Komplexní scénografické řešení tragedie Bakchantky
Sarafianou, Konstantsia; Dušek, Jan; Korčák, Jakub
2009 - English
The subject of this thesis is the visual interpretation of Euripides tragedy, Bacchae.
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Komplexní scénografické řešení tragedie Bakchantky
The subject of this thesis is the visual interpretation of Euripides tragedy, Bacchae.
Komplexní scénografické řešení opery Bély Bartóka Modrovousův hrad
Vilslev, Sara; Dušek, Jan; Korčák, Jakub
2009 - English
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Komplexní scénografické řešení opery Bély Bartóka Modrovousův hrad
Monster of Grace, Opera by Philip Glass and Robert Wilson
Alessi, Vanessa; Dušek, Jan; Peimer, David
2008 - English
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Monster of Grace, Opera by Philip Glass and Robert Wilson
The Misinterpretation of the Image of Middle East in the Media
Puc, Jurij; Dvořák, Tomáš; Kolář, Viktor
2007 - English
Moje teoreticka prace analizuje soucasnu interpretace obrazu na stredo vychode. Staci rict ze nas dojem o sredo vychodu a jeji politice situace je docela negativny. Analiza vyvoju bechem dejin byla udelana abich sme lib pochopili proc takova interpretace Stredo vychodu. Je mozne ze slovo Islamicke nosi negativnu akonotace a proc? Analiza soucasne prezentace stredo vychodu ukaze ze zapad nekdy nema dostatecne informaci a kriticitzmu abich lib soudil obrazy ktere dostava ze stredo vychodu. Prehled photografickih medii ukaze na potencialny problemy v interpretace kvuli zapadnemu vztachu k obrazu. The thesis analyzes today?s image interpretation of the Middle East. It would suffice to say that our impression of the Middle East and its current political situation is far from positive. An analysis of the development through history was made, to better understand why do we have such an understanding of the Middle East. Does the adjective Islamic carry a negative image, and if so, why? An analysis of current day media portrayal reveals that the west sometimes lack criticism to objectively judge the images it receives from the Middle East. An overview of different photographic media reveals the potential misinterpretations western infatuation with the image has created.
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
The Misinterpretation of the Image of Middle East in the Media
Moje teoreticka prace analizuje soucasnu interpretace obrazu na stredo vychode. Staci rict ze nas dojem o sredo vychodu a jeji politice situace je docela negativny. Analiza vyvoju bechem dejin byla ...
Photography & Philosophy Interwined Shown Through the Development in Czech (and Slovak) Postmodern Photography
Radecki, Molly; Musilová, Helena; Zeinerová Brachtlová, Michaela
2007 - English
Czech and (Slovak) Postmodern Photography is a discussion of how trends differ in the land that is now the ?Czech Republic? in comparison with western (mainly American) postmodern photography. The author who is ?American? is hoping the paper could be a starting point for people who are unfamiliar with the Czech Culture. It is not a precise catalogue of what is Czech Postmodern photography; it is merely an attempt to point out some trends in the development Czech Postmodern Photography. The author, believe that there are three waves (or periods) of Postmodern Czech Photography have occurred: One that begins around 1968, a second that begins in 1989, and a third that is still in the process of becoming. In addiction, the author believes that is important to understand characteristics of Structuralism in comparison to Post-Structuralism in the attempt to understand how these trends Postmodern trends transpire, because after 1968, Post-Structuralism played an important role in western culture, while in Czechoslovakia the imposed Marxist form of thought was decidedly Structuralist. Czech and (Slovak) Postmodern Photography je diskusí o tom, jak se liší trendy v zemi, která je nyní Českou republikou, v porovnání se západní (hlavně americkou) postmoderní fotografií. Autorka, která je Američankou, doufá, že by toto pojednání mohlo být odrazovým můstkem pro lidi, kteří českou kulturu neznají. Není to precizní katalog České postmoderní fotografie; je to pouze poukus vyzdvihnout některé trendy v rozvoji České postmoderní fotografie. Autorka si myslí, že existují tři vlny (či období) České postmoderní fotografie: První, začínající kolem roku 1968, druhý, který začal v roce 1989 a třetí, který je ve stádiu zrodu. Navíc autorka věří, že je důležité porozumět charakteristice Strukturalismu v porovnání s Poststrukturalismem a pokusit se pochopit, jak se tyto postmoderní trendy rozšiřují, protože po roce 1968 hrál Poststrukturalismus důležitou roli v západní kultuře, zatímco v tehdejším Československu byl povinnou marxistickou myšlenkovou formou rozhodně Strukturalismus.
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Photography & Philosophy Interwined Shown Through the Development in Czech (and Slovak) Postmodern Photography
Czech and (Slovak) Postmodern Photography is a discussion of how trends differ in the land that is now the ?Czech Republic? in comparison with western (mainly American) postmodern photography. The ...
Contemporary Photography and Politics
Müller, Kristyna; Silverio, Robert; Musilová, Helena
2007 - English
In my BA thesis I am exploring photographers that are working with politics, political photographers. They intetionally are photographing to comment or change certain political incidents. Photographers that I am briging up are such as Alfredo Jaar, Raphael Dallporta or Jean-Christian Bourcart. I explore their work with questions like, how they photograph, what political event and how do they work with the viewer. It is a broad subject, and I am trying to give the reader a first meeting with what politics and photography is. V me bakalarske praci zkoumam fotografy, kteri pracuji s politikou, politicke fotografy. Ty kteri fotografuji zamerne politicky, aby mohli komentovat specificke politicke udalosti. Fotografove jako Alfredo Jaar, Raphael Dallporta a Jean-Christian Bourcart. Jejich praci prozkoumavam s otazkami, jak fotografuji, ktere politicke situace a jak pracuji s pozorovatelem.
Je to siroke tema, a ja zkousim dat ctenari prvni seznameni s tim, co politicka fotografie je.
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Contemporary Photography and Politics
In my BA thesis I am exploring photographers that are working with politics, political photographers. They intetionally are photographing to comment or change certain political incidents. ...
Pedro Meyer - From Analog To Digital
Stanojević, Srdjan; Silverio, Robert; Zeinerová Brachtlová, Michaela
2007 - English
Pedro Meyer is a visionary artist who pioneered the descent into the new technological age of photography. At a time when computers and digital photography were a foreign concept to most professionals in the field, Meyer was switching out traditional cameras, darkrooms and film for the new tools technology had to offer. Combining aspects and details from different photographs by using computers, Meyer made new and more complex images. He mastered the art of altering photographs to bring forth his own point of view. By being able to combine the most interesting facets of different images, Meyer was able to capitalize on the most effective parts of those images and alter them into new pictures which told a much larger story. He took the taboo idea of altering a photograph and made it acceptable in projects such as ( ?I Photograph to remember?,
?Truths and fictions ?).Meyer's visionary intuition into the fact that photography must evolve with the new technologies in order to survive continues to affect new photographers and photography schools throughout the world. His point of view however, raises interesting ideas about the morality, authenticity and copy writing issues behind altering and molding photographs to reflect his own personal views. Pedro Meyer je vizuální umělec, který jako jeden z prvních přivedl fotografii do nové technologické éry. V době, kdy počítače a digitální fotografie byly pro většinu lidí z oboru velkou neznámou, vyměnil Meyer tradiční fotoaparát, temnou komoru a film za nové technologické postupy. Pomocí počítače Meyer kombinoval části a detaily z různých fotografií a vytvořil tak nové a celistvější zobrazení. Uprovování fotografií ovládal do takové míry, že se tak zrodil jeho vlastní způsob vyjadřování. Kombinováním nejzajímavějších aspektů různých fotografií mohl Meyer zhodnotit jejich nejpůsobivější části a přeměnit je v nové obrazy vypovídající širší příběh. Myšlenku pozměňování fotografie, která byla do té doby tabu, etabloval například v projektech "I Photograph to Remember? ( Fotografuji, abych nezapomněl) a " Truths and Fictions? ( Skutečnosti a fikce). Meyerova jasnozřivá myšlenka, že fotografie musí pracovat s novými technologiemi, aby byla schopná přežít, stále ovlivňuje nové fotografy a fotografické školy po celém světě. Jeho přístup nicméně vznáší otázky morálnosti, autentičnosti a autorských práv; otázky, jenž se skrývají za myšlenkou pozměňování a přetváření fotografií za účelem vyjádření svých vlastních představ.
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Pedro Meyer - From Analog To Digital
Pedro Meyer is a visionary artist who pioneered the descent into the new technological age of photography. At a time when computers and digital photography were a foreign concept to most professionals ...
The border between socially oriented document and the subjective photographs
Verlak, Tanja; Silverio, Robert; Kolář, Viktor
2006 - English
If we agree that personal is political, where is than the border between the social and the subjective document? If we agree that personal is political, where is than the border between the social and the subjective document?
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
The border between socially oriented document and the subjective photographs
If we agree that personal is political, where is than the border between the social and the subjective document?...
Mikrotonální harmonie jako derivát komplexního neharmonického zvukového spektra
Nicholas, Michael; Loudová, Ivana; Bartoň, Hanuš; Pudlák, Miroslav
2006 - English
Tato práce reprezentuje moje nedávné studium nového pramenu pro produkci mikrotonální výšky tónu, zejména multifonika dřevěných dechových nástrojů. Začleněním intervalových a někdy i dynamických vztahů těchto komplexních, neharmonických zvukových spekter jsem "objevil" nový zajímavý pramen pro instrumentální barvu tónu a harmonii. Za krátkým výkladem dějin mikrotonality, jak se jí používalo v západní vážné hudbě a několika jejích významnějších představitelů následuje formulování vážných pojmů a objasnění, jak se moje zkoumání liší od bádání jiných současných skladatelů, zabývajících se stejným tématem. Po této předmluvě bude následovat vysvětlení, čím byl ovlivněn můj výběr daného tématu, a popis postupu při studiu tématu, včetně předkládání a vysvětlování výsledků plynoucích z tohoto studia a aplikování těchto výsledků při komponování mojí bakalářské skladby Inferno per orchestra (2005-6). Na závěr bude uvedeno několik možných nápadů pro další bádání. This paper presents my recent research into a new source of microtonal pitch materials, namely woodwind multiphonics. By incorporating the intervallic and sometimes also dynamic relationships of these complex, inharmonic sound spectra, I have "doscovered" an exciting new source for instrumental timbres and harmonies. After a brief history of microtonality, as used in Western Art Music, and of some of its major advocates, I will define some important terms and then distinguish my research from that with which other contemporary composers are currentlyengaged. Following this introduction I will explain what led me to my choice of this topic and demonstrate how I went about my research, presenting and explaining the results of this research and how I used these results while composing my Bachelor´s composition, Inferno per orchestra (2005-6). Finaly, I will suggest some possible ideals for further exploration.
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Mikrotonální harmonie jako derivát komplexního neharmonického zvukového spektra
Tato práce reprezentuje moje nedávné studium nového pramenu pro produkci mikrotonální výšky tónu, zejména multifonika dřevěných dechových nástrojů. Začleněním intervalových a někdy i dynamických ...
Colour management of photography
Loizou, Andreas; Petera, Jiří; Hrubý, Martin
2006 - English
Light, color and human vision are very complex phenomena. A lot depends on physical, physiological and psychological considerations and affects which effectively alter the response of light towards human vision. Light, color and human vision are very complex phenomena. A lot depends on physical, physiological and psychological considerations and affects which effectively alter the response of light towards human vision
Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Colour management of photography
Light, color and human vision are very complex phenomena. A lot depends on physical, physiological and psychological considerations and affects which effectively alter the response of light towards ...
NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web
Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz
Provider
Other bases