Number of found documents: 195111
Published from to

Záznamy z četby na 1. stupni ZŠ: akční výzkum
Mazourová, Lucie; Laufková, Veronika; Štípek, Jiří
2024 - Czech
The present thesis focuses on the use of reading records in the Czech language and literature lessons at the first level of primary school in the implementation of reading lessons. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The main aim of the theoretical part is to define the basic concepts related to the topis, i.e. literacy, development of reading, motivation to read, reading diary, compulsory reading and reading records. The theoretical part describes specifically those reading records that are used in the practical part of the work, i.e. poster, letter to a character, graphic organizers, questions, double diary. The practical part was designed as an action research where reading lessons were designed and then taught in Year 4 of primary school, between October and December, in which a variety of reading records were used. A total of seven reading lessons were implemented, with the last, seventh, lesson serving as a reflective lesson. The output of each reading lesson was a worksheet along with the reading record. Based on the implemented lessons, it was investigated which reading records situ different types of pupils; which reading records pupils found stimulating and why; how pupils formulatd their thoughts and attitudes towards the books they read in the records, how they... Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na využití záznamů z četby na 1. stupni základní školy v hodinách českého jazyka a literatury při realizaci čtenářských lekcí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Hlavním cílem teoretické části je vymezit základní pojmy, které souvisí s tématem, tj. čtenářská gramotnost, rozvoj čtenářství, motivace ke čtení, čtenářský deník, povinná četba a záznamy z četby. V teoretické části jsou popsány konkrétně ty záznamy z četby, které jsou využívány v praktické části práce, tj. plakát, dopis postavě, grafické organizéry, otázky, podvojný deník. Praktická část byla designována jako akční výzkum, kdy byly navrženy a následně odučeny čtenářské lekce ve 4. ročníku základní školy, v období říjen až prosinec, ve kterých byly využity rozmanité záznamy z četby. Dohromady bylo realizováno sedm čtenářských lekcí, z toho poslední, sedmá, lekce sloužila jako lekce reflektivní. Výstupem z každé čtenářské lekce byl pracovní list společně se záznamem z četby. Na základě realizovaných lekcí bylo zjišťováno, jaké záznamy z četby vyhovují různým typům žáků; jaké záznamy z četby žáci hodnotili jako podnětné a proč, jak žáci své myšlenky a postoje k přečteným knihám do záznamů formulovali, jakým způsobem je odůvodňovali a zda jsou schopni o nich hovořit. Použitými... Keywords: záznamy z četby; čtenářská gramotnost; literární výchova; primární vzdělávání; akční výzkum; Personal Notes on Reading; reading literacy; literary education; primary education; action research Available in a digital repository NRGL
Záznamy z četby na 1. stupni ZŠ: akční výzkum

The present thesis focuses on the use of reading records in the Czech language and literature lessons at the first level of primary school in the implementation of reading lessons. The thesis is ...

Mazourová, Lucie; Laufková, Veronika; Štípek, Jiří
Univerzita Karlova, 2024

Právní problematika zdanění příjmů z kryptoaktiv
Sobol, Michal; Kotáb, Petr; Martiník, Pavel
2024 - Czech
Legal Issues of Taxation of Income from Crypto-Assets Abstract This thesis dissects the taxation of income from crypto-assets from the legal perspective. The author aims to apply an effective tax treatment of a wide range of diverse and differently taxable activities related to crypto-assets, in which a taxable event may occur, to critically analyze the shortcomings in the tax system in relation to crypto-assets, to propose a solution and to compare the taxation of crypto-assets in the Czech Republic with foreign legal systems. To this end, the thesis is divided into five chapters. The first chapter is devoted to a brief general discussion of taxes, outlining the structure of income and value added taxes in the Czech Republic and serving to link theory and practice in the subsequent chapters. The second chapter deals with the legal classification of crypto-assets from the perspective of domestic legislation, European Union legislation, but also from the perspective of state authorities and state administration. The core part of the thesis is the third chapter. There, the author applies relevant tax treatment to individual activities related to crypto-assets, performs a legal analysis to determine the tax liability, defines the shortcomings in the tax system and controversial issues in the application of the... Právní problematika zdanění příjmů z kryptoaktiv Abstrakt Tématem diplomové práce je právní problematika zdanění příjmů z kryptoaktiv. Práce si klade za cíl aplikovat účinnou daňovou úpravu na širokou škálu rozmanitých a různě zdanitelných činností souvisejících s kryptoaktivy, při kterých může dojít ke zdanitelné události, ve vztahu ke kryptoaktivům kriticky analyzovat nedostatky v daňovém systému a navrhnout jejich řešení a podrobit zdanění kryptoaktiv v České republice komparaci se zahraničními úpravami. Za tímto účelem je práce rozdělena do pěti kapitol. První z nich je věnována krátkému obecnému pojednání o daních, jež nastiňuje konstrukci příjmových daní a daně z přidané hodnoty v České republice a slouží čtenáři při následném propojení teorie a praxe v dalších kapitolách. Druhá kapitola se zabývá právní klasifikací kryptoaktiv z pohledu domácí legislativy, legislativy Evropské unie, ale i z pohledu státních orgánů a státní správy. Stěžejní částí práce je třetí kapitola. Ta aplikuje relevantní daně na jednotlivé činnosti spojené s kryptoaktivy, k určení daňové povinnosti provádí jejich právní rozbor, definuje nedostatky v daňovém systému a sporné otázky při aplikaci úpravy a navrhuje způsoby, jak je řešit. Konkrétně analyzuje investování do kryptoaktiv, obchodování kryptoaktiv, těžbu kryptoaktiv,... Keywords: kryptoaktiva; daň; příjem; crypto-assets; tax; income Available in a digital repository NRGL
Právní problematika zdanění příjmů z kryptoaktiv

Legal Issues of Taxation of Income from Crypto-Assets Abstract This thesis dissects the taxation of income from crypto-assets from the legal perspective. The author aims to apply an effective tax ...

Sobol, Michal; Kotáb, Petr; Martiník, Pavel
Univerzita Karlova, 2024

Role kolegiálního sdílení v prevenci syndromu vyhoření u začínajících učitelů základních škol
Faitová, Martina; Kollerová, Lenka; Hanková, Zdeňka
2024 - Czech
"This master's thesis focuses on the role of collegial sharing as a prevention strategy against the development of burnout syndrome among beginning teachers in elementary schools. The aim of the thesis is to analyze how collegial sharing can contribute to protecting beginning teachers from burnout and what its benefits are in terms of professional development and psychological well-being. The thesis also focuses on identifying risk factors associated with the teaching profession and their impact on the development of burnout syndrome. Qualitative methods, specifically semi-structured interviews with beginning teachers, were used in the research section. Respondents were selected based on convenience sampling, with the respondents being beginning teachers at primary schools. The collected data were analyzed through thematic analysis, using coding and identification of key themes. The research results showed that collegial sharing plays an important role in creating a supportive environment for beginning teachers. Colleagues become important sources of support, sharing experiences, and advice. This form of support helps to reduce stress factors associated with teaching and contributes to the prevention of the development of burnout syndrome. Additionally, collegial sharing has been shown to bring... Tato diplomová práce se zaměřuje na roli kolegiálního sdílení jako prevence rozvinutí syndromu vyhoření u začínajících učitelů na základních školách. Cílem práce je analyzovat, jak kolegiální sdílení může přispět k ochraně začínajících učitelů před vyhořením a jaké jsou jeho přínosy z hlediska profesního rozvoje a psychické pohody. Práce se také zaměřuje na identifikaci rizikových faktorů spojených s učitelským povoláním a jejich vliv na rozvoj syndromu vyhoření. V rámci výzkumné části byly využity kvalitativní metody, konkrétně polostrukturované rozhovory se začínajícími učiteli. Respondenti byli vybráni na základě příležitostného výběru, kdy respondenti jsou začínající učitelé na ZŠ. Získaná data byla analyzována tematickou analýzou s využitím kódování a identifikace klíčových témat. Výsledky výzkumu ukázaly, že kolegiální sdílení hraje důležitou roli ve vytváření podpůrného prostředí pro začínající učitele. Kolegové a kolegyně se stávají důležitými zdroji podpory, sdílení zkušeností a poradenství. Tato forma podpory pomáhá snižovat stresové faktory spojené s učitelskou prací a přispívá k prevenci rozvinutí syndromu vyhoření. Zároveň se ukázalo, že kolegiální sdílení přináší profesní růst a rozvoj, posiluje sebevědomí a pocit sounáležitosti mezi učiteli. Výsledky této práce mají důležitý význam... Keywords: syndrom vyhoření; kolegialita; učitelský stres; začínající učitel; prevence; sociální klima; burnout syndrome; collegiality; teacher stress; novice teacher; prevention; social climat Available in a digital repository NRGL
Role kolegiálního sdílení v prevenci syndromu vyhoření u začínajících učitelů základních škol

"This master's thesis focuses on the role of collegial sharing as a prevention strategy against the development of burnout syndrome among beginning teachers in elementary schools. The aim of the ...

Faitová, Martina; Kollerová, Lenka; Hanková, Zdeňka
Univerzita Karlova, 2024

Výzkum výslovnostních dovedností němčiny u žáků víceletých gymnázií
Spielmannová, Natálie; Nečasová, Pavla; Zeman, Dalibor
2024 - Czech
Keywords: Výslovnost; slovní přízvuk; samohlásky; výuka německého jazyka; český jazyk; problematické jevy ve výslovnosti němčiny; Pronunciation; word accent; vowels; German language teaching; Czech language; problematic phenomena in German pronunciation Available in a digital repository NRGL
Výzkum výslovnostních dovedností němčiny u žáků víceletých gymnázií

Spielmannová, Natálie; Nečasová, Pavla; Zeman, Dalibor
Univerzita Karlova, 2024

Dospělé ženy s poruchou příjmu potravy
Zachová, Jana; Švamberk Šauerová, Markéta; Valentová, Hana
2024 - Czech
The aim of this master's thesis is to achieve the best possible understanding of the unique and individual experience of adult women with eating disorders and the identification of key themes associated with this phenomenon. A qualitative approach was chosen for this work. The specific method selected was Interpretative Phenomenological Analysis, which aims to understand the lived experience of individuals. The research sample consists of five women who are currently in middle adulthood. Each of them has experience with a long-standing eating disorder. Data collection was conducted through semi-structured interviews, and their subsequent analysis took place in two steps. Firstly, the experience of each woman and their basic schemas were examined, emphasizing essential characteristics and features of the respondents. Secondly, common themes and categories of the participants were identified. Specifically, these include dysfunctional family environment and trauma, meeting basic needs in a substitute way, objectification, isolation, and self-destruction. The main findings were then anchored in theoretical concepts and existing research. Keywords: eating disorders, middle adulthood, interpretative phenomenological analysis, life story, experience této diplomové práce je co možná nejlépe porozumět jedinečné zkušenosti dospělých žen poruchou příjmu potravy a identifikovat klíčová témata, které se s tuto práci byl zvolen kvalitativní přístup. Jako konkrétní metoda byla vybr fenomenologická analýza, jejíž záměrem je porozumění žité zkušenosti člověka. Výzkumný vzorek tvoří pět žen, které se nyní nacházejí ve věku odpovídající střední dospělosti. Každá nich má zkušenost s dlouhotrvající poruchou příjmu potravy. Sběr dat probíhal za pomoci polostrukturovaných rozhovorů a následná analýza odpovědí respondentek probíhala ve dvou Nejdříve zkušenost žen í́ přičemž byly zdůrazněny podstatné společná témata a kategorie zkoumaných osob. Konkrétně se jedná o nefunkční rodinné prostředí a trauma, sycení základních potřeb zástupným způsobem, objektifikaci, ištění byla následně ukotvena teoretickými koncepty a již Klíčov poruchy příjmu potravy, střední dospělost, interpretativní fenomenologická analýza, životní příběh, zkušenost Keywords: poruchy příjmu potravy; střední dospělost; interpretativní fenomenologická analýza; životní příběh; zkušenost; eating disorders; middle adulthood; interpretative phenomenological analysis; life story; experience Available in a digital repository NRGL
Dospělé ženy s poruchou příjmu potravy

The aim of this master's thesis is to achieve the best possible understanding of the unique and individual experience of adult women with eating disorders and the identification of key themes ...

Zachová, Jana; Švamberk Šauerová, Markéta; Valentová, Hana
Univerzita Karlova, 2024

Problémové chování žáků 1.stupně očima učitelů
Vodolánová, Kateřina; Krčmářová, Tereza; Vallin, Petra
2024 - Czech
The diploma thesis deals with the topic of problematic behavior of first-grade students through the eyes of teachers. In other words, how do teachers view the problematic behavior of pupils and their possible solutions, if the problematic behavior has already occurred. The theoretical part describes problematic and risky behavior and how the teacher could not only solve this behavior, but also prevent it. The same is then described in the behavior of students with autism spectrum disorders. The practical part offers the perspective of seven female teachers with different lengths of experience on three pedagogical situations. On the basis of semi-structured interviews with them, it became clear that even though they differed from each other in some opinions, they still largely thought about problem behavior and its solution in a similar way. By combining the most frequent statements and reflections of the respondents, scenarios for the given situations emerged. KEYWORDS teacher, discipline, problematic situation, student behaviour, primary school, interview Diplomová práce se zabývá tématem problémového chování žáků prvního stupně očima učitelů. Tedy tím, jakým způsobem nahlíží učitelé na problémové chování žáků a jejich případné řešení, pokud tedy k problémovému chování již došlo. Teoretická část popisuje problémové a rizikové chování a to, jakým způsobem by učitel toto chování mohl nejen řešit, ale hlavně mu i předejít. To samé je pak popisováno i u chování žáků s poruchou autistického spektra. Praktická část nabízí pohled sedmi učitelek s různou délkou praxe na tři pedagogické situace. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s nimi se ukázalo, že i když se v některých názorech navzájem od sebe odlišovaly, i tak z větší míry uvažovaly nad problémovým chováním a jeho řešením podobně. Spojením nejčastějších výpovědí a úvah respondentů vzešly scénáře k daným situacím. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, kázeň, problematická situace, chování žáka, primární škola, rozhovor Keywords: učitel; kázeň; problematická situace; chování žáka; primární škola; rozhovor; teacher; discipline; problematic situation; student behaviour; primary school; interview Available in a digital repository NRGL
Problémové chování žáků 1.stupně očima učitelů

The diploma thesis deals with the topic of problematic behavior of first-grade students through the eyes of teachers. In other words, how do teachers view the problematic behavior of pupils and their ...

Vodolánová, Kateřina; Krčmářová, Tereza; Vallin, Petra
Univerzita Karlova, 2024

Zvuková podoba anglicismů u hráčů vybraných počítačových her
Mužíková, Viktorie; Vlčková, Jana; Holanová, Radka
2024 - Czech
This bachelor's thesis deals with the analysis of the sound form of anglicisms among players of selected video games (Among Us, Overwatch, World of Warcraft). This thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with the characteristics of the gamer community, the definition of anglicisms, the description of the adaptation principles, differences between the phonetic systems of both Czech and English and a short study of previous works. The practical part delves into the descriptions of the chosen video games, the description of the analysed group of speakers and the analysis of the terms excerpted from the video recordings. The conclusion then summarizes the overall results of the analysis of the excerpted terms. Tato bakalářská práce se zabývá podrobnou analýzou zvukové podoby anglicismů v řeči hráčů vybraných počítačových her (Among Us, Overwatch, World of Warcraft). Práce má teoretickou i praktickou část. V teoretické části je nejdříve charakterizována komunita hráčů počítačových her, dále definovány anglicismy obecně, po té vysvětleny jednotlivé adaptační principy, rozdíly mezi hláskovými systémy angličtiny a češtiny a krátká přehledová studie týkající se předchozích výzkumů. Praktická část se po té věnuje popisu jednotlivých her, popisu zkoumané skupiny mluvčích a následné analýze excerpovaných výrazů z dostupných video nahrávek - z hlediska použitých adaptačních principů a přejímaných hlásek. Závěr shrnuje celkové výsledky analýzy excerpovaných výrazů. Keywords: anglicismus; adaptační principy; vokály; konsonanty; počítačové hry; anglicisms; adaptation principles; vowels; consonants; video games Available in a digital repository NRGL
Zvuková podoba anglicismů u hráčů vybraných počítačových her

This bachelor's thesis deals with the analysis of the sound form of anglicisms among players of selected video games (Among Us, Overwatch, World of Warcraft). This thesis is divided into a theoretical ...

Mužíková, Viktorie; Vlčková, Jana; Holanová, Radka
Univerzita Karlova, 2024

Efekt pojetí výuky na schopnost studentů prvního ročníku bakalářského studia provádět chemické výpočty
Nováková, Karolína; Rusek, Martin; Matěcha, Tadeáš
2024 - Czech
This bachelor thesis deals with the readiness of undergraduate students to perform chemical calculations. The years of students entering the Department of Chemistry and Didactics of Chemistry at the Faculty of Education of Charles University in the academic years 2022/23 and 2023/24 were examined. The theoretical background is presented at the beginning of the paper, where the issues of chemical calculations are described based on previous research. Factors affecting the ability to solve chemical calculations and their overlap with mathematics are included. In addition, attention is given to the position of chemical calculations in the school curriculum system. The practical part focuses on identifying the secondary school students abilities to perform chemical calculations. At the beginning, students were given an entrance test. In addition to the success rate, the mistakes made by the students were also examined. At the end of the winter semester, students wrote an analogous posttest. The results of both tests were then compared. In addition, selected students were interviewed to obtain more accurate information regarding the teaching of chemical calculations. The results show that students are coming out of high school underprepared even though they should be proficient in calculations according... Tato bakalářská práce se zabývá připraveností vysokoškolských studentů provádět chemické výpočty. Zkoumány byly ročníky studentů nastupují ke studiu na katedru chemie a didaktiky chemie na Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v akademickém roce 2022/23 a 2023/24. Na začátku práce jsou uvedena teoretická východiska, kde je popsána problematika chemických výpočtů na základě dřívějších výzkumů. Jsou zde zařazeny faktory ovlivňující schopnost řešit chemické výpočty a jejich přesah do matematiky. Dále je pozornost věnována pozici chemických výpočtů ve školním kurikulárním systému. Praktická část se zaměřuje na zjištění, s jakými schopnostmi provádět chemické výpočty přichází studenti ze středních škol. Na začátku byl studentům zadán vstupní test. Kromě úspěšnosti byly zkoumány i chyby, které studenti dělají. Na konci zimního semestru studenti psali analogický posttest. Výsledky obou testů byly následně porovnávány. Dále byly s vybranými studenty provedeny rozhovory, aby se získaly přesnější informace ohledně výuky chemických výpočtů. Z výsledků je patrné, že studenti přichází ze středních škol nedostatečně připraveni i přesto, že by výpočty měli podle kurikulárních dokumentů ovládat. Nejvíce problematické se jeví výpočty z rovnic, výpočty pH a výpočty zaměřené na míchání roztoků. Tato práce doplňuje... Keywords: chemické výpočty; pretest; posttest; rozhovory; chemical calculations; pretest; posttest; interviews Available in a digital repository NRGL
Efekt pojetí výuky na schopnost studentů prvního ročníku bakalářského studia provádět chemické výpočty

This bachelor thesis deals with the readiness of undergraduate students to perform chemical calculations. The years of students entering the Department of Chemistry and Didactics of Chemistry at the ...

Nováková, Karolína; Rusek, Martin; Matěcha, Tadeáš
Univerzita Karlova, 2024

Užití krizové intervence školními psychology
Získalová, Zuzana; Štech, Stanislav; Kučerová, Olga
2024 - Czech
1 ABSTRACT The aim of the thesis on the Use of Crisis Intervention by School Psychologists is to map out how school psychologists work with crisis intervention and what specifics CI can bring to a school environment. In our research, we ask five questions to explore how school psychologists define crisis, how often they work with crisis, what factors may influence this frequency, what specific techniques school psychologists use when working with crisis, and what helps them to manage these situations. A qualitative research study was conducted to address the stated goal. It includes ten semi-structured interviews and one pilot interview. The interviewees were school psychologists from elementary schools, high schools, college and secondary vocational schools. Respondents were selected in order to obtain as diverse sample as possible, taking into account the size of the school, the region in which it was located, and respondents' experience. Three main themes and four sub-themes emerged from the thematic analysis. Possible links between the categories were then explored. A number of crisis intervention's characteristics of crisis intervention in schools are identified in the research. Given the number of these, the term "school crisis intervention" is developed. It is defined as a separate discipline based... 1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce na téma Užití krizové intervence školními psychology je zmapovat, jak školní psychologové pracují se zakázkou krizové intervence a jaká specifika může KI v prostředí školy přinášet. Ve výzkumu si klademe pět výzkumných otázek, a to jak školní psychologové definují krizi, jak často s ní pracují, jaké faktory mohou mít na tuto frekvenci vliv, jaké specifické postupy školní psychologové v práci s krizí užívají a co jim pomáhá tyto situace zvládat. Stanovený cíl objasňujeme kvalitativním výzkumným šetřením V rámci něj proběhlo deset polostrukturovaných rozhovorů a jeden pilotní. Respondenti jsou školní psychologové ze základních škol, gymnázií, střední odborné školy a středního odborného učiliště. Zpracování dat probíhá formou tematické analýzy, v jejímž rámci vznikla tři hlavní témata a čtyři subtémata na podkladu celkem patnácti kategorií. Mezi kategoriemi jsou hledány možné souvislosti. Ve výzkumu je identifikována řada specifik, která krizová intervence na území školy přináší. S ohledem na jejich množství přinášíme pojem "Školní krizová intervence". Tento pojem na základě identifikovaných specifik definujeme jako samostatnou disciplínu, která by potenciálně mohla být zařazena coby poddruh krizové intervence. V práci dále představujeme, co pomáhá školním psychologům zvládat... Keywords: školní psycholog; krize; krizová intervence; školní krizová intervence; school psychologist; crisis; crisis intervention; school crisis counseling Available in a digital repository NRGL
Užití krizové intervence školními psychology

1 ABSTRACT The aim of the thesis on the Use of Crisis Intervention by School Psychologists is to map out how school psychologists work with crisis intervention and what specifics CI can bring to a ...

Získalová, Zuzana; Štech, Stanislav; Kučerová, Olga
Univerzita Karlova, 2024

Školní psycholog ve škole s inovativním školním vzdělávacím programem
Goldsteinová, Raquel Sarah; Kučerová, Olga; Kucharská, Anna
2024 - Czech
The work focuses on mapping the experiences of school psychologists who work in elementary schools with an innovative school education program (ŠVP) in the Czech Republic. In the theoretical part, readers are introduced to the concepts of school psychology, educational programs, innovative education and the role of the school psychologist in innovative schools. In the empirical part, research conducted using qualitative methodology is presented. 4 research questions were determined: According to school psychologists working in schools with an innovative school educational program, how does innovation in education manifest itself? What are the specifics that school psychologists encounter when working in schools with an innovative school education program? How do school psychologists working in a school with an innovative school education program relate to their work in schools with an innovative school education program? According to school psychologists working in schools with an innovative school education program, what is the impetus for innovation in education? The research was conducted with seven school psychologists who work in elementary schools with an innovative SEP. A semi-structured interview was conducted with the respondents. Thematic analysis was used to analyze the data. As part of... Práce se zaměřuje na zmapování zkušeností školních psychologů, kteří pracují na základních školách s inovativním školním vzdělávacím programem (ŠVP) v České republice. V rámci teoretické části jsou čtenářům představeny koncepty školní psychologie, vzdělávací programy, inovativní vzdělávání a role školního psychologa na inovativních školách. V empirické části je představen výzkum provedený pomocí kvalitativní metodologie. Byly určeny 4 výzkumné otázky: Jak se podle školních psychologů pracujících na školách s inovativním školním vzdělávacím programem projevuje inovace ve školství? Jaká jsou specifika, se kterými se školní psychologové setkávají při práci na školách s inovativním školním vzdělávacím programem? Jak se školní psychologové pracující na škole s inovativním školním vzdělávacím programem vztahují ke své práci na školách s inovativním školním vzdělávacím programem? Co je podle školních psychologů pracujících na školách s inovativním školním vzdělávacím programem impulsem pro inovaci ve školství? Výzkum probíhal se sedmi školními psychology, kteří pracují na základních školách s inovativním ŠVP. S respondenty byl proveden polostrukturovaný rozhovor. K analýze dat byla využita tematická analýza. Psychologové v rámci výzkumu vypovídali o otevřené komunikaci, možnosti rozvoje, podobě... Keywords: Školní psycholog; inovativní školství; inovativní ŠVP; Klíčová slova (anglicky): School psychologist; innovative education; innovative curriculum Available in a digital repository NRGL
Školní psycholog ve škole s inovativním školním vzdělávacím programem

The work focuses on mapping the experiences of school psychologists who work in elementary schools with an innovative school education program (ŠVP) in the Czech Republic. In the theoretical part, ...

Goldsteinová, Raquel Sarah; Kučerová, Olga; Kucharská, Anna
Univerzita Karlova, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases