Number of found documents: 7321
Published from to

Převodníky v automatové knihovně Mata
Chocholatý, David; Lengál, Ondřej; Holík, Lukáš
2024 - English
Implementujeme konečné převodníky do nové rychlé a jednoduché automatové knihovny Mata. Konečné převodníky jsou konečné stavové stoje modelující regulární relace. Naše hlavní použití pro konečné převodníky je kódovaní operací nahrazení (nahrazení slova nebo regulárního vzoru řetězcem). Nový SMT nástroj pro řešení formulí s omezeními nad řetězci Z3-Noodler používá knihovnu Mata jako základ pro jeho rozhodovací proceduru. Noodler potřebuje konečné převodníky k analýze programů manipulujících s řetězci s operacemi nahrazení. Analýzou zmíněných programů používaných ve webových aplikacích se zabrání útokům jako cross-site scripting (XSS) nebo vložení kódu. Hlavní odlišující vlastnosti knihovny Mata zahrnují jednoduchost (jednoduchá k užívání, úpravě a rozšíření) a efektivitu (pracuje rychle). Reprezentaci a algoritmy pro konečné převodníky jsme navrhli s ohledem na tyto vlastnosti knihovny. K reprezentaci konečných převodníků a jejich algoritmů znovupoužijeme a rozšíříme existující datové struktury a algoritmy pro konečné automaty v knihovně Mata. Reprezentace pro konečné převodníky slouží jako společná reprezentace pro konečné převodníky a budoucí reprezentaci automatů využívajících multi-terminálních binárních rozhodovacích diagramů pro práci s velkými abecedami. Navíc rozšíříme návrh o algoritmy pro konstrukci konečných převodníků modelujících operace nahrazení definovaných v SMT-LIB. Nakonec experimentálně vyhodnotíme efektivitu konečných převodníků v knihovně Mata na nové sadě příkladů s operacemi nahrazení z běhů nástroje Z3-Noodler a z řešení problémů nalezení vzoru. We implement finite transducers in a new fast and simple automata library Mata. Finite transducers are finite state machines modelling rational relations. Our primary use case for finite transducers is encoding replace operations (replacing a word or a regular pattern with a string literal). A recent automata-based SMT string solver Z3-Noodler uses Mata as a backbone of its decision procedure. Z3-Noodler needs finite transducers to analyse string manipulating programs with replace operations. The analysis of said programs used in web applications prevents software attacks such as cross-site scripting (XSS) or code injection. The distinctive features of Mata include simplicity (simple to use, modify and extend) and efficiency (fast to run). We design the representation and algorithms for finite transducers to fit the simplicity and efficiency requirements. We inherit and extend the existing data structures and algorithms for finite automata in Mata to represent the finite transducers and their operations. The representation for finite transducers serves as a common data structure and interface for the finite transducers and future representation of automata using multi-terminal binary decision diagrams to handle large alphabets. We further extend the design with algorithms to construct finite transducers modelling replace operations defined in SMT-LIB. Finally, we run an experimental evaluation of performance of finite transducers in Mata on a new benchmark with replace operations from runs of Z3-Noodler and from solving problems in pattern matching. Keywords: finite transducers; finite automata; replace operations; string solving; string constraints; SMT; efficiency; simplicity; verification; cross-site scripting; code injection; browser transductions; composition; projection; application; nondeterminism; konečné převodníky; konečné automaty; operace nahrazení; řešení řetězcových problémů; řetězcová omezení; SMT; efektivita; jednoduchost; verifikace; cross-site scripting; vložení kódu; prohlížečové transdukce; kompozice; projekce; aplikace; nedeterminismus Available in a digital repository NRGL
Převodníky v automatové knihovně Mata

Implementujeme konečné převodníky do nové rychlé a jednoduché automatové knihovny Mata. Konečné převodníky jsou konečné stavové stoje modelující regulární relace. Naše hlavní použití pro konečné ...

Chocholatý, David; Lengál, Ondřej; Holík, Lukáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Předání moci v rodinném podniku
Schmidt, Jakub; Chlebovský, Vít; Koráb, Vojtěch
2024 - English
Bakalářská práce se zaměřuje na řízení předání moci v malém rodinném podniku Schmidt Reality. Nejdříve definuje a vysvětluje základní pojmy související s procesem předání moci a řízením rodinných podniků. Dále se podrobně zaměřuje na specifika a výzvy spojené s předáním vedení v malých rodinných podnicích, zejména v realitním sektoru. V práci jsou prováděny strategické analýzy zaměřené na optimální přístupy k předání moci, s cílem zajistit hladký přechod a udržet kontinuitu a stabilitu podniku v rámci realitního odvětví. The bachelor thesis focuses on the succession management of Schmidt Reality s.r.o., a family-owned real estate company. It begins by defining and explaining key issues related to succession planning in family businesses. The study then delves into the specifics of succession processes, challenges, and strategies within the context of family-run real estate enterprises. Detailed strategic analyses are conducted, utilizing the gathered data to formulate a comprehensive succession plan. This plan aims to ensure a smooth leadership transition, maintain business continuity, and reinforce the company's position in the real estate market. Keywords: Entrepreneurship; family business; real estate; succession management; small business; company analysis of internal and external environment; SWOT analysis; risk analysis.; Podnikání; rodinný podnik; realitní kancelář; řízení nástupnictví; malý podnik; analýza vnitřního a vnějšího prostředí společnosti; SWOT analýza; analýza rizik. Available in a digital repository NRGL
Předání moci v rodinném podniku

Bakalářská práce se zaměřuje na řízení předání moci v malém rodinném podniku Schmidt Reality. Nejdříve definuje a vysvětluje základní pojmy související s procesem předání moci a řízením rodinných ...

Schmidt, Jakub; Chlebovský, Vít; Koráb, Vojtěch
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Využitie Diffusion Modelov v Oblasti Deepfakes
Trúchly, Dominik; Malinka, Kamil; Lapšanský, Tomáš
2024 - English
Deepfake je typ syntetického média vytvoreného pomocou sofistikovaných algoritmov strojového učenia, najmä hlbokých neurónových sietí. Ako príklad možno uviesť generatívne adverzné neurónové siete (GAN), ktoré sú schopné generovať obrázky, ktoré sú pre bežných jednotlivcov takmer nemožné odlíšiť od skutočnej reality. V dôsledku toho boli vyvinuté algoritmy detekcie hlbokých falošných správ, ktoré riešia tento rastúci problém. Tieto algoritmy využívajú pokročilé techniky strojového učenia a analyzujú rôzne funkcie v rámci obrázkov a videí, aby identifikovali nezrovnalosti alebo anomálie svedčiace o manipulácii. Táto práca skúma aplikáciu difúznych modelov, bežne používaných v digitálnom spracovaní obrazu na zvýšenie kvality obrazu znížením šumu a rozmazania, pre posilňovanie realizmu deepfakes. Využitím týchto modelov testujeme ich efekt na odhaľovanie deepfakes obrázkov pomocou deepfake detektorov. A deepfake is a type of synthetic media created through sophisticated machine learning algorithms, particularly deep neural networks. As an example Generative adversarial neural networks (GANs), that are capable of generating images that are almost impossible for ordinary individuals to differentiate from genuine reality. Consequently, deepfake detection algorithms have been developed to address this growing concern. Leveraging advanced machine learning techniques, these algorithms analyze various features within images and videos to identify inconsistencies or anomalies indicative of manipulation. This thesis investigates the application of diffusion models, commonly utilized in digital image processing to enhance image quality by reducing noise and blurring, in bolstering the realism of deepfakes. By using these models, we test their effect on detecting deepfakes images using deepfake detectors. Keywords: deepfake; neural networks; deepfake detection; diffusion models; biometrics systems; deepfake; neurónové siete; deepfake detekcia; difúzne modely; biometrické systémy Available in a digital repository NRGL
Využitie Diffusion Modelov v Oblasti Deepfakes

Deepfake je typ syntetického média vytvoreného pomocou sofistikovaných algoritmov strojového učenia, najmä hlbokých neurónových sietí. Ako príklad možno uviesť generatívne adverzné neurónové siete ...

Trúchly, Dominik; Malinka, Kamil; Lapšanský, Tomáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Dynamické in-situ experimenty s využitím sondové mikroskopie
Patočka, Marek; Frank, Otakar; Kolíbal, Miroslav
2024 - English
V této práci je uvedeno několik případových studií dynamických in-situ experimentů s využitím skenovací sondové mikroskopie. Nejprve je zkoumána elektrodepozice lithia v baterii s pevným elektrolytem bez kladné elektrody. Na tento experiment navazuje obdobné měření, při kterém jsou jako materiál kladné elektrody použity částice MXene. Druhá část práce se zabývá grafenem plovoucím na kapalném kovu. Je zde prezentováno zkoumání přítomnosti menisku okolo grafenových vloček. In this thesis, several case-studies of dynamic in-situ scanning probe microscopy experiments are presented. First, the electrodeposition of lithium in a solid state battery without a positive electrode is investigated. This experiment is followed by a similar measurement in which MXene particles are employed as a positive electrode material. The second part of the thesis deals with the graphene-on-liquid-metal system. An investigation into the presence of a meniscus surrounding the graphene flakes is presented. Keywords: In-situ; Atomic force microscopy; Graphene; Solid state batteries; MXene; LiteScope; In-situ; Mikroskopie atomárních sil; Grafen; Baterie s pevným elektrolytem; MXene; LiteScope Available in a digital repository NRGL
Dynamické in-situ experimenty s využitím sondové mikroskopie

V této práci je uvedeno několik případových studií dynamických in-situ experimentů s využitím skenovací sondové mikroskopie. Nejprve je zkoumána elektrodepozice lithia v baterii s pevným elektrolytem ...

Patočka, Marek; Frank, Otakar; Kolíbal, Miroslav
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Detekce zranitelností v kontejnerových obrazech
Findra, Michal; Malinka, Kamil; Pavela, Jiří
2024 - English
Práca sa zaoberá automatizovaným bezpečnostným rozborom kontajnerových obrazov v distribuovanom prostredí. Popísané sú aktuálne zraniteľnosti v týchto prostrediach a nástojenie, ktoré sa zaoberajú analýzou kontajnerových obraz, slúžiacich ako vzor na vytvorenie daného kontajneru. Popísané je získanie popisu prostredia, následného spracovania do formátu zmysluplného pre vyvíjaný nástroj Vulntron. Vulntron slúži na automatizáciu tohoto procesu, bezpečnostnú analýzu jednotlivých komponentov kontajnerového obrazu a následný report do vizuálnej aj technicky ďalej spracovateľnej podoby. Súčasťou implementácie bude aj praktické nasadenie nástroja do rôznych typov vývojového procesu vrámci firmy Red Hat. The work focuses on the problem of automated security analysis of container images in a distributed environment. It describes present vulnerabilities in these environments and tools that deal with the analysis of container images that serve as a template for deploying a specific container. The process involves acquiring an environment description and subsequently processing it into a format meaningful for Vulntron tool developed as part of this thesis. Vulntron automates this process, performs a security analysis of individual components of the container image, and generates a report in a visually and technically processable format. The thesis also includes practical integration in form of Vulntron deployment into various types of development processes within the Red Hat company. Keywords: Vulntron; Container image; Container security; Security analysis; Grype; Syft; SBOM; Vulnerability detection; CI-CD; Vulntron; Kontajnerový obraz; Kontajnerová bezpečnosť; Bezpečnostná analýza; Grype; Syft; SBOM; Detekcia zraniteľností; CI-CD Available in a digital repository NRGL
Detekce zranitelností v kontejnerových obrazech

Práca sa zaoberá automatizovaným bezpečnostným rozborom kontajnerových obrazov v distribuovanom prostredí. Popísané sú aktuálne zraniteľnosti v týchto prostrediach a nástojenie, ktoré sa zaoberajú ...

Findra, Michal; Malinka, Kamil; Pavela, Jiří
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Detekce klíčových informací v hovorech na tísňové linky
Sarvaš, Marek; Plchot, Oldřich; Schwarz, Petr
2024 - English
Tiesňové volania sa zvyčajne uskutočňujú v extrémne stresujúcich podmienkach, kde volajúci často poskytuje dôležité informácie rýchlo, čo sťažuje operátorom tiesňovej linky presne zachytiť všetky podrobnosti. To môže viesť k opakovaným otázkam o už poskytnutých informáciách a oneskoreniu reakcie pohotovostnej služby. Cieľom tejto práce je zmierniť tento problém a potenciálne urýchliť reakciu pohotovostných služieb nasadením neurónovej siete na extrakciu informácií, konkrétne so zameraním na úlohu Rozpoznávania pomenovaných entít (NER). Táto práca skúma rôzne prístupy založené na architektúre typu Transformers, ako sú predtrénované enkodér modely, enkodér-dekodér (sequence-2-sequence) a veľké jazykové modely. Vybrané modely dosiahli zatiaľ najlepšie výsledky na verejne dostupných českých NER datasetoch. Okrem toho boli vytvorené nové NER datasety z poskytnutých nahrávok skutočných tiesňových volaní a odpovedajúcich metadát. Predstavené modely boli natrénované a vyhodnotené na týchto novovytvorených datasetoch a úspešne dosiahli rozumné výsledky pre extrakciu mien a polohy. Emergency calls are usually made under extremely stressful conditions, where callers often provide crucial information rapidly, making it difficult for emergency line agents to capture all details accurately. This can result in repeated questions about information that was already provided and cause delays in response times from emergency services. This work aims to mitigate this problem and potentially speed up the response of emergency services by deploying a neural network models for information extraction, specifically targeting the Named Entity Recognition (NER) task. This work explores various Transformer-based approaches for NER task, such as pre-trained encoder-only, encoder-decoder (sequence-2-sequence) and Large Language Models. The best models achieved state-of-the-art results on publicly available Czech NER datasets. In addition, new NER datasets were created from available recordings of real emergency calls and the corresponding metadata. The models were trained and evaluated on the created datasets successfully achieving reasonable performance in name and location extraction. Keywords: natural language processing; Named Entity Recognition; emergency line calls; Large Language Models; spracovanie prirodzeného jazyka; rozpoznávanie menných entít; hovory tiesňovej linky; veľké jazykové modely Available in a digital repository NRGL
Detekce klíčových informací v hovorech na tísňové linky

Tiesňové volania sa zvyčajne uskutočňujú v extrémne stresujúcich podmienkach, kde volajúci často poskytuje dôležité informácie rýchlo, čo sťažuje operátorom tiesňovej linky presne zachytiť všetky ...

Sarvaš, Marek; Plchot, Oldřich; Schwarz, Petr
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Návrh a výroba FDM tiskárny pro testování pokročilých tiskových funkcí
Haris, Kristián; Slabý, Vojtěch; Kšica, Filip
2024 - English
Táto bakalárska práca sa zaoberá procesom navrhovania a zostavovania FDM tlačiarne, na ktorej budú otestované pokročilé tlačové funkcie. Prvá časť pokrýva teoretické podklady pre mechaniku a software, ktorý bude použitý. Druhá časť prechádza samotným návrhom a zostavením tejto tlačiarne, vrátane ladenia a sprevádzkovania. Práca je zakončená porovnaním s komerčnou tlačiarnou. This bachelor thesis describes the process of designing and building an FDM printer to test advanced printing functions. The first part covers the theoretical background for the mechanics and software involved. The second part explains the design and build process, including calibration and tuning. Lastly, the work is concluded by a comparison with a commercial printer. Keywords: FDM; 3D printing; CoreXY; Input shaping; FDM; 3D tlač; CoreXY; Input shaping Available in a digital repository NRGL
Návrh a výroba FDM tiskárny pro testování pokročilých tiskových funkcí

Táto bakalárska práca sa zaoberá procesom navrhovania a zostavovania FDM tlačiarne, na ktorej budú otestované pokročilé tlačové funkcie. Prvá časť pokrýva teoretické podklady pre mechaniku a software, ...

Haris, Kristián; Slabý, Vojtěch; Kšica, Filip
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Automatizace procesů ve firemním prostředí
Stojanović, Aleksa; Koch, Miloš; Novák, Lukáš
2024 - English
Práce se zaměřuje na integraci Robotic Process Automation (RPA) do FNZ, přední fintechové společnosti v oblasti financí. Zkoumá využití platformy Blue Prism k vytvoření a implementaci přizpůsobeného systému RPA s cílem optimalizovat konkrétní proces uvnitř FNZ. Hlavním cílem je snížení manuálních úkolů a zlepšení operační efektivity prostřednictvím zavedení automatizace. The thesis focuses on the integration of Robotic Process Automation (RPA) at FNZ, a prominent fintech company in the financial sector. The research delves into the application of the Blue Prism platform to create and execute an RPA system tailored for streamlining a specific process at FNZ. The primary objective is to diminish manual workloads and boost operational productivity through automation. Keywords: Robotic Process Automation; Automation; RPA; Blue Prism; Business Process; Analysis; Development; Robotická automatizace procesů; Automatizace; firemní proces; Blue Prism; Analýza; Vývoj Available in a digital repository NRGL
Automatizace procesů ve firemním prostředí

Práce se zaměřuje na integraci Robotic Process Automation (RPA) do FNZ, přední fintechové společnosti v oblasti financí. Zkoumá využití platformy Blue Prism k vytvoření a implementaci přizpůsobeného ...

Stojanović, Aleksa; Koch, Miloš; Novák, Lukáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Analýza silničního provozu pomocí neuronových sítí
Žárský, Daniel; Musil, Petr; Smrž, Pavel
2024 - English
Cílem této bakalářské práce je zjednodušit analýzu silničního provozu, která využívá kamerové záznamy, a to poskutnutím prostředku pro automatickou annotaci scény. Práce popisuje obecné technické pricipy využité v kamerovém systému monitorujícím dopravu a navrhuje postup zpracování dat, získaných metodami počítačového vidění, s cílem automatizovaného nasazení systému. Následné zpracování dat využívá klastrovacích algoritmů pro identifikaci a lokalizaci hlavních směrů pohybu účastníků dopravnícho provozu. Na základě těchto výsledků je scéna automaticky annotována. Anotace scény je použitelná jako základ pozdější detekce anomálií v dopravě v reálném čase. The aim of this bachelor thesis is to simplify the analysis of road traffic using camera recordings by providing a mean for automatic scene annotation. The thesis describes the general technical principles used in a traffic monitoring camera system and proposes a procedure for processing the data obtained by computer vision methods with the aim of automated deployment of the system. The subsequent data processing uses clustering algorithms to identify and locate the main directions of movement of traffic participants. Based on these results, the scene is automatically annotated. The scene annotation can be used as the basis for later real-time detection of traffic anomalies. Keywords: road traffic flow analysis; traffic camera; object detection; object tracking; clustering; automatic scene annotation; analýza proudů vozidel; dopravní kamera; detekce objektů; sledování objektů; klastrování; automatická anotace scény Available in a digital repository NRGL
Analýza silničního provozu pomocí neuronových sítí

Cílem této bakalářské práce je zjednodušit analýzu silničního provozu, která využívá kamerové záznamy, a to poskutnutím prostředku pro automatickou annotaci scény. Práce popisuje obecné technické ...

Žárský, Daniel; Musil, Petr; Smrž, Pavel
Vysoké učení technické v Brně, 2024

2D Rogue-Like Hra s Procedurálními Prvky
Vodák, Jindřich; Vlnas, Michal; Polášek, Tomáš
2024 - English
Tato bakalářská práce se zabývá rogue-like hrami a procesem a jejich vývoje. Nejprve poskytuje ucelený vhled do rogue-like žánru a jeho specifických mechanik, a porovnává jej s žánrem RPG. Dále je prozkoumán proces herního vývoje, společně s běžnými obchodními modely videoher. Práce představuje některé z běžně používaných metod procedurálního generování ve hrách, jako je například využití šumů či celulární automaty. Práce také poskytuje náhled na téma umělé inteligence ve hrách. Jsou znázorněny dva modely běžně používané k realizaci umělé inteligence nehráčských postav -- konečné stavové automaty a behavior trees. V oblasti umělé inteligence ve hrách je také důležité hledání cesty k cíli, tzv. pathfinding, čímž se práce rovněž zabývá. Práce představuje návrh hry nazvané Per Tenebras, vysvětluje určitá rozhodnutí ve vývojovém procesu hry, a prezentuje implementaci výsledného produktu pomocí herního engine Unity. Výsledná hra byla rovněž vyhodnocena uživateli v rámci uživatelské studie. This bachelor's thesis deals with the topic of rogue-like games and their development process. Firstly, it provides a comprehensive insight into the rogue-like genre and its specific mechanics and compares it with the RPG genre. Next, the game development process is examined, along with common business models of video games. The thesis presents certain commonly used approaches to procedural generation in games, such as noise or cellular automata. It also provides an overview of the topic of artificial intelligence in games. Two models commonly used in creating the artificial intelligence of non-player characters are described -- finite-state machines and behavior trees. The thesis also deals with pathfinding, which is also an important topic in the field of artificial intelligence in games. The thesis introduces the design of the game called Per Tenebras, explains certain decisions in the development process, and presents the implementation of the final product using the Unity game engine. The resulting game was also evaluated by users as a part of a user study. Keywords: rogue-like games; game development; procedural generation; artificial intelligence; Unity engine; game design; A* algorithm; rogue-like hry; vývoj her; procedurální generování; umělá inteligence; Unity engine; herní design; A* algoritmus Available in a digital repository NRGL
2D Rogue-Like Hra s Procedurálními Prvky

Tato bakalářská práce se zabývá rogue-like hrami a procesem a jejich vývoje. Nejprve poskytuje ucelený vhled do rogue-like žánru a jeho specifických mechanik, a porovnává jej s žánrem RPG. Dále je ...

Vodák, Jindřich; Vlnas, Michal; Polášek, Tomáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases