Počet nalezených dokumentů: 195111
Publikováno od do

Analytická reprezentace afinních zobrazení v rovině
Horáčková, Blanka; Beran, Filip; Zamboj, Michal
2024 - český
The thesis deals with three main topics - isometric, similar, and affine transformations of the plane from the point of view of analytic geometry. In the first chapter, the most basic concepts are recalled, which will be subsequently dealt with throughout the thesis. The second chapter focuses on identical transformations. Here, we find an analytic representation of this transformation in matrix and complex forms. The third chapter focuses on similar transformations. The central point is then the decomposition of similarity into identity and identicalness, where knowledge of both similarities and identities are combined. The last chapter focuses on affinities. This chapter is not so theoretical anymore but focuses mainly on the characteristic elements of affine transformations and examples. This work's important and beneficial factor is the solved examples, supplemented by several figures. The work is intended primarily for mathematics students as a study material. However, it may also be used by secondary school teachers to supplement the secondary school curriculum. Práce se věnuje třem hlavním tématům - shodným, podobným a afinním zobrazením roviny z pohledu analytické geometrie. V první kapitole jsou připomenuty nejzákladnější pojmy, se kterými se bude v celé práci následně pracovat. Druhá kapitola je zaměřená na shodnosti. Nalezneme zde analytickou reprezentaci této transformace jak v maticové, tak i komplexní podobě. Třetí kapitola je zaměřená na podobnosti. Stěžejní je pak rozklad podobnosti na shodnost a stejnolehlost, kde se spojují znalosti jak podobností, tak shodností. Poslední kapitola se věnuje afinitám. Tato kapitola již není tak teoreticky zaměřená, ale orientuje se zejména na charakteristické prvky afinních transformací a dále také na příklady. Důležitým a přínosným faktorem této práce jsou řešené příklady, které jsou doplněny o množství obrázků. Práce je určena zejména pro studenty matematiky, jako studijní text. ale využití může najít i u středoškolských učitelů, k doplnění středoškolského učiva. Klíčová slova: shodné zobrazení; podobné zobrazení; afinní zobrazení; geometrické transformace; matice; isometric transfomration; similarity transformation; affine transformation; geometric transformation; matrix Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Analytická reprezentace afinních zobrazení v rovině

The thesis deals with three main topics - isometric, similar, and affine transformations of the plane from the point of view of analytic geometry. In the first chapter, the most basic concepts are ...

Horáčková, Blanka; Beran, Filip; Zamboj, Michal
Univerzita Karlova, 2024

Postoje vyučujících z mateřských škol a jejich zkušenost s lesbickými rodinami
Reichertová, Karolina; Smetáčková, Irena; Taušová, Jitka
2024 - český
This master's thesis discusses the topic of preschool teachers' experience with lesbian mother families and the topic of attitudes towards same-sex parenting. The primary aim of this thesis was to map how teachers perceive, experience and practice their professional relationship with lesbian mother families. Also, the research sought to examine whether and how teachers include family diversity issues in preschools. Theoretical chapters introduce subject of attitudes towards lesbian and gay parenting and homoparental families in preschool environments. Empirical chapters present quantitative research, whose main method was a survay questionare. The research sample consisted of 70 female teachers and 3 male teachers from preschools. Experience with lesbian families was reported by half of the research sample. The results revealed that the majority of teachers perceive their experience with lesbian families as positive and their cooperation is not associated with any major difficulties. Despite teachers' mostly positive attitudes towards same-sex parenting as well as towards cooperation with these families, the issue of homoparentality in preschools is still rather invisible. Inclusion of family diversity issues and specific activities promoting a welcoming environment for lesbian and gay families are... Diplomová práce se zabývá tématem zkušenosti vyučujících z mateřských škol s lesbickými rodinami a tématem postojů k homoparentálnímu rodičovství. Cílem této práce bylo zmapovat, jak vyučující vnímají, prožívají a realizují spolupráci s lesbickými rodinami. Výzkum se taktéž snažil zjistit, zdali a jakým způsobem je v mateřských školách tematizována rodinná diverzita. Teoretická část práce uvádí do problematiky postojů vůči lesbickému a gay rodičovství a reflektuje rovněž pozici homoparentálních rodin ve školním prostředí. Empirická část práce představuje kvantitativní výzkum, jehož hlavní metodou bylo dotazníkové šetření. Výzkumu se zúčastnilo 70 učitelek a 3 učitelé z mateřských škol. Zkušenost s lesbickými rodinami uvedla polovina výzkumného vzorku. Výsledky ukázaly, že většina vyučujících hodnotí svou zkušenost s lesbickými rodinami pozitivně a během spolupráce s nimi se nesetkávají se zásadními obtížemi. Přestože většina vyučujících zastává k lesbickému a gay rodičovství i spolupráci s těmito rodinami pozitivní postoje, v prostředí mateřských škol je problematika homoparentálních rodin spíše opomíjena. Tematizaci rodinné diverzity a konkrétní aktivity podporující přívětivé prostředí pro lesbické a gay rodiny lze spatřovat především v mateřských školách, které s těmito rodinami již mají... Klíčová slova: škola; rodina; lesbická rodina; homoparentální rodina; LGBT; mateřská škola; school; family; lesbian mothers; homoparental families; LGBT; preschool Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Postoje vyučujících z mateřských škol a jejich zkušenost s lesbickými rodinami

This master's thesis discusses the topic of preschool teachers' experience with lesbian mother families and the topic of attitudes towards same-sex parenting. The primary aim of this thesis was to map ...

Reichertová, Karolina; Smetáčková, Irena; Taušová, Jitka
Univerzita Karlova, 2024

Rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností žáků 1. stupně: akční výzkum
Mostecká, Sabina; Laufková, Veronika; Novotná, Kateřina
2024 - český
The diploma thesis focuses on the development of reading and writing skills among primary school students. The theoretical part of the thesis describes the specifics of reading and writing literacy and the possibilities for developing these literacies. Part of the development of these literacies involves the development of individual skills related to reading and writing. The aim of the practical part of the thesis is to describe the relationship between the development of reading and writing skills among selected six students from the fifth grade of elementary school. To conduct the research, six reading lessons were designed and implemented during Czech language and literature classes (Muddled Kingdom, Neverending Story, Limericks, Strado and Varius, Wind Mailman, Unfinished Fairy Tales). In these six reading lessons, reading and writing skills were deliberately interconnected and developed. Each of the six implemented reading lessons had a writing output. Through the research methods used (content analysis of student products, observation, unstructured interview), I found that the development of reading and writing skills is closely related. Students who have developed reading skills generally produce quality texts as well. Furthermore, I found that the development of reading and writing skills... Diplomová práce se zabývá rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce jsou popsána specifika čtenářské a pisatelské gramotnosti a možnosti jejich rozvoje, jež je neodmyslitelně spojen s tréninkem jednotlivých dovedností, které souvisí se čtením a psaním. Cílem praktické části diplomové práce je popsat souvislost mezi rozvojem čtenářských a pisatelských dovedností u vybraných šesti žáků z pátého ročníku základní školy. K tomu, aby mohl být výzkum uskutečněn, bylo sestaveno šest čtenářských lekcí, které byly realizovány v hodinách českého jazyka a literatury (Popletená říše, Nekonečný příběh, Limeriky, Strado a Varius, Listonoš vítr, Nedokončené pohádky). V těchto šesti čtenářských lekcích byly cíleně propojovány a rozvíjeny čtenářské a pisatelské dovednosti. Každá z šesti realizovaných čtenářských lekcí měla pisatelský výstup. Použitými výzkumnými metodami (obsahová analýza žákovských produktů, pozorování, nestrukturovaný rozhovor) bylo zjištěno, že spolu rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností úzce souvisí. Žáci, kteří mají rozvinuté čtenářské dovednosti většinou tvoří i kvalitní texty. Dále jsem zjistila, že rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností souvisí také s vnitřní motivací daného žáka. Na základě realizovaných... Klíčová slova: čtenářská gramotnost; pisatelská gramotnost; čtenářské lekce; pisatelské lekce; mladší školní věk; akční výzkum; reading literacy; writing literacy; reading lessons; writing lessons; younger school age; action research Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Rozvoj čtenářských a pisatelských dovedností žáků 1. stupně: akční výzkum

The diploma thesis focuses on the development of reading and writing skills among primary school students. The theoretical part of the thesis describes the specifics of reading and writing literacy ...

Mostecká, Sabina; Laufková, Veronika; Novotná, Kateřina
Univerzita Karlova, 2024

Ochrana oznamovatelů
Andraš, Jozef; Tomšej, Jakub; Vysokajová, Margerita
2024 - slovenský
Whistleblowers play a key role in highlighting corruption and other illegal activities in both the private and public sectors, hence it is important to grant them appropriate legal protection. The present rigorous thesis provides a comprehensive analysis of the current legal framework for whistleblower protection in the Czech Republic, which reflects obligations under European Union and international law. The introductory section presents the theoretical aspects of whistleblowing, including the history, definitions and characteristics of the concept. It also describes the subjects of whistleblowing and explains the differences between internal and external whistleblowing. The author does not neglect the related European and international aspects of whistleblower protection, with an emphasis on key decisions of the European Court of Human Rights and the Directive (EU) 2019/1937 of the European Parliament and of the Council of 23 October 2019 on the protection of persons reporting breaches of Union law. Attention is also paid to the partial regulation in individual branches of law and legislative attempts to adopt comprehensive legislation in this area. The main part of the thesis deals with the legislation currently in effect in the Czech Republic, namely Act No. 171/2023 Sb. The author focuses on... Whistlebloweři nebo oznamovatelé protiprávní činnosti hrají klíčovou roli při poukazování na korupci a další nezákonné činnosti v soukromém i veřejném sektoru, proto je důležité přiznat jim přiměřenou právní ochranu. Předkládaná rigorózní práce poskytuje komplexní analýzu současné právní úpravy ochrany oznamovatelů v České republice, která reflektuje závazky vyplývající z práva Evropské unie a z práva mezinárodního. Úvodní část představuje teoretické aspekty whistleblowingu, včetně historie, definic a charakteristických znaků tohoto pojmu. Rovněž popisuje subjekty whistleblowingu a vysvětluje rozdíly mezi interním a externím whistleblowingem. Autor nezapomíná ani na související evropské a mezinárodní aspekty ochrany oznamovatelů, s důrazem na klíčová rozhodnutí Evropského soudu pro lidská práva a na směrnici Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1937 ze dne 23. října 2019 o ochraně osob, které oznamují porušení práva Unie. Pozornost je také věnována dílčí úpravě v jednotlivých odvětvích práva a legislativním pokusům o přijetí komplexní právní úpravy v dané oblasti. Klíčová část práce se zabývá platnou a účinnou právní úpravou v České republice, a to zákonem č. 171/2023 Sb. o ochraně oznamovatelů. Autor se soustředí na analýzu pojmu oznamovatel, na jeho ochranu před odvetnými opatřeními a na... Klíčová slova: whistleblowing; whistleblower; oznamovateľ; ochrana oznamovateľov; Česká republika; whistleblowing; whistleblower; protection of whistleblowers; Czech republic Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Ochrana oznamovatelů

Whistleblowers play a key role in highlighting corruption and other illegal activities in both the private and public sectors, hence it is important to grant them appropriate legal protection. The ...

Andraš, Jozef; Tomšej, Jakub; Vysokajová, Margerita
Univerzita Karlova, 2024

Podpora rozvoje komunikačních dovedností žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy
Stuchlá, Tereza; Krčmářová, Tereza; Kadrnožková, Monika
2024 - český
This thesis focuses on supporting the development of communication skills in pupils with developmental dysphasia at primary school level 1. The theoretical part of the thesis deals with the definition of developmental dysphasia, its symptoms, diagnosis and possibilities of intervention. The aim of the research was to observe the individual progress of three boys with dysphasia in the areas of coherently spoken text, involvement in collective activities, emotional expression, fine and gross motor skills, concentration, memory and the ability to discriminate auditory and visual stimuli. The research was conducted using qualitative case studies, document analysis, teacher interviews and observations of pupils in real school settings. The results suggest that individual work and a differentiated approach to teaching can positively influence the development of communication skills in pupils with dysphasia. The knowledge gained is relevant for teachers and experts in the field of special education when working with pupils with communication disorders and when creating an inclusive environment in schools. This work provides important insights for effectively supporting students with developmental dysphasia in mainstream school settings and can serve as inspiration for further research in the field of... Tato diplomová práce se zaměřuje na podporu rozvoje komunikačních dovedností u žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce se zabývá definicí vývojové dysfázie, jejími příznaky, diagnostikou a možnostmi intervence. Cílem výzkumu bylo sledovat individuální pokrok tří chlapců s dysfázií v oblastech souvisle řečeného textu, zapojování do kolektivních činností, emočního projevování, jemné a hrubé motoriky, soustředění, paměti a schopnosti rozlišování sluchových a zrakových podnětů. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativních případových studií, analýzy dokumentů, rozhovorů s pedagogy a pozorování žáků v reálném školním prostředí. Výsledky naznačují, že individuální práce a diferencovaný přístup k výuce mohou pozitivně ovlivnit rozvoj komunikačních dovedností u žáků s dysfázií. Získané poznatky jsou relevantní pro pedagogy a odborníky v oblasti speciální pedagogiky při práci s žáky s komunikačními poruchami a při vytváření inkluzivního prostředí ve školách. Tato práce přináší důležité poznatky pro efektivní podporu žáků s vývojovou dysfázií v běžném školním prostředí a může sloužit jako inspirace pro další výzkum v oblasti speciální pedagogiky a inkluzivního vzdělávání. V rámci výzkumu sledujícího pokrok žáků s vývojovou dysfázií v oblastech sluchové analýzy, syntézy,... Klíčová slova: Komunikace a komunikační dovednosti; dysfázie; verbální a neverbální komunikace; podpůrná opatření; metody a formy výuky; mladší školní věk; asistent pedagoga; Communication and communication skills; dysphasia; verbal and non-verbal communication; supporting arrangements; methodsand forms of education; younger school age; assistant of a teacher Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Podpora rozvoje komunikačních dovedností žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy

This thesis focuses on supporting the development of communication skills in pupils with developmental dysphasia at primary school level 1. The theoretical part of the thesis deals with the definition ...

Stuchlá, Tereza; Krčmářová, Tereza; Kadrnožková, Monika
Univerzita Karlova, 2024

Regionální varianty německého jazyka na příkladu Christine Nöstlingerové
Leová, Yen Nhi; Zeman, Dalibor; Kafka, Clemens
2024 - německý
This bachelor's thesis analyzes a linguistic phenomenon known as "austriacisms" and its use in Austrian German. The thesis is divided into two main parts: the theoretical and the analytical. The theoretical part analyzes different language varieties and their occurrence in the Austrian context. This includes terms such as "variety," "dialect," and "colloquial language," as well as specific characteristics of the German language in Austria, including austriacisms. This part serves as a basis for understanding the linguistic phenomena analyzed in the practical part. The analytical part then examines austriacisms in "Konrad oder das Kind aus der Konservenbüchse" by Christine Nöstlinger. This part identifies and analyses these linguistic phenomena and examines whether they are recognized and used by people in the age groups 10-13 years and 14-17 years. The results confirm the hypothesis that these expressions are generally recognized and commonly used in current communication. Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu jazykového fenoménu známého jako "austriacismy" a jeho používání v rakouské němčině. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí: teoretické a analytické. V teoretické části jsou analyzovány různé jazykové variety a jejich výskyt v kontextu. To zahrnuje pojmy jako "varieta", "dialekt" a "hovorový jazyk", jakož i specifické charakteristiky německého jazyka v Rakousku, včetně austriacismů. Tato část slouží jako základ pro pochopení jazykových jevů, které jsou analyzovány v praktické části. Analytická část se pak zaměřuje na konkrétní zkoumání austriacismů v díle Christine Nöstlingerové "Konrad oder das Kind aus der Konservenbüchse". Tato část identifikuje a analyzuje tyto jazykové jevy a zkoumá, zda jsou rozpoznávány a používány osobami ve věkových skupinách 10-13 let a 14-17 let. Výsledky potvrzují hypotézu, že tyto výrazy jsou obecně uznávané a běžně používané v současné komunikaci. Klíčová slova: austriacismy; rakouská dětská literatura; Christine Nöstlingerová; sociolingvistický výzkum; austriacisms; Austrian children's literature; Christine Nöstlinger; sociolingvistics research Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Regionální varianty německého jazyka na příkladu Christine Nöstlingerové

This bachelor's thesis analyzes a linguistic phenomenon known as "austriacisms" and its use in Austrian German. The thesis is divided into two main parts: the theoretical and the analytical. The ...

Leová, Yen Nhi; Zeman, Dalibor; Kafka, Clemens
Univerzita Karlova, 2024

Hudební výchova jako prostředek zkvalitnění třídního klimatu
Příkazká, Adéla; Jiřičková, Jiřina; Kozánková, Olga
2024 - český
The diploma thesis deals with the use of music education as a means of improving the classroom climate at the first grade of primary school. The aim is to map a wide range of music education activities and propose specific music education activities that will contribute to the positive development of classroom climate. The theoretical part first introduces the developmental characteristics of the young school-age child, especially cognitive, emotional and social development. Next, it defines key concepts related to classroom climate and the basic principles of music education at the first grade of primary school. It also analyzes and specifies music education activities that promote overall well- being in the classroom. The educational activities are divided into five areas that are key in forming a quality classroom climate. The practical part focuses on transforming the classroom climate through the implementation of the aforementioned music education activities in practice. The research results are evaluated through a questionnaire survey. The final part of the thesis summarizes the findings and provides suggestions for pedagogical practice that can be applied for the effective use of music education as a tool for improving the classroom climate at the first grade of primary school. The results... Diplomová práce se zabývá využitím hudební výchovy jako prostředku pro zkvalitnění třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Cílem je zmapovat široké spektrum hudebně výchovných činností a navrhnout konkrétní aktivity hudební výchovy, které přispějí k pozitivnímu rozvoji třídního klimatu. Teoretická část nejprve představuje vývojové charakteristiky dítěte mladšího školního věku, zejména kognitivní, emoční a sociální vývoj. Dále definuje klíčové pojmy spojené s třídním klimatem a základní principy hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Rovněž je provedena analýza a konkretizace hudebně výchovných aktivit, které podporují celkovou pohodu ve třídě. Výchovné aktivity jsou rozděleny do pěti oblastí, které jsou klíčové při formování kvalitního třídního klimatu. Praktická část se zaměřuje na proměnu klimatu ve třídě prostřednictvím realizace již zmíněných hudebně výchovných aktivit v praxi. Výsledky výzkumu jsou vyhodnoceny skrze dotazníkového šetření. Závěrečná část práce shrnuje získané poznatky a přináší návrhy pro pedagogickou praxi, které mohou být aplikovány pro efektivní využití hudební výchovy jako nástroje ke zkvalitnění třídního klimatu na 1. stupni základní školy. Výsledky této práce poskytují důležité informace o tom, jak může být hudební výchova využita jako účinný nástroj ke... Klíčová slova: hudební výchova; třídní klima; děti mladšího školního věku; třídní učitel; music education; classroom climate; children of younger school age; classroom teacher Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Hudební výchova jako prostředek zkvalitnění třídního klimatu

The diploma thesis deals with the use of music education as a means of improving the classroom climate at the first grade of primary school. The aim is to map a wide range of music education ...

Příkazká, Adéla; Jiřičková, Jiřina; Kozánková, Olga
Univerzita Karlova, 2024

Zapomenutý kraj Rožmitál pod Třemšínem a okolí zprostředkovaný žákům 2. stupně základní školy prostřednictvím lapbooku a návazných vhodných aktivit
Glasová, Ivana; Laufková, Veronika; Hanková, Zdeňka
2024 - český
Klíčová slova: Rožmitál pod Třemšínem; lapbook; interaktivní učení; kooperativní učení; Rožmitál pod Třemšínem; lapbook; interactive learning; cooperative learning Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Zapomenutý kraj Rožmitál pod Třemšínem a okolí zprostředkovaný žákům 2. stupně základní školy prostřednictvím lapbooku a návazných vhodných aktivit

Glasová, Ivana; Laufková, Veronika; Hanková, Zdeňka
Univerzita Karlova, 2024

Porovnání kázeňských opatření využívaných v České republice a ve Francii
Dostalová, Jana; Richterová, Magdalena; Blažková, Veronika
2024 - český
ABCTRACT The main purpose of this thesis is to compare the disciplinary measures used in the Czech Republic and France, especially at the first level of primary school. Two interviews were used for the comparison, one with a teacher from the Czech Republic and the other with a teacher from France. In the practical part, documents dealing with punishment and disciplinary measures were also analysed. It was found that disciplinary measures based on school regulations differ in the two countries. In the Czech Republic disciplinary measures are given per term, in France measures that are given immediately are preferred. However, disciplinary measures in France do not differ much with some punishments that are also used in the Czech Republic but are not mentioned in the school regulations. As this was qualitative research, we cannot generalise such results. Both teachers are satisfied with the disciplinary measures available to them. They agree that immediate punishments work better for younger pupils, with both of them often using a mandatory rewrite of the rule the pupil has broken. Disciplinary measures are closely related to corporal punishment; if a child is punished in the family, this has an impact on his or her behaviour at school. In the Czech Republic, a law prohibiting corporal punishment in the home... Hlavní náplní této diplomové práce je porovnat kázeňská opatření využívaná v České republice a ve Francii, a to zejména na 1. stupni základní školy. K porovnání byly využity 2 rozhovory, jeden s paní učitelkou z České republiky a druhý s paní učitelkou z Francie. V praktické části byly analyzované také dokumenty zabývající se tresty a kázeňskými opatřeními. Bylo zjištěno, že kázeňská opatření vycházející ze školního řádu se v obou zemích liší. Česká kázeňská opatření se udílejí za pololetí, ve Francii jsou upřednostňována opatření, která se udělují ihned. Kázeňská opatření ve Francii se ale moc neliší s některými tresty, které v České republice jsou také využívány, ale nejsou uvedeny ve školním řádu. Jelikož se v tomto případě jednalo o výzkum kvalitativní, nemůžeme takové výsledky zobecňovat. Obě učitelky jsou spokojené s kázeňskými opatřeními, které mají k dispozici. Shodují se na tom, že u mladších žáků lépe fungují tresty okamžité s tím, že často obě využívají povinný přepis daného pravidla, které žák porušil. Kázeňská opatření úzce souvisí s tělesnými tresty, je-li dítě v rodině trestáno, má to vliv na jeho chování i ve škole. V České republice stále nebyl přijat zákon zakazující tělesné tresty v domácím prostředí. Oproti tomu Francie takový zákon přijala již v roce 2019. Při udělování... Klíčová slova: výchovná opatření; kázeňská opatření; tělesné tresty; tresty; educational measures; disciplinary measures; corporal punishment; punishment Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Porovnání kázeňských opatření využívaných v České republice a ve Francii

ABCTRACT The main purpose of this thesis is to compare the disciplinary measures used in the Czech Republic and France, especially at the first level of primary school. Two interviews were used for ...

Dostalová, Jana; Richterová, Magdalena; Blažková, Veronika
Univerzita Karlova, 2024

Členství ve spolku se sportovním zaměřením
Poláková, Kateřina; Kohout, David; Svatoš, Martin
2024 - český
Membership in the sport association Abstract This thesis deals with the issue of membership in an association from the perspective of the applicable law and analysing the internal regulations issued by the associations themselves. The aim of the thesis is to comprehensively present the matters of membership in an association as the most common legal form active in the sports environment. The first part of the thesis is dedicated to the Right of association, on which the law of association is based. As well as the related issue of voluntary membership of athletes in sports organisations. The legal regulation influencing the form of sports associations is presented in the second part of the thesis. Attention is not focused only on the Civil Code as the leading document of the association law, but also on the Act on the Support of Sport and other regulations. The main association's regulation is the articles of association, which specify the association internal order. The association cannot be in existence without the articles of association at all. The internal regulations issued by the association also have an important position in the association, but their binding is not result from the Civil code. Previously it briefly introduces the association itself and the subsidiary association. Afterward it... Členství ve spolku se sportovním zaměřením Abstrakt Tato diplomová práce zachycuje problematiku členství ve spolku z pohledu platného práva, přičemž analyzuje vnitřní předpisy vydávané samotnými spolky. Cílem práce bylo komplexně představit institut členství ve spolku, jakožto nejčastější právní formy objevující se ve sportovním prostředí. První část práce je věnována obecně právu sdružovacímu, ze kterého spolkové právo vychází, a s ním související problematice dobrovolnosti členství sportovců ve sportovních organizacích. V druhé části práce je představena právní úprava ovlivňující podobu sportovních spolků. Pozornost je zaměřena nejenom na občanský zákoník jako ústřední dokument spolkového práva, ale i na zákon o podpoře sportu a další předpisy. Vedle občanského zákoníku jsou pro spolek významné stanovy, které podobu spolku konkretizují a bez nichž nemůže spolek vůbec fungovat. Důležitou roli ve spolku hrají i jím vydávané vnitřní předpisy, jejichž závaznost však není v zákoně výslovně zakotvena. Předtím, něž je pojednáno o samotné problematice členství ve spolku, je nejprve stručně představen institut spolku a s tím související spolek pobočný. Až poté je představen vznik členství ve spolku, které může vzniknout pouze na základě projevu vůle osoby ucházející se o členství a souhlasného projevu vůle spolku,... Klíčová slova: spolek; členství; sport; association; membership; sport Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Členství ve spolku se sportovním zaměřením

Membership in the sport association Abstract This thesis deals with the issue of membership in an association from the perspective of the applicable law and analysing the internal regulations issued ...

Poláková, Kateřina; Kohout, David; Svatoš, Martin
Univerzita Karlova, 2024

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze