Počet nalezených dokumentů: 11656
Publikováno od do

Organizace dětského letního tábora z pohledu hlavního vedoucího
Bíško, Tomáš; Štěpánek, Ladislav
2011 - český
Závěrečná práce je konkrétním příkladem organizace letního dětského tábora pro pedagoga volného času či pracovníka střediska volného času, který se chystá převzít časově omezenou funkci hlavního vedoucího tábora, která vyžaduje znalost legislativy a dokumentace spojených se zabezpečením průběhu tábora. Klíčová slova: dětské tábory; dokumentace; legislativa; odpovědnost Plné texty jsou dostupné v digitálním repozitáři UPCE.
Organizace dětského letního tábora z pohledu hlavního vedoucího

Závěrečná práce je konkrétním příkladem organizace letního dětského tábora pro pedagoga volného času či pracovníka střediska volného času, který se chystá převzít časově omezenou funkci hlavního ...

Bíško, Tomáš; Štěpánek, Ladislav
Univerzita Pardubice, 2011

Kavalírské cesty české a rakouské šlechty (1620-1750)
Kubeš, Jiří
2011 - český
Práce na základě analýzy 80 zjištěných případů podrobně sleduje vývoj a proměny kavalírských cest od porážky českého stavovského povstání. Klíčová slova: kavalírské cesty; šlechta; 17.-18. století; Rakousko; České země; grand tours; nobility; 17-18th century; Austria; Bohemia Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Kavalírské cesty české a rakouské šlechty (1620-1750)

Práce na základě analýzy 80 zjištěných případů podrobně sleduje vývoj a proměny kavalírských cest od porážky českého stavovského povstání.

Kubeš, Jiří
Univerzita Pardubice, 2011

Lepené spoje kovových materiálů v konstrukci vozidel
Švanda, Pavel
2011 - český
Práce se zabývá lepením kovů při výrobě dopravních prostředků. V práci je stručné shrnutí současného stavu v oblasti normalizace technologie a zkoušení lepených spojů. Jsou zde základní informace o nejdůležitějších typech lepidel používaných ve strojírenské technologii. O kvalitě a pevnosti lepených spojů rozhoduje předúprava povrchu lepených materiálů, proto je této technologii věnována samostatná kapitola. Jsou zde i informace o konstrukci lepených spojů a pozornost je věnována zvláště rozložení sil v lepených spojích při zatěžování. Vliv vybraných typů předúprav povrchu na pevnost lepených spojů pro různé typy lepidel je popsán v experimentální části. Pro epoxidová lepidla byl zjišťován vliv korozního působení v kondenzační komoře s obsahem SO2. Změny ve vlastnostech lepených spojů po korozní expozici jsou vysvětlovány změnami ve struktuře lepidel, pro zjištění je využita elektronová mikroskopie. Zjištěné změny pevnosti ve smyku jednoduše přeplátovaných spojů jsou porovnány s literárními údaji. Klíčová slova: lepené spoje; dopravní prostředky; lepidla; glue joints; transport means; glues Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Lepené spoje kovových materiálů v konstrukci vozidel

Práce se zabývá lepením kovů při výrobě dopravních prostředků. V práci je stručné shrnutí současného stavu v oblasti normalizace technologie a zkoušení lepených spojů. Jsou zde základní informace o ...

Švanda, Pavel
Univerzita Pardubice, 2011

Little Bugs a jeho použití při výuce
Hofericová, Marie; Denksteinová, Markéta
2010 - český
Ve své práce se věnuji praktickému využití učebnice "Little Bugs 1" a "Little Bugs 2", která je určena k výuce anglického jazyka pro děti předškolního a mladšího školního věku. Práce nejprve popisuje, co je pro oba díly společné, dále v čem se liší a proč, podrobně rozebírá metodiku výuky, včetně doplňkových prvků, kterými jsou zvuková CD a vizuální karty (flashcards). Dále uvádím vlastní výukové doplňkové aktivity. Speciální kapitolu věnuji zpětné vazbě od dětí pro lepší zhodnocení obou učebnic. Klíčová slova: anglický jazyk; výuka; učebnice; metodika výuky; English language; education; textbook; teaching methodology Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Little Bugs a jeho použití při výuce

Ve své práce se věnuji praktickému využití učebnice "Little Bugs 1" a "Little Bugs 2", která je určena k výuce anglického jazyka pro děti předškolního a mladšího školního věku. Práce nejprve popisuje, ...

Hofericová, Marie; Denksteinová, Markéta
Univerzita Pardubice, 2010

Problematika vzdělávání romských dětí na základních školách
Sýs, Milan; Sychrová, Adriana
2010 - český
Tato závěrečná práce z DPS se především zaměřuje na řešení problematiky vzdělávání romských dětí na základních školách v České republice. Existence nejrůznějších vzdělávacích metod a jejich efektivní využívání může mít veliký přínos pro samotné romské děti, tak i pro celou společnost. Klíčová slova: vzdělávání romských dětí; základní školy; romské rodiny; multikulturní výchova; education of roma children; primary school; roma family; multicultural education Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Problematika vzdělávání romských dětí na základních školách

Tato závěrečná práce z DPS se především zaměřuje na řešení problematiky vzdělávání romských dětí na základních školách v České republice. Existence nejrůznějších vzdělávacích metod a jejich efektivní ...

Sýs, Milan; Sychrová, Adriana
Univerzita Pardubice, 2010

Motivace
Bartheldy, Michaela
2010 - český
Předmětem teoretické části závěrečné práce je charakteristika motivace a motivačních procesů u žáků střední školy. Dále jsou charakterizovány jednotlivé druhy výukových metod jako interakce učitel žák, motivace k učení a jiné. Předmětem praktické části závěrečné práce je průzkum mezi žáky střední školy včetně jeho vyhodnocení. Klíčová slova: škola; učení; motivace k učení; motivační procesy; žáci; učitelé; school; learning; motivation to learn; motivational processes; students; teachers Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Motivace

Předmětem teoretické části závěrečné práce je charakteristika motivace a motivačních procesů u žáků střední školy. Dále jsou charakterizovány jednotlivé druhy výukových metod jako interakce učitel ...

Bartheldy, Michaela
Univerzita Pardubice, 2010

Využití materiálních modelů ve výuce organické chemie na středních školách
Bílková, Eliška; Kolář, Karel
2010 - český
Práce se zabývá materiálními modely, jejich typy, dostupností a použitelností ve výuce organické chemie na středních školách. Na základě teoretických poznatků navrhuje několik úloh a hodnotí výsledky srovnávací studie provedené s reálným vzorkem studentů 3. ročníku gymnázia. Klíčová slova: materiální modely; typy modelů; typy vzorců; středoškolské učebnice organické chemie; material models; types of models; types of formulas; high-school textbooks of organic chemistry Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Využití materiálních modelů ve výuce organické chemie na středních školách

Práce se zabývá materiálními modely, jejich typy, dostupností a použitelností ve výuce organické chemie na středních školách. Na základě teoretických poznatků navrhuje několik úloh a hodnotí výsledky ...

Bílková, Eliška; Kolář, Karel
Univerzita Pardubice, 2010

Teorie učebnice v praxi
Koutecká, Veronika; Stejskal, Jan
2010 - český
Práce je zaměřena na analýzu obtížnosti textu učebnice a to jak z teoretického, tak i z praktického hlediska. V praktické části autorka aplikovala obecné postupy pro hodnocení obtížnosti didaktických textů na návrh svých kapitol odborné učebnice. Výsledky této analýzy jsou komentovány v závěru práce. Klíčová slova: učebnice; funkce učebnice; analýza učebnice; obtížnost textu učebnic; měření obtížnosti textu učebnic; návrh učebního textu; textbook; function of textbook; textbook analysis; text difficulty of textbook; measurement of the text difficulty; proposal of textbook text Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Teorie učebnice v praxi

Práce je zaměřena na analýzu obtížnosti textu učebnice a to jak z teoretického, tak i z praktického hlediska. V praktické části autorka aplikovala obecné postupy pro hodnocení obtížnosti didaktických ...

Koutecká, Veronika; Stejskal, Jan
Univerzita Pardubice, 2010

Využití elektronických stavebnic při výuce
Kubínová, Liliana; Tulka, Jiří
2010 - český
Tato práce se zabývá problematikou elektrotechnických stavebnic, jejich využitím při výuce na všech stupních škol v rámci modernizace oborů technické a informační výchovy. V první kapitole se seznámíme se základními pojmy z oblasti elektrotechnických stavebnic, nahlédneme do historie a do budoucnosti, zjistíme, jaké směry v konstruování elektrotechnických stavebnic dnes existují. Ve druhé kapitole se zabýváme rozborem a kategorizací stavebnic, jejich členěním podle různých zaměření, složitosti a také dle příslušných vyučovacích předmětů. Ve třetí kapitole jsem představila a krátce opsala konkrétní typy elektrotechnických stavebnic, které se používají na školách. A pomocí didaktické analýzy stavebnice Merkur E2 Elektronic jsem poukázala na důležitá kritéria, kterými se musí řídit učitel při výběru elektrotechnických stavebnic. Cílem této práce je nejenom hlubší seznámení s elektrostavebnicemi, ale i podtrhnutí jejich významné role při vyučování technických předmětů. Klíčová slova: terminologie; technická výchova; elektrostavebnice; elektrotechnická stavebnice; kategorizace; terminology; technical education; electronic kits; electrical kits; categorization Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Využití elektronických stavebnic při výuce

Tato práce se zabývá problematikou elektrotechnických stavebnic, jejich využitím při výuce na všech stupních škol v rámci modernizace oborů technické a informační výchovy. V první kapitole se ...

Kubínová, Liliana; Tulka, Jiří
Univerzita Pardubice, 2010

Řízení jakosti v dodavatelském řetězci
Vajčner, Jan; Brodský, Zdeněk
2010 - český
Plné texty jsou dostupné v knihovně UPCE.
Řízení jakosti v dodavatelském řetězci

Vajčner, Jan; Brodský, Zdeněk
Univerzita Pardubice, 2010

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze