Počet nalezených dokumentů: 41791
Publikováno od do

Nápadník pohybových chvilek pomocí hudby
ŠTANGLOVÁ, Aneta
2024 - český
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu dětí v mateřské škole propojeného hudbou. Jak je pohyb pro děti předškolního věku důležitý. Nápadník pohybových chvilek propojených hudbou může pomoci učitelům a učitelkám motivovat děti k pohybu a zájmu o hudbu v mateřské škole a poradit, jak zábavnou formou pohyb a hudbu realizovat. V teoretické části jsem se zaměřila na oblasti pohybové a hudební teorie v předškolní pedagogice, na význam pohybu pro děti předškolního věku, na problematiku rozvoje pohybu u dětí formou pohybových aktivit a motivaci k pohybu pomocí hudby. V praktické části jsem se zaměřila na vytvoření "Nápadníku pohybových chvilek pomocí hudby", který rozvíjí pohybové a sluchové schopnosti a zdokonaluje dovednosti dětí předškolního věku. Součástí nápadníku jsou aktivity na všechna čtyři roční období. V praktické části jsem se věnovala konkrétním cvikům, námětům pohybových her, rozcvičkám propojeným hudbou a řízeným činnostem, které jsou zakomponovány do tematického plánu - jaro, léto, podzim a zima. Všechny pohybové aktivity a hudební činnosti jsou realizovány v praxi mateřské školy. The goal of this bachelor's thesis is to point out the importance of movement in connection with music in kindergartens. The booklet of quick activities using music can help the teachers to motivate the children to take interest in movement and music and to realize the aforementioned in a fun way. In the theoretical part of the thesis, I focused on the fields of movement and music theory in preschool education, on the importance of movement in the preschool age, on the said problematics of developing movement habits in children through activities and motivating them to move with music. In the practical part I focused on creating the "Booklet of quick activities using music", which develops moving and hearing abilities and improves the skills of preschoolers. Included in the booklet are activities for the four seasons. In this part of the thesis, I dealt with particular exercises, game suggestions, warmup ideas in connection with music, all of which are incorporated into the thematic plan: Spring, Summer, Fall and Winter. All the exercises and musical activities are carried out in kindergarten practice. Klíčová slova: nápadník; aktivity; hudba; předškolní věk; pedagogika; booklet; activities; music; preschool age; pedagogy Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Nápadník pohybových chvilek pomocí hudby

Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu dětí v mateřské škole propojeného hudbou. Jak je pohyb pro děti předškolního věku důležitý. Nápadník pohybových chvilek propojených hudbou může ...

ŠTANGLOVÁ, Aneta
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Využití krizové intervence v prostředí mateřské školy
HANAFI, Andrea
2024 - český
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku krize a krizové intervence a přínos jejího využití v prostředí mateřské školy pro podporu dětí, které jsou v náročné životní situaci. Teoretická část přibližuje téma psychické krize a specifika jejího prožívání v dětství, představuje principy krizové intervence a opět specifika vztahující se k dětem předškolního věku. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu založeném na rozhovorech s osmi předškolními pedagogy, který mapuje jejich zkušenosti s dětským prožíváním krize a řešením takových situací v prostředí mateřské školy. This bachelor thesis focuses on the issue of kize and crisis interven?on and the benefits of using it in a kindergarten se?ng to support children who are in challenging life situa?ons. The theore?cal part introduces the topic of psychological crisis and the specifics of its experience in childhood, presents the principles of crisis intervention and again the specifics related to preschool children. The practical part is based on qualitative research based on interviews with eight preschool teachers, which maps their experiences with children's experiencing crisis and dealing with such situations in the kindergarten environment. Klíčová slova: krize; krizová intervence; role pedagoga mš; role dítěte; potřeby dítěte; adaptace; relaxační techniky; efektivní komunikace; Crisis; crisis intervention; role of the kindergarten teacher; role of the child; child's needs; adaptation; relaxation techniques; effective communication Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Využití krizové intervence v prostředí mateřské školy

Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku krize a krizové intervence a přínos jejího využití v prostředí mateřské školy pro podporu dětí, které jsou v náročné životní situaci. Teoretická ...

HANAFI, Andrea
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
JAHODOVÁ, Aneta
2024 - český
Diplomová práce na téma "Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ" se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá pohledem na pojem slovo z pohledu bohemistiky a na pojem obraz z pohledu teorie umění. Další část teoretické části se zabývá propojením slova a obrazu v dílech českých i zahraničních směrů, spisovatelů a výtvarných umělců a propojením psaného, nebo mluveného slova v knihách pro děti a mládež, ve kterých se zaměřuje pouze na české výtvarné umělce. Nakonec teoretické části uvede pojem mezipředmětové vztahy z pohledu didaktiky. Praktická část uvede řadu výtvarných lekcí, které jsou zaměřeny na propojení českého jazyka a výtvarné výchovy. Dvě lekce proběhly na ZŠ EDUCAnet v Českých Budějovicích a další dvě proběhly na ZŠ Puklice. Diploma thesis on "Between word and imagine. A series of art lessonss with an overlap into the Czech laguage for the 2nd grade of elementary school" consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the wiew of the concept of word from the point of view of bohemianism and the concept of imagine from the perspective of art theory. Another part of the theoretical part deals with the connection of word and imagine in the works of Czech and foreign writers and visual artists and the connection of the writer or spoken word in books for children and youth, in which the focus is only on Czech visual artists. The end of the theoretical part will introduce the concept of intersubject relations from the point of view of didactics. The practical part will introduce a number of art lessons, which are focused on conneting the Czech language and art education. Two lessons took place at the EDUCAnet primary school in České Budějovice and the another two took place at the primary school in Puklice. Klíčová slova: slovo; obraz; výtvarné uměni; mezipředmětové vztahy; řada výtvarných lekcí; word; imagine; art; intersubject relations; series of art lesson Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ

Diplomová práce na téma "Mezi slovem a obrazem. Řada výtvarných lekcí s přesahem do českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ" se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá ...

JAHODOVÁ, Aneta
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Školní zahrady z pohledu žáků 1. stupně základních škol
KUŠTOVÁ, Sabina
2024 - český
Tato diplomová práce je zaměřena na školní zahrady a jejich vnímání z pohledu žáků 5. tříd. V literární části jsou obsaženy poznatky o školních zahradách, jejich vybavení a benefitech pro výuku. V praktické části diplomové práce je představen vlastní výzkum na základě dotazníkového šetření. Byl zjišťován současný pohled žáků na školní zahrady. Do výzkumu bylo zapojeno 157 žáků. Výsledky dotazníkového šetření potvrzují kladný vztah žáků 5. tříd ke školním zahradám a sami žáci by chtěli na školní zahradě trávit více času a učit se takto venku. This master's thesis focuses on school gardens and how 5th-grade pupils perceive them. Findings about school gardens, their facilities and educational benefits can be found in the literature review section. The data collection was conducted via survey with the goal of gauging elementary pupils' current opinions on school gardens. Based on the 157 answers, their outlook on school gardens is positive and the pupils themselves would like to spend more time in the gardens as a means of learning outdoors. Klíčová slova: školní zahrada; dotazníkové šetření; žáci 5. tříd základních škol; school garden; survey; 5th-grade elementary pupils Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Školní zahrady z pohledu žáků 1. stupně základních škol

Tato diplomová práce je zaměřena na školní zahrady a jejich vnímání z pohledu žáků 5. tříd. V literární části jsou obsaženy poznatky o školních zahradách, jejich vybavení a benefitech pro výuku. V ...

KUŠTOVÁ, Sabina
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Bioaktivní látky v brukvovité zelenině
KOVAČIKOVÁ, Karolína
2024 - český
Tato diplomová práce se zabývá bioaktivními látkami v brukvovité zelenině. Cílem práce bylo zjištění obsahu celkových fenolických látek, chlorofylu A, chlorofylu A+B, karotenoidů, a také vitaminu C ve vybraných druzích brukvovité zeleniny (kapusta růžičková, kapusta krmná, kapusta kadeřavá, kapusta hlávková, okrasné zelí). Nejvyšší koncentrace fenolických látek byla zjištěna v kapustě kadeřavé, červené, odrůdy Scarlet. Nejvyšší množství chlorofylu A bylo zastoupeno v zelí okrasném červeném, odrůdy Pigeon Victoria F1. Ze všech stanovovaných odrůd brukvovité zeleniny byl obsah chlorofylu B nejvyšší u kapusty kadeřavé, zelené, odrůdy Toskánské. Množství chlorofylu A+B a zároveň i karotenoidů bylo nejvyšší u kapusty kadeřavé, zelené odrůdy Toskánské. Nejvyšší množství vitaminu C bylo naměřeno rovněž u kapusty kadeřavé, zelené odrůdy Toskánské. This diploma thesis deals with bioactive compounds in cruciferous vegetables (Brassicaceae). The thesis aimed to determine the content of phenolic compounds, chlorophyll A, chlorophyll A+B, carotenoids and also vitamin C, in selected species of cruciferous vegetables: Brussel sprouts (Brassica oleracea var. gemmifera), Fodder Kale (Brassica oleracea var. acephala), Curly Kale (Brassica oleracea var. sabellica) and Ornamental Cabbage (Brassica oleracea var. capitata). The highest amount of chlorophyll A was represented in the sample of ornamental red cabbage, variety Pigeon Victoria F1. The highest content of chlorophyll B, chlorophyll A+B, carotenoids and also vitamin C was determined in curly green kale, a variety Tuscan. The highest amount of phenolic compounds was measured in curly red kale, variety Scarlet. Klíčová slova: brukvovitá zelenina; bioaktivní látky; fenolické látky; chlorofyly; karotenoidy; vitamin C; cruciferous vegetables (Brassicaceae); bioactive compounds; phenolic compounds; chlorophyll; carotenoids; vitamin C Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Bioaktivní látky v brukvovité zelenině

Tato diplomová práce se zabývá bioaktivními látkami v brukvovité zelenině. Cílem práce bylo zjištění obsahu celkových fenolických látek, chlorofylu A, chlorofylu A+B, karotenoidů, a také vitaminu C ve ...

KOVAČIKOVÁ, Karolína
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Experimentální úlohy ve výuce zemských sfér
SVYSTUNOVA, Valérie
2024 - český
Tato diplomová práce se zabývá vlivem experimentálních úloh využívajících měřicího přístroje na znalosti žáků základních škol v oblasti učiva o zemských sférách (atmosféra, hydrosféra, litosféra a pedosféra), zejména hydrosférou - voda a její vlastnosti. Cílem práce bylo navržení experimentálních úloh, z toho byla jedna ověřena na vybrané základní škole. Kromě znalostí byla zkoumána také atraktivita tohoto typu výuky pro žáky. Výzkum znalostí a atraktivity výuky byl prováděn metodou aplikace pretestu a posttestu. Výsledky této práce potvrzují pozitivní vliv experimentálních úloh na znalosti i atraktivitu učiva o zemských sférách u žáků na základních školách. This diploma thesis deals with the influence of experimental tasks using a measuring device on the knowledge of pupils in the area of curriculum about earth's spheres (atmosphere, hydrosphere, lithosphere and pedosphere),especially the hydrosphere - water and its properties. The aim of the thesis was to design experimental tasks, one of them was verified at a selected elementary school. In addition to knowledge, the attractiveness of this type of teaching for pupils was also investigated. The knowledge and attractiveness research was conducted in the form of a pretest and posttest. The results of this thesis confirm the positive effect of experimental tasks on the knowledge and attractiveness of the topic of earth's spheres among pupils in the elementary school. Klíčová slova: zemské sféry; experimentální úlohy; earth's spheres; experimental tasks Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Experimentální úlohy ve výuce zemských sfér

Tato diplomová práce se zabývá vlivem experimentálních úloh využívajících měřicího přístroje na znalosti žáků základních škol v oblasti učiva o zemských sférách (atmosféra, hydrosféra, litosféra a ...

SVYSTUNOVA, Valérie
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Není divadlo jako divadlo
ZÍKOVÁ, Pavlína
2024 - český
Cílem práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání se zaměřením na literární text a divadelní představení. V teoretické části je práce zaměřena na divadlo, divadlo pro děti a divadlo hrané dětmi v historickém i současném kontextu a upozorňuje na některé metody dramatické výchovy vhodné pro práci s literárním textem v mateřské škole. V praktické části jsou uvedeny, popsány a vyhodnoceny přínosy pro předškolní děti na základě tří zhlédnutých divadelních představení a následně je s dětmi v mateřské škole vyzkoušena práce s dramatizujícími technikami. V diskusi je porovnáno využití divadla a metod dramatické výchovy, která vychází z divadelních metod. The aim of this thesis is to highlight the possibilities of drama education in preschool education with a focus on literary text and theatrical performance. In the theoretical part, the work focuses on theatre, theatre for children and theatre performed by children in a historical and contemporary context and highlights some methods of drama education suitable for working with literary text in kindergarten. In the practical part, the benefits for pre-school children are presented, described and evaluated on the basis of three theatre performances watched, and then work with dramatizing techniques is tested with children in kindergarten. In the discussion, the use of theatre and drama education methods based on theatre methods are compared. Klíčová slova: divadlo; divadlo pro děti; dramatická výchova; předškolní vzdělávání; metody dramatické výchovy; theatre; theatre for children; drama education; preschool education; drama education methods Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Není divadlo jako divadlo

Cílem práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání se zaměřením na literární text a divadelní představení. V teoretické části je práce zaměřena na divadlo, divadlo pro ...

ZÍKOVÁ, Pavlína
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Rozvoj motoriky u žáků na druhém stupni základní školy
VANDASOVÁ, Tereza
2024 - český
Tématem diplomové práce bude rozvoj motoriky u dětí na druhém stupni. V teoretické části se zaměřím na charakteristiku pubescentů, motoriku a pohybovou aktivitu. Praktická část bude zaměřena na rozvoj motoriky. S žáky budu rozvíjet motoriku pomocí metody Life kinetik. Cílem diplomové práce je zjistit, zda-li standardizované testy prokáží, že cvičení žákům pomohlo a dosáhnou lepších výsledků v oblasti motoriky než tomu bylo před intervenčním pohybovým programem. The topic of the thesis will be the development of motor skills in children in the second grade. In the theoretical part, I will focus on the characteristics of pubescents, motor skills and physical activity. The practical part will focus on the development of motor skills. I will develop motor skills with the students using the Life kinetik method. The aim of the thesis is to find out whether standardized tests prove that the exercises helped the pupils and they achieve better results in the field of motor skills than before the intervention exercise program. Klíčová slova: motorika; metoda Life kinetic; standardizovaný test MABC-2; sportovní a nesportovní třída; motor skills; Life kinetic method; standardized test MABC-2; sport and non-sport class Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Rozvoj motoriky u žáků na druhém stupni základní školy

Tématem diplomové práce bude rozvoj motoriky u dětí na druhém stupni. V teoretické části se zaměřím na charakteristiku pubescentů, motoriku a pohybovou aktivitu. Praktická část bude zaměřena na ...

VANDASOVÁ, Tereza
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Rozšíření softwaru Scratch pro robotickou učební pomůcku Lego Mindstorms
PELIKÁN, Matěj
2024 - český
Cílem závěrečné práce bylo zpracovaní rozšíření online blokového programovacího prostředí Scratch pro ovládání Lego Mindstorms na úlohách z učebnice Robotika s LEGO? Mindstorms pro 2. stupeň ZŠ. The aim of the final thesis was to develop an extension of the online block programming environment Scratch for controlling Lego Mindstorms on tasks from the textbook Robotics with LEGO? Mindstorms for 2nd grade elementary school. Klíčová slova: Lego Mindstorms EV3; Scratch; robotika; učebnice Robotika s LEGO? Mindstorms; Lego Mindstorms EV3; Scratch; robotics; textbook Robotics with LEGO? Mindstorms Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Rozšíření softwaru Scratch pro robotickou učební pomůcku Lego Mindstorms

Cílem závěrečné práce bylo zpracovaní rozšíření online blokového programovacího prostředí Scratch pro ovládání Lego Mindstorms na úlohách z učebnice Robotika s LEGO? Mindstorms pro 2. stupeň ...

PELIKÁN, Matěj
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Týdenní výukový plán na téma: Objevování pokladů naší přírody
TROJÁKOVÁ, Alena
2024 - český
Cílem bakalářské práce bylo sestavení environmentálně zaměřeného výukového plánu. V teoretické části byla popsána teoretická východiska, ze kterých tematický celek vychází. V této části byla definována environmentální výchova, její cíle, metody a zásady. Prostor byl věnován i jejímu uplatnění v mateřské škole, významu školních zahrad a propojení s aktuálním Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V neposlední řadě bylo popsáno prožitkové učení, hra a plynulé učení. Praktická část zahrnuje sestavený výukový plán, evaluaci dnů a závěrečnou evaluaci s dětmi. V tematickém celku byly použity environmentální činnosti, které u dětí rozvíjí environmentální senzitivitu a vytváří kladný vztah k přírodě. V závěru bylo zjištěno, že nejúspěšnější se stala aktivita prováděná přímo v lese, a to stavení skřítčí vesnice. Nejméně děti nadchla cesta k lesu, která podle jejich slov byla moc dlouhá. Dalším problematickým úkolem, který byl však dobrovolný, byl dotek žížaly. Většina dětí se této aktivity vzdala a těm, kteří to zkusili, to bylo nepříjemné. The bachelor thesis's intended purpose was to create an environmental lesson plan. In the theoretical part, there was a described theoretical basis from which the lesson plan came out. This section defined environmental education, its goals, methods, and principles. There was devoted space to its application in kindergarten, the importance of the school garden, and the connection between environmental education and the curriculum for preschool education. Last but not least experience learning, game, and flow learning have been described. The practical part includes an assembled lesson plan, daily evaluation, and final evaluation with children. In the plan were environmental activities, which developed environmental sensivity and created a positive attitude toward nature. In the end, it was found that the most successful aktivity was the one carried out directly in the forest, namely the building of a village for gnomes. The least liked activity was walking to the forest, which was too long in their words. Another unliked activity was earthworm touching, but it was voluntary. Most children gave up on the activity and those who tried it found it unpleasant. Klíčová slova: environmentální výchova; mateřská škola; prožitkové učení; příroda; dítě předškolního věku; týdenní výukový plán; Environmental education; kindergraten; experience learning; nature; preschool child; weekly lesson plan Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Týdenní výukový plán na téma: Objevování pokladů naší přírody

Cílem bakalářské práce bylo sestavení environmentálně zaměřeného výukového plánu. V teoretické části byla popsána teoretická východiska, ze kterých tematický celek vychází. V této části byla ...

TROJÁKOVÁ, Alena
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze