Použitá omezení (2)  Zrušit všechna omezení
Počet nalezených dokumentů: 432495
Publikováno od do

Hudební činnosti a adaptace dětí s OMJ na 1. stupni ZŠ
Nehilčová, Nikola; Kmentová, Milena; Kubátová, Gabriela
2024 - český
This diploma thesis examines the integration of children whose native language is not Czech with the use of musical activities. It is a relevant tool which can help to achieve both educational and social success among non-native speakers. The theoretical part of the thesis describes the situation with foreign children in the Czech Republic, then it deals with the proper use of Czech terms regarding this topic. The diploma thesis describes musical activities as an effective tool for teaching a foreign language, which is in accordance with RVP ZV (Framework Education Programme). The practical part includes the inclusion of musical activities in special group of non-native speakers. The aim of the diploma is to create a functional, didactic and content-oriented tool for Music teachers at primary schools which is based on a book by Milena Kmentová, Třída zpívá ÍÁÍÁ: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování (The Class Sings: E-I-E-I: Music Games For Developing Phonemic Awareness). This tool was verified during active research with foreign students at a public primary school in Prague. KEYWORDS children and their adaptation, learn the Czech language, musical activities, non-native language Diplomová práce se zabývá zkoumáním adaptace žáků s odlišným mateřským jazykem (dále žák s OMJ). Jedná se o aktuální téma, které je vhodné pro dosažení školního a sociálního úspěchu žáků s OMJ. Teoretická část popisuje situaci žáků s OMJ v České republice, dále rozlišuje pojmy žák s OMJ a žák cizinec. Zařazení hudebních činností je popsáno jako účinný prostředek pro učení nového jazyka a opírá se o RVP Z Předmětem praktické části je zařazení hudebních činností do speciálních hodin určených pro žáky první třídy odlišným mateřským jazykem. Cílem práce je vytvořit funkční, didakticky a obsahově zaměřenou pomůcku pro učitele žáků s na prvním stupni ZŠ v návaznosti na knihu Třída zpívá ÍÁÍÁ: Hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování od Mileny Kmentové. Pomůcka je ověřena pomocí akčního výzkumu se žáky s OMJ na státní základní škole KLÍČOVÁ žáků hudební činnosti odlišný mateřský jazyk výuka českého jazyka Klíčová slova: adaptace žáků; hudební činnosti; odlišný mateřský jazyk; výuka českého jazyka; children and their adaptation; learn the Czech language; musical activities; non-native language Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Hudební činnosti a adaptace dětí s OMJ na 1. stupni ZŠ

This diploma thesis examines the integration of children whose native language is not Czech with the use of musical activities. It is a relevant tool which can help to achieve both educational and ...

Nehilčová, Nikola; Kmentová, Milena; Kubátová, Gabriela
Univerzita Karlova, 2024

Výuka chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu ve Slovinsku
Hahnerová, Veronika; Bílek, Martin; Pelikánová, Monika
2024 - český
The bachelor thesis examines the Slovenian education system with a focus on chemistry teaching as a general education subject. The theoretical part analyses the content of the chemistry curriculum for students in primary and secondary schools, focusing not only on curriculum documents but also on the practical aspect, including interviews with actors in Slovenian chemistry education. The results of the work include analyzes of selected textbooks within the Slovenian chemistry education system, starting with the first encounter with chemistry content within the integrated subject of natural sciences (Naravoslovje) in the sixth grade up to the subject of chemistry in the fourth year of high school education. The bachelor thesis examines the opinions and attitudes of stakeholders in the Slovenian education system towards chemistry as a general education subject in relation to the current curriculum documents for secondary education, thus providing a wealth of inspiration for the current curriculum changes being implemented in the Czech Republic. Bakalářská práce zkoumá slovinský vzdělávací systém se zaměřením na výuku chemie jako všeobecně-vzdělávacího předmětu. Analyzuje obsah chemického kurikula pro žáky základních škol a gymnázií, s důrazem nejen na kurikulární dokumenty, ale i na praktickou rovinu, zahrnující rozhovory s aktéry slovinského chemického vzdělávání. Výsledkem práce jsou analýzy vybraných učebnic chemického vzdělávacího systému od prvního kontaktu s chemickým obsahem v rámci integrovaného předmětu Přírodověda (Naravoslovje) v šestém ročníku, až po předmět Chemie ve čtvrtém ročníku gymnaziálního studia. Práce analyzuje názory a postoje aktérů slovinského vzdělávacího systému v oblasti chemie jako všeobecně- vzdělávacího předmětu ve vazbě na aktuální kurikulární dokumenty pro sekundární vzdělávání, a tak přináší řadu inspirací i pro aktuální změny kurikula realizované v současnosti v České republice. Klíčová slova: Výuka chemie ve Slovinsku; analýza kurikulárních dokumentů; učební plány; výuka chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu; Chemistry education in Slovenia; analysis of curriculum documents; lesson plans; teaching chemistry as a general education subject Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Výuka chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu ve Slovinsku

The bachelor thesis examines the Slovenian education system with a focus on chemistry teaching as a general education subject. The theoretical part analyses the content of the chemistry curriculum for ...

Hahnerová, Veronika; Bílek, Martin; Pelikánová, Monika
Univerzita Karlova, 2024

Možnosti intenzivního chovu hlavatky podunajské (\kur{Hucho hucho}) v RAS
MAREŠ, Michal
2024 - český
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi intenzivního chovu hlavatky podunajské v RAS, a také se zabývá kombinací chovu hlavatky podunajské se pstruhem duhový. Ryby byly rozděleny do třech skupin, kdy každá skupina byla odchovávána ve třech nádržích. První skupina byla monokultura hlavatky podunajské, kde bylo do každé nádrže nasazeno 160 ks hlavatky o průměrné hmotnosti 432,37 ? 116,01 g. Druhá skupina byla monokultura pstruha duhového, kde bylo do každé nádrže nasazeno 160 ks pstruha duhového o průměrné hmotnosti 253,27 ? 61,77 g. Třetí skupina byla bikultura hlavatky podunajské se pstruhem duhovým, kde do každé nádrže bylo nasazeno 80 ks pstruha, o průměrné hmotnosti 250,74 ? 61,91 g, a 80 ks hlavatky, o průměrné hmotnosti 435,04 ? 119,29 g. Experiment probíhal 84 dní při průměrné teplotě 17,43 ? 0,51°C (7:00) a 17,16 ? 0,56 °C (15:00), kontrolní přelovení a převážení se dělalo vždy po 28 dnech. Na začátku a na konci experimentu byla provedena pitva deseti kusů ryb od každého druhu a z každé skupiny, pro výpočet organosomatických indexů, a bylo provedeno biometrické měření, kdy se zjišťovala celková délka ryb (TL), standardní délka těla ryb (SL) a hmotnost ryb (BW). Po skončení experimentu došlo na vyhodnocení produkčních ukazatelů (TL, SL, BW, FC, SGR, FCR, CVBW, WG, FE a SR) a vyhodnocení organosomatických indexů (SSI, HSI, IPF a GSI). Ve všech produkčních ukazatelích dosahoval pstruh duhový v obou způsobech chovu výrazně lepších hodnot než hlavatka podunajská. Pstruh duhový v bikultuře dominoval, efektivněji využíval předkládané krmivo na úkor hlavatky podunajské, protože byl agresivnější a aktivnější při krmení. Dle výsledků organosomatických indexů opět nejlépe prosperoval pstruh duhový v obou způsobech chovu. U indexu intraperitoneálního tuku (IPF) byl markantní rozdíl mezi hlavatkou a pstruhem duhovým v bikultuře. Hlavatka podunajská v bikultuře dosáhla lepšího výsledku než pstruh duhový pouze u gonadosomatického indexu. U obou druhů byl rozdíl u slezinosomatického indexu (SSI). Hodnota SSI byla nejvyšší u hlavatky podunajské v monokultuře, což poukazuje na to, že hlavatka podunajská v bikultuře byla více omezena na zdroj potravy. This bachelor's thesis deals with the possibilities of breeding Danube salmon in the RAS, and also deals with the combination of breeding Danube salmon with rainbow trout. The fish were divided into three groups, with each group reared in three tanks. The first group was a monoculture of Danube salmon, where 160 Danube salmon with an average weight of 432.37 ? 116.01 g were put into each tank. The second group was a monoculture of rainbow trout, where 160 rainbow trout with an average weight of 253 were put into each tank. 27 ? 61.77 g. The third group was a biculture of Danube salmon with rainbow trout, where 80 trout with an average weight of 250.74 ? 61.91 g and 80 Danube salmon with an average weight of 435.04 were placed in each tank ? 119.29 g. The experiment lasted 84 days at an average temperature of 17.43 ? 0.51°C (7:00) and 17.16 ? 0.56 °C (15:00), control refishing and re-weighing was done every 28 days. At the beginning and at the end of the experiment, several pieces of fish from each group were dissected to calculate organosomatic indices, and biometric measurements were made, where the total body length of the fish (TL), the standard body length of the fish (SL) and the weight of the fish (BW) were determined. After the end of the experiment, the production markers (TL, SL, BW, FC, CVBW, SGR, FCR, WG, FE and SR) and organosomatic indices (SSI, HSI, IPF and GSI) were evaluated. In all production markers rainbow trout achieved significantly better values than Danube salmon in both farming methods. Rainbow trout dominated the biculture, using the presented feed more efficiently at the expense of the Danube salmon, as it was more aggressive and active during feeding. According to the results of the organosomatic indices, once again rainbow trout prospered best in both methods of farming. There was a marked difference in the index of intraperitoneal fat (IPF) between Danube salmon and rainbow trout in biculture. The Danube salmon in biculture achieved a better result than the rainbow trout only for the gonadosomatic index. There was a difference in the spleenosomatic index (SSI) for both species. The SSI value was highest in the Danube salmon in the monoculture, which indicates that the Danube salmon in the biculture was more limited in its food source. Klíčová slova: hlavatka podunajská; pstruh duhový; RAS; intenzivní akvakultura; bikultura; produkční ukazatele; Danube salmon; rainbow trout; RAS; intensive aquaculture; biculture; production markers Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři JČU.
Možnosti intenzivního chovu hlavatky podunajské (\kur{Hucho hucho}) v RAS

Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi intenzivního chovu hlavatky podunajské v RAS, a také se zabývá kombinací chovu hlavatky podunajské se pstruhem duhový. Ryby byly rozděleny do třech skupin, ...

MAREŠ, Michal
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2024

Role kolegiálního sdílení v prevenci syndromu vyhoření u začínajících učitelů základních škol
Faitová, Martina; Kollerová, Lenka; Hanková, Zdeňka
2024 - český
"This master's thesis focuses on the role of collegial sharing as a prevention strategy against the development of burnout syndrome among beginning teachers in elementary schools. The aim of the thesis is to analyze how collegial sharing can contribute to protecting beginning teachers from burnout and what its benefits are in terms of professional development and psychological well-being. The thesis also focuses on identifying risk factors associated with the teaching profession and their impact on the development of burnout syndrome. Qualitative methods, specifically semi-structured interviews with beginning teachers, were used in the research section. Respondents were selected based on convenience sampling, with the respondents being beginning teachers at primary schools. The collected data were analyzed through thematic analysis, using coding and identification of key themes. The research results showed that collegial sharing plays an important role in creating a supportive environment for beginning teachers. Colleagues become important sources of support, sharing experiences, and advice. This form of support helps to reduce stress factors associated with teaching and contributes to the prevention of the development of burnout syndrome. Additionally, collegial sharing has been shown to bring... Tato diplomová práce se zaměřuje na roli kolegiálního sdílení jako prevence rozvinutí syndromu vyhoření u začínajících učitelů na základních školách. Cílem práce je analyzovat, jak kolegiální sdílení může přispět k ochraně začínajících učitelů před vyhořením a jaké jsou jeho přínosy z hlediska profesního rozvoje a psychické pohody. Práce se také zaměřuje na identifikaci rizikových faktorů spojených s učitelským povoláním a jejich vliv na rozvoj syndromu vyhoření. V rámci výzkumné části byly využity kvalitativní metody, konkrétně polostrukturované rozhovory se začínajícími učiteli. Respondenti byli vybráni na základě příležitostného výběru, kdy respondenti jsou začínající učitelé na ZŠ. Získaná data byla analyzována tematickou analýzou s využitím kódování a identifikace klíčových témat. Výsledky výzkumu ukázaly, že kolegiální sdílení hraje důležitou roli ve vytváření podpůrného prostředí pro začínající učitele. Kolegové a kolegyně se stávají důležitými zdroji podpory, sdílení zkušeností a poradenství. Tato forma podpory pomáhá snižovat stresové faktory spojené s učitelskou prací a přispívá k prevenci rozvinutí syndromu vyhoření. Zároveň se ukázalo, že kolegiální sdílení přináší profesní růst a rozvoj, posiluje sebevědomí a pocit sounáležitosti mezi učiteli. Výsledky této práce mají důležitý význam... Klíčová slova: syndrom vyhoření; kolegialita; učitelský stres; začínající učitel; prevence; sociální klima; burnout syndrome; collegiality; teacher stress; novice teacher; prevention; social climat Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Role kolegiálního sdílení v prevenci syndromu vyhoření u začínajících učitelů základních škol

"This master's thesis focuses on the role of collegial sharing as a prevention strategy against the development of burnout syndrome among beginning teachers in elementary schools. The aim of the ...

Faitová, Martina; Kollerová, Lenka; Hanková, Zdeňka
Univerzita Karlova, 2024

Výzkum výslovnostních dovedností němčiny u žáků víceletých gymnázií
Spielmannová, Natálie; Nečasová, Pavla; Zeman, Dalibor
2024 - český
Klíčová slova: Výslovnost; slovní přízvuk; samohlásky; výuka německého jazyka; český jazyk; problematické jevy ve výslovnosti němčiny; Pronunciation; word accent; vowels; German language teaching; Czech language; problematic phenomena in German pronunciation Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Výzkum výslovnostních dovedností němčiny u žáků víceletých gymnázií

Spielmannová, Natálie; Nečasová, Pavla; Zeman, Dalibor
Univerzita Karlova, 2024

Dospělé ženy s poruchou příjmu potravy
Zachová, Jana; Švamberk Šauerová, Markéta; Valentová, Hana
2024 - český
The aim of this master's thesis is to achieve the best possible understanding of the unique and individual experience of adult women with eating disorders and the identification of key themes associated with this phenomenon. A qualitative approach was chosen for this work. The specific method selected was Interpretative Phenomenological Analysis, which aims to understand the lived experience of individuals. The research sample consists of five women who are currently in middle adulthood. Each of them has experience with a long-standing eating disorder. Data collection was conducted through semi-structured interviews, and their subsequent analysis took place in two steps. Firstly, the experience of each woman and their basic schemas were examined, emphasizing essential characteristics and features of the respondents. Secondly, common themes and categories of the participants were identified. Specifically, these include dysfunctional family environment and trauma, meeting basic needs in a substitute way, objectification, isolation, and self-destruction. The main findings were then anchored in theoretical concepts and existing research. Keywords: eating disorders, middle adulthood, interpretative phenomenological analysis, life story, experience této diplomové práce je co možná nejlépe porozumět jedinečné zkušenosti dospělých žen poruchou příjmu potravy a identifikovat klíčová témata, které se s tuto práci byl zvolen kvalitativní přístup. Jako konkrétní metoda byla vybr fenomenologická analýza, jejíž záměrem je porozumění žité zkušenosti člověka. Výzkumný vzorek tvoří pět žen, které se nyní nacházejí ve věku odpovídající střední dospělosti. Každá nich má zkušenost s dlouhotrvající poruchou příjmu potravy. Sběr dat probíhal za pomoci polostrukturovaných rozhovorů a následná analýza odpovědí respondentek probíhala ve dvou Nejdříve zkušenost žen í́ přičemž byly zdůrazněny podstatné společná témata a kategorie zkoumaných osob. Konkrétně se jedná o nefunkční rodinné prostředí a trauma, sycení základních potřeb zástupným způsobem, objektifikaci, ištění byla následně ukotvena teoretickými koncepty a již Klíčov poruchy příjmu potravy, střední dospělost, interpretativní fenomenologická analýza, životní příběh, zkušenost Klíčová slova: poruchy příjmu potravy; střední dospělost; interpretativní fenomenologická analýza; životní příběh; zkušenost; eating disorders; middle adulthood; interpretative phenomenological analysis; life story; experience Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Dospělé ženy s poruchou příjmu potravy

The aim of this master's thesis is to achieve the best possible understanding of the unique and individual experience of adult women with eating disorders and the identification of key themes ...

Zachová, Jana; Švamberk Šauerová, Markéta; Valentová, Hana
Univerzita Karlova, 2024

Problémové chování žáků 1.stupně očima učitelů
Vodolánová, Kateřina; Krčmářová, Tereza; Vallin, Petra
2024 - český
The diploma thesis deals with the topic of problematic behavior of first-grade students through the eyes of teachers. In other words, how do teachers view the problematic behavior of pupils and their possible solutions, if the problematic behavior has already occurred. The theoretical part describes problematic and risky behavior and how the teacher could not only solve this behavior, but also prevent it. The same is then described in the behavior of students with autism spectrum disorders. The practical part offers the perspective of seven female teachers with different lengths of experience on three pedagogical situations. On the basis of semi-structured interviews with them, it became clear that even though they differed from each other in some opinions, they still largely thought about problem behavior and its solution in a similar way. By combining the most frequent statements and reflections of the respondents, scenarios for the given situations emerged. KEYWORDS teacher, discipline, problematic situation, student behaviour, primary school, interview Diplomová práce se zabývá tématem problémového chování žáků prvního stupně očima učitelů. Tedy tím, jakým způsobem nahlíží učitelé na problémové chování žáků a jejich případné řešení, pokud tedy k problémovému chování již došlo. Teoretická část popisuje problémové a rizikové chování a to, jakým způsobem by učitel toto chování mohl nejen řešit, ale hlavně mu i předejít. To samé je pak popisováno i u chování žáků s poruchou autistického spektra. Praktická část nabízí pohled sedmi učitelek s různou délkou praxe na tři pedagogické situace. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s nimi se ukázalo, že i když se v některých názorech navzájem od sebe odlišovaly, i tak z větší míry uvažovaly nad problémovým chováním a jeho řešením podobně. Spojením nejčastějších výpovědí a úvah respondentů vzešly scénáře k daným situacím. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, kázeň, problematická situace, chování žáka, primární škola, rozhovor Klíčová slova: učitel; kázeň; problematická situace; chování žáka; primární škola; rozhovor; teacher; discipline; problematic situation; student behaviour; primary school; interview Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Problémové chování žáků 1.stupně očima učitelů

The diploma thesis deals with the topic of problematic behavior of first-grade students through the eyes of teachers. In other words, how do teachers view the problematic behavior of pupils and their ...

Vodolánová, Kateřina; Krčmářová, Tereza; Vallin, Petra
Univerzita Karlova, 2024

Zvuková podoba anglicismů u hráčů vybraných počítačových her
Mužíková, Viktorie; Vlčková, Jana; Holanová, Radka
2024 - český
This bachelor's thesis deals with the analysis of the sound form of anglicisms among players of selected video games (Among Us, Overwatch, World of Warcraft). This thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part deals with the characteristics of the gamer community, the definition of anglicisms, the description of the adaptation principles, differences between the phonetic systems of both Czech and English and a short study of previous works. The practical part delves into the descriptions of the chosen video games, the description of the analysed group of speakers and the analysis of the terms excerpted from the video recordings. The conclusion then summarizes the overall results of the analysis of the excerpted terms. Tato bakalářská práce se zabývá podrobnou analýzou zvukové podoby anglicismů v řeči hráčů vybraných počítačových her (Among Us, Overwatch, World of Warcraft). Práce má teoretickou i praktickou část. V teoretické části je nejdříve charakterizována komunita hráčů počítačových her, dále definovány anglicismy obecně, po té vysvětleny jednotlivé adaptační principy, rozdíly mezi hláskovými systémy angličtiny a češtiny a krátká přehledová studie týkající se předchozích výzkumů. Praktická část se po té věnuje popisu jednotlivých her, popisu zkoumané skupiny mluvčích a následné analýze excerpovaných výrazů z dostupných video nahrávek - z hlediska použitých adaptačních principů a přejímaných hlásek. Závěr shrnuje celkové výsledky analýzy excerpovaných výrazů. Klíčová slova: anglicismus; adaptační principy; vokály; konsonanty; počítačové hry; anglicisms; adaptation principles; vowels; consonants; video games Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Zvuková podoba anglicismů u hráčů vybraných počítačových her

This bachelor's thesis deals with the analysis of the sound form of anglicisms among players of selected video games (Among Us, Overwatch, World of Warcraft). This thesis is divided into a theoretical ...

Mužíková, Viktorie; Vlčková, Jana; Holanová, Radka
Univerzita Karlova, 2024

Efekt pojetí výuky na schopnost studentů prvního ročníku bakalářského studia provádět chemické výpočty
Nováková, Karolína; Rusek, Martin; Matěcha, Tadeáš
2024 - český
This bachelor thesis deals with the readiness of undergraduate students to perform chemical calculations. The years of students entering the Department of Chemistry and Didactics of Chemistry at the Faculty of Education of Charles University in the academic years 2022/23 and 2023/24 were examined. The theoretical background is presented at the beginning of the paper, where the issues of chemical calculations are described based on previous research. Factors affecting the ability to solve chemical calculations and their overlap with mathematics are included. In addition, attention is given to the position of chemical calculations in the school curriculum system. The practical part focuses on identifying the secondary school students abilities to perform chemical calculations. At the beginning, students were given an entrance test. In addition to the success rate, the mistakes made by the students were also examined. At the end of the winter semester, students wrote an analogous posttest. The results of both tests were then compared. In addition, selected students were interviewed to obtain more accurate information regarding the teaching of chemical calculations. The results show that students are coming out of high school underprepared even though they should be proficient in calculations according... Tato bakalářská práce se zabývá připraveností vysokoškolských studentů provádět chemické výpočty. Zkoumány byly ročníky studentů nastupují ke studiu na katedru chemie a didaktiky chemie na Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v akademickém roce 2022/23 a 2023/24. Na začátku práce jsou uvedena teoretická východiska, kde je popsána problematika chemických výpočtů na základě dřívějších výzkumů. Jsou zde zařazeny faktory ovlivňující schopnost řešit chemické výpočty a jejich přesah do matematiky. Dále je pozornost věnována pozici chemických výpočtů ve školním kurikulárním systému. Praktická část se zaměřuje na zjištění, s jakými schopnostmi provádět chemické výpočty přichází studenti ze středních škol. Na začátku byl studentům zadán vstupní test. Kromě úspěšnosti byly zkoumány i chyby, které studenti dělají. Na konci zimního semestru studenti psali analogický posttest. Výsledky obou testů byly následně porovnávány. Dále byly s vybranými studenty provedeny rozhovory, aby se získaly přesnější informace ohledně výuky chemických výpočtů. Z výsledků je patrné, že studenti přichází ze středních škol nedostatečně připraveni i přesto, že by výpočty měli podle kurikulárních dokumentů ovládat. Nejvíce problematické se jeví výpočty z rovnic, výpočty pH a výpočty zaměřené na míchání roztoků. Tato práce doplňuje... Klíčová slova: chemické výpočty; pretest; posttest; rozhovory; chemical calculations; pretest; posttest; interviews Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Efekt pojetí výuky na schopnost studentů prvního ročníku bakalářského studia provádět chemické výpočty

This bachelor thesis deals with the readiness of undergraduate students to perform chemical calculations. The years of students entering the Department of Chemistry and Didactics of Chemistry at the ...

Nováková, Karolína; Rusek, Martin; Matěcha, Tadeáš
Univerzita Karlova, 2024

Užití krizové intervence školními psychology
Získalová, Zuzana; Štech, Stanislav; Kučerová, Olga
2024 - český
1 ABSTRACT The aim of the thesis on the Use of Crisis Intervention by School Psychologists is to map out how school psychologists work with crisis intervention and what specifics CI can bring to a school environment. In our research, we ask five questions to explore how school psychologists define crisis, how often they work with crisis, what factors may influence this frequency, what specific techniques school psychologists use when working with crisis, and what helps them to manage these situations. A qualitative research study was conducted to address the stated goal. It includes ten semi-structured interviews and one pilot interview. The interviewees were school psychologists from elementary schools, high schools, college and secondary vocational schools. Respondents were selected in order to obtain as diverse sample as possible, taking into account the size of the school, the region in which it was located, and respondents' experience. Three main themes and four sub-themes emerged from the thematic analysis. Possible links between the categories were then explored. A number of crisis intervention's characteristics of crisis intervention in schools are identified in the research. Given the number of these, the term "school crisis intervention" is developed. It is defined as a separate discipline based... 1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce na téma Užití krizové intervence školními psychology je zmapovat, jak školní psychologové pracují se zakázkou krizové intervence a jaká specifika může KI v prostředí školy přinášet. Ve výzkumu si klademe pět výzkumných otázek, a to jak školní psychologové definují krizi, jak často s ní pracují, jaké faktory mohou mít na tuto frekvenci vliv, jaké specifické postupy školní psychologové v práci s krizí užívají a co jim pomáhá tyto situace zvládat. Stanovený cíl objasňujeme kvalitativním výzkumným šetřením V rámci něj proběhlo deset polostrukturovaných rozhovorů a jeden pilotní. Respondenti jsou školní psychologové ze základních škol, gymnázií, střední odborné školy a středního odborného učiliště. Zpracování dat probíhá formou tematické analýzy, v jejímž rámci vznikla tři hlavní témata a čtyři subtémata na podkladu celkem patnácti kategorií. Mezi kategoriemi jsou hledány možné souvislosti. Ve výzkumu je identifikována řada specifik, která krizová intervence na území školy přináší. S ohledem na jejich množství přinášíme pojem "Školní krizová intervence". Tento pojem na základě identifikovaných specifik definujeme jako samostatnou disciplínu, která by potenciálně mohla být zařazena coby poddruh krizové intervence. V práci dále představujeme, co pomáhá školním psychologům zvládat... Klíčová slova: školní psycholog; krize; krizová intervence; školní krizová intervence; school psychologist; crisis; crisis intervention; school crisis counseling Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři NUŠL
Užití krizové intervence školními psychology

1 ABSTRACT The aim of the thesis on the Use of Crisis Intervention by School Psychologists is to map out how school psychologists work with crisis intervention and what specifics CI can bring to a ...

Získalová, Zuzana; Štech, Stanislav; Kučerová, Olga
Univerzita Karlova, 2024

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze