Number of found documents: 151340
Published from to

Vliv příčného ztužení oblouků dvoukolejného železničního mostu při dynamické odezvě
Bureš, Vojtěch; Vlk, Zbyněk; Martinásek, Josef
2024 - Czech
Předmětem této diplomové práce je statická a dynamická analýza oblouků ocelového železničního mostu a zkoumaní vlivu jejich ztužení. Byl vytvořen deskostěnový model v programu Ansys, ten následně zatížen a staticky posouzen dle teorie druhého řádu s vloženými imperfekcemi. Dynamická analýza se věnovala vlivu ztužení na dlouhodobou životnost konstrukce. Výsledky na modelech s obloukovými ztužidly a bez ztužidel byly porovnány. The subject of this diploma thesis is static and dynamic analysis of arches of a steel railway bridge and investigation of the influence of their stiffening. A shell model was created in Ansys, which was then loaded and statically checked according to the second-order analysis with inserted imperfections. The dynamic analysis focused on the influence of stiffening on the long-term service life of the structure. The results on models with and without arched stiffener were compared. Keywords: Ansys; nelineární analýza; imperfekce oblouku; modální analýza; dynamický součinitel; dynamická analýza; oblouková ztužidla; Ansys; nonlinear analysis; arch imperfection; modal analysis; dynamic coefficient; dynamic analysis; arch stiffeners Available in a digital repository NRGL
Vliv příčného ztužení oblouků dvoukolejného železničního mostu při dynamické odezvě

Předmětem této diplomové práce je statická a dynamická analýza oblouků ocelového železničního mostu a zkoumaní vlivu jejich ztužení. Byl vytvořen deskostěnový model v programu Ansys, ten následně ...

Bureš, Vojtěch; Vlk, Zbyněk; Martinásek, Josef
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Sportovní centrum
Krampla, Jan; Havířová, Zdeňka; Lavický, Miloš
2024 - Czech
Předmětem diplomové práce je novostavba sportovního objektu, který se nachází v atletickém areálu Dukla v Pardubicích. Objekt má jedno podzemní podlaží s hromadnými garážemi a jedno nadzemní podlaží se sportovní halou a jejím zázemím. Střecha stavby je plochá. V zázemí objektu se nachází recepce s bufetem, šatny, wc, sprchy, sauny a ochlazovací bazén, masáž a Kneippův chodík. Technické zázemí objektu se nachází v suterénu. Vstup do objektu je ze západní strany přístupovým chodníkem z venkovního parkoviště. Konstrukční systém je skeletový s pláštěm z keramických bloků. Stropy jsou žb (C30/37) až na střechu nad sportovní halou, která je zastřešena panely spiroll, ležícími na předpjatých vaznících. Stavba je založena na černé vaně z betonu C30/37. Obvodový plášť je zateplen kontaktním zateplení ETICS tl. 200 mm The subject of the masters thesis is the new construction of a object for sport which is located in sport area Dukla in Pardubice. The building has a basement with parking and one floor with sport hall and other parts. The object is covered with flat roof. In the background of the building there is reception with bufet, changing rooms, toilets, showers, saunas and cooling pool, massage room and Kneipp walk. The utility roon is located in the basement. Entrance to the building is on the west side where there is also parking lot with walk leading to entrance. The object is made of collumns made of reinforced concrete and slabs of the same material. The outer fasade of the object is made from ceramic blocks Porotherm and insulated with ETICS system with the width of 200 mm Keywords: Sportovní centrum; plochá střecha; černá vana; keramické tvárnice Porotherm; předpjatý panel SPIROLL; předpjatý železobetonový vazník; ETICS; železobeton; Sportovní hala; Sport center; flat roof; "black tub"; ceramic blocks Porotherm; prestressed panel SPIROLL; prestressed truss; ETICS; reinforced concrete; sport hall Available in a digital repository NRGL
Sportovní centrum

Předmětem diplomové práce je novostavba sportovního objektu, který se nachází v atletickém areálu Dukla v Pardubicích. Objekt má jedno podzemní podlaží s hromadnými garážemi a jedno nadzemní podlaží ...

Krampla, Jan; Havířová, Zdeňka; Lavický, Miloš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Anténa pro telekomunikační zařízení na stávajícím objektu v Brně
Alánová, Anna; Barnat, Jan; Šmak, Milan
2024 - Czech
Předmětem této diplomové práce je návrh variant anténního nosiče na stávajícím objektu v Brně. Nejdříve byla provedena odborné prohlídka na základní škole za účelem zaměření krovu a vyhodnocení celkového stavu této konstrukce. Z naměřených údajů byl vypracován model celého krovu v programu Autodesk Inventor a byla zpracována dokumentace skutečného stavu. Na základě této dokumentace byl vypracován návrh ocelového anténního nosiče ve dvou variantách – trubkový nosič a příhradový nosič složený z kruhových tyčí. Kotvení celé konstrukce s anténním nosičem je vetknutím do obvodových stěn a dalším uchycením do krokví a kleštin. Obě tyto varianty byly vymodelovány v programu AxisVM, posouzení spojů trubkového nosiče bylo provedeno v programu IDEA StatiCa, posouzení spojů příhradového nosiče bylo stanoveno ručním výpočtem. Dále byly obě tyto varianty vymodelovány v programu Autodesk Inventor a z něj byla vytvořena projektová dokumentace ocelových konstrukcí a přesný výkaz materiálu. Krov byl pro účely statického posouzení zmenšen pouze na středovou část. Nejdříve byl krov posouzen v programu AxisVM samostatně a následně potom na účinky zatížení konstrukce pro anténní technologii včetně navrženého posílení krovu. Posouzení tesařských spojů bylo provedeno ručním výpočtem. The subject of this thesis is the design of antenna mast variants on an existing building in Brno. Firstly, a professional inspection was carried out at the primary school to measure the roof and evaluate the overall condition of the structure. From the measured data, a model of the entire roof was developed in Autodesk Inventor and documentation of the actual condition was prepared. Based on this documentation, the design of the steel antenna mast was developed in two variants - a tubular mast and a truss mast composed of circular bars. The anchoring of the entire structure with the antenna mast is by threading into the bearing walls and further fixing into the rafters and collar tie. Both variants were modelled in AxisVM, the design of the connections of the tubular mast was carried out in IDEA StatiCa, the design of the connections of the truss mast was determined by manual calculation. Both of these variants were modelled in Autodesk Inventor and the drawing documentation, and an accurate statement of materials were produced from this. The roof was scaled down to the central section only for structural design purposes. The roof was first assessed in AxisVM separately and then with the effects of the structure loads from the antenna technology including the proposed roof strengthening. The assessment of the carpentry joints was determined by manual calculation. Keywords: Krov; ocelová konstrukce; trubkový stožár; příhradový stožár; telekomunikační zařízení; Roof; steel structure; tubular mast; truss mast; telecommunications equipment Available in a digital repository NRGL
Anténa pro telekomunikační zařízení na stávajícím objektu v Brně

Předmětem této diplomové práce je návrh variant anténního nosiče na stávajícím objektu v Brně. Nejdříve byla provedena odborné prohlídka na základní škole za účelem zaměření krovu a vyhodnocení ...

Alánová, Anna; Barnat, Jan; Šmak, Milan
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Statická analýza zastřešení sportovní haly
Meissnerová, Sabina; Hokeš, Filip; Vlk, Zbyněk
2024 - Czech
Diplomová práce se zabývá statickou analýzou zastřešení sportovní haly. Výpočtový model byl dle poskytnutých podkladů vytvořen ve výpočetním programu Dlubal RFEM 6.04. Bylo provedeno zatížení dle platných norem a konstrukce posouzena na mezní stav únosnosti a pevnosti. Ruční výpočty posouzení byly porovnány s programem. V diplomové práci je řešen ruční výpočet vnitřních sil na zaobleném nosníku od vlastní tíhy konstrukce a stabilita konstrukce demonstrována nejprve na jednostranně vetknutém nosníku poté na vytvořeném prostorovém modelu. The final thesis deals with structural analysis of the roofing of the sports hall. Computational model was created in the computational software Dlubal RFEM 6.04 according to the provided documents. The loads were performed in accordance with valid standards and the structure was assessed for the ultimate and serviceability limit state. Manual assessment calculations were compared with the software. The final thesis deals with the manual calculation of internal forces on a curved beam from the self-weight of the structure and the stability of the structure is demonstrated first on a single-sided fixed beam and then on the created spatial model. Keywords: Ocelová konstrukce; model; střecha; zakřivený nosník; příhradový vazník; zatížení; kombinace zatěžovacích stavů; statická analýza; stabilita; Steel structure; model; roof; curved beam; truss girder; loads; load case combinations; structural analysis; stability Available in a digital repository NRGL
Statická analýza zastřešení sportovní haly

Diplomová práce se zabývá statickou analýzou zastřešení sportovní haly. Výpočtový model byl dle poskytnutých podkladů vytvořen ve výpočetním programu Dlubal RFEM 6.04. Bylo provedeno zatížení dle ...

Meissnerová, Sabina; Hokeš, Filip; Vlk, Zbyněk
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Požární stanice
Kaňa, Josef; Kacálková, Lenka; Kacálek, Petr
2024 - Czech
Diplomová práce pojmenovaná Hasičská stanice, řeší projektovou dokumentaci na úrovni dokumentace provádění stavby pro hasičskou stanici. Stavba je umístěna na okraji Holešova v části s názvem Všetuly. Stavba je umístěna v těsné blízkosti stávajícíh výrobních závodů, místní průmyslové zóně, do které je umožněn příjezd mimo město a blízko nájezdu na budovanou D49 a část městského obchvatu. Projekt se zabývá umístěním stavby na pozemku včetně zpevněných ploch a jejich napojení na stávající komunikace, v rámci projektu je také počítáno s umístěním sportovišť pro fyzickou přípravu. Objekt je navržen jako dvoupodlažní s pěti stáními pro zásahová vozidla, kdy tento prostor probíhá přes obě podlaží. V 1.NP je navržené technické zázemí stanice se sklady a špinavou šatnou. V 2.NP jsou navrženy místnosti pro pohotovost a kanceláře sloužících hasičů s hygienickým zázemím. Stanice je navržena podle zákona o požární ochrany velikosti P2 pro jednotku kategorie JPO I s počtem 24 sloužících hasičů ve třech směnách. V rámci návrhu bylo uvažováno s vozidly u stávající jednotky AZ – 30 M1Z Novus, CAS 3 – T815, CAS 20 – S2Z MB, KHA, TA – MAN, Škoda Kamiq. The diploma thesis named Fire Station deals with project documentation at the level of construction execution documentation for a fire station. The building is located on the outskirts of Holešov in the part called Všetuly. The building is located in close proximity to the existing production plants, the local industrial zone, which is accessible from outside the city and close to the approach to the under-construction D49 and part of the city bypass. The project deals with the location of the building on the land, including paved areas and their connection to existing roads, the project also includes the location of sports fields for physical training. The building is designed as a two-story building with five parking spaces for emergency vehicles, where this space extends over both floors. On the 1st floor, the technical facilities of the station with storage and a dirty changing room are designed. On the 2nd floor, emergency rooms and offices of serving firefighters with hygienic facilities are designed. The station is designed according to the Fire Protection Act size P2 for a JPO I category unit with 24 serving firefighters in three shifts. As part of the proposal, vehicles at the existing unit were considered AZ – 30 M1Z Novus, CAS 3 – T815, CAS 20 – S2Z MB, KHA, TA – MAN, Škoda Kamiq. Keywords: Hasičská stanice; plošné základy; monolitický skelet; plochá jednoplášťová střecha; skluz; vjezd do garáže; vstup do objektu; vtok s bezpečnostním přepadem; Fire station; flat founfations; monolithic skeleton; flat single skon roof; chute; entrance to the garage; entrance to the building; inlet with safety overflow Available in a digital repository NRGL
Požární stanice

Diplomová práce pojmenovaná Hasičská stanice, řeší projektovou dokumentaci na úrovni dokumentace provádění stavby pro hasičskou stanici. Stavba je umístěna na okraji Holešova v části s názvem Všetuly. ...

Kaňa, Josef; Kacálková, Lenka; Kacálek, Petr
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Vybrané části stavebně technologického projektu bytového domu v Kroměříži
Vyoralová, Tereza; Hrdlička, Michal; Mohapl, Martin
2024 - Czech
V mé diplomové práci se zabývám přípravou a realizací vybraných částí stavebně technologického projektu bytového domu v Kroměříži. Jedná se o nepodsklepenou budovu s 5 nadzemními podlažími. Obsah mé diplomové práce je zpracování technické zprávy ke stavebně technologickému projektu, koordinační situace s řešením bližších dopravních vztahů, posouzení trasy věžového jeřábu, objektový časový a finanční plán, propočet dle THU, studie realizace hlavních technologických etap stavebního objektu, projekt zařízení staveniště, který obsahuje technickou zprávu zařízení staveniště pro hrubou stavbu a dokončovací práce a zároveň i výkresy pro dané etapy, návrh hlavních stavebních strojů a mechanismů, časový harmonogram, položkový rozpočet pro vybrané části SO 01.4, technologický předpis pro zateplovací system ETICS, technologický předpis pro montáž oken. Na oba technologické předpisy byly vyhotoveny kontrolní a zkušební plány. Dále se v mé diplomové práci nacházejí záchytné sytémy plochých střech a blow-door test. In my master’s thesis, I deal with the preparation and implementation of selected parts of the construction technology project of an apartment building in Kroměříž. It is a non-basement building with 5 above-ground floors. The content of my master’s thesis is the preparation of a technical report for a construction and engineering project, a coordination situation with the solution of closer traffic relations, an assessment of the route of the tower crane, the object's time and financial plan, calculation according to THU, a study of the implementation of the main technological stages of the construction object, a construction site equipment project, which contains a technical report of the construction site equipment for rough construction and finishing works, as well as drawings for the given stages, a design of the main construction machines and mechanisms, a time schedule, an itemized budget for selected parts of SO 01.4, a technological regulation for the ETICS insulation system, a technological regulation for the installation of windows. Control and test plans were drawn up for both technological regulations. Furthermore, in my diploma thesis, there are catchment systems of flat roofs and the blow-door test. Keywords: bytový dům; ETICS; montáž oken; hrubá stavba; hrubá horní stavba; hrubá spodní stavba; dokončovací práce; blow-door test; záchytné systémy; zařízení staveniště; technologický předpis; kontrolní a zkušební plán; položkový rozpočet; časový harmonogram; plastová okna; kontaktní zateplovací systém; apartment building; ETICS; window installation; rough construction; rough upper construction; rough lower construction; finishing work; blow-door test; interception systems; construction site equipment; technological regulation; inspection and test plan; itemized budget; time schedule; plastic windows Available in a digital repository NRGL
Vybrané části stavebně technologického projektu bytového domu v Kroměříži

V mé diplomové práci se zabývám přípravou a realizací vybraných částí stavebně technologického projektu bytového domu v Kroměříži. Jedná se o nepodsklepenou budovu s 5 nadzemními podlažími. Obsah mé ...

Vyoralová, Tereza; Hrdlička, Michal; Mohapl, Martin
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Difuzní vlastnosti OSB desek v důsledku zasažení nadměrnou vlhkostí.
Žižková, Lucie; Vertal', Marián; Chybík, Josef; Bečkovský, David
2024 - Czech
Předložená disertační práce pojednává o změně difuzních vlastností u desek z orientovaných plochých třísek (OSB) po zasažení nadměrnou vlhkostí. OSB desky po zasažení nadměrnou vlhkostí a následném vysušení změní své difuzní vlastnosti, a tak díky odlišnému faktoru difuzního odporu již neodpovídají původnímu návrhu skladby stěny dřevostavby. Cílem práce je popsat změnu difuzních vlastností laboratorně změřenou a tuto zakomponovat do reálné skladby stěny dřevostavby a posoudit její funkci pomocí počítačové simulace. Úvod práce tvoří teoretický základ pro zpracování experimentální části, ve které je obsaženo měření nasákavostí, difuzních vlastností a rizika růstu plísní. V experimentální části jsou popsány přístupy a metody k naplnění cíle disertační práce. Měření probíhalo v laboratořích ústavu pozemního stavitelství na zkušebních vzorcích z OSB desek. Po zasažení nadměrnou vlhkostí byly zkušební vzorky vysušeny pomocí dvou vysoušecích metod. Vysušené zkušební vzorky byly umístěny do zkušebních sestav, na kterých byla měřena difuze metodou suchých misek. Měření probíhalo ve dvou etapách, kdy v každé z výzkumných etap bylo měřeno na více než 80 vzorcích. V závěrečné části je měření vyhodnoceno formou grafů. Změna difuzních vlastností byla poté zakomponována do reálné skladby stěny dřevostavby a za pomoci počítačové simulace, která je v praxi nerozšířenější, dle ČSN 73 0540 posouzena. The presented dissertation focuses on the change of diffusion properties in oriented strand board (OSB) panels after exposure to excessive moisture. OSB panels undergo a change in their diffusion properties after being affected by excessive moisture and subsequently dried, causing them to deviate from the original design of the wooden wall structure. The aim of this study is to describe the experimentally measured change in diffusion properties and incorporate it into the composition of a real wooden wall structure, evaluating its performance through computer simulation. The introduction of the dissertation provides the theoretical basis for the experimental section, which includes measurements of water absorption, diffusion properties, and the risk of mold growth. The experimental section describes the approaches and methods used to achieve the objectives of the dissertation. The measurements were conducted on test samples of OSB panels in the laboratories of the Institute of Civil Engineering. After being exposed to excessive moisture, the test samples were dried using two drying methods. The dried test samples were placed in testing assemblies, where diffusion was measured using the dry cup method. The measurements were carried out in two stages, with more than 80 samples measured in each research stage. In the final part, the measurements are evaluated through graphs. The change in diffusion properties was then incorporated into the composition of a real wooden wall structure and assessed using computer simulation, which is more commonly used in practice according to ČSN 73 0540 (Czech Technical Standard). Keywords: Difuze; vlhkost; OSB desky; dřevostavby; dřevo; plísně; vlhkost materiálu; nadměrná vlhkost; EMW metoda; mikrovlnné záření; vysoušení; konstrukce; faktor difuzního odporu; zkušební vzorek.; Diffusion; moisture; oriented strand boards (OSB); timber structures; wood; mold; moisture of material; excessive humidity; EMW method; microwave radiation; drying; construction; diffusion resistence factor; test sample. Available in a digital repository NRGL
Difuzní vlastnosti OSB desek v důsledku zasažení nadměrnou vlhkostí.

Předložená disertační práce pojednává o změně difuzních vlastností u desek z orientovaných plochých třísek (OSB) po zasažení nadměrnou vlhkostí. OSB desky po zasažení nadměrnou vlhkostí a následném ...

Žižková, Lucie; Vertal', Marián; Chybík, Josef; Bečkovský, David
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Elektrodové materiály pro akumulátory lithium-síra
Jaššo, Kamil; Almáši,, Miroslav; Syrový,, Tomáš; Kazda, Tomáš
2024 - Slovak
Táto dizertačná práca je zameraná na výskum elektródových materiálov pre lithium-sírové (Li-S) akumulátory, s dôrazom na optimalizáciu procesu prípravy kladných elektród prostredníctvom úprav jednotlivých technických krokov výrobného procesu a výberu vhodného spojiva. Teoretická časť práce sa venuje terminológii a problematike batérií s dôrazom na batérie Li-S, ich princíp fungovania, nedostatky, kritické parametre pre komercializáciu a existujúci výskum v tejto oblasti. Praktická časť práce sa zaoberá vplyvom lisovacieho tlaku použitého pri výrobe kladných elektród na elektrochemické vlastnosti výsledných Li-S článkov. V ďalšej časti práce je skúmaný vplyv použitého spojiva na výsledné elektrochemické vlastnosti. V nasledujúcich častiach je analyzovaný vplyv hrúbky vrstvy elektródového materiálu a pomer jeho jednotlivých zložiek (C/S) na výsledné elektrochemické vlastnosti Li-S článku. Na základe nameraných výsledkov boli identifikované optimálne podmienky pre prípravu kladných elektród Li-S článkov vzhľadom k jednotlivým technickým krokom výrobného procesu. This thesis is focused on the research of electrode materials for lithium-sulphur (Li-S) batteries, with an emphasis on the optimization of the process of preparation of positive electrodes through the modification of the individual technical steps of the manufacturing process and the selection of a suitable binder. The theoretical part of the thesis is devoted to terminology and battery issues with emphasis on Li-S batteries, their working principle, shortcomings, critical parameters for commercialization and existing research in this field. The practical part of the thesis deals with the influence of the compression pressure used in the production of positive electrodes on the electrochemical properties of the resulting Li-S cells. In the next part of the thesis, the influence of the binder used on the resulting electrochemical properties is investigated. In the following sections, the influence of the thickness of the electrode material layer and the ratio of its individual components (C/S) on the resulting electrochemical properties of the Li-S cell is analyzed. On the basis of the measured results, the optimum conditions for the preparation of the positive electrodes of the Li-S cells have been identified with respect to the individual technical steps of the manufacturing process. Keywords: Battery; Lithium; Sulfur; Li-S; Compression Pressure; Binder; Polyvinylidene Fluoride; PVDF; Carboxymethyl Cellulose; Cellulose Rubber; CMC; Carrageenan; Xanthan Gum; Layer Thickness; Layer Height; C/S Ratio Available in a digital repository NRGL
Elektrodové materiály pro akumulátory lithium-síra

Táto dizertačná práca je zameraná na výskum elektródových materiálov pre lithium-sírové (Li-S) akumulátory, s dôrazom na optimalizáciu procesu prípravy kladných elektród prostredníctvom úprav ...

Jaššo, Kamil; Almáši,, Miroslav; Syrový,, Tomáš; Kazda, Tomáš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Analýza veřejných zakázek
Felgrová, Nikola; Novák, Matěj; Korytárová, Jana
2024 - Czech
Tato práce se zabývá analýzou a komparací požadavků, procesů a výstupů vybraných veřejných zakázek na stavební práce Pardubického kraje. První část je zaměřena na analýzu vybraných veřejných zakázek. Jsou shromážděny základní informace o zakázce, dodavateli a následně celkových nákladech zakázky. Další část práce se zaměřuje na hodnotící kritéria a požadavky zadavatele. Jsou zde stanoveny nová hodnotící kritéria a následně porovnány nabídky dodavatelů u všech projektů. Výstupem práce je zhodnocení všech vybraných projektů. This thesis deals with the analysis and comparison of requirements, processes and outputs of selected public works contracts in the Pardubice Region. The first part focuses on the analysis of selected public procurement contracts. Basic information about the contract, the contractor and subsequently the total cost of the contract is collected. The next part of the work focuses on the evaluation criteria and the requirements of the contracting authority. New evaluation criteria are set and then the suppliers' bids are compared for all projects. The output of the work is an evaluation of all selected projects. Keywords: Veřejná zakázka; dodavatelé veřejných zakázek; hodnotící kritéria; analýza; hodnocení veřejných projektů; nadlimitní veřejné zakázky; podlimitní veřejné zakázky; zakázky malého rozsahu; Public procurement; public procurement suppliers; evaluation criteria; analysis; evaluation of public projects; over-limit public procurement; under-limit public procurement; small-scale procurement Available in a digital repository NRGL
Analýza veřejných zakázek

Tato práce se zabývá analýzou a komparací požadavků, procesů a výstupů vybraných veřejných zakázek na stavební práce Pardubického kraje. První část je zaměřena na analýzu vybraných veřejných zakázek. ...

Felgrová, Nikola; Novák, Matěj; Korytárová, Jana
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska
Kopecký, Vojtěch; Svoboda, Richard; Valehrach, Jan
2024 - Czech
Práce Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska se zaměřuje na problematiku zpoždění a propadů rychlostí v tramvajové dopravě, zejména příčinám jejich vzniku a způsobům jejich eliminace. Práce zkoumá aktuální stav brněnského tramvajového systému, a to se zaměřením na zpomalujicí prvky v systému a místa s častým vznikem zpoždění včetně toho, čím jsou tato zpoždění způsobena. Práce se dále věnuje možnostem zrychlení tramvajové dopravy jak z pohledu dopravního, tak i z pohledu kolejového uspořádání. V závěrečné části práce jsou detailněji zanalyzovány vybrané úseky brněnského tramvajového systému a na podkladu těchto analýz jsou navržena opatření, která vedou ke zrychlení tramvajové dopravy a eliminaci zpoždění, která se v ní vyskytují. The thesis Analysis of the causes and solutions proposed to tram transport delays from the transport and construction point of view focuses on the issue of delays and speed drops in tram transport, especially on the causes of their occurrence and ways of their elimination. The thesis examines the current state of the Brno tram system, with a focus on the slowing elements in the system and the locations with frequent delays, including what causes these delays. The thesis also examines the possibilities of speeding up tram transport both from the point of view of transport and from the point of view of track layout. In the final part of the thesis, selected sections of the Brno tram system are analysed in more detail and on the basis of these analyses, measures are proposed that lead to the acceleration of tram transport and the elimination of delays that occur in it. Keywords: Tramvaj; tramvajová doprava; městská hromadná doprava; rychlost; zpoždění; jízdní doba; intezita; zpomalujicí prvky; traťová rychlost; výhybka; zastávka; zrychlování tramvajové dopravy; tram; tram transport; public transport; speed; delay; journey time; intensity; slowing down elements; line speed; switch; stop; acceleration of tram transport Available in a digital repository NRGL
Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska

Práce Analýza příčin a návrhy řešení zpoždění tramvajové dopravy z dopravně-stavebního hlediska se zaměřuje na problematiku zpoždění a propadů rychlostí v tramvajové dopravě, zejména příčinám jejich ...

Kopecký, Vojtěch; Svoboda, Richard; Valehrach, Jan
Vysoké učení technické v Brně, 2024

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases