Počet nalezených dokumentů: 113
Publikováno od do

Didaktická hra Stavíme dům
Roubíček, Filip
2003 - český
V článku je popsána aktivita zaměřená na rozvoj některých geometrických dovedností,jako jsou modelování a zobrazování trojrozměrných objektů a komunikačních dovedností ve vyučování geometrii. In the paper is described an activity focused on developing some geometric skills, such as modelling and representing three-dimensional objects, and communication skills in the teaching of geometry. Klíčová slova: teaching of geometry; communication Plné texty jsou dostupné na vyžádání prostřednictvím repozitáře Akademie věd.
Didaktická hra Stavíme dům

V článku je popsána aktivita zaměřená na rozvoj některých geometrických dovedností,jako jsou modelování a zobrazování trojrozměrných objektů a komunikačních dovedností ve vyučování geometrii....

Roubíček, Filip
Matematický ústav, 2003

Metoda sdružených gradientů
Křížek, Michal; Segeth, Karel
2003 - český
V článku je představena základní myšlenka metody sdružených gradientů pro řešení velkých soustav lineárních algebraických rovnic. The paper introduces the main idea of the conjugate gradient method for solving large systems of linear algebraic equations. Klíčová slova: direct methods; iterative methods; conjugate gradients Plné texty jsou dostupné na jednotlivých ústavech Akademie věd ČR.
Metoda sdružených gradientů

V článku je představena základní myšlenka metody sdružených gradientů pro řešení velkých soustav lineárních algebraických rovnic....

Křížek, Michal; Segeth, Karel
Matematický ústav, 2003

Zdokonalování kultury vyučování matematice cestou kolektivní reflexe učitelů
Hošpesová, A.; Tichá, Marie
2003 - český
Příspěvek je založen na příkladech reflexí,(sebereflexí) a kolektivních reflexí učitelů. Vychází z přesvědčení, že kultivace učitelovy sebereflexe a systematické provádění kolektivní reflexe může změnit charakter a zvýšit kulturu matematického vzdělání. Contribution is based on the samples of reflections (selfreflections) and collective reflections of teachers starting point is belief that the cultivation of selfreflection and systematical realisation of collective reflection can change character and improve quality of mathematics education. Klíčová slova: selfreflection; collective reflection; mathematic education Plné texty jsou dostupné na vyžádání prostřednictvím repozitáře Akademie věd.
Zdokonalování kultury vyučování matematice cestou kolektivní reflexe učitelů

Příspěvek je založen na příkladech reflexí,(sebereflexí) a kolektivních reflexí učitelů. Vychází z přesvědčení, že kultivace učitelovy sebereflexe a systematické provádění kolektivní reflexe může ...

Hošpesová, A.; Tichá, Marie
Matematický ústav, 2003

Tvorba úloh pro Matematickou olympiádu
Šimša, Jaromír
2003 - český
Příspěvek je věnován osobnímu pohledu autora na historii a současný stav výběru úloh pro Matematickou olympiádu v České republice. The contribution presents the authorďs personal view of the history and present state of the selection of problems for the Mathematical Olympiad in the Czech republic. Klíčová slova: mathematical contents; problem solving Plné texty jsou dostupné na jednotlivých ústavech Akademie věd ČR.
Tvorba úloh pro Matematickou olympiádu

Příspěvek je věnován osobnímu pohledu autora na historii a současný stav výběru úloh pro Matematickou olympiádu v České republice....

Šimša, Jaromír
Matematický ústav, 2003

Kolektivní reflexe ve vyučování matematice
Hošpesová, A.; Tichá, Marie
2003 - český
V příspěvku je ukázáno, jak skupina učitelů-elementaristů chápe a hodnotí své kompetence v průběhu přípravy, realizace, analýzy a hodnocení několika vyučovacích experimentů. Je naznačen růst oborově-didaktické kompetence učitelů. Podkladem pro napsání článku jsou videozáznamy vyučovacích hodin. The contribution is based on analysis of several video-tapes of mathematics lessons. It is shown how the group of elementary teachers understands and evaluates their competences in the course of preparation, realisation and assessmentseveral teaching experiments. Improvement of their subject-didactical competence is outlined. Klíčová slova: action research; collective reflection; competences Plné texty jsou dostupné na vyžádání prostřednictvím repozitáře Akademie věd.
Kolektivní reflexe ve vyučování matematice

V příspěvku je ukázáno, jak skupina učitelů-elementaristů chápe a hodnotí své kompetence v průběhu přípravy, realizace, analýzy a hodnocení několika vyučovacích experimentů. Je naznačen růst ...

Hošpesová, A.; Tichá, Marie
Matematický ústav, 2003

Matematické a numerické modelování polovodičové součástky
Segeth, Karel
2002 - český
Matematické a numerické modelování funkce polovodičové součástky je úloha velkého praktického a strategického významu. Proto bylo tomuto modelování v posledních letech věnováno ve světě mnoho teoretického i praktického úsilí. Mathematical and numerical modeling of the function of a semiconductor device is a problem of great practical as well as strategical importance. Recently, this modeling has been devoted much theoretical as well as practical effort in the world. Klíčová slova: mathematical model of a semiconductor device; numerical modeling Plné texty jsou dostupné na jednotlivých ústavech Akademie věd ČR.
Matematické a numerické modelování polovodičové součástky

Matematické a numerické modelování funkce polovodičové součástky je úloha velkého praktického a strategického významu. Proto bylo tomuto modelování v posledních letech věnováno ve světě mnoho ...

Segeth, Karel
Matematický ústav, 2002

Rychlé přímé metody
Práger, Milan
2002 - český
V článku je stručný přehled standardních rychlých metod pro řešení soustav vzniklých při numerickém řešení eliptických okrajových úloh. Je stručně ukázáno, jak tyto metody použít k řešení obecnějších úloh. Jsou nalezeny všechny polygony a čtyřstěny, na nichž lze okrajové úlohy řešit pomocí rychlých metod. A short survey of standard fast methods for the solution of algebraic systems arising when solving elliptic boundary value problems. It is shown how these methods can be used for the solution of more general problems. AAll polygons and tetrahedra are found where boundary problems can be transformedby reflection and solved with fast methods. Klíčová slova: poisson equation; boundary value problems; fast direct solver Plné texty jsou dostupné na jednotlivých ústavech Akademie věd ČR.
Rychlé přímé metody

V článku je stručný přehled standardních rychlých metod pro řešení soustav vzniklých při numerickém řešení eliptických okrajových úloh. Je stručně ukázáno, jak tyto metody použít k řešení obecnějších ...

Práger, Milan
Matematický ústav, 2002

Zajímavé geometrické úlohy
Šimša, Jaromír
2002 - český
V příspěvku jsou vyloženy tematicky propojené extremální úlohy z geometrie, které lze řešit metodami přístupnými žákům základních škol. We consider a set of thematically connected extremal geometric problems which are solvable by methods known to junior-school pupils. Klíčová slova: extremal geometric problems; Torricelli point of a triangle Plné texty jsou dostupné na jednotlivých ústavech Akademie věd ČR.
Zajímavé geometrické úlohy

V příspěvku jsou vyloženy tematicky propojené extremální úlohy z geometrie, které lze řešit metodami přístupnými žákům základních škol....

Šimša, Jaromír
Matematický ústav, 2002

Geometrický výběr
Saxl, Ivan; Beneš, V.
2002 - český
Objektem statistického hodnocení bývají stále častěji data popisující objekty nejrůznějšího druhu rozmístěné v prostoru. Předmětem zkoumání jsou jednak objekty samotné, resp. jejich prostorové rozmístění, jednak jejich vnitřní struktura, rozmístění jejích komponent příp. jejich interakce. The laws of geometric sampling objects in 2D and 3D are presented and discussed. Klíčová slova: geometric sampling Plné texty jsou dostupné na jednotlivých ústavech Akademie věd ČR.
Geometrický výběr

Objektem statistického hodnocení bývají stále častěji data popisující objekty nejrůznějšího druhu rozmístěné v prostoru. Předmětem zkoumání jsou jednak objekty samotné, resp. jejich prostorové ...

Saxl, Ivan; Beneš, V.
Matematický ústav, 2002

Výpočetní složitost (rychlost výpočtu)
Práger, Milan
2002 - český
Práce pojednává o krátkém základním popisu problémů výpočetní složitosti pro neodbornou veřejnost. Na jednoduchých příkladech je vzato číslo aritmetických operací (vymezující rychlost výpočtu) a možné cesty jeho redukce jsou ukázány. Např. dyadická redukce, která je použita k sestavení FFT. A short elementary description of the problems of computing complexity for nonspecialists. On simple examples the number of arithmetic operations (determining the speed of the computation) is considered and possible ways of its reduction are shown. E.g. the dyadic reduction that is used to the construction of FFT. Klíčová slova: computing complexity; dyadic reduction; fast Fourier transform Plné texty jsou dostupné na jednotlivých ústavech Akademie věd ČR.
Výpočetní složitost (rychlost výpočtu)

Práce pojednává o krátkém základním popisu problémů výpočetní složitosti pro neodbornou veřejnost. Na jednoduchých příkladech je vzato číslo aritmetických operací (vymezující rychlost výpočtu) a možné ...

Práger, Milan
Matematický ústav, 2002

O službě

NUŠL poskytuje centrální přístup k informacím o šedé literatuře vznikající v ČR v oblastech vědy, výzkumu a vzdělávání. Více informací o šedé literatuře a NUŠL najdete na webu služby.

Vaše náměty a připomínky posílejte na email nusl@techlib.cz

Provozovatel

http://www.techlib.cz

Facebook

Zahraniční báze