Počet nalezených dokumentů: 44098
Publikováno od do

Role sociálních sítí v destinačním marketingu jižních Čech
PECHÁČKOVÁ, Anežka
2024 - český
Tato bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci vlivu sociálních sítí a jeho gradaci, a to konkrétně v turistické destinaci jižní Čechy. Sociální sítě se v posledních letech staly neodmyslitelnou součástí a jsou propojitelné s mnoha oblastmi moderního světa. Práce se zaměří na Instagram a Facebook, protože tyto dvě platformy jsou v destinačním marketingu jižních Čech nejaktivnější. Na obou těchto platformách se jižní Čechy propagují a mají účet s názvem "Jižní Čechy". Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce se hned po úvodu zaměříme na rešerši odborné literatury v oblastech cestovní ruch, destinační marketing a sociální sítě. Cílem praktické části je identifikace vlivu sociálních sítí na odvětví cestovního ruchu, konkrétně na turistickou destinaci jižní Čechy This bachelor thesis focuses on the identification of the influence of social networks and its gradation, specifically in the tourist destination of South Bohemia. Social networks have integral part in recent years and are connected to many areas of the modern world. The bachelor thesis will focus on Instragram and Facebook, as these two platforms are the most active in marketing the destination South Bohemia and on both of these platforms South Bohemia is promoted and has an account called "South Bohemia" Bachelor thesis is divided into theoretical and practical parts. In the theoretical part of the bachelor thesis, right after the introduction, we will focus on the literature search in the field of tourism, destination marketing and social networks. The aim of the practical part in the bachelor thesis is to identify the influence of social networks on tourism, specifically on the tourist destination South Bohemia. Klíčová slova: cestovní ruch; marketing destinace; sociální sítě; destinace Jižní Čechy.; tourism; destination marketing; social networks; destinations South Bohemi Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Role sociálních sítí v destinačním marketingu jižních Čech

Tato bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci vlivu sociálních sítí a jeho gradaci, a to konkrétně v turistické destinaci jižní Čechy. Sociální sítě se v posledních letech staly neodmyslitelnou ...

PECHÁČKOVÁ, Anežka
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Společenská odpovědnost podniků (CSR) v Jihočeském kraji
NOVÁKOVÁ, Sandra
2024 - český
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem (CSR) malých a středních podniků v Jihočeském kraji. Jedná se o oblast ekonomickou, sociální a environmentální. Nejprve jsou rozebrány a popsány tři základní pilíře tohoto tématu, následují základní pojmy a jednotlivé problémy. Cílem práce je také popsat postupný vývoj této problematiky. Další část práce se zabývá praktickou částí, kde bylo použito dotazníkové šetření. V tomto dotazníku jsou respondentům kladeny otázky týkající se problematiky CSR, jak ji vnímají a jak se starají o své zaměstnance. V neposlední řadě také na jejich postoj k životnímu prostředí z environmentálního hlediska. Metodika práce zahrnuje analýzu současného stavu a syntézu dat. Dále identifikaci přínosů a bariér při zavádění CSR. Na závěr práce jsou stanoveny návrhy a zjednodušený postup pro malé a střední podniky (MSP), jak zavést a implementovat CSR do každodenních procesů. This bachelor's thesis deals with the issue of corporate social responsibility (CSR) of small and medium-sized enterprises in the South Bohemian Region. It is an economic, social, and environmental area. First, the three basic pillars of this topic are discussed and described, followed by basic concepts and individual issues. The goal of the work is also to describe the history and gradual development of this issue. The next part of this work deals with the practical part, where was used questionnaire survey. In this questionnaire, respondents are asked questions about the issue of CSR, how they perceive it and how they take care of their employees. Finally, their attitude to the environment from an environmental point of view. The methodology of the work includes analysis of the current state and data synthesis. Next, the identification of benefits and barriers in the implementation of CSR. Klíčová slova: společenská odpovědnost firem; etické chování; sociální problém; péče o životní prostředí; syntéza dat; ethical behaviour; social issue; environmental care; data synthesis Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Společenská odpovědnost podniků (CSR) v Jihočeském kraji

Tato bakalářská práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem (CSR) malých a středních podniků v Jihočeském kraji. Jedná se o oblast ekonomickou, sociální a environmentální. Nejprve ...

NOVÁKOVÁ, Sandra
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Vliv robotizace a digitalizace na hospodaření firem v gastronomii
ŠNICEROVÁ, Nela
2024 - český
Tématem bakalářské práce je vliv digitalizace a robotizace na hospodaření firem v gastronomii. Zaměřuje se na vysvětlení různých druhů digitalizace a robotizace, které se v gastronomii využívají a přibližuje tak lidem technologie, které podniky používají. Pro zlepšení a zrychlení práce mohou zaměstnanci používat stroje a technologie nejen ve výrobě. Zároveň se nesmí zapomínat na zákazníky, kteří mohou využít technické pomůcky, které podniky nabízejí. Příkladem mohou být QR kódy v restauracích nebo samoobslužné tabule. Avšak digitalizace se netýká pouze výroby a příjmu objednávek, ale také způsobu doručení. Zde zákazníci mohou využít aplikací, díky kterým jim je zboží doručeno až ke dveřím. Dále je v bakalářské práci popsáno, jak dokázala digitalizace zvýšit tržby vybraného podniku a jak lidé využívají moderních technologií ke kterým mají přístup. The topic of the bachelor thesis is the impact of digitalization and robotization on the management of companies in the gastronomy industry. It focuses on explaining the different types of digitalization and robotization that are used in the gastronomy industry and thus bringing people closer to the technologies that businesses use. Employees can use machines in production to improve and speed up their work, but also not forgetting customers, who can take advantage of the technical aids that businesses offer, such as QR codes in restaurants or self-service boards. However, digitisation is not only about production and order taking, but also about the delivery method, where customers can use apps to have their food delivered to their door. Furthermore, the bachelor thesis describes how digitalization has been able to increase sales for the selected businesses and how people use the modern features they have access to. Klíčová slova: digitalizace; robotizace; automatizace; gastronomie; moderní technologie; digitization; robotization; automation; gastronomy; modern technology Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Vliv robotizace a digitalizace na hospodaření firem v gastronomii

Tématem bakalářské práce je vliv digitalizace a robotizace na hospodaření firem v gastronomii. Zaměřuje se na vysvětlení různých druhů digitalizace a robotizace, které se v gastronomii využívají a ...

ŠNICEROVÁ, Nela
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Plýtvání potravinami a potravinové banky ve zvoleném regionu
SCHULDESOVÁ, Simona
2024 - český
Bakalářská práce zkoumá plýtvání potravinami a potravinové banky v regionu se zaměřením na přístup velkých supermarketů a organizací. Teoretická část se zaměřuje na udržitelný rozvoj a jeho pilíře. Cílem je posoudit, zda velké řetězce efektivně spolupracují s potravinovými bankami, prozkoumat stávající podmínky spolupráce a předvídat budoucí výsledky. Praktická část obsahuje rozhovory se zástupci supermarketů a potravinových bank, zkoumá aktuální kroky ke snížení plýtvání potravinami a identifikuje jejich vize a plány pro budoucnost. Bakalářská práce zdůrazňuje důležitost tématu a představuje postoj organizací k problematice plýtvání potravinami. The bachelor's thesis examines food waste and food banks in the region, focusing on the approach of large supermarkets and organizations. The theoretical part focuses on sustainable development and its pillars. The aim is to assess whether large chains are effectively cooperating with food banks, to examine the current conditions of cooperation and to predict future results. The practical part includes interviews with representatives of supermarkets and food banks, exploring current steps to reduce food waste and identifying their visions and plans for the future. The bachelor's thesis emphasizes the importance of the topic and presents the attitude of organizations to the issue of food waste. Klíčová slova: plýtvání potravinami; potravinové banky; udržitelný rozvoj; supermarkety a organizace; spolupráce; food waste; food banks; sustainable development; supermarkets and organizations; cooperation Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Plýtvání potravinami a potravinové banky ve zvoleném regionu

Bakalářská práce zkoumá plýtvání potravinami a potravinové banky v regionu se zaměřením na přístup velkých supermarketů a organizací. Teoretická část se zaměřuje na udržitelný rozvoj a jeho pilíře. ...

SCHULDESOVÁ, Simona
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Sociální sítě z pohledu vybraných generací
PEŠTA, Lukáš
2024 - český
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních sítí na generace Y a Z a zkoumá hlavní rozdíly mezi nimi. Práce popisuje historii sociálních sítí, nejpopulárnější sociální sítě, dvě vybrané generace a online marketing na sociálních sítí. Práce se dále zaměřuje na problémy spojené s používáním sociálních sítí, online marketingem a změn v chování lidí v online prostředí. K prozkoumání vlivu sociálních sítí na generace Y a Z byl využit anonymní dotazníky a polostrukturované rozhovory s otevřenými otázkami. Výsledky získané z těchto dotazníků a rozhovorů byly vyhodnoceny a v závěru práce byly navrhnuty, na základě výsledků, vhodné typy marketingové komunikace na sociálních sítí pro obě generace. This bachelor thesis examines the impact of social networks on Generations Y and Z and explores the main differences between them. The thesis describes the history of social networking, the most popular social networks, two selected generations and online marketing. The thesis also focuses on issues related to the use of social networks, online marketing and changes in people's online behaviour. Anonymous questionnaires and semi-structured interviews with open-ended questions were used to explore the impact of social networking on Generations Y and Z. The results obtained from these questionnaires and interviews were evaluated and the paper concluded by suggesting, based on the results, appropriate types of social media marketing communication for both generations. Klíčová slova: sociální sítě; generace Z; generace Y; marketing; komunikace; social networks; generation Z; generation Y; marketing; communication Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Sociální sítě z pohledu vybraných generací

Tato bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních sítí na generace Y a Z a zkoumá hlavní rozdíly mezi nimi. Práce popisuje historii sociálních sítí, nejpopulárnější sociální sítě, dvě vybrané generace ...

PEŠTA, Lukáš
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Preventivní restrukturalizace jako ochrana před úpadkem
DERMEKOVÁ, Petra
2024 - český
Tématem této odborné práce je problematika preventivní restrukturalizace jako ochrany před úpadkem. Je to téma nové a aktuální, které řeší nepříznivou ekonomickou situaci podnikatelů jiným způsobem, než je tomu ze strany institutů insolvenčního práva. Součástí českého legislativního prostředí se preventivní restrukturalizace stala v návaznosti na požadavky Evropské unie. Nově přijatý zákon dává podnikatelům možnost, aby se včas a účinně restrukturalizovali a vyhnuli se tak řešení své dluhové situace úpadkem. Práce je zaměřena na posouzení, zda díky tomuto novému institutu českého právního a ekonomického života je reálná naděje na omezení či snížení počtu nežádoucích likvidací životaschopných podniků a podnikatelů, jakož i zhodnocení podstaty tohoto institutu v porovnání řešení negativní ekonomické situace podle pravidel insolvenčního práva. The topic of this thesis is the issue of preventive restructuring as protection against bankruptcy. It is a new and topical topic that solves the unfavourable economic situation of businesses and entrepreneurs in a different way than the insolvency law stipulates. Preventive restructuring has become part of the Czech legislative environment in response to the requirements of the European Union. The newly adopted law gives entrepreneurs the opportunity to restructure their companies in a timely and effective manner and thus avoid resolving their debt situation through bankruptcy. The thesis is focused on assessing whether there is any real hope in limiting or reducing the number of undesirable liquidations of viable businesses and enterprises due to this new aspect of Czech legal and economic life, as well as to evaluate the substance of business restructuring in comparison with the rules of insolvency law as a solution for negative economic situations of businesses. Klíčová slova: preventivní restrukturalizace; insolvenční právo; podnikatel; úpadek; sanace; preventive restructuring; insolvency law; entrepreneur; bankruptcy; remediation Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Preventivní restrukturalizace jako ochrana před úpadkem

Tématem této odborné práce je problematika preventivní restrukturalizace jako ochrany před úpadkem. Je to téma nové a aktuální, které řeší nepříznivou ekonomickou situaci podnikatelů jiným způsobem, ...

DERMEKOVÁ, Petra
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Propagace vysokoškolských geografických pracovišť v České republice
VANČURA, Tadeáš Michael
2024 - český
Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci vysokoškolských geografických pracovišť. Cílem práce je analyzovat současný stav a potenciál propagace VŠ geografických pracovišť v Česku na základě prezentace, webových stránek, sociální sítě (Facebook, Instagram) a na základě získaných dat navrhnout optimální strategii propagace konkrétního geografického pracoviště, která by zvýšila jeho viditelnost, atraktivitu a prestiž v očích vybraných cílových skupin. Bakalářská práce mapuje výskyt geografických pracovišť na veřejných vysokých školách v České republice, vysvětluje základní principy marketingové komunikace a informuje o nejčastěji využívaných sociálních sítích a jejich zaměření. Práce analyzuje užívané sociální sítě napříč institucemi, popisuje jejich základní ukazatele, jako počty sledujících, frekvenci příspěvků či zaměření obsahu apod. a dále hodnotí využívání webových stránek konkrétních pracovišť. Pomocí zjištěných informací práce navrhuje konkrétní postupy efektivního využívání sociální sítě Instagram na příkladu Katedry geografie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. The bachelor's thesis focuses on marketing communication of geography departments at universities in the Czech Republic. The aim of the work is not only to analyse the current state and potential of the promotion of geography departments at Czech universities on the basis of their presentation, website, social network (Facebook, Instagram) and based on data obtained, but also to propose an optimal strategy to promote a specific department of geography which would increase its visibility, attractiveness and prestige in the eyes of selected target groups. The bachelor's thesis first maps the occurrence of geography departments at public universities in the Czech Republic, explains the basic principles of marketing communication and explores the most frequently used social networks. The work analyses the social networks used across institutions, describes basic indicators such as numbers of followers, frequency of posts or focus of content, etc., and further assesses the use of websites from specific departments. Using the information gathered, the work proposes specific strategy for efficient use of the social network Instagram on the example of the Department of Geography of the Faculty of Education of the University of South Bohemia. Klíčová slova: sociální sítě; geografické pracoviště; propagace; webové stránky; marketingové strategie; social media sites; geography department; promotion; websites; marketing strategies Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Propagace vysokoškolských geografických pracovišť v České republice

Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou komunikaci vysokoškolských geografických pracovišť. Cílem práce je analyzovat současný stav a potenciál propagace VŠ geografických pracovišť v Česku na ...

VANČURA, Tadeáš Michael
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Relevance vlastností užitkové funkce při aplikaci modelů vícekriteriálního hodnocení variant
KADLEC, Josef
2024 - český
Tato práce se zaměřuje na hodnotu vlastností užitkové funkce při aplikaci modelů vícekriteriálního hodnocení variant. Cílem je identifikovat nedostatky v lineární užitkové funkci a nalézt optimální alternativu. V naší studii se opíráme o analýzu příkladu výběru bytu pro studenta hledajícího si bydlení. Dále bude zkoumána relevantnost různých vlastností užitkové funkce a jejich vliv na celkové hodnocení a rozhodování. Pro kvantifikaci této problematiky budou využity analytické metody a modely. V závěru práce bude diskutován vliv identifikovaných nedostatků v užitkové funkci na výsledky hodnocení a bude navržena vhodnější užitková funkce pro aplikace vícekriteriálního hodnocení variant. Tato studie se snaží přispět k lepšímu porozumění vlivu vlastností užitkové funkce na kvalitu hodnocení a rozhodování ve vícekriteriální analýze. This thesis was concetrated on the value of utility function properties in the application of multi-criteria variance estimation models. The aim was to identify the deficiencies in the current utility function and to find the optimal alternative. Our study is based on the analysis of a case example involving the selection of an apartment for a student seeking accommodation. The relevance of different features of the utility function and their influence on the overall evaluation and decision making was investigated. Analytical methods and models were used to quantify this issue. The thesis was concluded by discussing the impact of identified utility function deficiencies on the evaluation results and suggesting a more appropriate utility function for multi-criteria variant evaluation applications. This study was sought to contribute to a better understanding of the influence of utility function characteristics on the quality of evaluation and decision making in multi-criteria analysis. Klíčová slova: užitková funkce; vícekriteriální hodnocení variant; preference studentů; rozhodování; utility function; Multi Criteria Decision Making; student's preference; decision making Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Relevance vlastností užitkové funkce při aplikaci modelů vícekriteriálního hodnocení variant

Tato práce se zaměřuje na hodnotu vlastností užitkové funkce při aplikaci modelů vícekriteriálního hodnocení variant. Cílem je identifikovat nedostatky v lineární užitkové funkci a nalézt optimální ...

KADLEC, Josef
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

VLIV METEOROLOGICKÝCH PRVKŮ NA NEHODOVOST MOTOCYKLOVÉ DOPRAVY V JIHOČESKÉM KRAJI
UHLÍKOVÁ, Renata
2024 - český
Tato diplomová práce zkoumá vliv meteorologických prvků na nehodovost motocyklové dopravy v Jihočeském kraji od roku 2016 do roku 2020 včetně. Záměrem je porozumět, jaké jsou vzájemné vztahy mezi povětrnostními podmínkami a počtem motocyklových nehod. Práce využívá rozsáhlou policejní databázi motocyklových nehod a také meteorologických prvků jako je teplota, vítr, srážky, nový sníh a sluneční svit. Samotným základem je zcela nová a jedinečná metodika výzkumu, kterou podpořily tituly zabývající se touto problematikou. Ani v současné době neexistuje mnoho studií, které by se tomuto tématu věnovaly. Provedená analýza dat využívá korelační metodu, která je podpořena pomocí jednotlivých grafů u každého zkoumaného prvku. Výsledky této práce jsou, že největšími rizikovými prvky jsou prvky teplot a slunečního svitu. Roztříděná data a výzkum může dále poskytnout užitečné informace v dopravě a být výchozí studií k opatření zaměřená na zlepšení bezpečnosti motocyklistů na silnicích v různých povětrnostních podmínkách. This diploma thesis examines the influence of meteorological elements on the accident rate of the motorcycle traffic in the South Bohemian region from 2016 to 2020. The intention is to understand the interactions between the weather conditions and the number of motorcycle accidents. The thesis uses a wide and extensive police database of motorcycle accidents as well as meteorological elements such as temperature, wind, rain, new snow and sunshine. The base of the thesis is a new unique research methodology, which was supported by reports and literature dealing with this issue. Currently, there are not many studies devoted to this topic. The executed data analysis is using the correlation method, which is supported by individual graphs for each investigated element. The thesis result is finding that highest risk factor elements are temperature and sunshine. The segregated data and research can assist in traffic analysis and serve as a basic study for improving the safety of motorcyclist on roads in different weather conditions. Klíčová slova: nehodovost motocyklů; meteorologické prvky; počasí; Jihočeský kraj; ochrana motocyklistů; motorcycle accidents; meteorological elements; weather; South Bohemian region; protection of motorcyclists Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
VLIV METEOROLOGICKÝCH PRVKŮ NA NEHODOVOST MOTOCYKLOVÉ DOPRAVY V JIHOČESKÉM KRAJI

Tato diplomová práce zkoumá vliv meteorologických prvků na nehodovost motocyklové dopravy v Jihočeském kraji od roku 2016 do roku 2020 včetně. Záměrem je porozumět, jaké jsou vzájemné vztahy mezi ...

UHLÍKOVÁ, Renata
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Slow turismus
HAŠKOVÁ, Michala
2024 - český
Cílem této bakalářské práce je definování slow turismu a objasnění, jak se tato forma cestovního ruchu liší od ostatních forem a jaké má přínosy oproti masovému cestovnímu ruchu. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definováním cestovního ruchu, udržitelností v cestovním ruchu a pozitivními a negativními dopady, které cestovní ruch přináší. Práce se pak blíže zaměřuje na samotný slow tourism, na jeho definici a vznik této formy cestovního ruchu a také na požadavky, které by měly destinace splňovat, aby byly vhodné pro slow tourism. Dále práce zkoumá, jaký má potenciál pro rozvoj slow tourismu Česká republika a zabývá se prozatím jedinou destinací v České republice, která se zaměřuje na slow tourism a to Orlické hory a Podorlicko. Na konci analytické části se nachází návrh na novou slow destinaci. Praktická část využívá výzkum založený na datech z dotazníků, byl distribuován v elektronické podobě a následně je každá otázka zpracována graficky a okomentována. The aim of this bachelor's thesis is to define slow tourism and clarify how this form of tourism differs from other forms and what benefits it has compared to mass tourism. This work is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with defining tourism, sustainability in tourism and the positive and negative impacts that tourism brings. The work then focuses more closely on slow tourism itself, on its definition and the emergence of this form of tourism, as well as on the requirements that destinations should meet in order to be suitable for slow tourism. Furthermore, the work examines the potential for the development of slow tourism in the Czech Republic and deals with the only destination in the Czech Republic that focuses on slow tourism, namely Orlické hory and Podorlicko. At the end of the analytical part, there is a proposal for a new slow destination. The practical part uses research based on data from questionnaires, it was distributed in electronic form and then each question is processed graphically and commented. Klíčová slova: slow turismus; cestovní ruch; udržitelnost; kultura; ekonomický rozvoj; životní prostředí; turisté; Slow tourism; tourism; sustainability; culture; economic development; environment; travelers Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Slow turismus

Cílem této bakalářské práce je definování slow turismu a objasnění, jak se tato forma cestovního ruchu liší od ostatních forem a jaké má přínosy oproti masovému cestovnímu ruchu. Tato práce je ...

HAŠKOVÁ, Michala
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze