Počet nalezených dokumentů: 86
Publikováno od do

Novoroční a sváteční projevy prezidentů Francie a ČR v letech 2007 - 2010. Komparativní textová analýza diskurzu.
VYBÍHALOVÁ, Michaela
2012 - francouzský
Diplomová práce se zabývá oblastí textové analýzy diskurzů a jejími metodami. Cílem práce je provedení komparativní analýzy vybraných prezidentských projevů Nicolase Sarkozyho a Václava Klause v letech 2007-2010 a odvození obecných pravidel pro výstavbu studovaného typu diskurzu. Práce je rozdělena na část teoretickou, která definuje předmět studia, metodologii a jednotlivé přístupy textové analýzy diskurzu, a část praktickou, která zahrnuje vlastní analýzu prezidentských diskurzů zaměřující se zejména na sekvenční a argumentační strukturu, fungování konektorů, užívání lexikálních konotací a na hierarchii mluvních aktů. The thesis focuses on the textual analysis of discourse and its methods. The goal of this thesis is to carry out comparative analysis of selected presidential discourses of Nicolas Sarkozy and Václav Klaus pronounced from 2007 to 2010 and to deduce general rules for the structure of the discourses in question. The thesis is divided into a theoretical part, which defines the subject of study, methodology and individual approaches of textual analysis of discourse, and practical part including the analysis of presidential discourses focused especially on the sequential and argumentation structure, the function of connectors, the use of lexical connotations and on the hierarchy of speech acts. Klíčová slova: discourse analysis; textual linguistics; Jean-Michel Adam; political discourse; argumentation; comparative analysis; speech acts; connectors Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Novoroční a sváteční projevy prezidentů Francie a ČR v letech 2007 - 2010. Komparativní textová analýza diskurzu.

Diplomová práce se zabývá oblastí textové analýzy diskurzů a jejími metodami. Cílem práce je provedení komparativní analýzy vybraných prezidentských projevů Nicolase Sarkozyho a Václava Klause v ...

VYBÍHALOVÁ, Michaela
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2012

Sloveso v učebnicích francouzštiny jako mateřského jazyka na základní škole.
LECLERCQ, Perrine
2011 - francouzský
Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Sloveso v učebnicích francouzštiny jako mateřského jazyka na základní škole.

LECLERCQ, Perrine
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2011

Dětští protagonisté v tetralogii "Le cycle de l'invisible" Erika-Emmanuela Schmitta
BAČOVSKÁ, Jana
2011 - francouzský
Cílem mé diplomové práce je kompletní anylýza dětských literárních postav v tetralogii Cyklus neviditelného Erica-Emmanuela Schmitta. Dětské postavy jsou hlavními protagonisty celého cyklu, proto jim budu ve své práci věnovat hlavní pozornost. V teoretické části práce prezentuji teoretický podklad pro analýzu literárních postav obecně. Součástí teoretického podkladu je pojednání o postavě, jejích různých aspektech a funkcích v literárním textu. Při následném rozboru jednotlivých textů analyzuji dětské postavy vystupující v daném cyklu. Zabývám se jejich charakteristikou, jejich vztahem k ději a k narativní struktuře textu, k ostatní postavám, především k dospělým. Během své práce se snažím dospět k obecnější charakteristice Schmittových dětských hrdinů a pokouším se odpovědět na otázku proč si autor zvolil za protagonisty svých próz právě děti. The aim of my thesis is a complete analysis of child characters in Eric-Emmanuel Schmitt´s tetralogy Le cycle de l´invisible. The child characters are the main protagonists of all the cycle. Therefore they the have been given the main focus in my work. In the theoretical part of my work I'm introducing the basis of the analysis of the characters in general. A treatise of the character with it´s different aspects and functions in a literary text is a part of the theoretical basis. In the subsequent analysis of individual texts I have been analyzing child characters appearing in the cycle. I have been dealing with their characteristics, their relation to the storyline and to the narrative structure of the text, to the other characters, especially adults. During my work I have been trying to reach a more general characteristic of Schmitt´s child fables and also to answer the question why the author chose children as his prose protagonists. Klíčová slova: child character; semiotic analysis; Le cycle de l´invisible; Eric-Emmanuel Schmitt Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Dětští protagonisté v tetralogii "Le cycle de l'invisible" Erika-Emmanuela Schmitta

Cílem mé diplomové práce je kompletní anylýza dětských literárních postav v tetralogii Cyklus neviditelného Erica-Emmanuela Schmitta. Dětské postavy jsou hlavními protagonisty celého cyklu, proto jim ...

BAČOVSKÁ, Jana
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2011

Odborná praxe v Alliance fran\c{c}aise de Boh\^{e}me du Sud.
LE TOHIC, Olivier
2010 - francouzský
Autor stručně představil společnost a jejího českého obchodního zástupce. Popsal vlastní průběh praxe, svoji pozici a jednotlivé aktivity, které během praxe vykonával. V závěru se vyjádřil k přínosům z absolvované praxe. The author briefly introduced the company and its Czech sales representative. He described his own course of practice, his position and the individual activities that he performed during practice. In the end, he commented on the benefits from the completed practice. Klíčová slova: the company; Czech sales representative; the individual activities; the benefits from the completed practice Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Odborná praxe v Alliance fran\c{c}aise de Boh\^{e}me du Sud.

Autor stručně představil společnost a jejího českého obchodního zástupce. Popsal vlastní průběh praxe, svoji pozici a jednotlivé aktivity, které během praxe vykonával. V závěru se vyjádřil k přínosům ...

LE TOHIC, Olivier
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010

Odborná praxe ve společnosti Link Company.
MOUSQUETON, Vivien
2010 - francouzský
Autor stručně představil společnost a jejího českého obchodního zástupce. Popsal vlastní průběh praxe, svoji pozici a jednotlivé aktivity, které během praxe vykonával. V závěru se vyjádřil k přínosům z absolvované praxe. The author briefly introduced the company and its Czech sales representative. He described his own course of practice, his position and the individual activities that he performed during practice. In the end, he commented on the benefits from the completed practice. Klíčová slova: the company; Czech sales representative; the individual activities Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Odborná praxe ve společnosti Link Company.

Autor stručně představil společnost a jejího českého obchodního zástupce. Popsal vlastní průběh praxe, svoji pozici a jednotlivé aktivity, které během praxe vykonával. V závěru se vyjádřil k přínosům ...

MOUSQUETON, Vivien
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010

Postavení a role francouzštiny v institucích Evropské unie
SMEJKALOVÁ, Kateřina
2010 - francouzský
Bakalářská práce Postavení a role francouzštiny v institucích Evropské unie psaná ve francouzštině je rozdělena do 5 kapitol. Teoretické části je věnována první kapitola, která popisuje historický vývoj jazykové politiky EU a fungování francouzštiny od roku 1958 podle právního ujednání. Jádro práce tvoří charakteristika fungování jazykového systému v institicích. Zvláštní důraz je kladen na analýzu snah o posílení francouzšiny v EU, jak ze strany institucí, tak i Francie a dalších organizací. Součástí práce je resumé v češtině a dvojjazyčný glosář. Bachelor's thesis The position and the role of the French Language in the Institutions of European Union was written in french split into five chapters. The first chapter consists of theoretical analysis, describing the historical development of language policy from the 1958 treaty. This work is based on characteristic of function of language system in institutions. Special emphasis is given to an analysis of the reinforcement of the French language in the EU, both from institutions and from France and other organisations. A summary in Czech and a bilingual glossary are included. Klíčová slova: plurilingualism; language policy; official language; working language; authentically language; french language; language regime; policy of plurilingualism; diplomatic language; action plan for french language Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Postavení a role francouzštiny v institucích Evropské unie

Bakalářská práce Postavení a role francouzštiny v institucích Evropské unie psaná ve francouzštině je rozdělena do 5 kapitol. Teoretické části je věnována první kapitola, která popisuje historický ...

SMEJKALOVÁ, Kateřina
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010

Deux représentations de l'arrivisme dans le roman français du XIXe si\`{e}cle: Horace de George Sand et Bel-Ami de Guy de Maupassant
VYKYPĚLOVÁ, Klára
2010 - francouzský
Cílem této práce je přiblížit tvorbu dvou významných francouzských spisovatelů, George Sandové a Guy de Maupassanta, v kontextu doby. Práce seznamuje s životem a dílem obou autorů, hlavními literárními směry 19. století (realismem a nuturalismem)a románem, jako žánrem všeobecně. Práce se dále zaměřuje na rozbor díla George Sandové {--} Horace a díla Guy de Maupassanta {--} Bel-Ami. V obou románech se objevuje téma "arivismu", neboli snaha hlavního hrdiny dostat se ze dna společnosti až na její vrchol. Cílem této práce je charakterizovat, jak se dvojí pojetí arivismu (arrivismus du héros, arrivisme d'une société) promítají do života obou protagonistů románů. The aim of the literary work is to put near a production of two important french writers, George Sand and Guy de Maupassant, in the kontext of epoch. The literary work apprises of the life and piece of the both authors, main literary tendences of 19th century (realism and naturalism) and a romance, as a genre in general. The literary work addresses the analysis of George Sand{\crq}s piece {--} Horace and Guy de Maupassant{\crq}s piece {--} Bel-Ami. In the both romances appears the theme of "arrivism", or the endeavour of the main hero to get from the bedrock of the society up to its top. The aim of the literary work is to characterize, how the double konception of arrivism (arrivismus du héros, arrivisme d'une société) shows into the life of the both protagonists of romances. Klíčová slova: France; Paris; 19th century; romance; love; bourgeoisie; criticism of society Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Deux représentations de l'arrivisme dans le roman français du XIXe si\`{e}cle: Horace de George Sand et Bel-Ami de Guy de Maupassant

Cílem této práce je přiblížit tvorbu dvou významných francouzských spisovatelů, George Sandové a Guy de Maupassanta, v kontextu doby. Práce seznamuje s životem a dílem obou autorů, hlavními ...

VYKYPĚLOVÁ, Klára
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010

Současné podmínky rozvoje tvořivosti dítěte v mateřské i základní škole
POSLUŠNÁ, Jana
2010 - francouzský
Bakalářská práce se zabývá problematikou tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje poznatky, podložené literaturou, jenž se vztahuje k této problematice. Vymezuje základní pojmy, lteré se této oblasti týkají, obsahuje stručný historický pohled na tvbořivost, charakteristiku tvořivého dítěte, faktory ovlivňující tvořivost a současné podmínky pro její rozvoj. The bachelor paper in concerning the point of child´s creativity in preschool and younger school period. The subject matter of the theoretical part is the specialized knowledge well founded on literature which is related to this issue. The basic terms, related to this topic, are defined there. The teoreticalpart also contains the brief historical view to the creativity, characteristics of the creative child and the factors influencing the creativity and current conditions for its development. The practical part finds out and compares the conditions for developing the creativity in kindergarden and at the basic school. The approach amd the view of teachers answering this question are also compared. Klíčová slova: creativity; creative child; creative process Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Současné podmínky rozvoje tvořivosti dítěte v mateřské i základní škole

Bakalářská práce se zabývá problematikou tvořivosti dětí předškolního a mladšího školního věku. Teoretická část obsahuje poznatky, podložené literaturou, jenž se vztahuje k této problematice. ...

POSLUŠNÁ, Jana
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2010

Odborná praxe ve společnosti Delmon Industrie.
BERNARDO, Cécile
2009 - francouzský
Autorka stručně představila společnost a jejího českého obchodního zástupce. Popsala vlastní průběh praxe, svoji pozici a jednotlivé aktivity, které během praxe vykonávala. V závěru se vyjádřila k přínosům z absolvované praxe. The author briefly introduced the company and its Czech sales representative. She described her own course of practice, her position and the individual activities that she performed during practice. In the end, she commented on the benefits from the completed practice. Klíčová slova: the company; Czech sales representative; course of practice; individual activities; the benefits from the completed practice Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Odborná praxe ve společnosti Delmon Industrie.

Autorka stručně představila společnost a jejího českého obchodního zástupce. Popsala vlastní průběh praxe, svoji pozici a jednotlivé aktivity, které během praxe vykonávala. V závěru se vyjádřila k ...

BERNARDO, Cécile
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009

L'exception culturelle face \`{a} la mondialisation
VONDROVÁ, Lucie
2009 - francouzský
Cílem mé bakalářské práce je popsat pozici, jakou zastává kultura v procesu globalizace. Nedříve tato práce představuje revoluci dopravních a komunikačních prostředků, která vedla ke vzniku globalizace. V dalších částech jsou zmíněny hlavní mezinárodní Dohody, mezinárodní organizace i s jejich konvencemi týkajících se této problematiky. Následně práce popisuje, jak se kultura stala jednou z důležitých ekonomických oblastí globalizace v důsledku rozdílnosti evropské a americké koncepce. Tato bakalářská práce ukazuje, že globalizace jde ruku v ruce s kulturní nadvládou a je zodpovědná na zrod principu kulturní výjimky, která později začala být nazývána kulturní rozmanitostí. The objective of my memoire is the position of culture in face globalization. Firstly, this memoire presents the revolution of transportation and means of communication, which has led to globalization. The following paragraphs present the principal international accords, the organizations affected by this problem, as well as the essential conventions concerning {<<} l´exception culturelle {>>}. Furthermore, it shows that culture has consequently come into play in globalization by opposing European culture with the concept of America. This memoire demonstrates how globalization accompanied by cultural hégémonie is responsible for the birth of the principal of cultural exception and moreover of cultural diversity. Klíčová slova: cultural diversity; globalization Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
L'exception culturelle face \`{a} la mondialisation

Cílem mé bakalářské práce je popsat pozici, jakou zastává kultura v procesu globalizace. Nedříve tato práce představuje revoluci dopravních a komunikačních prostředků, která vedla ke vzniku ...

VONDROVÁ, Lucie
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2009

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze