Number of found documents: 29233
Published from to

Inequality and housing poverty in Bolivia since Morales government
Morales, Ivan
2020 - English
This thesis analyzes the proposals of the Bolivian government in force from 2006 to the present to combat issues of poverty and inequality. Describing the programs elaborated by the MAS government, which consist of three economic bonds, the Juancito Pinto bond (education), the Juana Azurduy bond (health) and Renta Dignidad (senior citizens). As well as analyzing the government's response to the housing situation. Describing the government agency AEVIVIENDA, its programs, and finally making an analysis of the situation in terms of quantitative and qualitative housing in relation to these programs. Demonstrating if indeed poverty and inequality has been improved during the period of Evo Morales government. Tato práce analyzuje návrhy bolivijské vlády platné od roku 2006 do současnosti s cílem bojovat proti chudobě a nerovnosti. Popisuje programy vypracované vládou MAS, které se skládají ze tří ekonomických podpor: podpora Juancito Pinto (vzdělání), podpora Juana Azurduy (zdraví) a Renta Dignidad (senioři).Také analýzuje reakci vlády na situaci v oblasti bydlení. Popisuje vládní agenturu AEVIVIENDA, její programy a nakonec provádí analýzu situace z kvantitativního a kvalitativního hlediska bydlení ve vztahu k těmto programům. Demonstruje, zda se v období vlády Evo Moralese skutečně zlepšila chudoba a nerovnost. Keywords: Bolívie; bydlení; Evo Morales; chudoba; nerovnost; sociální programy Available in digital repository of Mendel University.
Inequality and housing poverty in Bolivia since Morales government

This thesis analyzes the proposals of the Bolivian government in force from 2006 to the present to combat issues of poverty and inequality. Describing the programs elaborated by the MAS government, ...

Morales, Ivan
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Řízení pracovního kapitálu podniku HR Carsoft s.r.o.
Jakubíčková, Klára
2020 - Czech
Jakubíčková, K. Working Capital management in company HR Carsoft s.r.o. Brno: Mendel University, 2020. The bachelor thesis focuses on the management of working capital in the company HR Carsoft s.r.o and evaluation of its capital needs using the cash conversion cycle. Working capital components are defined in the work and the possibilities of financing current assets are presented. The result is a comparison of working capital needs and its actual level in the company. The conclusion is complemented by recommendations that lead to efficient management of working capital. Jakubíčková, K. Řízení pracovního kapitálu podniku HR Carsoft s.r.o. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Bakalářská práce je zaměřena na řízení pracovního kapitálu v podniku HR Carsoft s.r.o a zhodnocení jeho kapitálové potřeby pomocí obratového cyklu peněz. V práci jsou definovány složky pracovního kapitálu a představeny možnosti financování oběžného majetku. Výsledkem je porovnání potřeby pracovního kapitálu a jeho skutečné výše v podniku. Závěr je doplněný o doporučení, která vedou k efektivnímu řízení pracovního kapitálu. Keywords: hotovostní cyklus; likvidita; oběžný majetek; obratový cyklus peněz; pracovní kapitál Available in digital repository of Mendel University.
Řízení pracovního kapitálu podniku HR Carsoft s.r.o.

Jakubíčková, K. Working Capital management in company HR Carsoft s.r.o. Brno: Mendel University, 2020. The bachelor thesis focuses on the management of working capital in the company HR Carsoft s.r.o ...

Jakubíčková, Klára
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Spotrebné správanie na trhu s vybranými kozmetickými komoditami
Kántorová, Marcela
2020 - Slovak
Kántorová, M. Consumer behaviour on the market of selected cosmetic commodities. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2020. Final thesis deals with consumer behaviour of women on the skin care products market in the Czech Republic. Within the framework of the secondary analysis the market of cosmetics and personal care and its development trends in the Czech Republic and in the world is examined. The primary research is being conducted on the basis of a questionnaire survey and is focused on identifying consumers' preferences and habits during buying skin care products and also identifying factors influencing the buying decision. Based on the primary data, a cluster analysis is being conducted to define four consumer segments operating on the skin care products market. Subsequently, recommendations for the subjects of the given market are formulated. Kantorová, M. Spotřební chování na trhu s vybranými kosmetickými komoditami. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním žen v České republice na trhu kosmetických produktů na péči o pleť. V rámci orientační analýzy je zkoumán trh kosmetiky a osobní péče a jeho vývojové trendy v České republice i ve světě. Primární výzkum realizovaný na základě dotazníkového šetření se věnuje identifikaci spotřebitelských preferencí a zvyklostí při nákupu kosmetických produktů na péči o pleť a faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování. Na základě primárních dat je provedena shluková analýza, pomocí které jsou definovány 4 spotřebitelské segmenty působící na trhu kosmetických produktů na péči o pleť. Následně jsou formulována doporučení pro subjekty daného trhu. Keywords: kosmetika; marketingový výzkum; péče o pleť; spotřebitelské chování Available in digital repository of Mendel University.
Spotrebné správanie na trhu s vybranými kozmetickými komoditami

Kántorová, M. Consumer behaviour on the market of selected cosmetic commodities. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2020. Final thesis deals with consumer behaviour of women on the skin care ...

Kántorová, Marcela
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Řízení rizik ve vybraném podniku
Kubík, Nikolaj
2020 - Slovak
Primary aim of this diploma thesis was to create proposals for the risk management in chosen accommodation facilities. Based on tools, that have been commonly used for analysis of external and internal environment, identification of the risks was made. After that, the value was assigned to each of the identified risks and based on the results, concrete proposals were created. At the end, these proposals were generalized for the hotel industry. Primárním cílem této diplomové práce bylo navržení doporučení pro řízení rizik ve vybraných ubytovacích zařízeních. K identifikaci rizik posloužili vybrané nástroje analýzy vnějšího a vnitřního prostředí. Rozeznané rizika byli následně ohodnoceny a z daných výsledků byli vytvořeny zmíněné návrhy doporučení, jak k jednotlivým rizikům přistupovat. Na závěr byli vytvořené návrhy zobecněny pro dané odvětví. Keywords: analýza rizik; přístupy k rizikům; riziko; vnější prostředí; vnitřní prostředí Available in digital repository of Mendel University.
Řízení rizik ve vybraném podniku

Primary aim of this diploma thesis was to create proposals for the risk management in chosen accommodation facilities. Based on tools, that have been commonly used for analysis of external and ...

Kubík, Nikolaj
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Flexibility of labour market in Ukraine
Mandziuk, Karyna
2020 - English
The bachelor thesis focuses on labour market in Ukraine. The main goal is to evaluate the flexibility of labour market in Ukraine, to represent it characteristics and to define possible measures for improving flexibility of labour market in Ukraine. The first part of the thesis focusses on theoretical background of the term flexibility, it types and forms. Further described in the bachelor thesis are detailed characteristics of labour market in Ukraine and its comparison to Czech Republic, which was chosen as a country to compare most of the Ukrainian’s statistics with. There can be found recommendations how to solve current issues with labour market flexibility in Ukraine in the final part of this thesis. Bakalářská práce se zaměřuje na trh práce na Ukrajině. Hlavním cílem je zhodnotit flexibilitu trhu práce na Ukrajině, představit jeho charakteristiky a definovat možná opatření pro zlepšení flexibility trhu práce na Ukrajině. První část práce se zaměřuje na teoretické pozadí pojmu flexibilita, jeho typy a formy. Dále je v bakalářské práci popsána podrobná charakteristika trhu práce na Ukrajině a její srovnání s Českou republikou, která byla vybrána jako země, se kterou bude srovnávána většina ukrajinských statistik. V závěrečné části práce jsou uvedena doporučení, jak řešit současné problémy s flexibilitou trhu práce na Ukrajině. Keywords: flexibilita trhu práce; trh práce; Ukrajina Available in digital repository of Mendel University.
Flexibility of labour market in Ukraine

The bachelor thesis focuses on labour market in Ukraine. The main goal is to evaluate the flexibility of labour market in Ukraine, to represent it characteristics and to define possible measures for ...

Mandziuk, Karyna
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Chování spotřebitele na trhu s vínem v České republice
Matějková, Veronika
2020 - Czech
Matějková, V. Consumer Behavior on the Wine Market in the Czech Republic. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2020. The Diploma thesis deals with the behavior of consumers aged 18-26 on the wine market in the Czech Republic. It includes an analysis of the wine industry, detailing the development of production and consumption of this commodity in the Czech Republic and comparing these indicators with the situation in selected countries of the European Union. The analysis of the behavior of a given segment of consumers and identification of preferences, habits and other factors that influence it makes up an essential part of the thesis. The performed analysis along with results from the survey provide data for suggested recommendations concerning marketing communication in the small winery sector in the Czech Republic. Matějková, V. Chování spotřebitele na trhu s vínem v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá chováním spotřebitelů ve věku 18-26 let na trhu s vínem v České republice. Zahrnuje analýzu trhu s vínem, zejména zkoumá vývoj produkce a spotřeby této komodity v České republice a srovnává tyto ukazatele se situací ve vybraných státech Evropské unie. Nedílnou součástí práce je i analýza chování daného segmentu spotřebitelů a identifikace preferencí, zvyklostí a dalších faktorů, které ho ovlivňují. V souladu s provedenými rozbory a na základě výsledků dotazníkového šetření jsou navržena doporučení pro marketingovou komunikaci v odvětví malých vinařství v České republice. Keywords: Česká republika; chování spotřebitele; malá vinařství; trh s vínem Available in digital repository of Mendel University.
Chování spotřebitele na trhu s vínem v České republice

Matějková, V. Consumer Behavior on the Wine Market in the Czech Republic. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2020. The Diploma thesis deals with the behavior of consumers aged 18-26 on ...

Matějková, Veronika
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Recommendations to the companies on the Russian market of online services based on the practical study of the Yandex company
Mingazova, Regina
2020 - English
This bachelor thesis focuses on research of the current trends on the Russian market of online services. The objective of this work is to give recommendations to start-ups that are just entering the sphere of online services. In order to analyse market trends, the Yandex company was studied due to its leading position on the Russian digital market. Available secondary data was analysed along with the primary data collected via questionnaire survey (n = 438) and in-depth interviews (n = 5). The main findings contain the most demanded categories of online services, the most frequently utilized gadget for online services use, the role of the interface design and the influence of demographical and geographical factors. Tato bakalářská práce se soustředí na výzkumu současných trendu na Ruském trhu online služeb. Hlavním cílem této práce bylo dát doporučení začinajícím firmám, které se jen zapojuje do sféry online služeb. Proto aby zanalyzovat tržní trendy, společnost Yandex byla prostudována kvůli jejímu vedoucímu postavení na digitálním trhu. Dostupné druhotné údaje byly prostudovány spolu s prvotnými údaji, které byly shromážděné prostřednictvím dotazníku (n = 438) a hloubkových rozhovorů (n = 5). Základní závěry obsahují nejžádanější kategorie online služeb, nejčastěji používaný gadget pro použití online služeb, role designu rozrhaní a vliv demografických a geografických faktorů. Keywords: chování spotřebitelů; online služby; online trendy; ruský trh; společnost Yandex Available in digital repository of Mendel University.
Recommendations to the companies on the Russian market of online services based on the practical study of the Yandex company

This bachelor thesis focuses on research of the current trends on the Russian market of online services. The objective of this work is to give recommendations to start-ups that are just entering the ...

Mingazova, Regina
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Vplyv obalu a etikety na rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe džúsov
Nemergut, Ján
2020 - Slovak
The present diploma thesis deals with impact of packaging and labelling on purchase decision of juices by generation Y. The aim of the thesis is to identify the influence of juice packaging and propose recommendations for producers of these beverages. Quantitative research in the form of a questionnaire survey (n = 384) is used to achieve this goal, as well as qualitative research (n = 38), combining eye-tracking technology with in-depth interview and blind test. The emphasis is mainly placed on identification of the main attributes and motives, affecting consumer buying behaviour of juices, together with revealing the influence of colours and graphic elements on consumer decision-making. The relevance of the material and shape of the packaging in relation to the consumers' purchase intention of the generation Y is also researched. In the light of the findings, recommendations for producers of fruit juice are suggested at the end of the thesis. Diplomová práce se zaobírá vlivem obalu a etikety na rozhodování generace Y při nákupu ovocných džusů. Cílem této práce je identifikovat působení vzhledu obalu džusů a navrhnout doporučení pro producenty těchto nápojů. Pro naplnění tohoto cíle je využit kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření (n = 384), a také kvalitativní výzkum (n = 38) kombinující technologii eye-trackingu s hloubkovým rozhovorem a slepým testem. Význam je kladený především na zjištění hlavních atributů a motivů ovlivňujících spotřebitele při nákupu džusů spolu s odhalením působení barev a grafických prvků na rozhodování spotřebitelů. Zkoumaná je také relevance materiálu a tvaru obalů v souvislosti s nákupním záměrem spotřebiteů generace Y. S ohledem na získané poznatky jsou v závěru práce navrhnuta doporučení pro výrobce ovocných džusů. Keywords: džus; eye-tracking; generace Y; slepý test; vliv obalu a etikety Available in digital repository of Mendel University.
Vplyv obalu a etikety na rozhodovanie spotrebiteľov pri nákupe džúsov

The present diploma thesis deals with impact of packaging and labelling on purchase decision of juices by generation Y. The aim of the thesis is to identify the influence of juice packaging and ...

Nemergut, Ján
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Návrh strategie pro firmu Kamila Chocolates, s.r.o.
Nováková, Pavlína
2020 - Czech
The bachelor thesis deals with the proposal of a suitable strategy for the com-pany Kamila Chocolates, s.r.o. which will improve its position on the market. The strategy is designed based on the analysis of the external environment – PESTE Analysis and Porter’s Five Forces Model and the internal environment – Key Fac-tors Principle. The knowledge from the analysis are used of construction SWOT matrix from which a suitable strategy is chosen. Bakalářská práce se zabývá návrhem vhodné strategie pro podnik Kamila Chocolates, s.r.o., která vylepší její postavení na trhu. Strategie je navržena na zá-kladě analýzy vnějšího prostředí – PESTE analýza a Porterův model pěti sil a vnitř-ního prostředí – Princip klíčových faktorů. Poznatky z analýzy jsou využity při se-stavení SWOT matice, ze které je vybrána vhodná strategie. Keywords: PESTE analýza; Porterův model pěti sil; princip klíčových faktorů; strategie; SWOT matice Available in digital repository of Mendel University.
Návrh strategie pro firmu Kamila Chocolates, s.r.o.

The bachelor thesis deals with the proposal of a suitable strategy for the com-pany Kamila Chocolates, s.r.o. which will improve its position on the market. The strategy is designed based on the ...

Nováková, Pavlína
Mendelova univerzita v Brně, 2020

Spotřební chování na trhu s kávou
Novotná, Bára
2020 - Czech
Novotná, B., Consumer behaviour in the coffee market. Diploma thesis. Brno: Mendelova univerzita in Brno, 2020. This thesis is devoted to the study of coffee problematic on the market in the Czech Republic and worldwide. As part of the study there are explored production, consumption, export, import and prices of coffee. Next, the thesis focuses on the cognition of consumer behaviour in the coffee market and the various factors that may have an influenece on their decision. Based on the results of the survey, consumers have been divided into particular segments with the help of cluster analysis. At the end, there are included appropriate recommendations for each segment group, as well as suggestions to the suppliers. Novotná, B., Spotřební chování na trhu s kávou. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá poznáním situace na trhu s kávou v České republice i ve světě. V rámci tohoto poznání je zjišťována situace týkající se produkce, spotřeby, exportu, importu a cen kávy. Dále se práce zaměřuje na poznání chování spotřebitele na trhu s kávou a jednotlivé faktory, které spotřebitele ovlivňují. Na základě výsledků z vlastního dotazníkového šetření jsou spotřebitelé rozděleni za pomoci shlukové analýzy do jednotlivých segmentů. Pro tyto segmenty jsou následně navržena vhodná doporučení. Stejně tak jsou vhodná doporučení navržena také pro nabídkovou stranu. Keywords: Káva; marketing; marketingový výzkum; spotřební chování; trh s kávou Available in digital repository of Mendel University.
Spotřební chování na trhu s kávou

Novotná, B., Consumer behaviour in the coffee market. Diploma thesis. Brno: Mendelova univerzita in Brno, 2020. This thesis is devoted to the study of coffee problematic on the market in the Czech ...

Novotná, Bára
Mendelova univerzita v Brně, 2020

About project

NRGL provides central access to information on grey literature produced in the Czech Republic in the fields of science, research and education. You can find more information about grey literature and NRGL at service web

Send your suggestions and comments to nusl@techlib.cz

Provider

http://www.techlib.cz

Facebook

Other bases