Number of found documents: 4303
Published from to

New York City jako taneční fenomén
Seidlerová, Nicole; JANEČEK, Václav; DIATTA-REBCOVÁ, Monika
2018 - Czech
Diplomová práce mapuje vznik a vývoj tance v New Yorku, jeho kulturu a možnosti tanečního působení v jednom z nejlidnatějších uměleckých měst Spojených států. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy tance se objevovaly v prostředí New Yorku a jakým způsobem ovlivňovaly vývoj tance na tomto území. Práce se zabývá historickými událostmi a osobnostmi, které se podíleli na vývoji tanečního umění. V obsahu práce je zahrnuta aktuální taneční scéna a možnosti studia tance v New Yorku. Podnětem ke vzniku této práce se stala skutečnost, že v Česku neexistuje žádná souhrná studie o této problematice. This diploma thesis describes the origin and development of dance in New York, its culture and the possibilities of dancing in one of the most artistic cities of the United States. The aim of my study was to find out what forms of dance appeared in the New York environment and how they influenced the development of dance in this area. The diploma thesis deals with historical events and personalities who participated in the development of dance art. The content of the thesis includes the current dance scene and the possibilities of studying dance in New York. The fact that there is no comprehensive study in the Czech Republic on this issue has become a stimulus for the creation this thesis. Keywords: tanec; zahraniční studium Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
New York City jako taneční fenomén

Diplomová práce mapuje vznik a vývoj tance v New Yorku, jeho kulturu a možnosti tanečního působení v jednom z nejlidnatějších uměleckých měst Spojených států. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy ...

Seidlerová, Nicole; JANEČEK, Václav; DIATTA-REBCOVÁ, Monika
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Directing for Devised Theatre
Lalos, Evangelos; HANČIL, Jan; MALANÍKOVÁ, Hana
2018 - Czech
In this thesis I will reflect on my creative journey of being a director for groups working with Devised Theatre. From the first attempts at creating a play and the awareness of the satisfaction I feel during the creation process, to the years at ‘TeArt’ when I learned the hard way what it means to be a director in a group of equals; On my studies in two schools, DAMU and RESAD, and what I learned there improving my skills, to the latest project in which I believe I put all the knowledge I acquired into practice. A reflection that juxtaposes theories on Devised Theatre and Collaborative Creation with my own personal experiences. V této práci se budu zabývat svým kreativním procesem jakožto režiséra souborů, které se věnují autorskému divadlu. Od prvních pokusů vytvořit hru a pocitů zadostiučinění, které jsem během kreativního procesu pociťoval, až po roky v,,TeArt”, kde jsem si na vlastní kůži vyzkoušel, co to znamená být režisérem skupiny sobě rovných kreativních jedinců; Dále se budu věnovat svým studiím na dvou školách, DAMU a Resad. Tomu, co jsem se během těchto let v průběhu prohlubování mých dovedností naučil, až k poslednímu projektu, ve kterém věřím, že jsem převedl do praxe všechny své získané znalosti. Jedná se o úvahu, která klade vedle sebe teorii autorského divadla a mojí vlastní dosaženou praxi. Keywords: autorské divadlo; kreativita; tvůrčí osobnost; divadelní režie; odborné praxe Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Directing for Devised Theatre

In this thesis I will reflect on my creative journey of being a director for groups working with Devised Theatre. From the first attempts at creating a play and the awareness of the satisfaction I ...

Lalos, Evangelos; HANČIL, Jan; MALANÍKOVÁ, Hana
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Movement and Creativity
Golob, Polona; OSWALDOVÁ, Petra; RAISOVÁ, Michaela
2018 - Czech
The topic of this master thesis is to explore the methods and principles of movement education at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy (KATaP). The Authorial Acting program in English started in 2015. Throughout the span of two years, movement classes are taught by three professors. All of them have different approaches, yet they strive towards the same goal – that students gain a higher awareness of their body and can attain better control over their everyday movement habits as well as their movement on stage. Though the study program is designed as a mirror of the Czech program, changes were made due to the different cultures, temperament and skills of the English program students. This represents a great opportunity to revise how movement is being taught at the department. The body of this thesis is divided into three major chapters dealing with: posture, space and imagination. Each chapter includes a description of exercises that we did in KATaP movement classes related to a specific topic. Sources for the exercise descriptions as well as my reflection on how I felt and what changes I experienced during and after the exercise are taken from my class notes and semester reflections. At the same time, each topic is explored through published theory to give the movement classes a theoretical perspective. The last chapter is devoted to exploring the connection between imagination and movement and how this affects an actor's creativity. The main motivation for writing this thesis is my appreciation for the transformation my body has undergone during my studies at KATaP. That is why I believe that many can benefit from its content be it theoreticians, teachers or other practitioners in the world of performing arts as well as people who are simply interested in learning something new about their bodies. Tématem této magistrské práce je průzkum metod a principů pohybové výchovy, která je vyučována na Katedře Autorské tvorby a Pedagogiky (KATaP). Magisterské studium Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku začalo být vyučováno na DAMU v roce 2015. V průběhu dvou let jsou pohybové kurzy vyučovány třemi profesory. Všichni tři mají odlišné pojetí výuky, avšak usilují o společný cíl – aby studenti získali větší povědomí o svým těle a dosáhli lepší kontroly nad každodenními pohybovými návyky, stejnak tak i o pohybu na jevišti. Přestože je program navržen jako obdoba česky vyučovaného programu, různorodost kultury a temperamentu studentů přispěla k určitým obměnám, což představuje velkou příležitost, jakým směrem se obor na katedře vyvíjí. Diplomová práce je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se zabývají: držením těl, prostorem a představivostí. Každá kapitola zahrnuje popis cvičení, jež bylo součástí kurzu pohybu na KATaPu a které se vztahuje k danému tématu. Zdrojem popisu cvičení, stejně tak úvah a změn, které jsem pociťovala v průběhu a po cvičení, jsou převzaty z mých poznámek a ze semestrálních poznatků. Každá kapitola je podložena publikovanou teorií, jež dodává pohybovým kurzům teoretický základ. Poslední kapitola je věnována průzkumu vztahu mezi představivostí a pohybem a jak tento vztah ovlivňuje hercovu kreativitu. Hlavním motivem pro vznik diplomové práce je můj vděk za transformaci, kterou si mé tělo prošlo během studia na KATaPu. To je důvod, proč se domnívám, že obsah výuky mého oboru je obohacující jednak pro teoretiky, učitele nebo jiné odborníky ve světě múzických umění, stejně tak jako pro lidi, kteří mají jen zájem dozvědět se něco jiného o svém těle. Keywords: herecká průprava; herecké techniky; pohyb; pohybové umění; kreativita; prostorové vnímání; herectví; jevištní pohyb; pohybová výchova Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Movement and Creativity

The topic of this master thesis is to explore the methods and principles of movement education at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy (KATaP). The Authorial Acting program in English ...

Golob, Polona; OSWALDOVÁ, Petra; RAISOVÁ, Michaela
Akademie múzických umění v Praze, 2018

O. F. Korte a jeho skladby pro housle
Kašparová, Karin; ŠTRAUS, Ivan; HŮLA, Pavel
2018 - Czech
Tato bakalářská práce s názvem O. F. Korte a jeho skladby pro housle je rozdělena do čtyř kapitol. V prvních dvou kapitolách je představen skladatelův život a jeho kompoziční tvorba. Jsou zde popisovány okolnosti, které ho ovlivnily v oblasti tvorby, a byly pro něj inspirací. Poté jsou stručně popsány čtyři skladby z jeho díla. Druhá část této práce popisuje skladby určené pro housle a klavír. První jsou „Filozofické dialogy“ a druhá je „Elíhú kontra Jób“. U těchto kompozic jsou detailně popsány důvody vzniku, jejich premiéry a jednotlivé části. Předposlední kapitola obsahuje motivicko-tematickou analýzu všech čtyř vět „Filozofických dialogů“. This bachelor's thesis titled O. F. Korte and his compositions for violin is divided into four chapters. In the first two chapters, I introduce composer's life, compositional work and circumstances, which influenced him in his work and were inspiration for him. After, there are briefly described four compositions of his work. The second part of this bachelor's thesis describes compositions, composed for violin and piano. The first one is “Philosophical dialogues” and the second one is “Elihu contra Job”. In this compositions the reasons of origin in detail, their premieres and individual parts are being described. Penultimate chapter contains thematic motif analysis of all four movements of “Philosophical dialogues”. Keywords: kompoziční tvorba; hra na housle; skladatel Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
O. F. Korte a jeho skladby pro housle

Tato bakalářská práce s názvem O. F. Korte a jeho skladby pro housle je rozdělena do čtyř kapitol. V prvních dvou kapitolách je představen skladatelův život a jeho kompoziční tvorba. Jsou zde ...

Kašparová, Karin; ŠTRAUS, Ivan; HŮLA, Pavel
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Život a dílo W. A. Mozarta se zaměřením na operu Kouzelná flétna
Kfelíř, Daniel; KUSNJER, Ivan; MÁROVÁ, Libuše
2018 - Czech
Bakalářská práce pojednává o hudebním skladateli Wolfgangovi Amadeovi Mozartovi a jeho opeře Kouzelná flétna. Hlavním cílem a posláním práce je přiblížit čtenáři tuto významnou klasicistní osobnost a úzce se zaměřit na dílo Kouzelná flétna. Zde se autor zabývá vznikem, vývojem a dějem opery. Dále poukazuje na děj a jednotlivé postavy kusu. Jelikož se v inscenaci vyskytuje autorova oblíbená role Papagena, rozhodl se jí věnovat blíže a rozebrat její slavnou árii Ein Mädchen oder Weibchen harmonicky i formálně. Tato část je pokládána za vlastní přínos autora. V práci jsou uvedeny informace o Národním divadle v Praze a také o Malé scéně DJKT, kde se tento kus aktuálně hraje. Bakalářská práce by měla sloužit všem čtenáĜům, které zajímá skladatel Wolfgang Amadeus Mozart a jeho opera Kouzelná flétna. This Bachelor Thesis deals with Wolfgang Amadeus Mozart and his opera The Magic Flute. The primary aim of the Thesis is to give the reader an insight into the life and work of the classicistic composer, focusing closely on The Magic Flute. In the first part the author concentrates on its origin and development, followed by description of the piece's story and individual characters. Since the author particularly favours the role of Papageno, its famous aria Ein Mädchen oder Weibchen is analysed both harmonically and formally in more detail. That part is considered the author's own contribution. The subsequent sections of the Thesis concern the current programme of The National Theatre in Prague, which has been offering The Magic Flute as a part of its repertoire for three years. The author also mentions the small stage (Black Box) of the New Theatre in Pilsen, where an adaptation of The Magic Flute, Papageno In the Enchanted Forest, is played for children's audience. The Thesis should be useful to all readers interested in Wolfgang Amadeus Mozart and his opera The Magic Flute. Keywords: opera; zpěvohra; hudební skladatel; klasicismus Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Život a dílo W. A. Mozarta se zaměřením na operu Kouzelná flétna

Bakalářská práce pojednává o hudebním skladateli Wolfgangovi Amadeovi Mozartovi a jeho opeře Kouzelná flétna. Hlavním cílem a posláním práce je přiblížit čtenáři tuto významnou klasicistní osobnost a ...

Kfelíř, Daniel; KUSNJER, Ivan; MÁROVÁ, Libuše
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Inscenace Orffovy Chytračky v sezóně 2016/2017 v České republice
Kovačič, Josef; BÁRTA, Martin; KUSNJER, Ivan
2018 - Czech
Bakalářská práce se zaměřuje na významné operní dílo Carla Orffa, které vychází z pohádkové předlohy spisovatelů bratří Grimmů, a jeho uvedení v českých divadlech v sezóně 2016/2017. Velký důraz je kladen na autora samotného a následné pochopení jeho díla v kontextu skladatelova života, vývoje osobitého hudebního stylu i nelehké doby 2. světové války, ve které opera Chytračka vznikala. Práce si dává za cíl poukázat na dvě různá zpracování téhož titulu, jejich odlišnou dramatickou výstavbu i hudební složku a možná všeobecná pěvecká i herecká úskalí jednotlivých rolí. Závěrem jsou definovány podobnosti a rozdíly obou inscenací a nastínění možných motivací v přístupu jejich režisérů. The bachelor thesis focuses on an important opera work by Carl Orff, based on a fairy tale written by the Brothers Grimm, and its performance in Czech theatres in the season 2016/2017. Great emphasis is placed on the author himself and the subsequent understanding of his work in the context of the composer's life, the development of his unique musical style and the difficult times of the Second World War, in which The Wise Woman opera was written. The thesis aims to highlight two different arrangements of the same title, their different dramatic constructions and the musical section, and perhaps general singing and acting pitfalls of individual roles. In conclusion, the similarities and differences of both productions are defined and possible motivations in the approach of their directors are outlined. Keywords: opera; divadlo Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Inscenace Orffovy Chytračky v sezóně 2016/2017 v České republice

Bakalářská práce se zaměřuje na významné operní dílo Carla Orffa, které vychází z pohádkové předlohy spisovatelů bratří Grimmů, a jeho uvedení v českých divadlech v sezóně 2016/2017. Velký důraz je ...

Kovačič, Josef; BÁRTA, Martin; KUSNJER, Ivan
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Nejvýznamnější autoři klarinetových etud a instruktivní literatury
Pátek, Matěj; HLAVÁČ, Jiří; VENYŠ, Irvin
2018 - Czech
Ve své bakalářské práci se skrze představení a vzájemné porovnání šesti významných klarinetových instruktivních publikací a jejich autorů zaměřuji na obecnou problematiku nácviku a provedení klarinetových etud. První kapitola odpovídá na otázku, co je to etuda, a zamýšlí se také nad smyslem a podobou cvičení etud. Druhá kapitola ve stručnosti představuje jednotlivé autory (Cavallini, Jeanjean, Stark, Jettel, Zítek, Žebera) a pojednává o jejich vybraných dílech. Ve třetí kapitole pak dochází k vzájemnému porovnávání těchto děl na základě jednotlivých aspektů klarinetové hry a výukových cílů. Do značné míry subjektivní základ práce – výběr autorů a jejich děl – nachází objektivitu v analýze a následné komparativní metodě. Výstupy práce jsou zejména didaktické a informativní. In my bachelor’s thesis, I introduce and subsequently compare six important publications of clarinet instructive literature and their authors, and focus on general problems of practising and performing clarinet etudes. The first chapter answers the question what is an etude, and contemplates the meaning and means of etude practice. Second chapter briefly introduces selected authors (Cavallini, Jeanjean, Stark, Jettel, Zítek and Žebera), discusses their background and one particular work by each of them. Third chapter offers a comparison of the six selected works based on different aspects of clarinet performance and instructional purposes. The selection of authors and pieces – a subjective basis of this thesis to some extent – finds objectivity through analysis and comparative method. The output of the thesis is mainly didactic and informative. Keywords: klarinet; etuda; hudební skladatelé; Cavallini, Ernesto, 1807-1874; Jeanjean, Paul, 1874-1929; Stark, Robert, 1847-1922; Jettel, Rudolf, 1903-1981; Zítek, František; Žebera, Václav Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Nejvýznamnější autoři klarinetových etud a instruktivní literatury

Ve své bakalářské práci se skrze představení a vzájemné porovnání šesti významných klarinetových instruktivních publikací a jejich autorů zaměřuji na obecnou problematiku nácviku a provedení ...

Pátek, Matěj; HLAVÁČ, Jiří; VENYŠ, Irvin
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Užití kryptogramů ve vlastní tvorbě s přihlédnutím ke kryptogramům v hudební literatuře od 18. století po současnost
Potoček, Jakub; BARTOŇ, Hanuš; KOPELENT, Marek
2018 - Czech
Základní podstata hudebních kryptogramů tkví především v přeměně slov na hudební materiál. V průběhu hudebních dějin se setkáváme s mnoha autory, kteří kryptogramy využívali nejčastěji v podobě hudebních motivů či témat. Mé osobní pojetí hudebních kryptogramů se od toho historického v mnoha směrech odlišuje. Cílem této práce je poskytnout náhled do mých vlastních kompozičních principů, které s kryptogramy velmi úzce souvisí. Vlastnímu jádru této práce předchází stručný historický přehled různých způsobů vytváření hudebních kryptogramů, v němž jsem se soustředil především na období přibližně od roku 1700 po současnost. Součástí této práce jsou též příklady konkrétního způsobu využití kryptogramů v mé vlastní tvorbě. The basic principle of musical cryptograms is a transformation of words into a musical material. There are many composers, throughout musical history, who used cryptograms mainly in a form of musical motives or themes. My pesonal concept of musical cryptograms differs from the historical one in many ways. The main goal of this thesis is to create an insight into my own methods of composition, which are quite closely related to cryptograms. The core content of this thesis is preceded by a brief overview of various means of creating musical cryptograms. In this overview I concentrated on a time period approximately from the 18th century up to the present days. Examples of my own particular forms of use of cryptograms are also a consistuent part of the thesis. Keywords: kompozice; kryptogram; 18.-21. století Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Užití kryptogramů ve vlastní tvorbě s přihlédnutím ke kryptogramům v hudební literatuře od 18. století po současnost

Základní podstata hudebních kryptogramů tkví především v přeměně slov na hudební materiál. V průběhu hudebních dějin se setkáváme s mnoha autory, kteří kryptogramy využívali nejčastěji v podobě ...

Potoček, Jakub; BARTOŇ, Hanuš; KOPELENT, Marek
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Taneční medicína a jiné techniky pro zdravý pohyb
Miencilová, Markéta; PUCHOWSKA, Sara Maria; DIATTA-REBCOVÁ, Monika
2018 - Czech
Bakalářská práce pojednává o tématu taneční medicíny a jiných technikách pro zdravý pohyb. Zabývá se tedy rešerší třech technik nebo metod, s kterými měla autorka možnost pracovat a také popisuje taneční medicínu jako nutnou znalost tanečníka v dnešní době. Bachelor thesis discusses the topic dance medicine and other techniques for healthy movement. It deals with research of three techniques or methods with which the autor had opportunity to meet and also describes dance medicine as a necessary knowledge of the dancer. Keywords: tanečně- pohybová terapie; cvičení; tanec; Feldenkrais, Moshé, 1904-1984; Vesan Kozánková, Zuna, 1973-; Puchowska, Sara Maria Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Taneční medicína a jiné techniky pro zdravý pohyb

Bakalářská práce pojednává o tématu taneční medicíny a jiných technikách pro zdravý pohyb. Zabývá se tedy rešerší třech technik nebo metod, s kterými měla autorka možnost pracovat a také popisuje ...

Miencilová, Markéta; PUCHOWSKA, Sara Maria; DIATTA-REBCOVÁ, Monika
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Osobnosti harfové třídy Royal College of Music v Londýně
Blažková, Karolína; BOUŠKOVÁ, Jana; BRATELJEVIČ, Ana
2018 - Czech
Tato bakalářská práce s názvem Osobnosti harfové třídy Royal College of Music v Londýně je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je stručně přiblížena historie a vývoj harfy pro lepší představivost a možnost porovnání nástrojů v dalším textu. Dále první kapitola skýtá ve svém textu průřez historií RCM, neboť právě tato univerzita je pojítkem všech osobností zmíněných v této práci. Druhá kapitola je rozdělena do osmi podkapitol, přičemž každá z nich přibližuje život a hudební úspěchy daného vyučujícího. Jsou zde sesbírány a spojeny v jeden celek dostupné informace z nejrůznějších zdrojů o těchto harfistech. Třetí, a zároveň poslední, kapitola přibližuje tři z pěti největších současných londýnských symfonických orchestrů, ve kterých působili harfisté vyučující na RCM. Tyto orchestry jsou světově proslulá tělesa s dlouholetou tradicí. Hráči, kteří jsou jejich členy, musí vynikat vysokou uměleckou kvalitou, což vypovídá o úrovni těchto hudebníků. This bachelor's thesis titled Personalities of the harp class at the Royal College of Music in London is devided into three chapters. In the first chapter the history of harp has been descirbed briefly, so that the instrument can be better understood and compared in the further text. The first chapter also provides history of RCM, becase this university is a bond of all the personalities in this thesis. The second chapter is devided into eight subchapters, which are dedicated to life and musical achievments of the RCM teachers. There, are gathed available informations from different sources, about these harpists. Third, and at the same time the last chapter, is introducing us with three of the five current London symphony orchestras, in which the harp professors of RCM have played. These orchestras are wordwide renowned and have longtime tradition. Musicians who are members of these orchestras, must have a high artistic qualities, which responds to their standards. Keywords: harfa; harfisté; Royal College of Music (Velká Británie) Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Osobnosti harfové třídy Royal College of Music v Londýně

Tato bakalářská práce s názvem Osobnosti harfové třídy Royal College of Music v Londýně je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je stručně přiblížena historie a vývoj harfy pro lepší ...

Blažková, Karolína; BOUŠKOVÁ, Jana; BRATELJEVIČ, Ana
Akademie múzických umění v Praze, 2018

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases