Výuka jazyka na Francouzském institutu v Praze
Maršálová, Kristýna; Klinka, Tomáš; Biegel, Madeleine
2021 - French
This bachelor thesis aims at analytical description of French language education at the French Institute in Prague. Firstly, it describes development, function and organisation of the French Institute in Prague and its affection by important historical events during 20th century. Furthermore, the thesis thoroughly describes several French language courses, which are currently being taught at the French Institute in Prague and their development. Next part focuses on training and education of French teachers and simultaneously refers to useful pedagogical materials. Important part of this thesis is a description of educational methods at the French Institute in Prague, introduction of teacher's role and lecture's flow. In this context, an interest is given to demands of the French Institute in Prague on their lecturers and integration issue of new members to the lecturer's group at the French Institute. Lastly, the thesis covers a summary of language certificates issued by the French Institute. KEYWORDS French Institute of Prague, french education, courses, methodology, french language, historical development, teacher's role, lecturer, IFP, certifications Tato bakalářská práce je zaměřena na analytický popis výuky francouzského jazyka na Francouzském institutu v Praze. Nejprve se zabývá vývojem, fungováním a organizací Francouzského Institutu v Praze a jeho ovlivněním významnými historickými událostmi 20. století. Dále podrobně popisuje jednotlivé kurzy francouzského jazyka, které jsou v současnosti na Francouzském institutu v Praze vyučovány a jejich vývoj. Další část se věnuje zaškolování a výuce učitelů francouzského jazyka, a zároveň v této souvislosti odkazuje na užitečné zdroje pedagogických materiálů. Významnou částí této práce je popis způsobů a metodiky výuky na Francouzském institutu v Praze, představení role učitele a také průběh vyučovacích hodin. V této souvislosti je věnována pozornost také požadavkům a nárokům Francouzského institutu v Praze na jeho lektory a problematice začleňování nových členů do kolektivu lektorů Francouzského institutu. V neposlední řadě práce předkládá přehled certifikátů vydávaných Francouzským institutem. KLÍČOVÁ SLOVA Francouzský institut v Praze, výuka francouzštiny, kurzy, metodika, francouzský jazyk, historický vývoj, role učitele, lektor, IFP, certifikáty
Keywords:
Francouzský institut v Praze; výuka francouzštiny; kurzy; metodika; francouzský jazyk; historický vývoj; role učitele; lektor; IFP; certifikáty; French Institute of Prague; french education; courses; methodology; french language; historical development; teacher's role; lecturer; IFP; certifications
Available in a digital repository NRGL
Výuka jazyka na Francouzském institutu v Praze
This bachelor thesis aims at analytical description of French language education at the French Institute in Prague. Firstly, it describes development, function and organisation of the French Institute ...
Francouzské a české pojetí maturitní zkoušky
Harutjunjan, Ani; Klinka, Tomáš; Suková Vychopňová, Kateřina
2021 - French
Keywords:
Le système d'éducation; l'éducation primaire et secondaire; le baccalauréat; le baccalauréat général; technologique; professionnel; le bac blanc; le nouveau bac; l'examen de la « maturita »; The education system; primary and secondary education; the « baccalauréat » exam; the general; technological and vocational « baccalauréat »; « le bac blanc »; « le nouveau bac »; the "maturita" exam
Available in a digital repository NRGL
Francouzské a české pojetí maturitní zkoušky
Využití audiovizuálních pomůcek ve výuce francouzského jazyka
Bielková, Soňa; Suková Vychopňová, Kateřina; Klinka, Tomáš
2021 - French
The thesis is about the use of audiovisual aids in French language lessons. The aim of the thesis is to discuss the availability and diversity of audiovisual documents accessible online. The thesis defines and characterises specific concepts of audiovisual education and the use of audiovisual aids for activities related to listening comprehension. Lastly, the thesis presents less conventional forms of audiovisual education and online sources which can be used during French language lessons. These resources are aimed as a source of inspiration for the French language teachers. KEYWORDS foreign language education, audiovisual document, French as a foreign language, listening comprehension Bakalářská práce pojednává o využití audiovizuálních pomůcek ve výuce francouzského jazyka. Cílem práce je poukázat na dostupnost a různorodost audiovizuálních dokumentů, které jsou přístupné zejména na Internetu. Práce se nejdřív zabývá definicí a charakteristikou některých pojmů z oblasti audiovizuálního vzdělávání a využitím audiovizuálních pomůcek pro aktivity spojené s poslechem s porozuměním. V závěru práce jsou popsané některé nekonvenční formy audiovizuálního vzdělávání a internetové zdroje, které se zapojení audiovizuálních materiálů do výuky francouzského jazyka věnují. Tyto zdroje mohou také sloužit jako inspirace pro vyučující francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA výuka cizího jazyka, audiovizuální dokument, francouzský jazyk, poslech s porozuměním
Keywords:
výuka cizího jazyka; audiovizuální dokument; francouzský jazyk; poslech s porozuměním; foreign language education; audiovisual document; French as a foreign language; listening comprehension
Available in a digital repository NRGL
Využití audiovizuálních pomůcek ve výuce francouzského jazyka
The thesis is about the use of audiovisual aids in French language lessons. The aim of the thesis is to discuss the availability and diversity of audiovisual documents accessible online. The thesis ...
La représentation de la spéculation financi?re dans les romans d´Émile Zola La Curée et L´Argent
FEJTKOVÁ, Blanka
2021 - French
Tato bakalářská práce se věnuje tematické analýze finančního světa a finančních spekulací v románech francouzského spisovatele Émila Zoly, představitele francouzského naturalismu, Štvanice, resp. Kořist (La Curée) a Peníze (L'Argent). V teoretické části se nejprve věnuji historickému kontextu, době, ve které Émile Zola žil, tedy období druhé poloviny 19. století. Dále rozvíjím literární kontext s charakteristikou realismu, naturalismu a naturalistického románu. V závěru tematické části popisuji život Émila Zoly, cyklus Rougon-Macquartové a další díla z jeho literární tvorby. Druhá část bakalářské práce je analytická. Zaměřuji se podrobně na dva vybrané romány z cyklu Rougon-Macquartové (La Curée a L'Argent), které tematicky analyzuji s cílem ukázat, jak do nich Émile Zola promítnul téma peněz a finančních spekulací. Celá bakalářská práce je psána ve francouzštině. In this Bachelor thesis, I pursue a thematic analysis of the financial word and the financial speculations in two novels written by a French writer Émile Zola, a representative of French naturalisme, L'Argent and La Curée. I devote the theoretical part to the historical context, the period in which Émile Zola lived, which is the second half of the 19th century. Further, I develop the literary context with the characteristics of realism, naturalism and the naturalistic novel. At the end of the theoretical part, I study the life of Émila Zola, the cycle of Rougon-Macquart and other pieces of his literary work. The second part of the bachelor thesis is analytical. I focus in detail on two selected novels from the Rougon-Macquart cycle (La Curée and L'Argent), which I thematically analyse in order to show how Émile Zola projects the theme of money and financial speculation into them. The whole bachelor thesis is written in French.
Keywords:
Émile Zola; naturalisme; La Curée; L'Argent; Les Rougon-Macquart
Available in the Digital Repository of University of South Bohemia.
La représentation de la spéculation financi?re dans les romans d´Émile Zola La Curée et L´Argent
Tato bakalářská práce se věnuje tematické analýze finančního světa a finančních spekulací v románech francouzského spisovatele Émila Zoly, představitele francouzského naturalismu, Štvanice, resp. ...
Být černým Evropanem: případová studie role městského prostoru Prahy a Paříže a současných výzev.
Bilembo Adja, Lourdes Peggy Armelle; Kovářová, Linda; Křížová, Markéta; György, Eszter
2021 - French
and Keywords "In the World through which I travel, I am endlessly creating myself." - Frantz Fanon In this thesis, one of my first aims, among others, is to discuss and put in perspective the different levels of identification that can coexist and contribute to the creation of a person. I want to understand the impact and the role played by the city in one's identity-building process by studying the self-perception of visibly black people in Prague and Paris. Why did I decide to work on blackness within the European context? I decided to work on blackness for many reasons, one being that blackness as much as whiteness are social constructs. However, when whiteness has a history of multiplicity, and white people are being granted individuality, blackness, on the other hand, is often seen as an encompassing term. Black people are perceived as a monolithic social group in every sense of the word, sharing the same history and past across the globe. It is because of the peculiarity of blackness, which is seen as a factor of global identity that I wanted to study that topic within Europe. Working on blackness in Europe is working on a topic that would look like an oxymoron. Indeed, Europe is associated with whiteness, and blackness is associated with Africa. Therefore, thinking about black Europeans or... Být černým Evropanem: případová studie role městského prostoru Prahy a Paříže a současných výzev Abstrakt V této diplomové práci je jedním z mých hlavních cílů uvést a analyzovat různé úrovně identifikace, které mohou koexistovat v rámci individuality. Snažím se v ní porozumět vlivu a roli, jakou hraje město v průběhu budování identitity prostřednictvím výzkumu sebevnímání černochů v Praze a Paříži. Černošství v evropském kontextu je, stejně jako bělošství, sociálním konstruktem. Zatímco bělošství má různorodou historii a bělochům je připisována jistá individualita, černošství je naopak často vnímáno jako souhrnné označení. Černoši jsou v každém slova smyslu považováni za jednolitou sociální skupinu, která má společnou historii a minulost po celém světě, jako faktor globální identity, tedy i Evropy. Studovat černošství v Evropě je studium tématu, které může vypadat jako oxymoron. Vskutku, Evropa je spojována s bělošstvím a černošství je spojováno s Afrikou. Právě proto se uvažování o černých Evropanech nebo černých lidech jako Evropanech může někomu zdát jako kognitivní nesoulad. Přesně tento nesoulad chci ve své práci analyzovat a skrze něj také pojem "černé společnosti". Je otázkou, zda být černý v Paříži a být černý v Praze znamená to stejné a má vzájemnou souvislost. Ve své práci chci zjistit, jak je...
Keywords:
černí Evropané|kulturní rozdíly|černý|identity|urbánní antropologie|kulturní studia; Black Europeans|Cultural Differences|Blackness|identity|Urban Anthropology|Cultural studies
Available in a digital repository NRGL
Být černým Evropanem: případová studie role městského prostoru Prahy a Paříže a současných výzev.
and Keywords "In the World through which I travel, I am endlessly creating myself." - Frantz Fanon In this thesis, one of my first aims, among others, is to discuss and put in perspective the ...
Být černým Evropanem: případová studie role městského prostoru Prahy a Paříže a současných výzev.
Bilembo Adja, Lourdes Peggy Armelle; Kovářová, Linda; Křížová, Markéta; György, Eszter
2021 - French
and Keywords "In the World through which I travel, I am endlessly creating myself." - Frantz Fanon In this thesis, one of my first aims, among others, is to discuss and put in perspective the different levels of identification that can coexist and contribute to the creation of a person. I want to understand the impact and the role played by the city in one's identity-building process by studying the self-perception of visibly black people in Prague and Paris. Why did I decide to work on blackness within the European context? I decided to work on blackness for many reasons, one being that blackness as much as whiteness are social constructs. However, when whiteness has a history of multiplicity, and white people are being granted individuality, blackness, on the other hand, is often seen as an encompassing term. Black people are perceived as a monolithic social group in every sense of the word, sharing the same history and past across the globe. It is because of the peculiarity of blackness, which is seen as a factor of global identity that I wanted to study that topic within Europe. Working on blackness in Europe is working on a topic that would look like an oxymoron. Indeed, Europe is associated with whiteness, and blackness is associated with Africa. Therefore, thinking about black Europeans or... Být černým Evropanem: případová studie role městského prostoru Prahy a Paříže a současných výzev Abstrakt V této diplomové práci je jedním z mých hlavních cílů uvést a analyzovat různé úrovně identifikace, které mohou koexistovat v rámci individuality. Snažím se v ní porozumět vlivu a roli, jakou hraje město v průběhu budování identitity prostřednictvím výzkumu sebevnímání černochů v Praze a Paříži. Černošství v evropském kontextu je, stejně jako bělošství, sociálním konstruktem. Zatímco bělošství má různorodou historii a bělochům je připisována jistá individualita, černošství je naopak často vnímáno jako souhrnné označení. Černoši jsou v každém slova smyslu považováni za jednolitou sociální skupinu, která má společnou historii a minulost po celém světě, jako faktor globální identity, tedy i Evropy. Studovat černošství v Evropě je studium tématu, které může vypadat jako oxymoron. Vskutku, Evropa je spojována s bělošstvím a černošství je spojováno s Afrikou. Právě proto se uvažování o černých Evropanech nebo černých lidech jako Evropanech může někomu zdát jako kognitivní nesoulad. Přesně tento nesoulad chci ve své práci analyzovat a skrze něj také pojem "černé společnosti". Je otázkou, zda být černý v Paříži a být černý v Praze znamená to stejné a má vzájemnou souvislost. Ve své práci chci zjistit, jak je...
Keywords:
černí Evropané|kulturní rozdíly|černý|identity|urbánní antropologie|kulturní studia; Black Europeans|Cultural Differences|Blackness|identity|Urban Anthropology|Cultural studies
Available in a digital repository NRGL
Být černým Evropanem: případová studie role městského prostoru Prahy a Paříže a současných výzev.
and Keywords "In the World through which I travel, I am endlessly creating myself." - Frantz Fanon In this thesis, one of my first aims, among others, is to discuss and put in perspective the ...
Diktát a výuka francouzštiny
Matějková, Zuzana; Klinka, Tomáš; Suková Vychopňová, Kateřina
2021 - French
Keywords:
diktát; učitel; výuka francouzštiny jako cizího jazyka; didaktická metoda; pravopis; vzdělávání; dictation; teacher; teaching French as a foreign language; teaching method; spelling; education
Available in a digital repository NRGL
Diktát a výuka francouzštiny
Francouzský Zbyněk Hejda
Holkupová, Lucie; Fučíková, Milena; Listíková, Renáta
2021 - French
Keywords:
Zbyněk Hejda; Valse mélancolique; Abord de la mort; Je n'y rencontrerai personne; Lady Feltham,samizdat; Charta 77; sny; poezie; Zbyněk Hejda; Valse mélancolique; Abord de la mort; Je n'y rencontrerai personne; Lady Feltham,samizdat; Charta 77; dreams; poetry
Available in a digital repository NRGL
Francouzský Zbyněk Hejda
Jazyky a kultura v Malých Antilách
Mabbettová, Anna; Kalfiřtová, Eva; Jančík, Jiří
2021 - French
Keywords:
Karibik; Malé Antily; jazykověda; francouzština; kreolština; zámořské departmenty; kolonie; geografie; kultura; Caribbean; West Indies; language; French; Creole; overseas departments; colonies; geography; culture
Available in a digital repository NRGL
Jazyky a kultura v Malých Antilách
Zdroje pro výuku reálií Francie a frankofonních zemí
Hodanová, Kateřina; Klinka, Tomáš; Biegel, Madeleine
2021 - French
Keywords:
reálie; kultura; interkulturní kompetence; autentický dokument; didaktizovaný dokument; zdroje pro výuku reálií; frankofonie; Culture and identity; intercultural competence; authentic document; dicactised document; resources for teaching culture and identity; francophony
Available in a digital repository NRGL
Zdroje pro výuku reálií Francie a frankofonních zemí
NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web
Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz
Provider
Other bases