Počet nalezených dokumentů: 9601
Publikováno od do

Chování spotřebitele při nákupu v bezobalových prodejnách
Brodský, Marek
2020 - český
Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Definuje hlavní faktory, které zákazníky při nákupu ovlivňují a zahrnuje i vymezení důvodů, které vedou spotřebitele k nákupu v „tradičních“ prodejnách. Teoretická část je zaměřena na spotřebitelské chování, marketingovou komunikaci, obaly, odpady a také na bezobalové prodejny. Vlastní část práce obsahuje kvantitativní výzkum v podobě dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření, které-ho se zúčastnilo 434 respondentů, je složeno z otevřených a uzavřených otázek, respondenti jsou zákazníci jak bezobalových prodejen, tak i klasických prodejen. Na základě dosažených poznatků z teoretické a vlastní části jsou navrhnuta doporučení pro oblast marketingu bezobalové prodejny, jako například větší propagace prodejny pomocí sociálních sítí. Pro respondenty je také důležitá šíře a kvalita sortimentu. Bachelor thesis examines consumer behaviour during purchasing in non-packaging stores. It defines main factors affecting customers during purchase and also defines reasons for shopping in classic shops. The theoretical part of the work is focused on the consumer behaviour, marketing communication, packag-ing, waste and also on non-packaging stores. The practical part includes quantita-tive research in the form of survey. The survey with 434 respondents is com-posed of closed and open questions, respondents are customers of classic shops and also non-packaging stores. Based on achieved knowledge from the theoretical part and practical part of the thesis are proposed recommendations for marketing of non-packaging stores, for example more promotion through social net-works. For respondents is also important product range and quality. Klíčová slova: bezobalová prodejna; nákupní chování; obaly; odpady; zero waste Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Chování spotřebitele při nákupu v bezobalových prodejnách

Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů v bezobalových prodejnách. Definuje hlavní faktory, které zákazníky při nákupu ovlivňují a zahrnuje i vymezení důvodů, které vedou spotřebitele k ...

Brodský, Marek
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Realizace systému pro správu klientských objednávek v restauračních zařízeních
Exner, Michal
2020 - český
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací systému pro správu objednávek v restauračních zařízeních. Hlavním cílem bylo vytvoření multiplatformní mobilní aplikace, která umožní uživatelům objednávání položek skrze webové REST API a následná distribuce objednávek k obsluze podniku. Systém ověřuje pravost objednávek pomocí unikátních dynamických QR kódů. This diploma thesis deals with desing and implementation of order management system in restaurant facilities. The main goal was to create a cross-platform mobile application that allows users to order items through web REST API. System will then distribute these orders to facility staff. The system verifies authenticity of orders by using unique dynamic QR codes. Klíčová slova: ASP.NET Core; Google Protobuf; mobilní aplikace; multiplatformní vývoj; .NET; REST API; správa objednávek; Xamarin Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Realizace systému pro správu klientských objednávek v restauračních zařízeních

Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací systému pro správu objednávek v restauračních zařízeních. Hlavním cílem bylo vytvoření multiplatformní mobilní aplikace, která umožní uživatelům ...

Exner, Michal
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Dopady předpisů Evropské unie v oblasti zdaňování vozidel na národní legislativy a stav vozového parku
Hubka, Zdeněk
2020 - český
Práce se snaží zjistit vazby předpisů Evropské Unie s legislativou členských zemí v oblasti zdaňování silniční motorové dopravy a stavem vozového parku. Identifikuje a definuje právní rámec v této oblasti. V úvodu popisuje externality dopravy a zdanění motorových vozidel v členských státech se zaměřením na environmentální aspekty daně. Zmiňuje cíle evropské unie v kontextu životního prostředí a globální změně klimatu. V práci je vytvořena databáze objemu vozového parku, který je posléze hodnocen z pohledu naplňování směrnic a nařízení Evropské unie členskými státy. Závěrem je analyzován vývoj vozového parku a jsou formulována doporučení ohledně vhodného směrování předpisů řešících negativní externality v silniční dopravě. The thesis deals with the existence of links between European Union rules with member states' legislation on road motor vehicle taxation and fleet status. The thesis identifies and defines the legal framework in the field of vehicle taxation. The first chapter describes the externalities of transport and taxation of motor vehicles in the member states with a focus on the environmental aspects of tax. The thesis mentions the objectives of the European Union in the context of the environment and global climate change. The thesis has created a database of a number of vehicles in use, which it evaluates by member states from the point of view of the implementation of directives and regulations of the European Union. Finally, the development of the vehicle fleet is analyzed, and are formulated recommendations at work on the appropriate direction of regulations addressing negative externalities in road transport. Klíčová slova: emise CO2; mýtný systém; silniční daň; zdanění motorových vozidel Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Dopady předpisů Evropské unie v oblasti zdaňování vozidel na národní legislativy a stav vozového parku

Práce se snaží zjistit vazby předpisů Evropské Unie s legislativou členských zemí v oblasti zdaňování silniční motorové dopravy a stavem vozového parku. Identifikuje a definuje právní rámec v této ...

Hubka, Zdeněk
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Řízení pracovního kapitálu podniku HR Carsoft s.r.o.
Jakubíčková, Klára
2020 - český
Jakubíčková, K. Řízení pracovního kapitálu podniku HR Carsoft s.r.o. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Bakalářská práce je zaměřena na řízení pracovního kapitálu v podniku HR Carsoft s.r.o a zhodnocení jeho kapitálové potřeby pomocí obratového cyklu peněz. V práci jsou definovány složky pracovního kapitálu a představeny možnosti financování oběžného majetku. Výsledkem je porovnání potřeby pracovního kapitálu a jeho skutečné výše v podniku. Závěr je doplněný o doporučení, která vedou k efektivnímu řízení pracovního kapitálu. Jakubíčková, K. Working Capital management in company HR Carsoft s.r.o. Brno: Mendel University, 2020. The bachelor thesis focuses on the management of working capital in the company HR Carsoft s.r.o and evaluation of its capital needs using the cash conversion cycle. Working capital components are defined in the work and the possibilities of financing current assets are presented. The result is a comparison of working capital needs and its actual level in the company. The conclusion is complemented by recommendations that lead to efficient management of working capital. Klíčová slova: hotovostní cyklus; likvidita; oběžný majetek; obratový cyklus peněz; pracovní kapitál Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Řízení pracovního kapitálu podniku HR Carsoft s.r.o.

Jakubíčková, K. Řízení pracovního kapitálu podniku HR Carsoft s.r.o. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Bakalářská práce je zaměřena na řízení pracovního kapitálu v podniku HR Carsoft s.r.o ...

Jakubíčková, Klára
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Chování spotřebitele na trhu s vínem v České republice
Matějková, Veronika
2020 - český
Matějková, V. Chování spotřebitele na trhu s vínem v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů ve věku 18-26 let na trhu s vínem v České republice. Zahrnuje analýzu trhu s vínem, zejména zkoumá vývoj produkce a spotřeby této komodity v České republice a srovnává tyto ukazatele se situací ve vybraných státech Evropské unie. Nedílnou součástí práce je i analýza chování daného segmentu spotřebitelů a identifikace preferencí, zvyklostí a dalších faktorů, které ho ovlivňují. V souladu s provedenými rozbory a na základě výsledků dotazníkového šetření jsou navržena doporučení pro marketingovou komunikaci v odvětví malých vinařství v České republice. Matějková, V. Consumer Behavior on the Wine Market in the Czech Republic. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2020. The Diploma thesis deals with the behavior of consumers aged 18-26 on the wine market in the Czech Republic. It includes an analysis of the wine industry, detailing the development of production and consumption of this commodity in the Czech Republic and comparing these indicators with the situation in selected countries of the European Union. The analysis of the behavior of a given segment of consumers and identification of preferences, habits and other factors that influence it makes up an essential part of the thesis. The performed analysis along with results from the survey provide data for suggested recommendations concerning marketing communication in the small winery sector in the Czech Republic. Klíčová slova: Česká republika; chování spotřebitele; malá vinařství; trh s vínem Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Chování spotřebitele na trhu s vínem v České republice

Matějková, V. Chování spotřebitele na trhu s vínem v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů ve věku 18-26 let na ...

Matějková, Veronika
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Návrh strategie pro firmu Kamila Chocolates, s.r.o.
Nováková, Pavlína
2020 - český
Bakalářská práce se zabývá návrhem vhodné strategie pro podnik Kamila Chocolates, s.r.o., která vylepší její postavení na trhu. Strategie je navržena na zá-kladě analýzy vnějšího prostředí – PESTE analýza a Porterův model pěti sil a vnitř-ního prostředí – Princip klíčových faktorů. Poznatky z analýzy jsou využity při se-stavení SWOT matice, ze které je vybrána vhodná strategie. The bachelor thesis deals with the proposal of a suitable strategy for the com-pany Kamila Chocolates, s.r.o. which will improve its position on the market. The strategy is designed based on the analysis of the external environment – PESTE Analysis and Porter’s Five Forces Model and the internal environment – Key Fac-tors Principle. The knowledge from the analysis are used of construction SWOT matrix from which a suitable strategy is chosen. Klíčová slova: PESTE analýza; Porterův model pěti sil; princip klíčových faktorů; strategie; SWOT matice Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Návrh strategie pro firmu Kamila Chocolates, s.r.o.

Bakalářská práce se zabývá návrhem vhodné strategie pro podnik Kamila Chocolates, s.r.o., která vylepší její postavení na trhu. Strategie je navržena na zá-kladě analýzy vnějšího prostředí – PESTE ...

Nováková, Pavlína
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Spotřební chování na trhu s kávou
Novotná, Bára
2020 - český
Novotná, B., Spotřební chování na trhu s kávou. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá poznáním situace na trhu s kávou v České republice i ve světě. V rámci tohoto poznání je zjišťována situace týkající se produkce, spotřeby, exportu, importu a cen kávy. Dále se práce zaměřuje na poznání chování spotřebitele na trhu s kávou a jednotlivé faktory, které spotřebitele ovlivňují. Na základě výsledků z vlastního dotazníkového šetření jsou spotřebitelé rozděleni za pomoci shlukové analýzy do jednotlivých segmentů. Pro tyto segmenty jsou následně navržena vhodná doporučení. Stejně tak jsou vhodná doporučení navržena také pro nabídkovou stranu. Novotná, B., Consumer behaviour in the coffee market. Diploma thesis. Brno: Mendelova univerzita in Brno, 2020. This thesis is devoted to the study of coffee problematic on the market in the Czech Republic and worldwide. As part of the study there are explored production, consumption, export, import and prices of coffee. Next, the thesis focuses on the cognition of consumer behaviour in the coffee market and the various factors that may have an influenece on their decision. Based on the results of the survey, consumers have been divided into particular segments with the help of cluster analysis. At the end, there are included appropriate recommendations for each segment group, as well as suggestions to the suppliers. Klíčová slova: Káva; marketing; marketingový výzkum; spotřební chování; trh s kávou Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Spotřební chování na trhu s kávou

Novotná, B., Spotřební chování na trhu s kávou. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá poznáním situace na trhu s kávou v České republice i ve světě. V ...

Novotná, Bára
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Ochrana věřitele při přeměně obchodní korporace
Oulehlová, Dana
2020 - český
Oulehlová, Dana. Ochrana věřitele při přeměně obchodní korporace. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. V textu je popsána obecná přeměna obchodních korporací, ochrana slabších stran, tedy věřitelů, při přeměně. Toto je ukázáno i na praktickém příkladu společnosti podstupující fúzi. Práce obsahuje přehled jejich závazků a analýza jejího jednání vůči věřitelům. Také doporučení pro tyto a další věřitele, jak se v této situaci mají chovat oni, aby nepřišli o své nesplacené pohledávky. Oulehlová, Dana. Protection of the lender in the transformation of a business corporation. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2019. The text describes the general transformation of business corporations, the protection of weaker parties, especially creditors, during the transformation. This is also shown in a practical example of a merging company. The thesis contains an overview of their obligations and analysis of their behavior towards creditors. Also recommendations for these and other creditors, how they should behave in this situation, so that they do not lose their outstanding claims. Klíčová slova: fúze; ochrana věřitelů; přeměna obchodní korporace; věřitel; závazky Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Ochrana věřitele při přeměně obchodní korporace

Oulehlová, Dana. Ochrana věřitele při přeměně obchodní korporace. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. V textu je popsána obecná přeměna obchodních korporací, ochrana slabších ...

Oulehlová, Dana
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Dopady metody tvorby a zúčtování opravných položek banky na její hospodaření
Pečinková, Lucie
2020 - český
Diplomová práce se zabývá tvorbou opravných položek k pohledávkám z úvěru v bance. Nutnost opravných položek vychází z existence kreditního rizika, v práci jsou uvedeny techniky měření úvěrového rizika a aplikovány indikátory kreditního rizika. Před výpočtem opravných položek je nutné provést klasifikaci pohledávek, jejímiž parametry jsou v práci také rozebírány. Praktická část se zaměřuje na metody výpočtů opravných položek. Jsou porovnávány metoda koeficientů, metoda diskontovaného cash flow a statistické metody. Ze statistických metod byly vybrány Markovův model a gross roll rate model. Zjištěné skutečnosti byly vyhodnoceny a na základě zjištěných výsledků byly vytvořeny doporučení. The diploma thesis deals with the creation of loans provisions in banks. The need for adjustments is based on the existence of credit risk and this thesis presents techniques of credit risk measurement and applied credit risk indicators. Before calculating provisions, it is necessary to classify receivables, whose parameters are also discussed in the thesis. The practical part focuses on methods of calculating provisions. The method of coefficients, discounted cash flow method and statistical methods are compared. Markov model and gross roll rate model were selected from statistical methods. The findings were evaluated and recommendations were made based on the findings. Klíčová slova: gross roll rate model; Markovský model; metoda diskontovaného cash flow; metoda koeficientů; očekávané úvěrové ztráty; opravné položky; úvěrové riziko Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Dopady metody tvorby a zúčtování opravných položek banky na její hospodaření

Diplomová práce se zabývá tvorbou opravných položek k pohledávkám z úvěru v bance. Nutnost opravných položek vychází z existence kreditního rizika, v práci jsou uvedeny techniky měření úvěrového ...

Pečinková, Lucie
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Hodnocení kvality služeb obchodních řetězců v České republice
Riznić, Tijana
2020 - český
Tato diplomová práce se zabývá kvalitou služeb v obchodních řetězcích v České republice. Nakup v supermarketech je součástí každodenního života lidí a je potřeba kvalitě jejich služeb věnovat náležitou pozornost. Hlavním cílem práce je použití IPA metody na hodnocení kvality služeb ve vybraných obchodních řetězcích a posoudit její aplikovatelnost k tomuto účelu. Po provedené analýze byly výsledky znázorněny na grafu a následně byly vytvořeny návrhy pro management obchodních řetězců, které by měly vést ke zlepšení kvality služeb. Bylo zjištěno, že IPA analýza může být použita k hodnocení kvality služeb v maloobchodech, přičemž je nutno vzít v potaz její omezení a možnost získávaní zkreslených výsledků. V práci je též otestována závislost spokojenosti zákazníků na demografických charakteristikách. This diploma thesis focuses on service quality in Czech retail chains. Shopping in supermarket is a part of everyday life for all people. That is why quality of services provided in supermarkets is significant and should be given more attention. Main objective of this thesis is application of importance-performance analysis (IPA) on valuation of chosen retail chains as well as evaluation of its suitability for that purpose. After the analysis, the results were presented on the chart and recommendations were created for the management of supermarket chains in order to improve quality of their services. Findings imply that IPA can be used for valuation of service quality in supermarkets, but with due regard to its limitations and a possibility of getting distorted results. The dissertation also includes testing of influence that demographic characteristics have on customer satisfaction. Klíčová slova: analýza významu a výkonu (IPA); kvalita služeb; obchodní řetězce Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři Mendelovy univerzity v Brně.
Hodnocení kvality služeb obchodních řetězců v České republice

Tato diplomová práce se zabývá kvalitou služeb v obchodních řetězcích v České republice. Nakup v supermarketech je součástí každodenního života lidí a je potřeba kvalitě jejich služeb věnovat ...

Riznić, Tijana
Mendelova univerzita v Brně, 2020

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze