Počet nalezených dokumentů: 10710
Publikováno od do

Tvorba vzdělávacího materiálu - výstupu šablony klíčových aktivit VI. „Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti" - z projektu EU peníze středním školám ralizovaného v rámci Operačního programu EU Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Ferenčíková, Naděžda
2013 - český
Práce popisuje pojmy finanční vzdělávání a finanční gramotnost, seznamuje s cíly výuky těchto oblastí pro současnou mládež, stručně je zmíněna historie zavádění finančního vzdělávání do škol a také dosavadní zkušenosti učitelů a škol s výukou finanční gramotnosti, a jsou zde uvedeny metody doporučované k výuce tohoto předmětu. Popsáno je začlenění obsahu vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti do rámcového vzdělávacího programu pro střední školy. Další část je věnována jedné z možností finanční podpory výuky - financování z prostředků Evropské unie, konkrétně Operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost, projektu "EU - peníze středním školám". Kromě informací o tomto operačním programu, jsou zde popsány požadavky na vzhled a formální náležitosti vždělávacích materiálů, které v rámci tohoto projektu vznikají. V závěru práce je pak ukázka konkrétního inovativního vzdělávacího materiálu - výstup šablony klíčových aktivit VI/2, včetně popsané metodiky výuky. Klíčová slova: finanční vzdělávání; finanční gramotnost; základní školy; střední školy; šablony klíčových aktivit; financial education; elementary school; high School; templates of key activities; financial literacy Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Tvorba vzdělávacího materiálu - výstupu šablony klíčových aktivit VI. „Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti" - z projektu EU peníze středním školám ralizovaného v rámci Operačního programu EU Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Práce popisuje pojmy finanční vzdělávání a finanční gramotnost, seznamuje s cíly výuky těchto oblastí pro současnou mládež, stručně je zmíněna historie zavádění finančního vzdělávání do škol a také ...

Ferenčíková, Naděžda
Univerzita Pardubice, 2013

Celoživotní vzdělávání zdravotních sester
Mourová, Jitka
2013 - český
Závěrečná práce v rámci studia Doplňkového pedagogického studia na téma "Celoživotní vzdělávání zdravotních sester" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na andragogiku, didaktiku ošetřovatelství a celoživotní vzdělávání sester. Ve druhé výzkumné části byla zpracována data z dotazníků vyplněných zdravotními sestrami v nejmenované nemocnici. Výzkum se zabýval věkem, dobou praxe v oboru a dosaženým vzděláním. Dále jsem sledovala studium akreditovaných vzdělávacích programů a dostupnost celoživotního vzdělávání. V neposlední řadě se výzkum zabýval využívaným typem a druhem celoživotního vzdělávání. Klíčová slova: celoživotní vzdělávání; zdravotní sestry; didaktika ošetřovatelství; andragogika; lifelong learning; nurses; didactics of nursing care; andragogy Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Celoživotní vzdělávání zdravotních sester

Závěrečná práce v rámci studia Doplňkového pedagogického studia na téma "Celoživotní vzdělávání zdravotních sester" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na ...

Mourová, Jitka
Univerzita Pardubice, 2013

Představa a plánování kariérové dráhy
Koudelková, Iva
2013 - český
Závěrečná práce se zabývá problematikou kariéry, kariérového poradenství, nezaměstnanosti - vymezením základních pojmů. Práce je cíleně zaměřena na absolventy střední školy. Součástí práce je studijní text, který přehledně nabízí pohled a volbu kariéry cílové skupiny. Studijní text obsahuje přehledné informace o dalším studiu, cestování do zahraničí, zaměstnání, evidence na úřadu práce, podnikání. Klíčová slova: kariéra; nezaměstnanost; trh práce; absolventi; poradenství; zaměstnání; studium; career; unemployment; labour market; graduates; consultancy; employment; studies Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Představa a plánování kariérové dráhy

Závěrečná práce se zabývá problematikou kariéry, kariérového poradenství, nezaměstnanosti - vymezením základních pojmů. Práce je cíleně zaměřena na absolventy střední školy. Součástí práce je studijní ...

Koudelková, Iva
Univerzita Pardubice, 2013

Tvorba bezbariérového prostředí ve veřejné dopravě a navazujících systémech
Matuška, Jaroslav
2013 - český
Práce přináší výběr teoretických poznatků i výsledků řešení praktických úloh, které její autor (v některých případech s kolektivem spolupracovníků) shromáždil od roku 2002 za svého působení na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice. Většina z nich byla publikována ve sbornících konferencí, odborných časopisech domácích i zahraničních, v odborné knize, na webových stránkách nebo v elektronické podobě na CD-ROM. První kapitola habilitační práce obsahuje soubor poznatků z oblasti pojetí různých definic odborných pojmů užívaných v oblasti tvorby bezbariérového prostředí obecného i v dopravě a srovnává jejich obsah i pojetí ve vybraných evropských i několika mimoevropských zemích. Druhá kapitola uvádí specifika a charakteristiky vybraných osob s omezenou schopností pohybu nebo orientace (osob s postižením pohybového aparátu, zrakovým, sluchovým nebo kombinovaným postižením), které jsou pro ně jednak limitující při užívání veřejné dopravy a navazujícího prostředí, jednak jsou podkladem pro lepší pochopení potřebných úprav prostředí pro tyto uživatele. Třetí kapitola shrnuje přehled vědeckého poznání v oblasti tvorby přístupného prostředí, jak byl sumarizován z publikací v domácích i zahraničních časopisech i z osobních kontaktů s odborníky v zahraničí, kteří se zabývají stejnou problematikou. Dále je na několika případech dokumentován stav přístupnosti různých subsystémů veřejné dopravy v praxi, jak vyplynul z provedených průzkumů autora, příp. dalších dostupných zdrojů. Čtvrtá - stěžejní kapitola uvádí metody tvorby bezbariérového prostředí, které autor vytvořil nebo se na tvorbě významně spolupodílel. Jde zejména o metodu dekompozice prostředí, metodu kritických míst nebo systémový přístup k řešené problematice. Některé navržené metody a postupy byly převzaty a aplikovány v praxi i při řešení bakalářských a diplomových prací studentů na Dopravní fakultě Jana Pernera i na jiných vysokých školách, např. metoda kritických míst, systémové pojetí tvorby bezbariérového prostředí nebo tabulková metoda analýzy vybraných prvků v městském prostředí. Pátá kapitola uvádí řešení vybraných problémů a úloh, které je možné využít při tvorbě přístupného městského prostředí i ucelených přepravních řetězců, a to za pomoci matematického aparátu i vlastních postupů autora. Klíčová slova: bezbariérové prostředí; veřejná doprava; bariéry; accessible environment; public transport; barriers Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Tvorba bezbariérového prostředí ve veřejné dopravě a navazujících systémech

Práce přináší výběr teoretických poznatků i výsledků řešení praktických úloh, které její autor (v některých případech s kolektivem spolupracovníků) shromáždil od roku 2002 za svého působení na ...

Matuška, Jaroslav
Univerzita Pardubice, 2013

Agresivita dětí a mládeže a její projevy
Danihelková, Šárka
2013 - český
Tato závěrečná práce se zabývá studiem agresivity u dětí a mládeže a její projevy ve škole. Podrobněji rozebírá nejčastěji se vyskytující druh agresivity a tou je šikana. Dále se zabývá rozborem vlivu školy, rodiny i kamarádů na tento druh agrese a zároveň nápravnými metodami pro zabránění vzniku a rozvoje šikany. Práce dále obsahuje metodický postup nejmenované střední školy při zjištění šikany mezi studenty. Cílem závěrečné práce bylo vypracovat z dostupných zdrojů literární rešerši, věnovanou tématice agresivity dětí a mládeže a její projevy, vliv okolí na tyto děti a možnou prevenci tohoto chování. Klíčová slova: agresivita dětí; agresivní chování; projevy agrese; aggressive children; aggressive behavior; manifestations of aggression Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Agresivita dětí a mládeže a její projevy

Tato závěrečná práce se zabývá studiem agresivity u dětí a mládeže a její projevy ve škole. Podrobněji rozebírá nejčastěji se vyskytující druh agresivity a tou je šikana. Dále se zabývá rozborem vlivu ...

Danihelková, Šárka
Univerzita Pardubice, 2013

O vědě (ne)vědecky aneb jak jednoduše přednášet středoškolákům o vědě
Setnička, Michal
2013 - český
Cílem závěrečné práce doplňkového pedagogického studia je návod, jak si připravit poutavou popularizační přednášku pro středoškolské studenty za účelem zvýšení jejich zájmu o technické a přírodovědné obory (TaPO). První část práce se zabývá studiem důvodů nezájmu studentů o TaPO a způsoby popularizace vědy v ČR a zahraničí. Druhá část se zabývá aspekty přípravy popularizační přednášky a jejich aplikací na konkrétní přednášku o zeolitové chemii a vyhodnocením zpětné vazby od posluchačů. Klíčová slova: popularizace vědy; podpora výuky přírodovědných a technických oborů; poutavá prezentace; popularizační přednáška; chemie; science popularization; support of technical and nature science education; interesting presentation; popularization presentation; chemistry Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
O vědě (ne)vědecky aneb jak jednoduše přednášet středoškolákům o vědě

Cílem závěrečné práce doplňkového pedagogického studia je návod, jak si připravit poutavou popularizační přednášku pro středoškolské studenty za účelem zvýšení jejich zájmu o technické a přírodovědné ...

Setnička, Michal
Univerzita Pardubice, 2013

Možnosti zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti dětí v osobních automobilech
Kovandová, Hedvika
2013 - český
Habilitační práce je zaměřena na řešení mezioborové problematiky, kterou představuje bezpečnost dětí v osobních automobilech. Velká pozornost je věnována mechanismům poranění dětí při dopravní nehodě. Nosným tématem práce je řešení bočního nárazu a sledování jeho účinků na dětského pasažéra v zádržném systému. Je popsán průběh a vyhodnoceny výsledky řady testů v laboratorních podmínkách, matematických simulací nárazu a v neposlední řadě realizovaných experimentů. Testy byly prováděny za různých počátečních podmínek a umístění dětského zádržného systému. Vzhledem k tomu, že problematika ochrany dětského pasažéra při bočním nárazu dosud není legislativně podchycena, je v závěru práce uveden přehled návrhů, které mohou být podkladem k doplňku předpisu EHK 44/04 nebo předmětem dalšího výzkumu ve sledované oblasti. Klíčová slova: pasivní bezpečnost; poranění; boční náraz; dětský zádržný sytém; saňový test; matematická simulace; osobní automobily; děti; passive safety; injury; side impact; child restraint system; sled test; mathematical simulation; cars; children Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Možnosti zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti dětí v osobních automobilech

Habilitační práce je zaměřena na řešení mezioborové problematiky, kterou představuje bezpečnost dětí v osobních automobilech. Velká pozornost je věnována mechanismům poranění dětí při dopravní nehodě. ...

Kovandová, Hedvika
Univerzita Pardubice, 2013

Hlavní rasový a osídlovací úřad SS, pobočka pro Čechy a Moravu, 1941-1945
Novotný, René; Jiránek, Tomáš
2013 - český
Pobočka hlavního rasového a osídlovacího úřadu SS (RuSHA) pro Čechy a Moravu byla založena v únoru 1941. Jejím účelem bylo, na podnět Franka, Heydricha a Himmlera, provést plošný rasový výzkum českých školáků. Cílem mělo být zjistit podíl poněmčitelného obyvatelstva v Protektorátu Čehy a Morava. Výsledek měl sloužit jako směrodatná informace pro budoucí germanizaci česko-moravského prostoru. Pobočka zakládala své služebny v jednotlivých regionech Protektorátu. Nedlouho na to získala pobočka další kompetence: posuzování vhodnosti smíšených sňatků, žádostí o přiznání německé státní příslušnosti, žádostí o umístění českých žáků do německých škol, selekci českých odborníků za účelem jejich nasazení v Říši atd. Došlo i na další rozsáhlé výzkumy českého obyvatelstva. Později se působnost rozšířila i do Říšské župy Sudety. Autor se věnuje především organizačním záležitostem pobočky, jejím kompetencím, personálním otázkám a vztahům s jinými německými úřady. Organizační vývoj rozdělil do čtyř fází: budovatelské, konsolidační, vrcholné a regresivní. Odhadl také počet osob rasově vyšetřených pracovníky pobočky od roku 1941 až do prvních měsíců roku 1945. Koncem války byla činnost pobočky postupně utlumována a nakonec byli její pracovníci připravováni na eventuální bojové nasazení. Autor se v práci snaží zasadit úlohu pobočky RuSHA do širšího kontextu germanizační politiky v českých zemích během nacistické okupace. Klíčová slova: Hlavní rasový a osídlovací úřad SS; RuSHA; Protektorát Čechy a Morava; Říšská župa Sudety; rasová politika; germanizace; rasová selekce; rasové výzkumy; Race and Settlement Main Office of the SS; Protectorate of Bohemia and Moravia; Sudetenland; racial policy; Germanization; racial selection; racial research Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Hlavní rasový a osídlovací úřad SS, pobočka pro Čechy a Moravu, 1941-1945

Pobočka hlavního rasového a osídlovacího úřadu SS (RuSHA) pro Čechy a Moravu byla založena v únoru 1941. Jejím účelem bylo, na podnět Franka, Heydricha a Himmlera, provést plošný rasový výzkum českých ...

Novotný, René; Jiránek, Tomáš
Univerzita Pardubice, 2013

Výzkum a vývoj nových antimikrobiálních a antifungálních sloučenin s ohledem na jejich technologickou realizaci
Imramovský, Aleš
2013 - český
Práce zahrnuje výsledky týkající se syntézy a biologických vlastností nových organických sloučenin odvozených od N-fenyl-2hydroxy benzamidů, vybraných klinicky využívaných antitubekulotik. v neposlední řadě se také zabývá konjugáty biologicky aktivních molekul s biokompatibilním, netoxickým a technologicky využívaným nosičem - polyethylenglykolem. Klíčová slova: deriváty salicylanilidů; antituberkulotika; transportní systémy; léčiva; technologie; salicylanilides derivates; anituberculotics; delivery systems; drugs; technology Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Výzkum a vývoj nových antimikrobiálních a antifungálních sloučenin s ohledem na jejich technologickou realizaci

Práce zahrnuje výsledky týkající se syntézy a biologických vlastností nových organických sloučenin odvozených od N-fenyl-2hydroxy benzamidů, vybraných klinicky využívaných antitubekulotik. v ...

Imramovský, Aleš
Univerzita Pardubice, 2013

Alternativní metody výuky
Linhartová, Ivana
2013 - český
Závěrečná práce je zaměřena na zanalyzování uplatnění alternativního směru v současném školství. První část se věnuje současným reformním školám působících v České republice, a to konkrétně jejich vzniku, vývoji a představení. Ve druhé části práce je prostor poskytnut efektivnímu vyučování, které je základním stavebním kamenem pro alternativní školy. Na závěr jsou představeny a zhodnoceny alternativní metody využívané v současném školství. Klíčová slova: alternativní učební metody; alternativní školy; efektivní vyučování; formy výuky; aktivizační metody; alternative teaching methods; alternative type of schools; effective teaching; teaching forms; activation methods Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Alternativní metody výuky

Závěrečná práce je zaměřena na zanalyzování uplatnění alternativního směru v současném školství. První část se věnuje současným reformním školám působících v České republice, a to konkrétně jejich ...

Linhartová, Ivana
Univerzita Pardubice, 2013

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze