Použitá omezení (1)  Zrušit všechna omezení
Počet nalezených dokumentů: 346239
Publikováno od do

Návrh autonomní sídelní jednotky
Moraes, Barbora; Tichý, Jan; Májek, Jan
2024 - český
Diplomová práce se zaměřuje na vymezení předpokladů pro existenci a fungování autonomní sídelní jednotky. Specifikuje dílčí oblasti zvyšující míru autonomie malé sídelní jednotky. Obsahuje návrhy doporučení ve vybraných oblastech udržitelného urbanismu, životního prostředí, sociálního prostředí a ekonomiky. The diploma thesis focuses on defining the prerequisites for the existence and functioning of an autonomous settlement unit. It specifies sub-areas increasing the degree of autonomy of a small residential unit. It contains draft recommendations in selected areas of sustainable urbanism, the environment, the social environment and the economy. Klíčová slova: sídelní jednotka; obec; míra autonomie; udržitelnost; životní prostředí; settlement unit; municipality; degree of autonomy; sustainability; environment Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Návrh autonomní sídelní jednotky

Diplomová práce se zaměřuje na vymezení předpokladů pro existenci a fungování autonomní sídelní jednotky. Specifikuje dílčí oblasti zvyšující míru autonomie malé sídelní jednotky. Obsahuje návrhy ...

Moraes, Barbora; Tichý, Jan; Májek, Jan
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Vliv příčného ztužení oblouků dvoukolejného železničního mostu při dynamické odezvě
Bureš, Vojtěch; Vlk, Zbyněk; Martinásek, Josef
2024 - český
Předmětem této diplomové práce je statická a dynamická analýza oblouků ocelového železničního mostu a zkoumaní vlivu jejich ztužení. Byl vytvořen deskostěnový model v programu Ansys, ten následně zatížen a staticky posouzen dle teorie druhého řádu s vloženými imperfekcemi. Dynamická analýza se věnovala vlivu ztužení na dlouhodobou životnost konstrukce. Výsledky na modelech s obloukovými ztužidly a bez ztužidel byly porovnány. The subject of this diploma thesis is static and dynamic analysis of arches of a steel railway bridge and investigation of the influence of their stiffening. A shell model was created in Ansys, which was then loaded and statically checked according to the second-order analysis with inserted imperfections. The dynamic analysis focused on the influence of stiffening on the long-term service life of the structure. The results on models with and without arched stiffener were compared. Klíčová slova: Ansys; nelineární analýza; imperfekce oblouku; modální analýza; dynamický součinitel; dynamická analýza; oblouková ztužidla; Ansys; nonlinear analysis; arch imperfection; modal analysis; dynamic coefficient; dynamic analysis; arch stiffeners Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Vliv příčného ztužení oblouků dvoukolejného železničního mostu při dynamické odezvě

Předmětem této diplomové práce je statická a dynamická analýza oblouků ocelového železničního mostu a zkoumaní vlivu jejich ztužení. Byl vytvořen deskostěnový model v programu Ansys, ten následně ...

Bureš, Vojtěch; Vlk, Zbyněk; Martinásek, Josef
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Anténa pro telekomunikační zařízení na stávajícím objektu v Brně
Alánová, Anna; Barnat, Jan; Šmak, Milan
2024 - český
Předmětem této diplomové práce je návrh variant anténního nosiče na stávajícím objektu v Brně. Nejdříve byla provedena odborné prohlídka na základní škole za účelem zaměření krovu a vyhodnocení celkového stavu této konstrukce. Z naměřených údajů byl vypracován model celého krovu v programu Autodesk Inventor a byla zpracována dokumentace skutečného stavu. Na základě této dokumentace byl vypracován návrh ocelového anténního nosiče ve dvou variantách – trubkový nosič a příhradový nosič složený z kruhových tyčí. Kotvení celé konstrukce s anténním nosičem je vetknutím do obvodových stěn a dalším uchycením do krokví a kleštin. Obě tyto varianty byly vymodelovány v programu AxisVM, posouzení spojů trubkového nosiče bylo provedeno v programu IDEA StatiCa, posouzení spojů příhradového nosiče bylo stanoveno ručním výpočtem. Dále byly obě tyto varianty vymodelovány v programu Autodesk Inventor a z něj byla vytvořena projektová dokumentace ocelových konstrukcí a přesný výkaz materiálu. Krov byl pro účely statického posouzení zmenšen pouze na středovou část. Nejdříve byl krov posouzen v programu AxisVM samostatně a následně potom na účinky zatížení konstrukce pro anténní technologii včetně navrženého posílení krovu. Posouzení tesařských spojů bylo provedeno ručním výpočtem. The subject of this thesis is the design of antenna mast variants on an existing building in Brno. Firstly, a professional inspection was carried out at the primary school to measure the roof and evaluate the overall condition of the structure. From the measured data, a model of the entire roof was developed in Autodesk Inventor and documentation of the actual condition was prepared. Based on this documentation, the design of the steel antenna mast was developed in two variants - a tubular mast and a truss mast composed of circular bars. The anchoring of the entire structure with the antenna mast is by threading into the bearing walls and further fixing into the rafters and collar tie. Both variants were modelled in AxisVM, the design of the connections of the tubular mast was carried out in IDEA StatiCa, the design of the connections of the truss mast was determined by manual calculation. Both of these variants were modelled in Autodesk Inventor and the drawing documentation, and an accurate statement of materials were produced from this. The roof was scaled down to the central section only for structural design purposes. The roof was first assessed in AxisVM separately and then with the effects of the structure loads from the antenna technology including the proposed roof strengthening. The assessment of the carpentry joints was determined by manual calculation. Klíčová slova: Krov; ocelová konstrukce; trubkový stožár; příhradový stožár; telekomunikační zařízení; Roof; steel structure; tubular mast; truss mast; telecommunications equipment Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Anténa pro telekomunikační zařízení na stávajícím objektu v Brně

Předmětem této diplomové práce je návrh variant anténního nosiče na stávajícím objektu v Brně. Nejdříve byla provedena odborné prohlídka na základní škole za účelem zaměření krovu a vyhodnocení ...

Alánová, Anna; Barnat, Jan; Šmak, Milan
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Sportovní centrum
Krampla, Jan; Havířová, Zdeňka; Lavický, Miloš
2024 - český
Předmětem diplomové práce je novostavba sportovního objektu, který se nachází v atletickém areálu Dukla v Pardubicích. Objekt má jedno podzemní podlaží s hromadnými garážemi a jedno nadzemní podlaží se sportovní halou a jejím zázemím. Střecha stavby je plochá. V zázemí objektu se nachází recepce s bufetem, šatny, wc, sprchy, sauny a ochlazovací bazén, masáž a Kneippův chodík. Technické zázemí objektu se nachází v suterénu. Vstup do objektu je ze západní strany přístupovým chodníkem z venkovního parkoviště. Konstrukční systém je skeletový s pláštěm z keramických bloků. Stropy jsou žb (C30/37) až na střechu nad sportovní halou, která je zastřešena panely spiroll, ležícími na předpjatých vaznících. Stavba je založena na černé vaně z betonu C30/37. Obvodový plášť je zateplen kontaktním zateplení ETICS tl. 200 mm The subject of the masters thesis is the new construction of a object for sport which is located in sport area Dukla in Pardubice. The building has a basement with parking and one floor with sport hall and other parts. The object is covered with flat roof. In the background of the building there is reception with bufet, changing rooms, toilets, showers, saunas and cooling pool, massage room and Kneipp walk. The utility roon is located in the basement. Entrance to the building is on the west side where there is also parking lot with walk leading to entrance. The object is made of collumns made of reinforced concrete and slabs of the same material. The outer fasade of the object is made from ceramic blocks Porotherm and insulated with ETICS system with the width of 200 mm Klíčová slova: Sportovní centrum; plochá střecha; černá vana; keramické tvárnice Porotherm; předpjatý panel SPIROLL; předpjatý železobetonový vazník; ETICS; železobeton; Sportovní hala; Sport center; flat roof; "black tub"; ceramic blocks Porotherm; prestressed panel SPIROLL; prestressed truss; ETICS; reinforced concrete; sport hall Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Sportovní centrum

Předmětem diplomové práce je novostavba sportovního objektu, který se nachází v atletickém areálu Dukla v Pardubicích. Objekt má jedno podzemní podlaží s hromadnými garážemi a jedno nadzemní podlaží ...

Krampla, Jan; Havířová, Zdeňka; Lavický, Miloš
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Computational and experimental assessment of natural frequencies in a bladed disk system
Mekhalfia, Mohammed Lamine; Procházka, Pavel; Maturkanič, Dušan; Voronova, Evgeniya; Hodboď, Robert
2024 - anglický
This paper examines the modal characteristics of a bladed disk in rotating machinery systems using a combination of analytical and experimental modal analysis methods. The analysis involves measuring natural frequencies and mode shapes under different operational conditions. A comparative analysis is conducted to assess modal properties obtained from both analytical and experimental approaches, while also considering the influence of rotation speed. Additionally, Finite Element Method (FEM) outputs are used to accurately position the strain gauge. Integrating these techniques provides a comprehensive understanding of the bladed disk's behaviour under varying rotational speeds, enhancing result accuracy and facilitating thorough investigation within rotating machinery systems. Klíčová slova: natural frequencies; FEM; LDV; strain gauge Plné texty jsou dostupné na jednotlivých ústavech Akademie věd ČR.
Computational and experimental assessment of natural frequencies in a bladed disk system

This paper examines the modal characteristics of a bladed disk in rotating machinery systems using a combination of analytical and experimental modal analysis methods. The analysis involves measuring ...

Mekhalfia, Mohammed Lamine; Procházka, Pavel; Maturkanič, Dušan; Voronova, Evgeniya; Hodboď, Robert
Ústav termomechaniky, 2024

Přestavba třídy Generála Píky v Brně
Zádrapa, Jan; Holcner, Petr; Všetečka, Martin
2024 - český
Tato diplomová práce se zabývá vypracováním dopravní studie pro lokalitu třídy Generála Píky, která reaguje na vznik objemové studie pro přilehlou rozvojovou oblast. Návrh se zaměřuje na zklidnění provozu na třídě a napojení nové zástavby s ohledem na všechny módy dopravy. This master thesis deals with the development of a traffic study for the Generála Píky Avenue area, which responds to the creation of a volume study for the adjacent development area. The design focuses on traffic calming on the avenue and traffic connectivity of the new development with respect to all modes of transportation. Klíčová slova: dopravní studie; třída Generála Píky; ulice Drobného; ulice Okružní; doprava; křižovatka; zklidnění dopravy; zástavba; traffic study; Generála Píky Avenue; Drobného Street; Okružní Street; traffic; intersection; traffic calming; development Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Přestavba třídy Generála Píky v Brně

Tato diplomová práce se zabývá vypracováním dopravní studie pro lokalitu třídy Generála Píky, která reaguje na vznik objemové studie pro přilehlou rozvojovou oblast. Návrh se zaměřuje na zklidnění ...

Zádrapa, Jan; Holcner, Petr; Všetečka, Martin
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Mateřská škola Říčany
Tylčer, Radim; Sukop, Lukáš; Ostrý, Milan
2024 - český
Cílem této diplomové práce je vypracování projektové dokumentace pro novostavbu mateřské školy s téměř nulovou spotřebou energie. Projekt je složen ze tří částí. První část obsahuje návrh stavebního řešení. Objekt je samostatně stojící a nepodsklepený. Mateřská škola je navržena s kapacitou pro 40 dětí rozdělených do dvou oddělení. Jedná se o jednopodlažní budovu s plochou zelenou střechou. Objekt je zděný z keramických bloků typu THERM. Konstrukční systém je smíšený a založen na základových pasech. Stropní konstrukce jsou navrženy jako monolitické stropní desky. Fasáda je tvořena jako provětrávaná s obkladem z vláknocementových desek. Druhá část se zabývá návrhem systémů TZB, posouzením energetické náročnosti budovy a využitím energie z obnovitelných zdrojů. Budova využívá jako vytápění tepelné čerpadla vzduch voda, vzduch je zajišťován nuceným větráním s rekuperací tepla, dodávka elektřiny je částečně zajištěna fotovoltaickým systémem. Poslední část diplomové práce je hodnocení budovy podle multikriteriálního hodnocení pozemních staveb. Pro toto hodnocení je využito národní metodiky SBToolCZ. The aim of this Master's thesis is to prepare project documentation for the building permit of a kindergarten with near-zero energy consumption. The thesis consists of three parts. The first part includes architectural and structural designs. The kindergarten is a detached single-storey building with flat green roof. Its designed capacity is 40 children in two sections. The building will have concrete strip foundations, ceramic masonry walls and reinforced concrete roof slabs. The facade will be ventilated with cladding made of fiber-cement panels. The second part deals with the design of building services and the assessment of the building energy performance. The building will ulitize air water heat pumps for space and domestic hot water heating, mechanical ventilation with heat recovery for air supply, and photovoltaic plant will partially cover its electricity consumption. Lighting and a rainwater management system have been designed too. The building will use LED lighting and rainwater will be used for watering green areas and flushing toilets. The final part of the thesis involves multi-criteria evaluation of the building SBToolCZ methodology. Environmental criteria, social criteria, location, economy, and management were assessed. For a better assessment of the building were designed a green roof, ventilated facade, energy-efficient renewable sources, partially environmentally friendly materials, electric vehicle charging stations, and so on. Klíčová slova: Mateřská škola; zelená plochá jednoplášťová střecha; provětrávaná fasáda; nucené větrání se zpětným získáváním tepla; fotovoltaický systém; SBToolCZ.; Kindergarten; green flat roof; ventilated facade; forced ventilation with heat recovery; photovoltaic system; SBToolCZ. Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Mateřská škola Říčany

Cílem této diplomové práce je vypracování projektové dokumentace pro novostavbu mateřské školy s téměř nulovou spotřebou energie. Projekt je složen ze tří částí. První část obsahuje návrh stavebního ...

Tylčer, Radim; Sukop, Lukáš; Ostrý, Milan
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení
Zavřelová, Michaela; Martinásek, Josef; Vlk, Zbyněk
2024 - český
Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním mostě. Výpočtový model je zpracován v softwarech RFEM 5.29.01 s modulem RF-MOVE a v prereleasové verzi RFEM 6 a RSTAB 9 jako 2D prutový v rovině XZ. Dále jsou vytvořeny statické zatěžovací stavy a modely zatížení LM 71 a HSLM-A. Model zatížení HSLM-A je zpracován pro universální vlaky A1-A10, jež každý přejede železniční most celkem 15 rychlostmi v rozmezí 120 km/hod – 400 km/hod. V rámci diplomové práce je provedena detailní parametrická studie závislosti maximálních deformací a zrychlení uzlu ve směru Z na rychlostech jednotlivých vlakových souprav. V parametrické studii je použita modální a časová analýza. Součástí diplomové práce je určení oblasti rezonance. The goal of the master thesis is a dynamic parametric study on the dynamic effects of high-speed train using the HSLM-A load model on a railway bridge. The calculation model is processed, in RFEM 5.29.01 with RF-MOVE module and prerelease versions RFEM 6 and RSTAB 9, as a 2D member in the XZ plane. Furthermore, static load cases and load models LM 71 and HSLM-A are created. The HSLM-A load model is processed for universal trains A1-A10, which each cross the railway bridge at a total of 15 speeds ranging from 120 km/h to 400 km/h. A detailed parametric study of the dependence of the maximum deformation and acceleration in the Z direction on the speeds of each train set is performed. Modal and time history analysis is used in the parametric study. Part of the work is to determine the resonance region. Klíčová slova: Dynamická analýza; dynamické účinky; pohyblivé zatížení; železniční most; model zatížení; zatěžovací vlak; RFEM; RSTAB; modální analýza; vlastní tvary; vlastní frekvence; vlastní perioda; časová analýza; kombinace zatížení; vlaková souprava; universální vlak; Raileighův model útlum; Lehrova tlumicí konstanta; deformace; zrychlení; lineární modální metoda; lineární implicitní Newmarkova metoda; Dynamic analysis; dynamic effects; moving load; railway bridge; load model; load train; RFEM; RSTAB; modal analysis; mode shapes; eigenfrequency; eigenperiod; time analysis; load combination; train set; universal train; Raileigh damping model; Lehr damping constant; deformation; acceleration; linear modal method; linear implicit Newmark method Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Studie dynamických účinků na mostní konstrukci od pohyblivého zatížení

Cílem diplomové práce je dynamická parametrická studie železničního mostu na dynamické účinky přejezdu vysokorychlostních vlakových souprav pomocí modelu zatěžovacího vlaku HSLM-A po železničním ...

Zavřelová, Michaela; Martinásek, Josef; Vlk, Zbyněk
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Vnitřní prostředí v objektech pro bydlení
Hudcová, Nikola; Formánek, Marian; Počinková, Marcela
2024 - český
Diplomová práce se zabývá návrhem vytápění a přípravy teplé vody pro panelový dům G57 v Brně. Práce se skládá ze tří částí, a to teoretické, výpočtové a experimentální. Teoretická část se zabývá vnitřním prostředím budov. Výpočtová část se zabývá kompletním návrhem vytápění objektu. Jsou provedeny dvě varianty návrhu zdroje tepla, první variantou je centrální zásobování teplem a druhou je kaskáda tří tepelných čerpadel. K obou variantám zdroje tepla je navržena příprava teplé vody, armatury, oběhová čerpadla, zabezpečovací zařízení a další zařízení. Experimentální část obsahuje měření vybraných parametrů vnitřního prostředí ve 3 různých objektech pro bydlení. Úkolem měření bylo zjistit, zda jsou dodržena kritéria vnitřního prostředí objektů pro bydlení. The master‘s thesis deals with the design of heating and hot water preparation for the panel house G57 in Brno. The thesis consists of three parts, namely theoretical, computational and experimental. The theoretical part deals with the indoor environment of buildings. The calculation part deals with the complete design of the building's heating. Two variants of the design of the heat source are made, the first variant is a central heat supply and the second is a cascade of three heat pumps. Hot water preparation, fittings, circulation pumps, security devices and other equipment are designed for both heat source variants. The experimental part contains the measurement of selected parameters of the indoor environment in 3 different objects for housing. The task of the measurement was to find out whether the criteria of the indoor environment of the objects for living are met. Klíčová slova: Vytápění; centrální zásobování teplem; deskový výměník; tepelné čerpadlo; otopná tělesa; tepelné ztráty; přirozené větrání; přednostní příprava teplé vody; příprava teplé vody; zabezpečovací zařízení; vnitřní prostředí budov; Heating; central heat supply; plate heat exchanger; heat pump; radiators; heat loss; natural ventilation; priority preparation of hot water; hot water preparation; security device; indoor environment of buildings Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Vnitřní prostředí v objektech pro bydlení

Diplomová práce se zabývá návrhem vytápění a přípravy teplé vody pro panelový dům G57 v Brně. Práce se skládá ze tří částí, a to teoretické, výpočtové a experimentální. Teoretická část se zabývá ...

Hudcová, Nikola; Formánek, Marian; Počinková, Marcela
Vysoké učení technické v Brně, 2024

Návrh VRT (RS42) v úseku odbočka Nová Ves – Louny pro smíšenou dopravu
Losenický, Miloš; Janoušek, Jan; Dušek, Erik
2024 - český
Cílem diplomové práce je návrh nové trasy VRT v úseku odbočka Nová Ves – železniční stanice Louny a konvenční trať v úseku odbočka Úžice – odbočka Nová Ves. VRT je navržena pro smíšenou dopravu a na traťovou rychlost do 250 km/h. Konvenční trať je navržena na traťovou rychlost 160 km/h a převážně vedena v souběhu s RS4 Praha – Drážďany. U obou tratí je rychlost nákladních vlaků uvažována 100 km/h. The aim of the master’s thesis is to design a new high-speed line between junction Nova ves and railway station Louny and conventional line between junction Úžice and junction Nová Ves. HSL is designed for mixed transport. Track speed of HSL is 250 kph. Conventional line is designed for track speed 160 kph and track is designed in concurrence with RS4. Speed of freight trains is 100 kph. Klíčová slova: VRT; sjezd; studie proveditelnosti; železniční trať; Louny; smíšená doprava; HSR; junction; feasibility study; railway track; Louny; mixed transport Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Návrh VRT (RS42) v úseku odbočka Nová Ves – Louny pro smíšenou dopravu

Cílem diplomové práce je návrh nové trasy VRT v úseku odbočka Nová Ves – železniční stanice Louny a konvenční trať v úseku odbočka Úžice – odbočka Nová Ves. VRT je navržena pro smíšenou dopravu a na ...

Losenický, Miloš; Janoušek, Jan; Dušek, Erik
Vysoké učení technické v Brně, 2024

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze