Used filters (3)  Zrušit všechna omezení
Number of found documents: 178
Published from to

Language and cultural learning through project work focused on festivals
HUBÁČKOVÁ, Magda; GILL, Simon; OBENAUSOVÁ, Světlana
2007 - English
The first part is focused on project work and cultural teaching. The second part is practical containing topics as project work in praxis, evaluation, results of a research and a commentary. První část práce je zaměřena teoreticky a zabývá se tématem projektů a vyučování kultury. Druhá část je praktická. Obsahuje využití projektů v praxi, hodnocení, dále pak výsledky výzkumu a komentáře. Keywords: Projekty; kultura; výuka kultury; projekty v praxi; výzkum ve školách; Project work; culture; cultural teaching; project work in praxis; research in schools Available in the UPOL Library.
Language and cultural learning through project work focused on festivals

První část práce je zaměřena teoreticky a zabývá se tématem projektů a vyučování kultury. Druhá část je praktická. Obsahuje využití projektů v praxi, hodnocení, dále pak výsledky výzkumu a ...

HUBÁČKOVÁ, Magda; GILL, Simon; OBENAUSOVÁ, Světlana
Univerzita Palackého v Olomouci, 2007

Application of History in Lessons of English Language
SEDLÁKOVÁ, Jarmila
2005 - English
Available in the UPOL Library.
Application of History in Lessons of English Language

SEDLÁKOVÁ, Jarmila
Univerzita Palackého v Olomouci, 2005

Methods and Approaches to Teaching Grammar
VESELÁ, Andrea
2005 - English
Available in the UPOL Library.
Methods and Approaches to Teaching Grammar

VESELÁ, Andrea
Univerzita Palackého v Olomouci, 2005

The Need for a United Nations Rapid Reaction Force in Modern Peacekeeping.
BAUN, Evan; ZAPLETALOVÁ, Markéta
2008 - English
With recent failures in modern peacekeeping operations, the United Nations must evolve to become a more effective force. In order to do so, the creation of a permanent volunteer Rapid Reaction Force must be created in order to quickly deal with those individuals or groups in the world that wish to do harm to innocent civilians. Žijeme ve světe, který byl v posledních dvou desetiletích svědkem hrozivých humanitárních katastrof. Objevily se nové výzvy, jak tato zvěrstva a utrpení nevinných lidských životů zastavit. Od založení Organizace spojených národů v roce 1945 se různé národy pokoušely zabránit genocidě a agresi vůči nevinným. Mechanismus kolektivní bezpečnosti se ne vždy prokázal jako účinný. Mírové operace OSN se staly jedním z nástrojů, pomocí kterého se přispívá k udržování světového míru a bezpečnosti, pokojnému předcházení a urovnávání situací, ve kterých dochází k lidskému utrpení. Ani po skončení studené války, kdy jsme mohli pozorovat nárůst spolupráce a zvýšení aktivit v oblasti peacekeepingu, Keywords: Organizace spojených národů; Jednotky rychlé reakce OSN; Pohotovostní jednotky OSN; Rada Bezpečnosti; genocida; mírové mise; prevence; odpovědnost chránit; United Nations; Rapid Reaction Force; United Nations Emergency Peacekeeping Service; genocide; conflict resolution. Available in the UPOL Library.
The Need for a United Nations Rapid Reaction Force in Modern Peacekeeping.

Žijeme ve světe, který byl v posledních dvou desetiletích svědkem hrozivých humanitárních katastrof. Objevily se nové výzvy, jak tato zvěrstva a utrpení nevinných lidských životů zastavit. Od ...

BAUN, Evan; ZAPLETALOVÁ, Markéta
Univerzita Palackého v Olomouci, 2008

Mosses as living environment for invertebrates
BOŽANIĆ, Bojana; TUF, Ivan Hadrián
2008 - English
Available in the UPOL Library.
Mosses as living environment for invertebrates

BOŽANIĆ, Bojana; TUF, Ivan Hadrián
Univerzita Palackého v Olomouci, 2008

Production of reactive oxygen species in thylakoids: EPR sping trapping approach
ŠNYRYCHOVÁ, Iva
2008 - English
Available in the UPOL Library.
Production of reactive oxygen species in thylakoids: EPR sping trapping approach

ŠNYRYCHOVÁ, Iva
Univerzita Palackého v Olomouci, 2008

Teaching vocabulary through games
HELÍŠKOVÁ, Monika; BARTSCH VESELÁ, Zuzana; VÁLKOVÁ, Silvie
2010 - English
The thesis deals with teaching vocabulary through games at the upper secondary schools. The main aim of teaching vocabulary through games is to create positive atmosphere and increase the motivation of students in the classroom. The theoretical part is elaborated on the background literature sources. The practical part is based on the findings of a research among both students and teachers at the upper secondary school. Diplomová práce je zaměřena na výuku slovní zásoby za pomocí her na středních školách. Hlavním cílem výuky za pomocí jazykových her je vytvoření příjemné atmosféry ve třídě a zvýšení motivace žáků. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z odborné literatury. Praktická část obsahuje výsledky průzkumu mezi žáky a učiteli anglického jazyka na středních školách. Keywords: Slovní zásoba; hry; motivace; klasifikace her; výuka slovní zásoby za pomocí her ve výuce AJ.; Vocabulary; games; motivation; classification of games; teaching vocabulary through games in the EFL classroom. Available in the UPOL Library.
Teaching vocabulary through games

Diplomová práce je zaměřena na výuku slovní zásoby za pomocí her na středních školách. Hlavním cílem výuky za pomocí jazykových her je vytvoření příjemné atmosféry ve třídě a zvýšení motivace žáků. ...

HELÍŠKOVÁ, Monika; BARTSCH VESELÁ, Zuzana; VÁLKOVÁ, Silvie
Univerzita Palackého v Olomouci, 2010

Characterization of purine derivatives degrading enzymes in cells
POSPÍŠILOVÁ, Hana
2008 - English
Available in the UPOL Library.
Characterization of purine derivatives degrading enzymes in cells

POSPÍŠILOVÁ, Hana
Univerzita Palackého v Olomouci, 2008

Linguistic Policies towards Immigrant Children´s Integration: the Swiss Case
PULIDO BARRIOS, Rosangela
2008 - English
Available in the UPOL Library.
Linguistic Policies towards Immigrant Children´s Integration: the Swiss Case

PULIDO BARRIOS, Rosangela
Univerzita Palackého v Olomouci, 2008

The effect of blocked versus random training schedules on boccia skills performance in experienced athletes with cerebral palsy (CP)
MORRISS, Luke; WITTMANNOVÁ, Julie
2010 - English
Efficiently maximising sporting performances through structuring of training sessions has become a very important focus. The aim of this study is to measure the effect of blocked versus random training schedules on boccia skills performance in athletes with CP in a two-group pre and post-test design. A sample of 14 experienced athletes with CP participated and were divided into two groups. Both groups followed prescribed blocked (7 athletes) and random (7 athletes) training schedules implemented for 10 weeks. Measurements were taken at baseline and after intervention using original testing procedures measuring boccia skills performances of 1) jack and first ball placement shots, and 2) ability to draw onto the jack ball plus 3) ability to drive the jack ball away at 3 different set lengths. Results showed a greater improvement in boccia skills in the group of athletes using blocked practice schedules. Three participants in the random practice group did not show overall improvement in boccia skills performance whereas all participants in the blocked practice group did. In spite of these findings not being supported by statistical significance, looking at separate cases and following athletes and coaches? remarks, practical significance strengthens the use of blocked practice and supports findings that persons with CP may have problems in switching attention connected with random practice. Other findings: 1) importance to stress practice on the boccia skills at longer distances and playing in the farthest part of the boccia court; 2) better measurement results (scores) in pre and post-tests for BC3 players using assistive devices compared to BC2 throwing players. Efektivní maximalizace sportovních výkonů pomocí strukturace tréninkové jednotky poutá mnoho sportovní pozornosti. Cílem této práce je zhodnotit dopad užití metody blokové a rozptýlené praxe na úroveň provádění vybraných dovedností v boccia u sportovců s DMO. V práci byl použit výzkumný design pre a post testového měření u souboru 14 sportovců s DMO rozděleného do 2 skupin. Skupiny pracovaly dle předepsaného blokového a rozptýleného (vždy 7 sportovců) uspořádání činností v tréninkové jednotce po 10 týdnů. První měření proběhlo při počátečním šetření a následně po intervenci post-test. Užitá originální testová metoda hodnotí boccia dovednosti v 1) umístění Jacka (bílý cílový míč) a prvního míče a 2) vhození míče co nejblíže k Jacku plus 3) odražení Jacka při hře v různých vzdálenostech od odhodové čáry. Výsledky ukazují větší zlepšení vybraných boccia dovedností u skupiny sportovců pracujících dle zásad blokové metody. Tři sportovci užívající metodu rozptýlené praxe neprokázali zlepšení, všichni participanti blokové praxe ano, na různé úrovni. Přestože tyto nálezy nebyly podpořeny statistickou signifikací, jednotlivé kasuistiky a poznámky sportovců a trenérů podporují praktickou významnost použití metody blokové praxe a zjištění, že osoby s DMO mohou mít problémy s přepojováním pozornosti spojeným s metodou rozptýlené praxe. Další nálezy: 1) důležitost zaměřit trénink na procvičování boccia odhodových dovedností a hru v zadní části hracího pole; 2) lepší výsledky testování boccia dovedností u hráčů kategorie BC3 užívajících pomocných zařízení v porovnání s hráči BC2 odhazujících samostatně. Keywords: dětská mozková obrna (DMO); boccia; výuka a učení; získávání a rozvoj pohybových dovedností; metoda blokové a rozptýlené praxe; cerebral palsy (CP); boccia; teaching and learning; skill acquisition and development; blocked and random practice schedules Available in the UPOL Library.
The effect of blocked versus random training schedules on boccia skills performance in experienced athletes with cerebral palsy (CP)

Efektivní maximalizace sportovních výkonů pomocí strukturace tréninkové jednotky poutá mnoho sportovní pozornosti. Cílem této práce je zhodnotit dopad užití metody blokové a rozptýlené praxe na úroveň ...

MORRISS, Luke; WITTMANNOVÁ, Julie
Univerzita Palackého v Olomouci, 2010

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases