Number of found documents: 1908
Published from to

A Comparative Analysis of Two Translations of As You Like It
Mačejovská, Jana
2015 - English
Available in digital repository of ZČU.
A Comparative Analysis of Two Translations of As You Like It

Mačejovská, Jana
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

TEXT-MINING WITH LINKED DATA
Dostal, Martin
2015 - English
Tato práce představuje můj vývoj v oblasti text-miningu realizovaný s využitím sémantické informace získané z Linked Data. Tento přístup je demonstrován na dobře známých text-miningových úlohách jako je volba vlastností, klasifikace a shlukování. Tento přístup je vyhodnocen s využitím běžných datových kolekcí a s využitím několika vlastních korpusů v případech, kdy dostatečně velké korpusy nebyly k dispozici nebo nebyly vhodné pro daný experiment. Standardní datové kolekce zahrnují: 20 News Groups, Reuters-21578, The Open Directory Project, Kolekci článku z WOS pro citační analýzu, Datové kolekce ze Stanford University. Některé navržené metody, prezentované v této práci, však musely být vyhodnoceny manuálně z důvodu neexistence vhodného korpusu, jehož vytvoření by bylo značně náročné. Tato práce pokrývá i některé další experimenty, které se přímo netýkají text-miningu, ale které jsou této oblasti velmi blízké. Tyto experimenty byly realizovány s mými kolegy a zahrnují infometrii, citační analýzu a vylepšení grafových algoritmů typu PageRank. This thesis proposes the progress in the area of text-mining realized with methods improved by semantic information from Linked Data. This approach is demonstrated on well-known text-mining tasks like feature extraction, classification and clustering. This approach is evaluated with common available data corpuses and with my own several corpuses in cases when the large enough corpuses were not available or were not suitable for an experiment. The standard explored data sets include: 20 News Groups, Reuters-21578, The Open Directory Project, WOS data collection for citation analysis, data collections from Stanford University. Anyway some of the proposed methods had to be evaluated manually because the convenient corpus was not available and its creation would be quite challenging. This thesis also covers some experiments from my other areas of interest close to text-mining and that are related to my field of study. These experiments were realized with my coworkers and they include infometrics, citation analysis and enhancement of PageRank-style graph algorithms. Keywords: text-mining; linked data; shlukování; klasifikace; text-mining; linked data; clustering; classification Available in digital repository of ZČU.
TEXT-MINING WITH LINKED DATA

Tato práce představuje můj vývoj v oblasti text-miningu realizovaný s využitím sémantické informace získané z Linked Data. Tento přístup je demonstrován na dobře známých text-miningových úlohách jako ...

Dostal, Martin
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Určení lokálního modelu geoidu z leteckých tíhových dat
Hájková, Jitka
2015 - English
Předkládaná disertační práce se zabývá určením lokálního modelu geoidu z leteckých tíhových dat z oblasti Taiwanu. Pro určení lokálního modelu geoidu byla použita data ze třech leteckých gravitačních kampaní realizovaných v oblasti Taiwanu. Kvůli frekvenčnímu rozsahu dostupných leteckých gravitačních dat a jejich lokálnímu charakteru byla při zpracování těchto dat použita metoda zvaná "remove-compute-restore". Okrajová úloha pro určení frekvenčně limitovaného poruchového tíhového potenciálu z frekvenčně limitovaných leteckých tíhových poruch byla formulována ve sférické aproximaci. Pro výpočet frekvenčně limitovaného poruchového tíhového potenciálu byly použity dva přístupy, při jejichž numerické realizaci jsme využili různé numerické metody. Kvůli požadavku na harmoničnost frekvenčně limitovaného tíhového potenciálu byl při zpracování leteckých gravitačních dat uvažován také vliv topografie na měřená data. Použité numerické metody byly testovány pomocí syntetických tíhových dat. Poté byly vypočteny z dostupných leteckých gravitačních dat lokální modely geoidu v oblasti Taiwanu, jejichž přesnost byla odhadnuta pomocí GNSS/nivelačních bodů a následně porovnána s přesností modelu geoidu určeného pouze z globálního gravitačního modelu a lokálních modelů geoidu v jiných geografických oblastech. In this thesis, the determination of the local geoid model from aerial gravity data in the area of Taiwan is discussed. Aerial gravitational data from three aerial gravitational surveys performed in the area of Taiwan were processed in order to determine the local geoid model. The limited frequency range of available aerial gravitational data and their geographic restriction lead to using the "remove-compute-restore" concept. The boundary-value problem for determination of the band-limited disturbing gravity potential from the band-limited aerial gravity disturbances is formulated in the spherical approximation. The two approaches with different numerical methods are used for the evaluation of the band-limited disturbing gravity potential. Since the band-limited disturbing gravity potential is assumed to be harmonic outside the geoid, the gravitational effect of topography on measured aerial gravitational data (the second Helmert method of gravity reduction) is taken into account. Different numerical methods are tested first using synthetic gravity data. Then, "one-step approach" and two-step approach are applied on available aerial gravitational data in order to determine the local geoid model of Taiwan. The accuracies of evaluated local geoid models are determined by comparing them with the GNSS/levelling points and subsequently compared with the accuracy of the EGM08-only geoid model and the local geoid models from the other areas. Keywords: geoid; globální gravitační model; gnss/nivelace; letecká tíhová data; okrajová úloha; taiwan; vlnková transformace; aerial gravity data; boundary-value problem; earth gravitational model; geoid; gnss/levelling; taiwan; wavelet transform Available in digital repository of ZČU.
Určení lokálního modelu geoidu z leteckých tíhových dat

Předkládaná disertační práce se zabývá určením lokálního modelu geoidu z leteckých tíhových dat z oblasti Taiwanu. Pro určení lokálního modelu geoidu byla použita data ze třech leteckých ...

Hájková, Jitka
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

iGEM : input-output yeast diploids
Kasl, Hynek; Georgiev, Daniel
2015 - English
Keywords: syntetická biologie; iGEM; synthetic biology; iGEM Available in the ZČU Library.
iGEM : input-output yeast diploids

Kasl, Hynek; Georgiev, Daniel
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Market calibration under a long memory stochastic volatility model
Sobotka, Tomáš
2015 - English
Keywords: kalibrace trhu; stochastické volatility; finanční modelování; market calibration; stochastic volatility; financial modelling Available in the ZČU Library.
Market calibration under a long memory stochastic volatility model

Sobotka, Tomáš
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Modelování a experimentální validace signálních drah s relevancí vůči obdobným savčím systémům
Puchrová, Tereza
2015 - English
Haploidní buňky pivních kvasinek Saccharomyces cervisiae používají ke vzájemné komunikaci speciální proteiny, feromony. Receptor, který rozponává feromony v kvasinkách, patří do dobře známé a popsané skupiny receptorů spřažených s G proteinem, které se vyskytují v savčích buňkách, kde umožňují např. čich, reakci imunitního sytému apod. V této práci je představen mechanismus ladění aktivace takového receptoru a uveden jednoduchý model jeho funkce v kvasinkách. Je ukázano, že aktivaci receptoru je možné dynamicky ladit změnou síly zpětné vazby, která odpovídá míře exprese Sst2 proteinu, který je přirozeným negativním regulátorem G proteinu. Haploid cells of budding yeast Saccharomyces cervisiae use special proteins, called pheromones, for communication. The receptor that recognizes pheromones in yeast belongs to a well-described family of so called GPCRs (G protein-coupled receptors) that are present in mammalian cells enabling the sense of smell, the immune system response, etc. In this work, a mechanism for tuning of the receptor activation is presented and a simple model of the corresponding system inside the yeast is introduced. It is shown that it is possible to dynamically tune the receptor activation by varying the feedback strength corresponding to expression levels of the Sst2 protein which is a native feedback regulator of the G protein. Keywords: syntetická biologie; gpcr; sst2; ste2; aktivace receptoru; saccharomyces cervisiae; deterministický model; synthetic biology; gpcr; sst2; ste2; receptor activation; saccharomyces cervisiae; deterministic model; yeast pheromone pathway Available in digital repository of ZČU.
Modelování a experimentální validace signálních drah s relevancí vůči obdobným savčím systémům

Haploidní buňky pivních kvasinek Saccharomyces cervisiae používají ke vzájemné komunikaci speciální proteiny, feromony. Receptor, který rozponává feromony v kvasinkách, patří do dobře známé a popsané ...

Puchrová, Tereza
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Výskyt a vliv anglického jazyka v korejské populární kultuře
Nam, Daniel
2015 - English
Tato bakalářská práce se zabývá přítomností a vlivem angličtiny v korejské populární kultuře, konkrétně se zaměřuje na reklamy a populární písně. Teoretická část se soustřeďuje na toto dané téma z hlediska sociolingvistického a kulturních studií. Součástí je původ, rozvoj a historické souvilosti těchto dvou odlišných jazyků. Práce se bude dále zajímat o přehled a stručné vysvětlení fenoménu tzv. mísení kódů a jeho využití a vlivu v kontextu masových médií a populární kultury. Další otázky, které budou zodpovězeny, jsou: Je tato jazyková anomálie způsobena globalizací, či byl tento fenomén přítomný již předtím? V poslední části bakalářské práce se budu zabývat konkrétními případy angličtiny v korejském jazyce. Bude se převážně jednat o praktický výzkum s materiály nasbíranými z masových médií, např. televizní reklamy, internetové reklamy, angličtina v každodenní mluvě, angličtina v korejských populárních písničkách, atd. Užití anglického jazyka bude také zanalyzována také z hlediska jeho určenosti k dané věkové kategorii. Odpovědi na otázky typu: Kdy byla angličtina poprvé patrná v korejské společnosti? Je její přítomnost znatelná v dnešní Koreji? Proč používají Korejci mísení kódů? Rozumějí těmto slovům? Týká se tento fenomén čistě médií? Která věková kategorie je tímto nejvíc ovlivněna? Jaký je postoj Korejců vůči tomuto jazykovému fenoménu? This undergraduate thesis seeks to explore and explain the occurrence and influence of the English language in Korean popular culture, specifically with a focus on advertisements and pop songs. The first part of the work lays a theoretical background from a sociolinguistics and cultural studies perspective. The origin, development, and historical connection of these two languages is also be examined. The thesis consists of a brief overview and explanation of the phenomenon of code mixing and its usage and influence within the context of mass media and popular culture. Moreover the question of whether this is an anomaly caused by globalization or whether this linguistic reality has been present before - and, if so, why - will be another focus of the thesis. The last part of the thesis deals with the concrete manifestations of English in Korea. It is based on field research and tangible material from mass media resources, such as television advertisements, internet advertisements, English in everyday speech, English in Korean pop songs, etc. The use of the English language is examined as well, including whether its usage is common only to a certain social group or age group. Answers are sought to such questions as when English first entered Korean society; how visible its presence is in Korea today; why is code mixing used; are these words understood; is this phenomenon restricted to media; which age or social group does this influence; how is this phenomenon perceived? Keywords: mísení kódů; korejština; původ; vývoj; média; společnost; code mixing; korean; origin; development; social group; media Available in digital repository of ZČU.
Výskyt a vliv anglického jazyka v korejské populární kultuře

Tato bakalářská práce se zabývá přítomností a vlivem angličtiny v korejské populární kultuře, konkrétně se zaměřuje na reklamy a populární písně. Teoretická část se soustřeďuje na toto dané téma z ...

Nam, Daniel
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Postavení dítěte v britské literatuře 19 st.
Kuzebauch, Jan
2015 - English
Předmětem této bakalářské práce je popsat období 19. století ve Velké Británii a poukázat na život obyčejných dětí a zejména dětí z chudých rodin. Jejich životy byly krutě poznamenány nástupem průmyslové revoluce. Mnoho rodin muselo změnit svůj tradiční způsob života a bylo nuceno se přestěhovat se z vesnic do rychle rostoucích měst. Tento jev nezůstal nezachycen v soudobé literatuře. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se věnují románům Charlese Dickense Oliver Twist, Charlotte Brontëové Jane Eyrové román Neblahý Juda Thomase Hardyho. Každý z těchto románů popisuje jinou oblast obtíží, se kterými se mohli potýkat děti v 19. století. Osudy hrdinů těchto románů jsou porovnány s reálnými příklady z historie. Práce také popisuje, jaký vliv měli tyto romány na soudobou společnost a jak byly přijaty jak kritikou, tak i veřejností. The object of this undergraduate thesis is to cover the period of the 19th century in Great Britain and to show lives of children of ordinary people and the poor. Their lives were severely influenced by the industrial revolution. Changes connected with the period uprooted many families and caused a huge movement of people from the countryside to rapidly growing cities. The situation could not become unnoticed by the contemporary authors. The thesis is divided into three chapters that are respectively devoted to Charles Dickens and his novel Oliver Twist, Charlotte Brontë and Jane Eyre and finally to Thomas Hardy and his novel Jude the Obscure. Every novel describes various problems that children in 19th century could suffer from. The destinies of their fictional heroes and heroines are compared with real examples from the history. The thesis as well monitors the influence of the novels on the contemporary society and the way how the novels were received by reviewers and public. Keywords: velká británie; děti; průmyslová revoluce; britská literatura; charles dickens; charlotte brontë; thomas hardy; child labour; 19. století; great britain; children; industrial revolution; british literature; charles dickens; charlotte brontë; thomas hardy; child labour; 19th century Available in digital repository of ZČU.
Postavení dítěte v britské literatuře 19 st.

Předmětem této bakalářské práce je popsat období 19. století ve Velké Británii a poukázat na život obyčejných dětí a zejména dětí z chudých rodin. Jejich životy byly krutě poznamenány nástupem ...

Kuzebauch, Jan
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Rozvoj kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka
Válová, Zora
2015 - English
Diplomová práce se zabývá rozvojem kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka. První kapitola je věnována důkladnému teoretickému popisu kooperativního učení. Projednává význam kooperativního učení v průběhu vzdělávacího procesu a popisuje jeho hodnotu s důrazem na vyvíjející se společnost a rozdílnosti ve třídách. Stručná historie kooperativního učení je uvedena z důvodu popsání vývoje tohoto pedagogického přístupu. Tato práce se také věnuje analýze kooperativního učení, popisuje jeho pět základních prvků a rozděluje kooperativní učení na tři hlavní druhy. Práce také popisuje roli učitele v procesu kooperativních činností a úkolů. Kooperativní učení je dále analyzováno v rámci hodin anglického jazyka a také z hlediska možných problému, které mohou během kooperativních aktivit vzniknout. Nedílnou součástí práce je také výzkum, který proběhl na vybraných českých školách. Cílem výzkumu bylo změřit použití kooperativního učení v náhodně navštívených hodinách a efektivitu jednotlivých aktivit. Výzkum byl proveden pomocí náslechů, zaznamenání průběhů hodin a následné analýzy získaných dat. Z výzkumu vyplývá, že kooperativní učení je na českých školách používáno a studenti rozvíjejí své kooperační dovednosti. Práce také poskytuje rady pro učitele, náměty pro další výzkum a omezení výzkumu. The thesis deals with developing cooperative skills in English language classes. The first chapter is dedicated to a thorough description of cooperative learning. It discusses the importance of using cooperative learning during the educational process and describes the value of the outcomes in terms of changing society and diverse classrooms. A brief history of cooperative learning is presented in order to trace the development of the educational approach. In addition, cooperative learning is analyzed in terms of five essential elements and three main types of cooperative learning are distinguished. The thesis analyses the role of a teacher during cooperative learning tasks and activities. Also, cooperative learning is described in connection to English language classes and specific issues are commented. The thesis also focuses on challenges which can arise during the process of cooperative learning tasks and activities. A research done in selected Czech schools is commented on the thesis. The objective of the research was to measure the occurrence of cooperative learning activities and their effectiveness. The data for the research was collected by observations and further analyzed through a scoring rubric. The research suggests that cooperative learning happens to some extent in English classes and the students' cooperative skills are developed. The thesis also provides advice for teachers, suggestions for future research and limitations of the research. Keywords: kooperace; kooperativní učení; kooperační dovednosti; hodiny anglického jazyka; cooperation; cooperative learning; cooperative skills; english language classes Available in digital repository of ZČU.
Rozvoj kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka

Diplomová práce se zabývá rozvojem kooperačních dovedností v hodinách anglického jazyka. První kapitola je věnována důkladnému teoretickému popisu kooperativního učení. Projednává význam ...

Válová, Zora
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

Integrace předmětů Anglický jazyk a Výtvarná výchova ve výuce druhého stupně základní školy
Hrochová, Linda
2015 - English
Tato diplomová práce se zabývá možností implementace předmětů Výtvarná výchova a Anglický jazyk prostřednictvím metody CLIL ve výuce na druhém stupni základních škol v České republice. Po uskutečnění teoretického popisu problematiky byl proveden praktický výzkum ve smyslu realizace pěti výukových jednotek v rámci výuky vybrané základní školy. Tyto realizované výukové jednotky byly analyzovány z hledisek, jež jsou typická pro výuku prostřednictvím metody CLIL. Výukové jednotky byly poté podrobně popsány a zkoumány z vybraných hledisek. This diploma thesis deals with the possibility of implementation of the subjects of Visual Arts and English through the CLIL methodology in the curriculum of lower secondary. The theoretical description of the issues is followed by classroom research in the means of realization of five lessons in the curriculum of a selected lower secondary school. These lessons are analyzed from the points of view typical for CLIL methodology. The realized lessons are described thoroughly and examined from selected points of view. Keywords: clil; anglický jazyk; výtvarná výchova; metodika; plánování výuky; kompetence učitelů; clil; english; visual arts; methodology; lesson planning; competences of teachers Available in digital repository of ZČU.
Integrace předmětů Anglický jazyk a Výtvarná výchova ve výuce druhého stupně základní školy

Tato diplomová práce se zabývá možností implementace předmětů Výtvarná výchova a Anglický jazyk prostřednictvím metody CLIL ve výuce na druhém stupni základních škol v České republice. Po uskutečnění ...

Hrochová, Linda
Západočeská univerzita v Plzni, 2015

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases