E- Vectoorc Project Introduction
Machan, J.; Nedoma, P.; Plíhal, Jiří
2013 - Czech
This paper introduces the current state of research project related to yaw moment control, anti-lock braking and traction control through the employment of effective torque vectoring strategies for fully electric vehicles. In particular, the adoption of individually controlled electric powertrains with the aim of tuning the vehicle dynamic characteristics in steady-state and transient conditions is discussed. This subject is currently investigated within the European Union (EU) funded Seventh Framework Programme (FP7) consortium E-VECTOORC, focused on the development and experimental testing of novel control strategies. Triennial project is solved by consortium research public and private institutions/companies University of Surrey, Ilmenau University of Technology, Jaguar and Land Rover, Flanders' Drive, Inverto, Fundacion CIDAUT, Instituto Tecnológico de Aragón, ŠKODA AUTO a.s.,VIF Kompetenzzentrum - Das virtuelle Fahrzeug, Forschungsgesellschaft mbH and TRW Automotive Lucas Varity GmbH. Tento příspěvek přináší stručné představení výzkumného projektu E-VECTOORC financovaného 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Projekt je zaměřen na řízení krouticího momentu jednotlivých kol elektromobilu za podmínek jízdy na a mimo pozemní komunikaci. Cílem projektu je vyvinout a integrovat různé asistenční vozidlové systémy, jako například ABS, ESP, řízení hnací síly a přenášeného krouticího momentu včetně pokročilých asistenčních systémů pro řidiče pro plně elektrická vozidla s různými koncepcemi umístění pohonných jednotek. Tříletý projekt je řešen konsorciem partnerských společností a výzkumných institucí Univerzita v Surrey, Technická univerzita v Ilmenau, Jaguár Land Rover, Flanders' Drive, Inverto, Fundacion CIDAUT, Instituto Tecnológico de Aragón, ŠKODA AUTO a.s., VIF a TRW
Keywords:
fully electric vehicles; vehicle dynamics; cost functions; stability
Fulltext is available at external website.
E- Vectoorc Project Introduction
This paper introduces the current state of research project related to yaw moment control, anti-lock braking and traction control through the employment of effective torque vectoring strategies for ...
Progress of deterministic code HARP and its probabilistic extension
Pecha, Petr; Hofman, Radek; Pechová, E.
2013 - Czech
Development of environmental code HARP for analysis of radioactivity propagetion through the living environment. Assessment of health consequences of accidental discharges of activity. Popisuje se rozvoj environmentálního modelu HARP pro analýzu šíření radioaktivity životním prostředím při mimořádných únicích aktivity.
Keywords:
Dispersion; Predictions; consequence; assessment
Fulltext is available at external website.
Progress of deterministic code HARP and its probabilistic extension
Development of environmental code HARP for analysis of radioactivity propagetion through the living environment. Assessment of health consequences of accidental discharges of activity.
Assesment of assistant systems influence to the process vehicle drive stability in terms of project E_VECTOORC
Machan, J.; Nedoma, P.; Plíhal, Jiří
2013 - Czech
The paper introduces the current state of research project related to yaw moment control, anti-lock braking and traction control through the employment of effective torque vectoring strategies for fully electric vehicles. In particular, the adoption of individually controlled electric powertrains with the aim of tuning the vehicle dynamic characteristics in steady-state and transient conditions is discussed. Předmětem příspěvku je stručné představení aktivit řešených v rámci výzkumného projektu E-VECTOORC financovaného 7. rámcovým programem Evropského společenství jako součást evropské Iniciativy za zelené automobily. Projekt je zaměřen na řízení krouticího momentu jednotlivých kol elektromobilu za podmínek jízdy na a mimo pozemní komunikaci. Tříletý projekt je řešen konsorciem partnerských společností a výzkumných institucí Univerzita v Surrey, Technická univerzita v Ilmenau, Jaguár Land Rover, Flanders' Drive, Inverto, Fundacion CIDAUT, Instituto Tecnológico de Aragón, ŠKODA AUTO a.s., VIF a TRW. Cílem projektu je vyvinout a integrovat různé asistenční vozidlové systémy, jako například ABS, ESP, řízení hnací síly a přenášeného krouticího momentu včetně pokročilých asistenčních systémů pro řidiče pro plně elektrická vozidla s různými koncepcemi umístění pohonných jednotek.
Keywords:
vehicle dynamics; stability; fully electric vehicles; simulation; Huma Machine Interface
Fulltext is available at external website.
Assesment of assistant systems influence to the process vehicle drive stability in terms of project E_VECTOORC
The paper introduces the current state of research project related to yaw moment control, anti-lock braking and traction control through the employment of effective torque vectoring strategies for ...
Modelling the impact of a hypothetical release of radionuclides from a nuclear facility applications ESTE and HARP
Kuča, P.; Prouza, Z.; Češpírová, I.; Marešová, B.; Pecha, Petr; Hofman, Radek
2012 - Czech
Příspěvek prezentuje výsledky modelování dopadů hypotetického úniku radionuklidů z jaderného zařízení do ovzduší aplikacemi ESTE ETE (ABmerit) a HARP (ÚTIA) implementovaných v SÚRO.
Keywords:
atmospheric dispersion modeling; radiation protection
Fulltext is available at external website.
Modelling the impact of a hypothetical release of radionuclides from a nuclear facility applications ESTE and HARP
Příspěvek prezentuje výsledky modelování dopadů hypotetického úniku radionuklidů z jaderného zařízení do ovzduší aplikacemi ESTE ETE (ABmerit) a HARP (ÚTIA) implementovaných v SÚRO.
Variability and uncertainty in the estimates of ingestion benefits
Pecha, Petr; Pechová, E.; Hofman, Radek
2012 - Czech
V příspěvku zmiňujeme některé ak- tivity týkající se rozvoje ingesč- ního modulu softwarového produktu HARP (HAzardous Radioactivity Pro- pagation) vyvíjeného pro predikci ší- ření radioaktivního znečistění v život- ním prostředí.
Keywords:
variability; ingestion pathways
Fulltext is available at external website.
Variability and uncertainty in the estimates of ingestion benefits
V příspěvku zmiňujeme některé ak- tivity týkající se rozvoje ingesč- ního modulu softwarového produktu HARP (HAzardous Radioactivity Pro- pagation) vyvíjeného pro predikci ší- ření radioaktivního ...
Advanced driver systems for increasing active safety of vehicle crew
Plíhal, Jiří; Machan, J.; Nedoma, P.
2012 - Czech
Utilization assistant systems is possible to find in many industrial applications. One of them is area of vehicle systems. Namely it is active safety systems, systems for authorization driver and vehicle crew, comfortable systems, systems for monitoring driver fatigue symptoms or systems for recognition driver decoy. Využití asistenčních systémů nalezneme v celé řadě průmyslových činností. Jednou z nich je i oblast vozidlových systémů. Jedná se o systémy aktivní bezpečnosti, autorizace řidiče a osádky vozidla, komfortní systémy, systémy pro sledování únavových příznaků řidiče či systémy pro sledování odpoutání pozornosti řidiče od řízení.
Keywords:
vehicle assistant systems; vehicle safety; active safety
Fulltext is available at external website.
Advanced driver systems for increasing active safety of vehicle crew
Utilization assistant systems is possible to find in many industrial applications. One of them is area of vehicle systems. Namely it is active safety systems, systems for authorization driver and ...
Web-based environment for atmospheric dispersion modeling
Hofman, Radek; Pecha, Petr
2012 - Czech
V případě úniků radionuklidů do ovzduší se pro modelování jejich šíření používají komplexní atmosférické disperzní modely. Doménou těchto sys- tému jsou desktopové aplikace, mnohdy provozované na superpočítačích. Existují ovšem i výjimky, jako například americký systém IXP (International Exchange Program - http://ixp.llnl.gov, [3]), který umožňuje provádět simu- lace disperze vzdušného znečistění ve webovém prostředí. Jednou z hlavních výhod webového prostředí je fakt, že odpadá nutnost jakékoliv instalace software ze strany uživatele, který po přihlášení do systému pracuje s nejno- vější verzí modelu. Použití se neomezuje pouze na klasická PC, ale aplikaci je možno používat i v prohlížečích mobilních zařízení. Naším cílem je vybudovat obdobnou službu.
Keywords:
radiation protection
Fulltext is available at external website.
Web-based environment for atmospheric dispersion modeling
V případě úniků radionuklidů do ovzduší se pro modelování jejich šíření používají komplexní atmosférické disperzní modely. Doménou těchto sys- tému jsou desktopové aplikace, mnohdy provozované na ...
Implementation of the algorithm MIDIA in the Google Spreadsheets
Boček, Pavel; Vrbenský, Karel
2012 - Czech
Algorithm MIDIA was modified for the platform Google Doc, which allows its use and application through Internet sharing. Algoritmus MIDIA byl převeden pod platformu Google Doc, která umožňuje jeho využití a aplikaci prostřednictvím sdílení v síti Internet.
Keywords:
phi-divergence; MIDIA; Internet sharing
Fulltext is available at external website.
Implementation of the algorithm MIDIA in the Google Spreadsheets
Algorithm MIDIA was modified for the platform Google Doc, which allows its use and application through Internet sharing.
Building of an interfaculty laboratory for teaching a transportation modeling - EDOM
Nagy, Ivan; Mlynářová, T.
2011 - Czech
The project dealt with exploitation of the transportation simulator AIMSUN for teachin Statistics in transportation tasks. Jedná se o závěrečnou zprávu projektu. Projekt se zabýval využitím dopravního simulátoru AIMSUN pro výuku statistiky v dopravních úlohách.
Keywords:
Statistics; modeling
Fulltext is available at external website.
Building of an interfaculty laboratory for teaching a transportation modeling - EDOM
The project dealt with exploitation of the transportation simulator AIMSUN for teachin Statistics in transportation tasks.
Weight correction of applied 18F-FDG activity for PET examination
Bělohlávek, Otakar; Skopalová, Magdaléna; Boldyš, Jiří; Dvořák, Jiří
2011 - Czech
Positron emission tomography (PET) is a medical imaging modality which estimates spatial distribution of applied radiotracer and investigate functional processes in the patient’s body. The aim of this work is to show that the prescription used nowadays to determine the amount of activity to be applied (the necessary amount of radiotracer) results in a non-constant quality of PET images among patients with different body parameters. This work is a retrospective study and uses data acquired in the past during routine PET examinations. Pozitronová emisní tomografie (PET) je medicínská zobrazovací technika umožňující zaznamenat prostorovou distribuci podaného radiofarmaka a zkoumat tak některé funkční procesy v těle pacienta. Cílem této práce je ukázat, že předpis v současnosti používaný k určení množství podané aktivity (potřebného množství radiofarmaka) vede k nekonstantní kvalitě PET snímků mezi pacienty s různými tělesnými parametry. Práce je retrospektivní studií využívající dat získaných v minulosti při běžných PET vyšetřeních.
Keywords:
positron emission tomography; activity optimization
Fulltext is available at external website.
Weight correction of applied 18F-FDG activity for PET examination
Positron emission tomography (PET) is a medical imaging modality which estimates spatial distribution of applied radiotracer and investigate functional processes in the patient’s body. The aim of ...
NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web
Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz
Provider
Other bases