stabilita; materiálové zkoušky; OSB deska; dřevo; analytický model; experimenty; numerický model; Timber structures; wall panel; I-stud; one-sided board sheathing; stability; material tests; OSB board; wood; analytical model; experiments; numerical model Available in digital repository of ČVUT.
Stabilita jednostranně opláštěných stěnových panelů pro dřevostavby

Tématem disertační práce jsou jednostranně opláštěné stěnové panely pro dřevostavby, ve kterých je nosný sloupek tvořen dřevěným lepeným kompozitním prvkem s průřezem ve tvaru I. Navrhování stěnových ...

Dolejš Jakub; Jiří Celler; Straka Bohumil
České vysoké učení technické v Praze, 2021

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases