Number of found documents: 4303
Published from to

Jevení
Kulka, Jan; DAŇHEL, Jan; ČIHÁK, Martin
2018 - Czech
Tato diplomová práce je pokusem o formulování osobního manifestu filmového tvůrce. Jde o pokus o reflexi současné situace z hlediska tvůrčího, technologického, společenského i historického. Pokus o nalezení vlastní odpovědi na základní ontologickou otázku: co je film? Co je to světlo? Jaká je povaha vztahu tvůrce a aparátů, které používá. To vše s důrazem na praktické naplnění těchto úvah. Jako případová studie je proto součástí také kapitola věnovaná speciálnímu promítacímu aparátu jménem Pramítačka, která je ztělesněním, výsledkem i iniciátorem výše popisovaných úvah. This thesis is an attempt to formulate a personal manifesto of a film maker. An attempt to a reflection from a creative, technological, social and historical point of view. An attempt to find a personal answer to a fundamental ontological question: what is film? What is light? What is the nature of the relationship between film maker and the apparatus he uses. All that with a emphasis to practical application. Therefore one chapter is a case study of a special projection aparatus called Archeoscope which is both a result - embodiment - as well as an initiation of some of the thoughts mentioned above. Keywords: filmová technika; promítací technika; film; digitalizace; světlo; filozofické aspekty Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Jevení

Tato diplomová práce je pokusem o formulování osobního manifestu filmového tvůrce. Jde o pokus o reflexi současné situace z hlediska tvůrčího, technologického, společenského i historického. Pokus o ...

Kulka, Jan; DAŇHEL, Jan; ČIHÁK, Martin
Akademie múzických umění v Praze, 2018

"Neither here nor there"
Hannon, Margaret; PŠENIČKA, Martin; RAISOVÁ, Michaela
2018 - Czech
Throughout this thesis I have been trying to clarify for myself what I am doing and why. I have had the profound privilege of being able to begin again. A poem captured what I felt about being in this liminal phase. I knew I wanted to explore what I was learning in DAMU fully and concretely. I needed to learn how to be still and wait. I realised how fundamental breathing is in connecting mind and body, and I learnt what a bane the ego can be. I mean ego in the colloquial, not psychoanalytical, sense. It is only by detaching from the criticisms, positive and negative, of others (including mine) that I have any hope of cultivating my own voice. I wrote out of myself and through the process of writing I was more open to the lessons I was being taught every day in classes, and readings. The secret lies in not caring whether I am great or not. Being great is not what is important. Being your self is. As a teacher said, ‘It is difficult, and very easy.’ I finally came to the point when I had written about myself enough. It is time to locate the centre of attention in the world, the audience. Ve své diplomové práci se snažím si objasnit, čemu se věnuji a proč. Měla jsem ohromné štěstí, že jsem mohla v životě začít znova. V jedné básni se podařilo zachytit, co jsem v této fázi cítila. Věděla jsem, že chci plně a do hloubky zkoumat to, co jsem studovala na DAMU. Potřebovala jsem se naučit, jak být v klidu a čekat. Uvědomila jsem si, že dech je zcela zásadně spjat s myslí a tělem a přišla jsem na to, jaké trápení může působit ego. Nemyslím tím ego v psychoanalytickém pojetí. Mám na mysli, jak je důležité se oprostit od kritiky, ať už pozitivní nebo negativní, druhých či mé vlastní. Bez tohoto kroku nelze kultivovat vlastní projev. Při psaní jsem vycházela ze sebe a skrze proces psaní jsem byla otevřenější vůči všemu, co jsem se učila na seminářích každý den. Tajemství tkví v tom, nestarat se o to, jestli jsem dobrá nebo ne. Není důležité být dobrá. Ale být sama sebou. Jak řekl jeden pedagog, „Je to těžké a velmi jednoduché.“ Nakonec jsem dospěla do bodu, kdy jsem o sobě napsala dost. Nyní je čas přemístit ohnisko pozornosti směrem do světa, k divákům. Keywords: herectví; lidské tělo; ego; dýchání Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
"Neither here nor there"

Throughout this thesis I have been trying to clarify for myself what I am doing and why. I have had the profound privilege of being able to begin again. A poem captured what I felt about being in this ...

Hannon, Margaret; PŠENIČKA, Martin; RAISOVÁ, Michaela
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Social Body : the post internet feminist art in the context of Xenofeminism Manifesto and Michael Foucault’s “History of Sexuality”
Jarosz, Anna; JANOŠČÍK, Václav; Stejskalová, Tereza
2018 - Czech
Svou analýzu začínám historickou specifičností těla, ktéeré je formováno různými historickými režimy. Chci otevřít perspektivu těla, jehož materialita by nebyla redukována na biologickou esenci. Tato perspektiva je spojená s problémem společenské kontroly skrze tělo, sexualitu a gender. Právě tak je chápáno v xenofeministickém manifestu, který je hlavním zdrojem mé bakalářské práce. I would like to start my analysis with the historical specificity of the body, particularly the body as a direct target and formed by historically variable regimes. I want to try to look at the problem of how to conceive of the body without reducing its materiality to a fixed biological essence. Which is, in my opinion, strongly connected to the issue of social control through bodies, sexuality and gender, pointed out in the Xenofeminism Manifesto, which is one of the main sources for my thesis paper. Keywords: akceleracionismus; feminismus; sexualita; lidské tělo; filozofie umění Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Social Body : the post internet feminist art in the context of Xenofeminism Manifesto and Michael Foucault’s “History of Sexuality”

Svou analýzu začínám historickou specifičností těla, ktéeré je formováno různými historickými režimy. Chci otevřít perspektivu těla, jehož materialita by nebyla redukována na biologickou esenci. Tato ...

Jarosz, Anna; JANOŠČÍK, Václav; Stejskalová, Tereza
Akademie múzických umění v Praze, 2018

The Aesthetic of the Crime Scene Photography: The Case of Arthur “Weegee” Fellig
Sharova, Taisiia; ŠIMŮNEK, Michal; DVOŘÁK, Tomáš
2018 - Czech
Forenzní fotografie hraje velmi důležitou praktickou roli při dokumentaci místa činu, přičemž mnohdy sama slouží jako důkazní materiál zachycující objekty, jež mají při řešení daného zločinu důkazní hodnotu. Fotografie jakožto nástroj trvalého, autentického, přesného a objektivního záznamu skutečnosti tak velmi často hraje klíčovou roli v průběhu policejního vyšetřování a soudního projednávání případů. Z těchto důvodů se musí forenzní fotografie podřizovat souboru konvencionalizovaných pravidel, technik a metod. Cílem kvalifikační práce je popsat vizuální rétoriku forenzní fotografie a ukázat, jak je tato přebírána v oblastech fotožurnalismu a umění. Práce a argumentace v ní rozvíjená je postavena zejména na analýze fotografií, které ve 30. a 40. letech pořizoval a bulvárnímu tisku nabízel Arthur „Weegee“ Felling. The forensic photography has a great practical significance as it serves as one of the main means of capturing theinitial appearance of the crime scene and physical evidence of various objects that have evidentiary value in criminal cases. Photography as a means of permanent, authentic, accurate and objective record of the reality thus very often plays pivotal role during criminal investigations and court proceedings. For these purposes, crime scene photography has to follow particular set of conventionalised rules, techniques and methods. The present thesis aims to describe the crime scene visual rhetoric and explain how the crime scene photography aesthetic has been co-opted by photojournalism and art. The argumentation of the thesis is based mainly on the analysis of the 1930s and 1940s photographs taken by tabloid-news photographer Arthur “Weegee” Felling. Keywords: fotografové; dokumentární fotografie; reportážní fotografie; americká fotografie; estetika fotografie; Weegee, 1899-1968 Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
The Aesthetic of the Crime Scene Photography: The Case of Arthur “Weegee” Fellig

Forenzní fotografie hraje velmi důležitou praktickou roli při dokumentaci místa činu, přičemž mnohdy sama slouží jako důkazní materiál zachycující objekty, jež mají při řešení daného zločinu důkazní ...

Sharova, Taisiia; ŠIMŮNEK, Michal; DVOŘÁK, Tomáš
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Mikrointervalika a její uchopení v rámci kompozičního myšlení
Chudovský, Daniel; KURZ, Ivan; BARTOŇ, Hanuš
2018 - Czech
Tato disertační práce pojednává o autorských přístupech skladatelů 20. a 21. století, kteří se rozhodli svoje myšlení upřímit na organizaci tónového materiálu prostřednictvím užití mikrointervalů jakožto funkčního tónového materiálu. Mým záměrem bylo pohlížet na tuto tematiku z hlediska skladatelského, nikoliv z hlediska pouze vědeckého. Toto nahlížení jsem hodnotil jakožto vytváření velmi důležité dimenze pro určitý druh komponování, která pro tvůrce umožňuje používat dané prvky ve smyslu strukturální jednotky. Následně se tedy kompoziční proces stává velmi živou jednotkou, kterou skladatel uchopuje. V mé disertační práci velmi figuruje explikace vlastního nahlížení na dané skutečnoti v souvztažnosti s historickým kontextem. This dissertation deals with authorship approaches of composers of the 20th and 21st centuries, who decided to settle their thinking on the organization of tonal material by using microintervals as a functional tonal material. My intention was to look at this topic from a composer's point of view, not from a scientific point of view. I perceived this view is creating a very important dimension for a certain type of composition that allows the composers to use the elements in terms of a structural unit. Consequently, the composition process becomes a very lively unit that the composer grabs. My dissertation thesis describes the exposition of my own insight into the actual reality in correspondence with the historical context. Keywords: hudební tektonika; hudební intervaly; kompozice Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Mikrointervalika a její uchopení v rámci kompozičního myšlení

Tato disertační práce pojednává o autorských přístupech skladatelů 20. a 21. století, kteří se rozhodli svoje myšlení upřímit na organizaci tónového materiálu prostřednictvím užití mikrointervalů ...

Chudovský, Daniel; KURZ, Ivan; BARTOŇ, Hanuš
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Nové trendy a možnosti ve výrobě hobojových strojků
Chudá, Dorothea; BROŽKOVÁ, Jana; SEQUARDTOVÁ, Liběna
2018 - Czech
V následující práci jsou podrobně popsány způsoby pěstování, vlastnosti a nejznámější výrobci hobojového dřeva. Jednu podkapitolu tvoří pojednání o tom, jak dřevo vybírat a zpracovávat. Na to navazuje kapitola o třech největších výrobcích hobojového příslušenství - nejprve životopisy, následně stroje. Ty jsou rozděleny do tří skupin - stroje pro hrubé zpracování, jemné zpracování a měření vlastností dřeva. V poslední části práce je popsána stavba strojku, druhy výřezů a praktické otázky a odpovědi typu – „Co dělat když…?“ Práce je zakončena krátkým zamyšlením autorky nad výhodami a nevýhodami nastupujícího fenoménu plastového strojku. In the following thesis is firstly described oboe cane (arundo donax). How to harvest, kinds of charter and main cane producers. First capitol is made of essay, how to choose and process the cane. Then are introduced three dominant developers of oboe reed making tools – firstly biografy, next their machines. These maschines are separated in three groups – rough - process machines, precise – process machines and measures. In the last part of this thesis is described reed construction, kinds of profiling and also practical questions like – „What can I do, when…?“. Thesis is finished with short autors reflection about new comming phenomen „plastic reed“ and his advantages and disadvantages. Keywords: hobojový strojek; hudba Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Nové trendy a možnosti ve výrobě hobojových strojků

V následující práci jsou podrobně popsány způsoby pěstování, vlastnosti a nejznámější výrobci hobojového dřeva. Jednu podkapitolu tvoří pojednání o tom, jak dřevo vybírat a zpracovávat. Na to navazuje ...

Chudá, Dorothea; BROŽKOVÁ, Jana; SEQUARDTOVÁ, Liběna
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Opomíjený soul-jazzoví kytaristé 60.let
Šmoldas, Libor; HONZÁK, Jaromír; DORŮŽKA, David
2018 - Czech
Tato práce se zabývá hudebním stylem na pomezí jazzu, gospelu a blues, tzv. soul-jazzem, který vrcholil v 60. letech 20. století v USA a jako převážně afro-americká hudební forma existoval stranou zájmu kritiků a novinářů. Cílem práce je specifikovat jeho charakteristické rysy, vybrat vhodné zástupce z řad kytaristů a popsat jejich profesní kariéru a styl. Výstupem diplomové práce bude obohacení vlastního stylu a to jak improvizačního tak i kompozičního. This work deals with a musical genre that borders jazz, gospel and blues, so-called soul-jazz, which peaked in popularity in the 1960s in the USA and as a predominantly afro-american art form went almost unnoticed by the mainstream critics and journalists. The aim of the analysis is to specify it’s characteristics, introduce it’s representatives out of guitarists and describe their musical careers and style. The output of the thesis will be enrichment of my own style in both improvisation and composition. Keywords: kytara; blues; jazz; 60. léta Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Opomíjený soul-jazzoví kytaristé 60.let

Tato práce se zabývá hudebním stylem na pomezí jazzu, gospelu a blues, tzv. soul-jazzem, který vrcholil v 60. letech 20. století v USA a jako převážně afro-americká hudební forma existoval stranou ...

Šmoldas, Libor; HONZÁK, Jaromír; DORŮŽKA, David
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Skupina bicích nástrojů orchestru Národního divadla v Praze - historie a současnost
Rehberger, Pavel; MIKOLÁŠEK, Daniel; Krása, Lubor
2018 - Czech
V diplomové práci se věnuji tématu Historie skupiny bicích nástrojů orchestru Národního divadla v Praze. V úvodní kapitole pojednávám o historii orchestru a dějinách skupiny bicích nástrojů. V další části práce se zmíním o rozšiřování skupiny bicích nástrojů. Dále se zmíním o použití bicích nástrojů ve scénické hudbě a následně o nástrojovém vybavení skupiny a umístění bicích v orchestřišti. V páté kapitole se věnuji konkurznímu řízení, následuje téma mimoslužební činnosti, tzv. rozepisovači. Stěžejní částí mé práce jsou životopisy bývalých i současných členů skupiny bicích nástrojů. V přílohách přikládám několik fotografií, které mapují činnost skupiny a přehlednou tabulku s daty působení jednotlivých hráčů. In my master thesis I deal with the theme of History of group of percussion instruments in National Theatre Orchestra in Prague. In the introductory chapter I talk about the history of the orchestra and the history of the group of percussion instruments. In the next part I will mention the extension of the group of percussion instruments. I also mention the use of percussion instruments in stage music, the instrumentation and the location of the drums in the orchestra pit. In the fifth chapter I deal with the theme of the auditions, followed by the topic of out-of-service activities. The core part of my work are the biographies of the former and current members of the group of percussion instruments. In the attachment, I enclose several photographies that map the group’s activities and the table of players. Keywords: Národní divadlo; orchestr; divadlo; opera Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Skupina bicích nástrojů orchestru Národního divadla v Praze - historie a současnost

V diplomové práci se věnuji tématu Historie skupiny bicích nástrojů orchestru Národního divadla v Praze. V úvodní kapitole pojednávám o historii orchestru a dějinách skupiny bicích nástrojů. V další ...

Rehberger, Pavel; MIKOLÁŠEK, Daniel; Krása, Lubor
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Umělecká osobnost: Jaroslav Šaroun
Bařák, Lukáš; KUSNJER, Ivan; MÁROVÁ, Libuše
2018 - Czech
Tato diplomová práce se zabývá osobností Jaroslava Šarouna, současného skladatele, klavíristy a korepetitora. Zaměřuje se na jeho umělecký a také osobní život. Hlavní důraz je kladen na jeho umělecký život, který je rozveden v několika podkapitolách. V těch je popsán jeho vývoj od mladého studenta až po klavíristu v České filharmonii. Dalším důležitým bodem je jeho pohled na hudební interpretaci a pedagogickou činnost a její principy, které předával jak na Pražské konzervatoři, tak na HAMU. Dále je v této práci rozebírán cyklus Čtyř písní na texty Torquata Tassa. Tomuto písňovému cyklu pro baryton a klavír je věnována velká pozornost z několika úhlů pohledu. This diploma thesis is dealing with the personality of Jaroslav Šaroun, contemporary composer, pianist and accompanist. It focuses on his artistic life and as well as his personal life. The main emphasis is on his artistic life, which is dealt with in several chapters. Those chapters describe his evolution from a young student to a piano player of Czech philharmony. Another important point is his view of music interpretation and of pedagogical activities and its principles, which he passed on to students, at the Prague conservatory as well as at HAMU. Furthermore a cycle of Four songs for baritone and piano with lyrics by Toquato Tasso is analyzed in this thesis and viewed from many angles. Keywords: umělecká osobnost; Pražská konzervatoř; interpetace Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Umělecká osobnost: Jaroslav Šaroun

Tato diplomová práce se zabývá osobností Jaroslava Šarouna, současného skladatele, klavíristy a korepetitora. Zaměřuje se na jeho umělecký a také osobní život. Hlavní důraz je kladen na jeho umělecký ...

Bařák, Lukáš; KUSNJER, Ivan; MÁROVÁ, Libuše
Akademie múzických umění v Praze, 2018

Techniky historického fotografického materiálu a jejich určení
Štěpánka Borýsková; Libor Jůn; Jan Švadlena; Pavel Scheufler
2018 - Czech
Stěžejní částí předkládané metodiky je charakterizování základních identifikačních znaků historických fotografických technik zastoupených v českém prostředí ve sbírkách a fondech paměťových institucích. Cílem této metodiky je vytvoření metodické příručky pro identifikaci konkrétních historických fotografických technik jakožto nezbytného kroku pro adekvátní ochranu historických fotografií. Keywords: pozitivy; negativy; ušlechtilé tisky; fotografické techniky Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts.
Techniky historického fotografického materiálu a jejich určení

Stěžejní částí předkládané metodiky je charakterizování základních identifikačních znaků historických fotografických technik zastoupených v českém prostředí ve sbírkách a fondech paměťových ...

Štěpánka Borýsková; Libor Jůn; Jan Švadlena; Pavel Scheufler
Akademie múzických umění v Praze, 2018

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases