Počet nalezených dokumentů: 11656
Publikováno od do

Vzdělávací program Začít spolu
Feichtingerová, Zdeňka; Rýdl, Karel
2011 - český
Předmětem této závěrečné práce je vzdělávací program Začít spolu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická obsahuje informace o vzniku, vývoji a současné podobě programu Začít spolu. Uvedeny jsou základní principy vzdělávání, kterými se program Začít spolu vyznačuje. Druhá část práce se věnuje praktickému užití metod Začít spolu v ZŠ Mozaika v Rychnově nad Kněžnou. Během jednoho týdne je nastíněn proces vzdělávání podle principů vzdělávacího programu Začít spolu. Zároveň je věnován prostor otázce klíčových kompetencí a jejich naplňování v rámci vzdělávacího programu Začít spolu. Klíčová slova: Začít spolu; ISSA; základní školy; pedagogický konstruktivismus; tématická výuka; Rychnov nad Kněžnou Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Vzdělávací program Začít spolu

Předmětem této závěrečné práce je vzdělávací program Začít spolu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická obsahuje informace o vzniku, vývoji a současné podobě programu Začít ...

Feichtingerová, Zdeňka; Rýdl, Karel
Univerzita Pardubice, 2011

Periodický systém prvků. Jeho význam pro poznávací proces. Úpravy periodické tabulky.
Uko, Jaroslav; Tulka, Jiří
2011 - český
V této práci byla zkoumána periodická soustava prvků z didaktického a metodologického hlediska. Byly provedeny úpravy periodické soustavy prvků. V návaznosti na zákonitosti v periodické soustavě prvků byly vytvořeny aplikace a hry. Klíčová slova: periodická soustava prvků; didaktika; struktury atomů; hry Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Periodický systém prvků. Jeho význam pro poznávací proces. Úpravy periodické tabulky.

V této práci byla zkoumána periodická soustava prvků z didaktického a metodologického hlediska. Byly provedeny úpravy periodické soustavy prvků. V návaznosti na zákonitosti v periodické soustavě prvků ...

Uko, Jaroslav; Tulka, Jiří
Univerzita Pardubice, 2011

Výuka firemní praxe
Fialová, Ilona; Šírová, Jitka
2011 - český
Závěrečná práce se zabývá problematikou výuky předmětu firemní praxe, neboli fiktivní firma v podmínkách českého středního školství. Práce je členěna do dvou stěžejních částí. První z nich popisuje obecné výukové metody ekonomických předmětů a podrobněji se zabývá nejdůležitější metodou z pohledu výuky firemní praxe, tj. metodou problémovou. Druhá část se zabývá praktickým popisem výuky předmětu firemní praxe na Obchodní akademii, konkrétně na Obchodní akademii v Pardubicích. Je zde popsán výukový mechanismus i s příklady praktických úloh. Cílem práce je přiblížit problematiku výuky tohoto předmětu a pomoci tak k jejímu zkvalitnění přípravou komplexních výukových materiálů. Klíčová slova: fiktivní firmy; didaktické principy; výukové metody Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Výuka firemní praxe

Závěrečná práce se zabývá problematikou výuky předmětu firemní praxe, neboli fiktivní firma v podmínkách českého středního školství. Práce je členěna do dvou stěžejních částí. První z nich popisuje ...

Fialová, Ilona; Šírová, Jitka
Univerzita Pardubice, 2011

Vybraná laboratorní cvičení z kvantitativní analýzy pro studenty Gymnázia
Ruleová, Pavlína; Tulka, Jiří
2011 - český
Základní výpočty koncentrace roztoku, určení molekulového vzorce, kvantitativní analýza - teoretický základ a praktické laboratorní úlohy. Klíčová slova: koncentrace; vážková analýza; odměrná analýza; laboratorní cvičení; concentration; gravimetric analysis; volumetric analysis; lab Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Vybraná laboratorní cvičení z kvantitativní analýzy pro studenty Gymnázia

Základní výpočty koncentrace roztoku, určení molekulového vzorce, kvantitativní analýza - teoretický základ a praktické laboratorní úlohy.

Ruleová, Pavlína; Tulka, Jiří
Univerzita Pardubice, 2011

Aplikace alternativních výukových metod ve výuce ruského jazyka na středních školách
Faltýnková, Natalia
2011 - český
Závěrečná práce pojednává o problematice zavádění alternativních výukových metod do výuky ruského jazyka na středních školách. Zabývá se především vyvoláním zájmu studentů k cizímu jazyku a rozvojem jejich schopností komunikace a porozumění ruskému jazyku. Teoretická část zahrnuje definice a klasifikace vyučovacích metod a jejich krátký přehled. V praktické části uvádím konkrétní příklady cvičení a her, které jsem vytvořila na základě principů alternativních metod výuky a částečně jsem je osobně vyzkoušela v praxi. Klíčová slova: výuka ruského jazyka; tradiční výukové metody; alternativní výukové metody; cvičení a hry; komunikační schopnosti; slovní zásoba; russian language teaching; traditional teaching methods; alternative teaching methods; exercises and games; communication skills; word-stock Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Aplikace alternativních výukových metod ve výuce ruského jazyka na středních školách

Závěrečná práce pojednává o problematice zavádění alternativních výukových metod do výuky ruského jazyka na středních školách. Zabývá se především vyvoláním zájmu studentů k cizímu jazyku a rozvojem ...

Faltýnková, Natalia
Univerzita Pardubice, 2011

Výskyt chemických prvků v přírodě
Hynková, Eva
2011 - český
Tato práce ve své první části pojednává o historii periodické soustavy prvků, její struktuře a zákonitostech v periodickém systému prvků. Další část práce je věnována poznatkům o vzniku vesmíru, sluneční soustavy, chemii vesmíru a výskytu chemických prvků ve vesmíru, sluneční soustavě a dalších vesmírných tělesech. Klíčová slova: periodická soustava prvků; periodické zákony; vesmír; velký třesk Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Výskyt chemických prvků v přírodě

Tato práce ve své první části pojednává o historii periodické soustavy prvků, její struktuře a zákonitostech v periodickém systému prvků. Další část práce je věnována poznatkům o vzniku vesmíru, ...

Hynková, Eva
Univerzita Pardubice, 2011

Intramolekulárně koordinované diorganocínočité chalkogenidy.
Mairychová, Barbora; Jambor, Roman
2011 - český
V rámci diplomové práce bylo připraveno 9 originálních sloučenin. K sytéze těchto sloučenin bylo použito diorganociničitého dichloridu LPhSnCl2. Klíčová slova: N,C,N-chelatující ligand; vazba Sn=X; intramolekulárně koordinované chalkogenidy; diorganociničité karbonáty; bonding Sn=X; diorganotin carbonates; intramolecularly coordinated chalcogenides Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Intramolekulárně koordinované diorganocínočité chalkogenidy.

V rámci diplomové práce bylo připraveno 9 originálních sloučenin. K sytéze těchto sloučenin bylo použito diorganociničitého dichloridu LPhSnCl2.

Mairychová, Barbora; Jambor, Roman
Univerzita Pardubice, 2011

Církevní školství v České republice
Volenec, Evžen; Rýdl, Karel
2011 - český
Práce se pokouší o popis současného charakteru církevního školství z hlediska analýzy výchovného a pedagogického profilu těchto školských zařízení. Fungování církevních škol je zkoumáno také z hlediska ekonomického a legislativního. Klíčová slova: církevní školy; výchova; vzdělání; pedagogika; křesťanství; školská legislativa; church school; education; learning; pedagogy; christianity; educational legislation Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Církevní školství v České republice

Práce se pokouší o popis současného charakteru církevního školství z hlediska analýzy výchovného a pedagogického profilu těchto školských zařízení. Fungování církevních škol je zkoumáno také z ...

Volenec, Evžen; Rýdl, Karel
Univerzita Pardubice, 2011

Počátky vzdělávání v českých zemích a osobnost Karla Slavoje Amerlinga
Kauerová, Lucie
2011 - český
Tato práce se zaměřuje na počátky českého školství, především na osobnost Karla Slavoje Amerlinga. Na úvod rozebereme hlavní školské reformy, počínaje terezínským schulpatentem z konce 18. století a vysvětlíme významy dalších školských reforem 19. století. Dále se budeme zabývat problematikou ženského vzdělávání a vznikem prvních dívčích školských institutů. V části věnované Karlu Slavoji Amerlingovi představíme jeho vlasteneckou a buditelskou činnost. V následujících kapitolách podrobněji rozebereme významné školské instituce: Budeč a první českou hlavní školu v Praze. Závěrem se ohlédneme za jeho dalšími pedagogickými počiny - založení Ústavu pro chorobomyslná dítka. Klíčová slova: školství; ženské vzdělávání; 19. století; Karel Slavoj Amerling; education; women´s education; 19th century Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Počátky vzdělávání v českých zemích a osobnost Karla Slavoje Amerlinga

Tato práce se zaměřuje na počátky českého školství, především na osobnost Karla Slavoje Amerlinga. Na úvod rozebereme hlavní školské reformy, počínaje terezínským schulpatentem z konce 18. století a ...

Kauerová, Lucie
Univerzita Pardubice, 2011

Práce s učebnicí v hodinách chemie ZŠ
Kubínová, Jana; Rychtera, Jiří
2011 - český
Cílem práce bylo zjistit znalosti žáků základní školy po výkladu učitele oproti učení se textu z učebnice. Dílčím cílem bylo na základě literární rešerše popsat teorii učebnic a její funkce, dále popsat učení z textu jako metodu samostatné práce. Klíčová slova: učebnice; funkce učebnice; učení z textu; textbooks; function of textbooks; learning from text Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Práce s učebnicí v hodinách chemie ZŠ

Cílem práce bylo zjistit znalosti žáků základní školy po výkladu učitele oproti učení se textu z učebnice. Dílčím cílem bylo na základě literární rešerše popsat teorii učebnic a její funkce, dále ...

Kubínová, Jana; Rychtera, Jiří
Univerzita Pardubice, 2011

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze